Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Οι νεαροί εκατομμυριούχοι των bitcoins λατρεύουν τη μόδα

Γιατί οι νεαροί επενδυτές των ψηφιακών νομισμάτων στρέφονται όλο και περισσότερο στο streetwear

Οι νεαροί εκατομμυριούχοι των bitcoins λατρεύουν τη μόδα

Ο 19χρονος Erik Finman πρόκειται να πρωταγωνιστήσει σε ένα ντοκιμαντέρ του CNBC που θα καταγράφει τις ζωές νέων εκατομμυριούχων που πλούτισαν μέσα από το χρήμα των bitcoins.

«Αυτό που περιμένουν να δουν οι θεατές είναι εμένα να ξυπνάω κάτω από μια κουβέρτα από χαρτονομίσματα, να σηκώνομαι και τα χρήματα να πέφτουν από παντού, να φοράω τα Yeezy παπούτσια μου και να βουρτσίζω τα δόντια μου με την καλύτερη οδοντόβουρτσα του εμπορίου. Θα είναι απλά μια μέρα από τη ζωή μου» λέει με έντονο ύφος μαγκιάς.

Παραδέχεται βεβαια πως αστειεύεται όμως η καθημερινή του ζωή δεν απέχει και πολυ από αυτή την πραγματικότητα.


Καθώς τα bitcoins ανθίζουν, οι ψηφιακές συναλλαγές και η σύγχρονη μόδα διασταυρώνονται με έναν πολύ ιδιαίτερο και πρωτοποριακό τρόπο. Οι νέοι επενδύουν πια στα κρυπτονομίσματα, αγοράζοντας με καταναλωτική μανία δημοφιλή ρούχα και παπούτσια, πράγμα που κάνει την αγορά να βλέπει τα bitcoins με άλλο μάτι.

Η λίστα με τους εμπόρους ειδών ένδυσης που αποδέχονται το σύστημα των κρυπτονομισμάτων είναι έως τώρα μικρή, όμως όλο και περισσότεροι έχουν αρχίσει να δέχονται με αισιοδοξία τα bitcoins. Οι συναλλαγές γίνονται χωρίς μεσάζοντες και χωρίς καμία πρόσβαση από τρίτους.


Ο Finman άρχισε να επενδύει στα bitcoins σε ηλικία 12 ετών ενώ στα 15 του μπόρεσε να τα πουλήσει έναντι 100.000 δολαρίων.

Στα 17 εισέβαλε στον χώρο της μόδας αγοράζοντας, αρχικά, τα παπούτσια Yeezy του Kanye West και της adidas και έπειτα προϊόντα της Louis Vuitton και της εταιρίας Supreme.

O ίδιος σταμάτησε να αγοράζει από αυτούς τους οίκους, λέγοντας πως δεν είναι οικονομικό το θέμα, αλλά κυρίως εθισμού.

«Είναι ό,τι και το αλκοόλ για μερικούς» λέει. Ωστόσο, οι ακριβές τιμές δεν φαίνεται να τον τρομοκρατούν. «Σκέφτομαι να πάρω τα Red Octobers. Είναι πανάκριβα αλλά αφού μπορώ, γιατί όχι;» λέει και γελά.

Ο 19χρονος εκατομμυριούχος των bitcoin, Erin Finman

Παρόλη την αγάπη του Finman για τα ρούχα, παραδέχεται πως ένας από τους λόγους που αγοράζει είναι για να συμβαδίζει με τους συνομηλίκους του.

«Στην ψηφιακή κοινότητα των κρυπτονομισμάτων όλοι επενδύουν τα χρήματα τους σε ρούχα, παπούτσια και Lamborghini».

Πιστεύει πως η ψηφιακή επιχειρηματικότητα μπορεί να αναβαθμίσει εντελώς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Ο Finman ανήκει στην νέα φουρνιά των εκατομμυριούχων των bitcoin, η οποία ψάχνει με κάθε τρόπο να αυξήσει τον ψηφιακό της πλούτο αγοράζοντας σπάνια αγαθά. Με τα ακριβά ρούχα αναδεικνύουν τον πλούτο τους.

