Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Κι όμως, τα social media έκαναν τέσσερα πράγματα για να βελτιωθούν μέσα στο 2019

Οι αποφάσεις του Facebook, του YouTube, του Twitter και του Snapchat που δημιούργησαν μια θετική εικόνα για το μέλλον των κοινωνικών δικτύων

Κι όμως, τα social media έκαναν τέσσερα πράγματα για να βελτιωθούν μέσα στο 2019

Παρά τις κατηγορίες που συχνά διαβάζουμε και ακούμε για τα social media και γενικότερα για τους τεχνολογικούς κολοσσούς, μέσα στο 2019 υπήρξαν και μερικοί λόγοι για τους οποίους δεν αισθανθήκαμε τόσο απογοητευμένοι από τη χρήση τους. Ακολουθούν οι βασικοί τέσσερις:

1.

Facebook

To Facebook κάνει τρομερή πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη ενός Oversight Board, δηλαδή ενός ανεξάρτητου οργάνου που θα λειτουργεί σαν ένα είδος «Ανώτατου Δικαστηρίου» και επί της ουσίας θα απαγορεύει την ανάρτηση χυδαίου ή παράνομου περιεχομένου. Αυτή η απόφαση της πλατφόρμας είναι εξαιρετικά σημαντική, γιατί πρόκειται τρόπον τινά να ανακτήσει τη χαμένη πλέον αξιοπιστία της.

Με άλλα λόγια, μέσα από αυτήν την προσπάθεια, το Facebook θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες, των οποίων το περιεχόμενο διαγράφεται άδικα, να απευθυνθούν σε ένα «όργανο» και να βρουν το δίκιο τους. Βέβαια, αρκετοί έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με το κατά πόσο θα μπορέσει να εφαρμοστεί επιτυχώς ένα τέτοιο βήμα. 

2.

YouTube

Μία από τις πλέον σημαντικές αποφάσεις που έλαβε η Google, δηλαδή η μητρική εταιρεία του YouTube, είναι οι περιορισμοί σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις. Χάρη σε αυτή την απόφαση, αφενός οι πολίτες και αφετέρου οι δημοσιογράφοι και οι ακαδημαϊκοί θα έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν μόνοι τους τα επιχειρήματα των πολιτικών και κατ' επέκταση να αποφασίζουν για το μέλλον της πολιτικής τους ζωής. Παράλληλα, η απόφαση αυτή κρίνεται θετική και για τους ίδιους τους πολιτικούς, καθώς τα μηνύματά τους ουσιαστικά θα απευθύνονται σε περισσότερες κατηγορίες του εκλογικού σώματος.

3.

Twitter

Αρκετές ήταν και οι αλλαγές που δρομολόγησε το Twitter το 2019. Στις σημαντικές ανήκει η ταχύτερη αφαίρεση υβριστικών tweets, η προσθήκη ενός νέου feature που αφορά τα direct μηνύματα, αλλά και η δυνατότητα να ακολουθείς συγκεκριμένες κατηγορίες θεμάτων. 

4.

Snapchat

Ο CEO του Snapchat, Evan Spiegel, γνωστός για τις δημιουργικές του προτάσεις στην πλατφόρμα, κατάφερε να κάνει σημαντικές αλλαγές μέσα στη χρονιά, μεταξύ των οποίων η δημιουργία νέων, καινοτόμων εργαλείων, τα οποία θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την επικοινωνία των χρηστών. 

Με πληροφορίες από The Verge