Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η ζωή ξαναρχίζει ή τελειώνει στα 50 όταν είσαι η Κέιτ Μος;

Οι περισσότερες γυναίκες θα έδιναν τα πάντα για να μοιάζουν με την Κέιτ Μος του σήμερα, αλλά για την ίδια αυτό μόνο μικρή παρηγοριά μπορεί να αποτελεί, καθώς σβήνει τα πενήντα κεράκια.

Η ζωή ξαναρχίζει ή τελειώνει στα 50 όταν είσαι η Κέιτ Μος;

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 16 Ιανουαρίου, η Κέιτ Μος ξύπνησε στην πρώτη μέρα της έκτης δεκαετίας της. Όπως θα επιβεβαιώσουν οι περισσότερες γυναίκες, η συμπλήρωση των 50 ετών είναι ένα σημαντικό ορόσημο που μπορεί επίσης να είναι κάπως τρομακτικό. Αλλά ενώ πολλές γυναίκες που βρίσκονται στη δημοσιότητα επιμένουν ότι η μέση ηλικία και η εμμηνόπαυση πρέπει να γιορτάζονται, η Κέιτ είναι μάλλον απίθανο να το δει έτσι.

Ως το πιο εμβληματικό μοντέλο μιας γενιάς, αν όχι πολλών γενεών, η εμφάνιση της Κέιτ εξετάζεται και παρατηρείται λεπτομερώς εδώ και 36 χρόνια. Η Κέιτ Μος στρατολογήθηκε ως μοντέλο το 1988 στα 14 της χρόνια, και από την ηλικία των 16 ετών ήδη είχε επαινεθεί ως η επιτομή του βρετανικού cool, μια επικύρωση που βασίζεται στην ανεμελιά της νεότητας – κάτι που είναι εύκολο να επιτευχθεί στα 25, αλλά γίνεται όλο και πιο δύσκολο να διατηρηθεί στα 50, ό,τι κι αν λέει το κίνημα της «θετικότητας με την ηλικία» (age-positive).

Η Κέιτ Μος άλλαξε το πρόσωπο της μόδας και της ποπ κουλτούρας ως το απόλυτο it-girl της δεκαετίας του '90. Αντί για τα μαυρισμένα, γυμνασμένα, «αμαζονικά» supermodels που ήταν μέχρι τότε ο κανόνας, οι φωτογραφίσεις της έμοιαζαν να εκθειάζουν την ομορφιά των «ατελειών» της: χλωμή, αδύνατη, ευάλωτη και ζωηρή. Η σεισμική στροφή στην καριέρα της ήρθε όμως από τον διάσημο Αμερικανό σχεδιαστή Κάλβιν Κλάιν.

Η ίδια πειραματίζεται τα τελευταία χρόνια επανεφευρίσκοντας τον εαυτό της ως wellness γκουρού με το λανσάρισμα του brand ομορφιάς και ευεξίας Cosmoss, το οποίο διαθέτει μια ποικιλία προϊόντων ομορφιάς με new age ονόματα όπως «Χρυσό Νέκταρ» και «Ιερή Ομίχλη».

Η Κέιτ βρισκόταν στη Νέα Υόρκη για μια απλήρωτη φωτογράφιση όταν πέρασε από οντισιόν για τον Κλάιν, ο οποίος έκανε casting για μια νέα διαφημιστική καμπάνια. Το αποτέλεσμα ήταν να υπογράψει επιτόπου συμβόλαιο πριν επιστρέψει με το Κονκόρντ στο μικρό και ακατάστατο διαμέρισμά της στο Λονδίνο με 3 εκατομμύρια δολάρια στην τσέπη.

Η Κέιτ Μος άλλαξε το πρόσωπο της μόδας και της ποπ κουλτούρας ως το απόλυτο it-girl της δεκαετίας του '90. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Η καμπάνια για το Obsession που ακολούθησε την έκανε το πιο περιζήτητο μοντέλο στον κόσμο, αλλά μαζί με τη φήμη ήρθαν και οι αντιδράσεις που την κατέστησαν έμβλημα για όλα όσα δεν πήγαιναν καλά στη βιομηχανία της μόδας και τα υστερικά πρωτοσέλιδα περί «παιδοφιλίας» και ωραιοποίησης της ανορεξίας και της χρήσης σκληρών ναρκωτικών. Τότε ήταν που επινοήθηκε ο όρος «heroin chic» και η Κέιτ πήρε το παρατσούκλι «The Waif».

«Ήμουν ο αποδιοπομπαίος τράγος για τα προβλήματα πολλών ανθρώπων» θα δήλωνε αργότερα η ίδια. «Δεν ήμουν ποτέ ανορεξική. Ποτέ δεν πήρα ηρωίνη. Πάντα ήμουν αδύνατη. Πόσες φορές πρέπει να το επαναλάβω ότι δεν είμαι ανορεξική;».

