#3Πράγματι, η ορθή ερώτηση είναι: τι σε καθιστά καλό/κακό οδηγό;http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Gynaikes-VS-Antrwn--Poios-einai-kalyteros-odhgos_139360.asp"Οι αριθμοί πάντως που προέρχονται -κυρίως- από τις ασφαλιστικές εταιρείες λένε ότι:• Οι γυναίκες τηρούν πιστότερα τα όρια ταχύτητας (20% vs 8%),• Κόβουν όταν δουν πορτοκαλί, ενώ οι άντρες επιταχύνουν (55% vs 35%),• Παραβιάζουν λιγότερα κόκκινα από τους άντρες (34% vs 57%),• Στέλνουν λιγότερα SMS ή μιλούν στο κινητό (16% vs 24%),• Είναι πιο ευγενικές απέναντι στους άλλους οδηγούς• Οδηγούν σε μικρότερο ποσοστό από τους άντρες υπό την επήρεια αλκοόλ (18 vs 35%),• … και γενικότερα είναι πιο «προσεκτικές» οδηγοί.Αν και πιο προσεκτικές όμως οδηγοί, εμπλέκονται πιο συχνά σε ατυχήματα. Τα οποία από την άλλη πάλι δεν είναι τόσο σοβαρά όσο αυτά των αντρών, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο εαυτό τους."Πέραν της spatial intellinge (και spatial visualisation ability), που θεωρείται πως είναι από τους πιο "καθαρούς" τομείς στους οποίους το cognition μεταξύ των φύλων διαφέρει (πιο ανεπτυγμένη στους άνδρες και επηρεάζει από την ικανότητά τους να πιλοτάρουν f16 μέχρι να παίζουν doom στο pc). Όμως το εν λόγω domain αποτελεί και αντικείμενο ερευνών για να διαπιστωθεί κατά πόσο αυτά τα skills είναι innate δλδ εγγενή ή αποτελούν ΚΑΙ αποτέλεσμα επίκτητης καλλιέργειάς τους.Έπεσα πάνω σε μία έρευνα, που είχε ενδιαφέρον, χωρίς να λέω ότι δεν έχει κάποιες μεθοδολογικές τρύπες, και διεξήχθη στην Ινδία όπου συμμετέχοντες (περί τους 1.300) ήταν τα μέλη 2 γειτονικών, παραπλήσιων γενετικά και otherwise κοινοτήτων με την μόνη αξιοσημείωτη διαφορά να είναι ότι η μια κοινότητα ήταν πατρογραμμική (patrilinear) και η άλλη μητρογραμμική (matrilinear). Το τεστ που δόθηκε ήταν απλό και αφορούσε spatial intelligence. Το gender gap στα μέλη της πατρογραμικής ήταν αρκετά μεγάλο, περί τις 20 μονάδες υπέρ των ανδρών, ενώ στα μέλη της άλλης η διαφορά ήταν πραγματικά αμελητέα. Το εντυπωσιακότερο και ίσως ελαφρώς παράδοξο ήταν πως και οι άνδρες perfomed πολύ καλύτερα στην μητρογραμμική κοινότητα.Πάντως ακόμη κι αν δεχτούμε ότι υπάρχουν διαφορές στο cognition που μπορεί και να υπάρχουν εδώ που τα λέμε, πολλές φορές απλά δεν κάνουμε συνολικές συγκρίσεις επί σωστής βάσης. Π.χ. για μένα παίζει ρόλο και το πόσο εκτιμάται η κουλτούρα του αυτοκινήτου στα φύλα, η οδηγική εμπειρία με βάση τα έτη οδήγησης, το πότε πιάνει, κανείς, για πρώτη φορά τιμόνι (ακόμη και ατύπως), αλλά και το πόσο συχνά οδηγεί κανείς, πόσα χλμ κάνει, όλα αυτά μάλλον γέρνουν υπέρ των ανδρών, οπότε το να συγκρίνουμε π.χ την 50ρα που κυριολεκτικά έπιασε πρώτη φορά στα 45, με τον 50ρη που οδηγεί απ’ τα 17 …ε, όσο να πεις είναι κάπως προβληματικό. Τέλος το έχω παρατηρήσει πως κάποιες ή αρκετές (;) γυναίκες οδηγοί προβαίνουν σ’ αυτό το συμπέρασμα (ότι δλδ οι άλλες γυναίκες δεν είναι καλές οδηγοί) κι αυτό σαν λογική είναι επίσης προβληματικό. Πλην της οποιασδήποτε ειλικρινούς διάθεσης, πλην του πιθανού confirmation bias, νομίζω πως υπάρχει και ως ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό το περίφημο αίσθημα της special snowflake στην ειδική βερσιόν που ακούει στο όνομα «εγώ δεν είμαι σαν τις άλλες γυναίκες». Δηλαδή μπάστα ρε κοπέλα μου: εσύ είσαι καλή οδηγός, οι φίλες σου είναι υποδειγματικές οδηγοί που βάζουν τα γυαλιά σε πολλούς άνδρες, οι υπόλοιπες στην πηγάδα κατούρησαν;
Σχολιάζει ο/η