Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ο Σπάρτακος στο Φάληρο

O φωτογράφος Σπύρος Στάβερης και η Μερόπη Κοκκίνη καταγράφουν στιγμιότυπα από αδρεναλίνη, αίμα και μπράτσα στη σύγχρονη αρένα που στήθηκε για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Αγώνων Μεικτής Πάλης, ανήμερα της επανάστασης του 1821.

Ο Σπάρτακος στο Φάληρο
Ενώπιον «θεού» και ανθρώπου

Oι αθλητές Παναγιώτης Μπαλτάς και Λόρενς Τσέλα παλεύουν μέσα σε οκτάγωνο κλουβί στην κατηγορία των 90 κιλών στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Αγώνων Μεικτής Πάλης (Mixed Martial Αrts - MMA) που έλαβε χώρα την 25η Μαρτίου στο γήπεδο του Τάε Κβον Ντο στο Παλαιό Φάληρο, σε μια διοργάνωση εντελώς διαφορετική από τις παραδόσεις της εθνικής επετείου. Μπορεί ο Τσέλα στο στιγμιότυπο που απεικονίζεται να βρίσκεται στο έδαφος, αλλά σε λίγο, στο τέλος του δεύτερου τρίλεπτου γύρου, θα ανακηρυχθεί νικητής στα σημεία από τους τέσσερις κριτές και από το μονίμως άγρυπνο μάτι του διαιτητή. Ο τελευταίος, άλλωστε, στους συγκεκριμένους αγώνες αποκαλείται και «θεός», διότι είναι αυτός ο οποίος μπορεί να ξεχωρίσει τη νίκη από την ήττα και να αποτρέψει έναν σοβαρό τραυματισμό, ακόμα και έναν θάνατο.

Έλα σε μένα

Η αίσθηση της νίκης είναι τόσο έντονη, που ο αθλητής βγαίνει με ένα σάλτο έξω από το κλουβί. Κάτω, οι Οctagon Girls, τα κορίτσια που κάθε τόσο ενημερώνουν τους θεατές για τον γύρο που εκτελείται κρατώντας ένα χαρτόνι όπου αναγράφεται ο αριθμός, φαίνεται να παρακολουθούν με την αγωνία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό τους την αιματηρή εξέλιξη.

Οργισμένα είδωλα

Μετά τη δίχως έλεος συμπλοκή μέσα στο συρμάτινο κλουβί, ο ματωμένος νικητής περνάει μέσα από τα «πρώτα τραπέζια πίστα» για να πάει στα αποδυτήρια. Στους αγώνες ΜΜΑ οι μαχητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν κινήσεις και χτυπήματα από το τζούντο, την πυγμαχία, το καράτε, το μάι τάι, το κικ μπόξινγκ, το τάε κβον ντο, το ζίου ζίτσου και την πάλη. Οι κανονισμοί είναι ελάχιστοι και συγκεκριμένα απαγορεύονται τα χτυπήματα στο τριχωτό της κεφαλής, τη σπονδυλική στήλη, τη βουβωνική χώρα, το πιάσιμο 1 ή 2 δακτύλων, το χώσιμο των δακτύλων στα μάτια του αντιπάλου, τα δαγκώματα, τα γόνατα στο κεφάλι όταν ο αντίπαλος βρίσκεται στα τέσσερα στο έδαφος και τέλος το stomping, δηλαδή το πάτημα στο κεφάλι.

Ο Βασιλιάς του κλουβιού

Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από αυτή που ο διαιτητής σηκώνει ψηλά το χέρι του νικητή Κώστα Λάσκου, γυρνώντας τον αθλητή από όλες τις μεριές του κλουβιού, ώστε να τον δουν και οι 4.000 θεατές που έχουν μαζευτεί για να παρακολουθήσουν τους αγώνες. Ο έτερος αθλητής, Γιώργος Πασχαλίδης, πριν από κάποια δευτερόλεπτα έχει αναγκαστεί να κάνει tap out, να χτυπήσει δηλαδή τρεις φορές πάνω στο σώμα του αντιπάλου του, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο υποταγή, ενδεχομένως αφότου υπέστη κάποια εξάρθρωση ή ακόμα και κάποια λαβή πνιγμού.

Ηρεμία πριν από την καταιγίδα

Η προετοιμασία πριν από τους αγώνες περιλαμβάνει τα απαραίτητα αστεία και πειράγματα. Λίγο πριν η αδρεναλίνη χτυπήσει κόκκινο, ένας εργαζόμενος στη διοργάνωση ζητάει από τους αθλητές να δώσουν το CD με το κομμάτι που θέλουν να ακούγεται τη στιγμή της εισόδου τους στον αγωνιστικό χώρο. Οι περισσότεροι επιλέγουν hip hop και r’n’b.

«Γιατρέ, πονάω!»

Ο νεαρός Νίκος Στόλης εξετάζεται μετά την ήττα του. Ένας από τους γιατρούς της διοργάνωσης τσεκάρει τις κόρες των ματιών του για να δει εάν έχουν συσταλεί και εάν θολώνουν τα μάτια του. Έπειτα τον βάζει να παρακολουθεί το δάκτυλό του για να διαπιστώσει εάν έχει πάθει διάσειση, αφού έχει χτυπηθεί αρκετά στο κεφάλι. Σε λίγο θα δει αν έχουν σφίξει οι μυς του και αν έχει κάποιο σπασμένο πλευρό και θα αποφανθεί ότι έχει τραυματιστεί τόσο σοβαρά ώστε να μην μπορεί να αγωνιστεί για τους επόμενους έξι μήνες.

Η GFC (Greek Fighting Championship) διοργάνωσε το πρώτο πρωτάθλημα Mixed Martial Arts (Αγώνων Μεικτής Πάλης) σε κλουβί, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια υποστηρίζει την εκπαίδευση, προπόνηση, εκγύμναση, διατροφή, ιατρική παρακολούθηση καθώς και την ανάδειξη και προώθηση επαγγελματιών αθλητών πολεμικών τεχνών σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα πλήρους σωματικής επαφής μαχητικό άθλημα με τεχνικές από ένα πλήθος πολεμικών τεχνών. Οι κανόνες επιτρέπουν χτυπήματα και λαβές τόσο σε όρθια στάση όσο και στο έδαφος. Δεν έχει σημειωθεί ποτέ κανένας σοβαρός τραυματισμός ή θάνατος.