Από τότε μεσολάβησαν διάφορα σκαμπανεβάσματα και πολλά «κίτρινα» πρωτοσέλιδα, οι εποχές άλλαξαν και πολλές από τις συνομήλικες της που έκαναν όνομα στην πασαρέλα, προσαρμόστηκαν με τους καιρούς και με το πέρασμα του χρόνου, αναζητώντας διαφορετικές καριέρες. Και η ίδια όμως πειραματίζεται τα τελευταία χρόνια επανεφευρίσκοντας τον εαυτό της ως wellness γκουρού με το λανσάρισμα του brand ομορφιάς και ευεξίας Cosmoss, το οποίο διαθέτει μια ποικιλία προϊόντων ομορφιάς με new age ονόματα όπως «Χρυσό Νέκταρ» και «Ιερή Ομίχλη».

Ενώ όμως η ίδια επιμένει ότι έχει αφήσει για πάντα πίσω τις «άγριες μέρες» (και νύχτες) του Λονδίνου για να «ανοίξει μια πόρτα στην ισορροπία, την αποκατάσταση και την αγάπη» και δηλώνει ότι πιστεύει πραγματικά στη δύναμη των κρυστάλλων και του «λουτρού στο φεγγαρόφως», πολλοί θαυμαστές της δυσκολεύονται να συμβιβάσουν αυτή τη νέα Κέιτ με το ατίθασο κορίτσι που με τα νυχτοπερπατήματα και τα μεθύσια της είχε κερδίσει το παρατσούκλι «The Tank» (Η δεξαμενή). Όπως το έθεσε κάποια από τους οπαδούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Θέλω πίσω την παλιά Κέιτ Μος. Αυτή που ποτέ δεν δίνει δεκάρα και ντύνεται πάντα cool».

Το σίγουρο είναι ότι έχει δώσει νέο νόημα στον όρο «nepo baby» καθώς συνεργάζεται με τους διάφορους απογόνους όλων των διάσημων συντρόφων της, πολλοί από τους οποίους είναι βαφτιστήρια της. Μεταξύ αυτών που βρίσκονται στο ρόστερ του πρακτορείου της είναι η Ella Richards (κόρη του Κιθ Ρίτσαρντς και της Ανίτα Πάλενμπεργκ), η Stevie Sims (του γνωστού φωτογράφου David Sims και της σχεδιάστριας Luella Bartley), η Lux Gillespie (του τραγουδιστή των Primal Scream Bobby Gillespie και της στυλίστριας Katy England) και η Stella Jones (του Mick Jones των Clash).

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο όμως στα βιβλία του Πρακτορείου Kate Moss είναι αναμφίβολα η κόρη της Λίλα, η οποία έχει πρωταγωνιστήσει σε καμπάνιες για τους σχεδιαστές που έκαναν κάποτε διάσημο το όνομα της μητέρας της. Δεν μπορεί να είναι εύκολο για την Κέιτ. Η μέση ηλικία είναι συχνά ιδιαίτερα οδυνηρή για τις γυναίκες με κόρες, καθώς αναγκάζονται να τις βλέπουν να ανθίζουν αντίθετα με το δικό τους «ξεθώριασμα».

Με τον Τζόνι Ντεπ το 1995 στο Λος Άντελες. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Το γεγονός βέβαια ότι οι άντρες συνοδοιπόροι της φαίνεται να ξεπερνούν τη μετάβαση στη μέση ηλικία χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και φροντίδες σίγουρα δεν έχει περάσει απαρατήρητο ούτε από εκείνη. Ο Τζόνι Ντεπ και ο Πιτ Ντόχερτι έχουν χάσει τη σμιλεμένο λουκ καρδιοκατακτητών που είχαν κάποτε, αλλά δεν τους πειράζει να εμφανίζονται με κοιλιές και αραιωμένα μαλλιά, για τις γυναίκες όμως οι ρυτίδες, η αύξηση του βάρους και η χαλάρωση του σαγονιού είναι αυστηρά απαγορευμένες. Ειδικά όταν έχεις χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο όμορφες γυναίκες στον κόσμο και ο λόγος ύπαρξής σου στα μάτια του κόσμου μοιάζει να βασίζεται αποκλειστικά στην εμφάνισή σου.

Φυσικά, οι περισσότερες γυναίκες θα έδιναν τα πάντα, κυριολεκτικά, για να μοιάζουν με την Κέιτ Μος του σήμερα, αλλά αυτό μόνο μικρή παρηγοριά μπορεί να αποτελεί για την ίδια καθώς σβήνει τα 50 κεράκια. Ίσως θα ήταν καλό να ακολουθήσει τις συμβουλές της Μπρουκ Σιλντς, η οποία, 40 χρόνια μετά τις καμπάνιες του Calvin Klein που εστίαζαν στα άγουρα νιάτα της, κατάφερε να σταθεί με χάρη στη μέση ηλικία της, δηλώνοντας πρόσφατα: «Το να φέρεις τον εαυτό σου σε μια θέση όπου δεν κυνηγάς τη νεότητα είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνεις νέος».

Με στοιχεία από The Independent