«Κάνοντας επίδειξη, τα άτομα αυτής της "κρύπτο"-κοινωνίας ανάγουν το ντύσιμο σε ένα νέο σύμβολο κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης. Οι επιχειρηματίες οπλίζουν και στοχεύουν σε τέτοιου είδους ανοιχτοχέρηδες».

Η λίστα με τους εμπόρους ειδών ένδυσης που αποδέχονται το σύστημα των κρυπτονομισμάτων είναι έως τώρα μικρή, όμως όλο και περισσότεροι έχουν αρχίσει να δέχονται με αισιοδοξία τα bitcoins. Οι συναλλαγές γίνονται χωρίς μεσάζοντες και χωρίς καμία πρόσβαση από τρίτους. 

«Ο κοινωνικός αντίκτυπος θα είναι ίσως και μεγαλύτερος από εκείνον του Διαδικτύου μόλις γίνουν αντιληπτές οι δυνατότητες αυτού του συστήματος» λέει ο Jonathan Johnson, διευθύνων σύμβουλος της Overstock, ενός από τα μεγαλύτερα online καταστήματα των ΗΠΑ.


Πολλές εταιρίες ρούχων ήδη δέχονται τα κρυπτονομίσματα ως μια μελλοντική επένδυση και αγοράζουν bitcoins χωρίς να τους ενδιαφέρει απαραιτήτως να τα εξαργυρώσουν.

O Charlie Shrem, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ιδρύματος bitcoin εξηγεί πως «γνωστές εταιρίες παπουτσιών επενδύουν στο ψηφιακό χρήμα, γνωρίζοντας πως οι νέοι είναι έτοιμοι να αρπάξουν με την πρώτη ευκαιρία τα νέα παπούτσια που λανσάρονται και είναι τεχνολογικά εξοικειωμένοι και πρόθυμοι να δοκιμάσουν τα bitcoins».

Τα Red October της Nike κοστίζουν 9 χιλιάδες δολάρια


Έχοντας χάσει την πίστη τους για τα πιο παραδοσιακά συστήματα επένδυσης, πολλοί έμποροι εκμεταλλεύονται αυτή τη νέα σχέση μόδας και ψηφιακών κρύπτονομισμάτων.

Δραστηριοποιούνται στον χώρο του διαδικτύου, ενημερώνονται και ψάχνουν συνεχώς για τις νέες τάσεις, αφουγκραζόμενοι τον παλμό της νέας γενιάς.

«Τα κρυπτονομίσματα είναι ακριβώς αυτό» λέει ο Landau Lang, ιδρυτής εταιρείας επενδύσεων. «Από πολύ μικρή ηλικία οι νέοι αγοραστές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν μια καλή επένδυση και να εξοικειώνονται με τους νόμους της αγοράς».


Πρόσφατα ο Lang έγραψε στο Twitter ότι πούλησε μεγάλες ποσότητες αθλητικών παπουτσιών και ρούχων έναντι κρυπτονομισμάτων χαμηλής αξίας. Δηλώνει μάλιστα πως σκόπιμα έκανε αυτή την κίνηση παρόλο που γνώριζε πως η αξία του νομίσματος έπεφτε, θέλοντας να πείσει για την αποτελεσματικότητα του συστήματος.

Ο οπτιμισμός του αυτός τον δικαίωσε, καθώς μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα η τιμή του ψηφιακού νομίσματος που είχε αποκτήσει ο Lang ανέκαμψε, διπλασιάζοντας έτσι την αξία της επένδυσης του.

Το κείμενο αποτελεί απόδοση στα ελληνικά του άρθρου «Bitcoin Millionaires Are Coming for Streetwear» του Cam Wolf, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό GQ.