Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Πώς ξαφνικά η Αντζελίνα Τζολί έγινε ''θνητή''

Πώς επηρεάζουν οι διάσημοι την ατζέντα της επικαιρότητας


Από το πρωί η είδηση πολλαπλασιάζεται παντού. Σαν καρκινικά κύτταρα. «Η Αντζελίνα Τζολί, κάτω από τη (γαμψή) μύτη των αδηφάγων μίντια, προχώρησε σε διπλή μαστεκτομή ώστε να μειώσει τις πιθανότητες εκδήλωσης καρκίνου».

Το αρχικό (σοκαριστικό) ποσοστό του 87% για πιθανή εκδήλωση της ασθένειας έδωσε τη θέση του, πλέον, στο άκρως ελπιδοφόρο 5%. Η ίδια με επιστολή της στους New York Times εξηγεί τους λόγους της πράξης της, ευχαριστεί όσους της στάθηκαν και δίνει το δικό της μήνυμα σε όλες τις δοκιμαζόμενες γυναίκες ανά την υφήλιο.

Μέσα σε λίγα λεπτά ο Celebrity γίνεται «θνητός». Από άφθαρτο Role Model μετατρέπεται σε έναν ακόμα απλό μαχητή ενάντια της πιθανότητας του καρκίνου. Από Λάρα Κροφτ ξεγυμνώνεται στο πρόσωπο κάθε γυναίκας που θα υποστεί το νυστέρι για να μην μπλέξει με το ζώδιο του νερού.


Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα, χιλιάδες αιτήσεις κατακλύζουν, ήδη, τα ιατρικά κέντρα για πληροφορίες σχετικά με τη μέθοδο που ακολούθησε η Τζολί. Γυναίκες από όλες τις πολιτείες αναζητούν τρόπο να μειώσουν τις όποιες πιθανότητες εμφάνισης του καρκίνου.


Η μαστεκτομή βγαίνει από το σκονισμένο ντουλάπι των «ταμπού» και μετατρέπεται σε παγκόσμιο hashtag, καταγράφοντας χιλιάδες τουίτς το λεπτό! Οι Celebrities, για ακόμα μία φορά, τάσσονται στις υπηρεσίες της δημόσιας υγείας και κλείνουν με νόημα το μάτι στην παγκόσμια σφαίρα.


«Σφαίρα» όπως αυτή που έριξε ο Μάτζικ Τζόνσον στην αδιαφορία των έφηβων Αμερικάνων για το Aids. Ήταν το μακρινό 1991, όταν ο θηριώδης άσος του ΝΒΑ παραδέχτηκε δημόσια ότι είναι φορέας του Aids.

Η είδηση ταξίδεψε από τις τέσσερις γραμμές του γηπέδου σε όλα τα παγκόσμια δίκτυα ενημέρωσης και δημιούργησε μία επανάσταση πληροφόρησης γύρω από τη νόσο. Ενδεικτικό της επιρροής του Τζόνσον είναι ότι λίγες ώρες μετά την ανακοίνωσή του για την ασθένεια το εθνικό κέντρο των ΗΠΑ για το AIDS δέχτηκε 40.000 κλήσεις, δηλαδή πολλαπλάσιες από μία συνηθισμένη μέρα.

Ο ίδιος αποδέχτηκε, στη συνέχεια, να συμμετάσχει σε δεκάδες τηλεοπτικές καμπάνιες και ενημερώσεις σε σχολεία, εξοικειώνοντας το κοινό τόσο με την έννοια της πρόληψης όσο και με την καθημερινότητα της ασθένειας.
Παράλληλα, αρκετοί νέοι πείστηκαν να προσθέσουν «πλαστικό χρώμα» στις φαντασιώσεις τους και να αποφύγουν επικίνδυνες σεξουαλικές συμπεριφορές, ακολουθώντας το μήνυμα του ινδάλματός τους.

Ο Celebrity επαναπροσδιορίζει σταδιακά την προέλευση της επιρροής του. Από την τέχνη ως τον αθλητισμό κι από την πολιτική ως τη θρησκεία.


Ο Καρδινάλιος Στέφεν Κιμ, ένας από τους κορυφαίους θρησκευτικούς Celebrities της Νότιας Κορέας, κατάφερε να προωθήσει όσο λίγοι τη δωρεάν οργάνων.

 

Ο ίδιος λατρεύτηκε τόσο κατά τη διάρκεια της ζωής του όσο και μετά το θάνατό του, χαρίζοντας, μάλιστα, τα μάτια του σε δύο ασθενείς με προβλήματα όρασης

 

Η κίνησή του αυτή πυροδότησε ένα τεράστιο νούμερο εθελοντών σε μία χώρα, που αδιαφορούσε επιδεικτικά. Χιλιάδες πιστοί, κρατώντας ζωντανό το δόγμα του για «αγάπη και προσφορά», γράφτηκαν σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, ενώ περίπου 1500 άνθρωποι αγόρασαν την κάρτα δωρεάς κερατοειδούς μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες από τον θάνατό του.

Οι Celebrities, μερικές φορές, σου υπενθυμίζουν ότι δεν ζεις στο «Χόλιγουντ» αλλά δικαιούσαι κι εσύ ένα «Happy End».

*Ο Ευθύμιος Σαββάκης είναι δημοσιογράφος και υποψήφιος Διδάκτωρ του τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Α.Π.Θ. με θέμα «Το φαινόμενο των Celebrities».