Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Λετίθια: Βασιλικό bitchiness στην πολιτικά ζορισμένη Ισπανία

Το 92% των Ισπανών καταδικάζει την άκομψη και ασεβή συμπεριφορά της Βασίλισσας Λετίθια προς την πεθερά της Σοφία και δικαίως ωρύεται ότι η Ισπανία έχει μεγαλύτερα προβλήματα...

Λετίθια: Βασιλικό bitchiness στην πολιτικά ζορισμένη Ισπανία

Το ότι η βασιλεία δεν είναι το παραμύθι των παιδικών χρόνων συνολικά του δυτικού κόσμου και το ότι βασιλείς και λοιποί γαλαζοαίματοι δεν είναι τα καλά, στιλβωμένα παιδιά του μύθου, αλλά στις φλέβες τους τρέχει αίμα και άγρια πάθη, είναι γνωστό χρόνια τώρα.


Περιστατικά, σαν αυτό που διημείφθη ανάμεσα στην πριγκίπισσα των Αστουριών, Λετίθια και την πεθερά της, Σοφία, απλώς υπενθυμίζουν την απολύτως ανθρώπινη φύση του «θεσμού» και παρηγορούν για το πόσο διάφανα πλέον είναι αυτά τα ατυχή συμβάντα που λατρεύουν οι κάμερες, αλλά και πόσο διάτρητο το εκάστοτε βασιλικό πρωτόκολλο που δεν μπορεί να διασφαλίσει τα στοιχειώδη. Την αποσόβηση ενός εξευτελισμού, για παράδειγμα.

Ποια είναι, όμως, η πρώην δημοσιογράφος, πρώην παρουσιάστρια ειδήσεων και πρώην σύζυγος κάποιου άλλου προ του γάμου της με τον Φελίπε της Ισπανίας που βρέθηκε να πρωταγωνιστεί σε ένα από τα πιο άβολα βίντεο όλων των εποχών για τα βασιλικά χρονικά τουλάχιστον;

Ακόμη και ως βασιλικό gossip, ακόμη και μέσα στην κακή -για την Ισπανία- πολιτική συγκυρία, η ρωγμή στον βασιλικό καθρέφτη έχει άλλη χάρη. Κυρίως επειδή υπενθυμίζει τον εδώ και καιρό διακοσμητικό και περιττό ρόλο της μοναρχίας.

Όταν πριν από 15 χρόνια η Λετίθια Ορτίζ Ροκοσολάνο παντρευόταν τον πρίγκιπα Φελίπε της Ισπανίας είχε ήδη πίσω της καριέρα δημοσιογράφου σε μεγάλα Μέσα -μεταξύ των οποίων οι εφημερίδες La Nueva España και ABC και κανάλια όπως το CNN+- και έναν αποτυχημένο γάμο με τον φιλόλογο και συγγραφέα Alonso Guerrero Pérez.

Όταν πριν από 15 χρόνια η Λετίθια Ορτίζ Ροκοσολάνο παντρευόταν τον πρίγκιπα Φελίπε της Ισπανίας είχε ήδη πίσω της καριέρα δημοσιογράφου σε μεγάλα Μέσα.

Η σχέση της με τον Φελίπε είχε περάσει από κόσκινο από τα ισπανικά ΜΜΕ που αναρωτιόνταν πώς η καπάτσα ρεπόρτερ θα κατάφερνε να χωρέσει στα βασιλικά ανάκτορα της Ισπανίας. Όταν δεν αναρωτιόνταν αυτό, αποθέωναν την κορμοστασιά και το κομψό πλην τολμηρό ντύσιμό της που προκαλούσε την προσοχή και τις εκτός πρωτοκόλλου συζητήσεις...

Και η αλήθεια είναι πως στην αρχή η Λετίθια συμπεριφερόταν ταπεινά, ζεστά και με τεράστια όρεξη να μάθει τα μυστικά των ανακτόρων. Σε αυτή την προσπάθεια η El Pais είχε να γράφει ότι η βασίλισσα Σοφία έκανε ό,τι μπορούσε για να στηρίξει τη νύφη της, να της δώσει πρωτοβουλίες και θάρρος, να την αφήσει να αναπτύξει τη δική της δυναμική μέσα στο Παλάτι.

Όταν τον Ιούνιο του 2014 ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος με δάκρυα στα μάτια υπέγραφε την παραίτησή του από τον θρόνο, μετά από 36 χρόνια βασιλείας και παρέδιδε τον θρόνο στον εξαιρετικά δημοφιλή γιο του, πρίγκιπα Φελίπε, τα πράγματα -και οι σχέσεις των δύο γυναικών- στο παλάτι Zarzuela στη Μαδρίτη, άλλαξαν.

Η αλήθεια είναι πως στην αρχή η Λετίθια συμπεριφερόταν ταπεινά, ζεστά και με τεράστια όρεξη να μάθει τα μυστικά των ανακτόρων. Mετά όμως...

