Ανήκω σ' αυτούς που κριτικάρανε το άρθρο με το που το είδανε -- όχι επειδή δεν γνωρίζω την δυστυχή πραγματικότητα της εκμετάλλευσης μωρών/παιδιών από ζητιάνους προκειμένου να κερδίσουν ένα κέρμα παραπάνω, αλλά επειδή δεν θέλω να δεχτώ "ρεπορτάζ" ή ακόμη και "άρθρα" σε ιστοσελίδες του μεγέθους του LIFO.gr χωρίς σκέψη. Θέλω να τονίσω δύο-τρία σημεία, λοιπόν:Α. Φυσικά και είναι λάθος που δημοσιεύσατε κάτι τέτοιο χωρίς το ανάλογο disclaimer. Αν μη τι άλλο, οφείλατε να σημειώσετε με "μεγάλα γράμματα" πως το κείμενο δεν αναφέρεται στην ελληνική πραγματικότητα, παρά τις κακές μεταποιήσεις του με τα "σουβλάκια" και τις "βότκες". Γιατί κάτι τέτοιο είναι σημαντικό; Επειδή αν το κείμενο είναι αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα, αν κάποιος δεν μπορεί να εμπιστευτεί την πηγή του χάνουν σε δύναμη και όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματά του. Αν είναι ψευδές ή δεν γνωρίζετε αν ισχύουν τα όσα γράφει, τότε πρέπει να την έχει αυτή τη γνώση και ο αναγνώστης του άρθρου, πριν φρικάρει και αρχίσει τα shares γράφοντας "ω Θεέ μου, γιατί τους ανεχόμαστε τους Τσιγγάνους;".Β. Το HoaxOrFact, με το συμπάθιο, δεν είναι σοβαρή πηγή για να κρίνουμε. Πρώτον, δεν αναφέρεται πουθενά στην ελληνική πραγματικότητα, η οποία και είναι αυτή που μας αφορά. Θεωρώ αυτονόητο εδώ πως δεν χρειάζεται να αναλύσω πολύ αυτό το point -- υπάρχουν άπειρες κακές συνήθειες, συμπεριφορές και πρακτικές που ισχύουν αλλού και δεν ισχύουν στην δική μας περίπτωση: από την διάδοση του meth ως το πώς το οργανωμένο έγκλημα δρα. Πέραν τούτου, ένα σημαντικό θέμα είναι η ύπαρξη αποδείξεων: ο καθένας μπορεί να στήσει μια σελίδα που να λέγεται ΑλήθειαΗΜύθος, ελάχιστοι θα κάνουν τον έξτρα κόπο για να δώσουν στοιχεία και δεδομένα. Στην περίπτωση του HoaxOrFact έχουμε μόνο λόγια. Μέχρι να ανέβουν και τα αντίστοιχα δεδομένα, επιτρέψτε μου να λαμβάνω τα γραφόμενά τους ως αυτό που είναι: τυχαία πατήματα πλήκτρων.Γ. Δεν θεωρώ την επαναδημοσίευση του "άρθρου" από το LIFO.gr ως σημάδι πως "ενδιαφερθήκατε". Αν ενδιαφερόσασταν πραγματικά, με τα λίγα ή πολλά έσοδα που έχετε από τις διαφημίσεις σας ως μια από τις πιο "δυνατές" και δημοφιλείς ελληνικές ιστοσελίδες θα πληρώνατε για ολοκληρωμένο ρεπορτάζ που θα ξεσκέπαζε αλήθειες. Η κίνηση ήταν καθαρά εντυπωσιοθηρική, και δεν υπάρχει λόγος να κρυφτεί κάτι τέτοιο -- όλες οι ιστοσελίδες τους επισκέπτες κυνηγάνε, από αυτούς ζουν και πληρώνονται. Απλά εδώ το ratio πληροφορίας-παπαρολογίας ήταν ιδιαίτερα υψηλό, με αποτέλεσμα αρκετοί (και εγώ) να πουν πως το παρακάνατε.Δ. Η προσπάθεια για εξάγνιση μέσα από το "εμείς κάτι κάνουμε, εσείς τι;" είναι λίγο-πολύ κουτοπόνηρη. Το να κρίνει κανείς μια ιστοσελίδα που διαβάζει συχνά για την ποιότητα ενός άρθρου της δεν σημαίνει ούτε πως "δεν κάνει τίποτα", ούτε πως "εστιάζει στο δέντρο και χάνει το δάσος". Ως αναγνώστης δεν ενοχλούμαι από κινήσεις για να βελτιώσουμε το κοινωνικό μας περιβάλλον, τις επικροτώ. Τ' ότι δεν θέλω να καταπιώ δράμα αμάσητο και σας κρίνω γι' αυτό δεν σημαίνει πως δεν δραστηριοποιούμαι -- σημαίνει πως δεν θέλω να καταπιώ δράμα αμάσητο. Είναι το λιγότερο εκνευριστικό να αντι-κριτικάρετε βασισμένοι πάνω σε γρήγορα συμπεράσματα επειδή αρνούνται κάποιοι να δεχτούν "άρθρο" σας βασισμένο πάνω σε γρήγορα συμπεράσματα.Να υπογραμμίσω, τέλος, πως το άρθρο αυτό δεν αρκεί για να με κάνει να πω "πάει, χάλασε και η LIFO". Αρκεί όμως για να με κάνει να πω πως όσο συνεχίζετε αυτό το χούι με τα copy/paste απλά για να τραβήξετε κόσμο, τόσο πιο σπάνια θα σας επισκέπτομαι. Και πως δεν ανήκω σε κάποια ιστοσελίδα που σας κριτίκαρε αλλά μιλάω σαν αναγνώστης σας.Η ουσία; Τι κάνουμε από εδώ και μπρος; Ορισμένοι από εμάς, ελπίζω, δίνουμε περισσότερη προσοχή στο τι δημοσιεύουμε και πώς, για να μην δίνουμε περίεργες ιδέες στους αναγνώστες μας.Και συνεχίζουμε να παλεύουμε ο καθένας όπως μπορεί για να στρώσουμε τα όσα άσχημα βλέπουμε, είτε ζητιανιά λέγονται αυτά είτε παραπληροφόρηση. [Απ. Άρη: Ωραία όλα αυτά, και χιλιοειπωμένα. Μέτρησα όμως 615 λέξεις περί δεοντολογίας -παραβιάζοντας θύρες ανοιχτές- και σχεδόν καμία σχετικά με το υπαρκτό θέμα εξαιτίας του οποίου καταστρέφονται ζωές ενηλίκων και παιδιών. Με άλλα λόγια, κάνετε πάλι αυτό που κορόιδεψα στο άρθρο:Θέλατε να πείτε τα (ήδη χτεσινά νεά) περί δεοντολογίας που πρώτος εγώ τα γράφω στο άρθρο, αδιαφορώντας για την ουσία και για την πραγματικότητα γύρω μας. Ας μην μπούμε σε κουβέντα για το δέντρο, τα δάσος. Κλπ. Θα είχε ενδιαφέρον αν τα γράφατε αυτά στην αναδημοσίευση, ίσως θα είχε νόημα. Αλλά τώρα που το γράψατε εδώ μου φαίνεται λίγο άτοπο. Κι έτσι, πάλι κάποιος λέει ορθώς, "γιατί το βάλατε το άρθρο;", πάλι εγώ εξηγώ και απολογούμαι, και πάλι η ουσία μένει απ' έξω...Κρίμα.]
Σχολιάζει ο/η