Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ακόμη μια αποτυχία κράτους και εκκλησίας

Οι χριστιανοί επιτρέπεται να μεταδίδουν τον ιό ενώ οι διαδηλωτές του Πολυτεχνείου όχι;

Ακόμη μια αποτυχία κράτους και εκκλησίας



ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΥΡΑΣΤΕΙ
να τα λέμε και να τα ξαναλέμε: Δεν είναι απλώς ανεύθυνη· είναι εγκληματική η στάση της Εκκλησίας στο ζήτημα της πανδημίας.

Αλλά είναι ανεύθυνο και το Κράτος, που την αφήνει να αλωνίζει ανενόχλητη, χωρίς να προστατεύει τη δημόσια υγεία.

Ο προκαθήμενος της εκκλησίας, μπορεί να δηλώνει υπερηφάνως ότι ΔΕΝ θα τηρήσει τις αποφάσεις του κράτους – παρότι έχει θυσιάσει από κορωνοϊό ουκ ολίγους μητροπολίτες του. Παραλίγο να πέσει και ο ίδιος υπέρ πίστεως – αλλά γλίτωσε λόγω ειδικής θεραπείας για ολίγους.

Μπορεί ακόμη, να συμπαρασύρει στην οδό της απώλειας, όσους πιστούς μπορεί να πείσει ότι δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος – ενώ όλα τα επιστημονικά δεδομένα και οι απτοί θάνατοι, αποδεικνύουν το αντίθετο. Αν κάποιοι θέλουν να αυτοκτονήσουν, από άγνοια, στενομυαλιά ή πείσμα, είναι τελικά, δικαίωμά τους. 

Το κράτος πρέπει να είναι αμερόληπτο απέναντι σε όλους. Ασχέτως αν φοράνε ράσα ή κουκούλες. Και να εξουδετερώνει κάθε δημόσιο κίνδυνο είτε προέρχεται από ένα μπαρ που ξενυχτάει είτε από μια εκκλησία.

Δεν είναι όμως δικαίωμά τους να γίνονται απειλή για τους υπόλοιπους Έλληνες. Και κυρίως δεν επιτρέπεται το κράτος να τους αφήνει να βλάπτουν με τέτοια θρασύτητα το δημόσιο καλό.

  • Λεονταρίζει ο κ. Χρυσοχοΐδης ότι θα μπουκάρει στα σπίτια και θα συλλαμβάνει ιδιώτες που κάνουν πολυάνθρωπα ρεβεγιόν.
  • Συλλαμβάνει νεαρούς που κάνουν πάρτι (ίσως, κατόπιν καταγγελιών μιας γείτονος θεούσης).
  • Κατέβασε λεγεώνες αστυνομικών στον εορτασμό του Πολυτεχνείου, επιδεικύοντας ατσάλινη πυγμή.

Όλα αυτά, «για να προστατεύσει την δημόσια υγεία». Και υποθέτω, ότι αυτό γίνεται ειλικρινώς για το δημόσιο καλό -κι όχι γιατί χτυπάνε το σαμάρι για να ακούσει ο γάιδαρος.

Αλλά μετά, διαβάζω ότι στους αλλοπρόσαλλους ιερείς που έχουν κηρύξει αντάρτικο και λένε ότι, ποδοπατώντας νόμους, θα ανοίξουν τις εκκλησίες, θα κοινωνήσουν πιστούς και θα αφήσουν λευκά περιστέρια να φύγουν απ΄τα χέρια τους, θα υπάρχει, επί λέξει, μια «ήπια» αστυνομική παρουσία, που όπως απεδείχθη, απλώς θα κρατάει φανάρι.

Είναι άλλης κατηγορίας πολίτες οι μεν από τους δε; 

Μάλλον είναι, αν κρίνει κανείς από τις ανεκδιήγητες δηλώσεις του κ. Άδωνι Γεωργιάδη, ότι υπήρχαν εισηγήσεις λοιμωξιολόγων να επιβληθεί καραντίνα στη Θεσσαλονίκη πριν την εορτή του Αγίου Δημητρίου, αλλά η κυβέρνηση δεν την επέβαλε «από σεβασμό στην παράδοση, στην Ορθοδοξία, στην πίστη».

Είναι οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι ανώτερης αξίας πολίτες από τους διαδηλωτές και τους ravers; Οι χριστιανοί επιτρέπεται να μεταδίδουν τον ιό ενώ οι φοιτητές όχι;

 

Αστείες ερωτήσεις, βέβαια, για ένα κράτος που επιδεικνύοντας αντιφατική συμπεριφορά καταστρέφει την επιτυχία της περασμένης Άνοιξης· και κρίσιμες ερωτήσεις για ένα κόμμα που ενδεχομένως προσπαθεί να συσπειρώσει το συντηρητικό του σώμα, προεκλογικά, αλλά έτσι αποξενώνει το ήπιο, κεντρώο ακροατήριό του. 

Γνωρίζω ότι όλα αυτά τα επεισόδια εργαλειοποιούνται κυνικά από τα κόμματα – κι ότι ορισμένοι που κόπτονται τώρα για την δημόσια υγεία, ευχαρίστως την έβλαψαν όταν τους συνέφερε, σε άλλες περιστάσεις. Όπως γνωρίζω και αρκετούς χριστιανούς, μυαλωμένους και προσεκτικούς, που ωστόσο αρνούνται να καταγγείλουν την εγκληματική τυφλότητα της εκκλησίας, στο θέμα του ιού.

Δεν ανήκω ούτε στους μεν, ούτε στους δε. Απλώς πιστεύω ότι το κράτος πρέπει να είναι αμερόληπτο απέναντι σε όλους. Ασχέτως αν φοράνε ράσα ή κουκούλες. Και να εξουδετερώνει κάθε δημόσιο κίνδυνο είτε προέρχεται από ένα μπαρ που ξενυχτάει είτε από μια εκκλησία.