Σύμφωνα με τον ισπανικό Τύπο -και ο λόγος δεν γίνεται για τα tabloids- η δημοσιογράφος που έγινε βασίλισσα θεώρησε ότι ο στόχος της επετεύχθη και ότι πλέον δεν είχε κανέναν απολύτως να εξακολουθήσει να υποδύεται την αφοσιωμένη νύφη.

Το ζευγάρι Σοφίας – Χουάν Κάρλος απομακρύνθηκε σταδιακά, αλλά κατηγορηματικά από τη ζωή του νέου βασιλικού ζεύγους, οι δύο κόρες τους Σοφία και Λεονόρ περιόρισαν τις επαφές με τους παππούδες και μόνο χάρη στις πυροσβεστικές παρεμβάσεις του Φελίπε, φαίνεται ότι κάπως διατηρούνταν οι ισορροπίες.

Η μετακόμιση της Παλόμα, μητέρας της δημοσιογράφου στο ανάκτορο της Zarzuela και η σταδιακή απομάκρυνση της Σοφίας από τα εγγόνια και τον γιο της, φαίνεται να έγιναν ακόμη και κεφάλαιο σε βιβλίο: τα παράπονα της πρώην βασίλισσας δημοσιευμένα, έστω κι αν αποδίδονται σε «πηγές», φαίνεται ότι εξόργισαν τη νέα ένοικο του παλατιού και τη μετέτρεψαν σε ορκισμένη εχθρό της Ελληνίδας πεθεράς της.

Όλα αυτά, παρασκηνιακά. Διότι, δημοσίως, η «χορογραφία» της βασιλικής οικογένειας της Ισπανίας δεν επέτρεπε gossip και λιβέλους, ακολουθώντας το παράδειγμα της ήσυχης και ειρηνικής μοναρχίας των Χουάν Κάρλος – Σοφίας.

Δημοσίως, η «χορογραφία» της βασιλικής οικογένειας της Ισπανίας δεν επέτρεπε gossip και λίβελους,

Μέχρι το απολύτως άκομψο περιστατικό της προηγούμενης Κυριακής, με τις δύο γυναίκες να λογομαχούν και να προδίδονται από τις χειρονομίες τους, μπροστά στους εμβρόντητους συζύγους, τις νεαρές πριγκίπισσες και φυσικά τις κάμερες που κατέγραψαν το συμβάν.

Όπως επισημαίνουν οι New York Times και η El Mundo, η πρώην δημοσιογράφος και νυν βασίλισσα πριν παρασυρθεί από το συναίσθημα της -έστω και υπό το άλλοθι της προστασίας των κοριτσιών της που δεν ήθελε να υπερεκτεθούν σε φωτογραφίες με την γιαγιά τους- έπρεπε να σκεφτεί τη δύσκολη πολιτική κατάσταση που εδώ και καιρό επικρατεί στην Ισπανία.

«Οι Ισπανοί έχουν πιο σοβαρά προβλήματα από αυτό», παρατηρούσαν τα ισπανικά Μέσα και ενώ η ένταση ανάμεσα στις δύο γυναίκες έχει γίνει το απόλυτο viral παγκοσμίως.

Ακόμη κι αν η μοναξιά, η θλίψη και η ενόχληση που, όπως αναφέρουν τα σχετικά ρεπορτάζ, νιώθει τώρα η βασίλισσα Λετίθια, το 92% των συμπατριωτών της, σύμφωνα με σχετικό γκάλοπ της El Mundo, καταδικάζει την ασέβειά της προς το πρόσωπο μιας γυναίκας σχεδόν 80 ετών και φυσικά αφήνει αιχμές για το πώς πραγματικά θα αντιδρούσε η Βασίλισσα της Ισπανίας σε μια σοβαρότερη κρίση που θα απαιτούσε έξυπνους χειρισμούς.

(Αφήνει κανείς «εκτός» τις γελοίες αναφορές των φιλοβασιλικών ξένων μέσων όπως το RoyalCentral.co.uk για το «ανάθεμα» της Ελληνίδας (!) πριγκίπισσας στη 45χρονη, αυθάδη βασίλισσα. Εννοείται ότι παγκοσμίως τα προβλήματα είναι άλλα και όχι τα ενδο-οικογενειακά των βασιλικών οικογενειών).

Ακόμη και ως βασιλικό gossip, ακόμη και μέσα στην κακή -για την Ισπανία- πολιτική συγκυρία, η ρωγμή στον βασιλικό καθρέφτη έχει άλλη χάρη. Όχι γιατί αντικατοπτρίζει το πραγματικό πρόσωπο της φιλόδοξης βασίλισσας. Ούτε επειδή δείχνει αυτά που προσπαθεί να μπαλώσει κάθε φορά το βασιλικό πρωτόκολλο, οι τύποι και οι γαλαζοαίματες συμπεριφορές. Αλλά κυρίως επειδή υπενθυμίζει τον εδώ και καιρό διακοσμητικό και περιττό ρόλο της μοναρχίας.