Παρατηρώντας, εκτός τις φωτογραφίες του, και τη ζωγραφική του Cartier-Bresson, αναρωτιέμαι αν τελικά είναι σωστή η κατάργηση του ειδικού-εξεταστικού μαθήματος του σχεδίου -ελεύθερου και γραμμικού- από τις εξετάσεις εισαγωγής στις ανώτερες σχολές φωτογραφίας (στην Ελλάδα), δεδομένου πως τελικά η φωτογραφία δεν είναι απλώς το πάτημα ενός κουμπιού κάποιου smart phone (ούτε καν φωτογραφικής μηχανής), όπως τείνει, δυστυχώς, να καθιερωθεί, αλλά κάτι πιο βαθύ. Είναι κομμάτι μίας ολόκληρης αισθητικής αντίληψης, ταλέντου και καλλιέργειας.Επειδή είναι λογικό και αποδεκτό να μη μπορούν όλοι να ζωγραφίσουν, χωρίς απαραίτητα αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν και να φωτογραφίσουν, τουλάχιστον ας μη καταργηθεί η διδασκαλία της ζωγραφικής και των κανόνων της από τα μαθήματα των (σοβαρών) σχολών φωτογραφίας. Οι εικαστικοί και ακαδημαϊκοί κανόνες της ζωγραφικής αποτελούν τον θεμέλιο λίθο της φωτογραφίας. Δεν είναι καθόλου τυχαίος ο θαυμασμός για τους φωτογράφους η οποίοι φωτογραφίζουν σαν να ζωγραφίζουν και οι ζωγράφοι που ζωγραφίζουν τόσο ρεαλιστικά, σαν να φωτογραφίζουν. Επίσης η ικανότητα σύνθεσης ενός φωτογραφικού κάδρου, άσχετα από τον ρεαλισμό του, δεν διαφέρει από την σύνθεση του αντίστοιχου της ζωγραφικής. Για όσους έχουν σπουδάσει ή έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τη φωτογραφία και κυρίως με αγάπη για αυτή, καταλαβαίνουν...!Όμορφη η σύζυγος του Bresson η Martite. Πολύ όμορφη!Ευχαριστούμε κύριε Στάβερη για ακόμη ένα όμορφο άρθρο-αφιέρωμα.
Σχολιάζει ο/η