Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Κρήτη: Πρωτοφανής καταδίκη μαθητών σε κοινωνική εργασία 80 ωρών λόγω συμμετοχής σε κατάληψη

Αντιδράσεις από γονείς και το Υπουργείο για τον διευθυντή και την δικαστική απόφαση

Κρήτη: Πρωτοφανής καταδίκη μαθητών σε κοινωνική εργασία 80 ωρών λόγω συμμετοχής σε κατάληψη

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση δικαστηρίου που καταδίκασε τρεις μαθητές από Γυμνάσιο του Ρεθύμνου σε κοινωνική εργασία 80 ωρών στον τοπικό δήμο, λόγω της συμμετοχής τους στις καταλήψεις τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος» η υπόθεση έφθασε στη Δικαιοσύνη έπειτα από καταγγελία που έκανε στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές ο διευθυντής του σχολείου. Οι τρεις μαθητές είχαν κατηγορηθεί ότι συμμετείχαν στη συντονιστική επιτροπή της κατάληψης του σχολείου. Με βάση την απόφαση του δικαστηρίου, τα παιδιά αμέσως μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς καλούνται να επισκεφθούν την κοινωνική λειτουργό των δικαστηρίων προκειμένου να ξεκινήσουν να εργάζονται για τέσσερις ώρες κάθε μέρα για έναν μήνα σε μια υπηρεσία του δήμου. Επιπλέον, για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων παραπέμφθηκαν οι γονείς των τριών μαθητών, οι οποίοι δικάστηκαν την ίδια ημέρα με τα παιδιά τους και κρίθηκαν αθώοι από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρεθύμνου.

Γονείς χαρακτηρίζουν απαράδεκτη τη συμπεριφορά του του διευθυντή, τονίζοντας ότι αυτή η μέθοδος είναι αντιπαιδαγωγική και σε καμία περίπτωση δεν συμβάλλει στη συμμόρφωση των παιδιών, ούτε και στο να κατανοήσουν ενδεχομένως ότι αυτή η μορφή αγώνα δεν είναι σωστή.


Αντιθέτως όπως ανέφεραν γονείς, τέτοιες συμπεριφορές απέναντι σε παιδιά 14 και 15 ετών δημιουργούν σειρά προβλημάτων στα σχολεία με απρόβλεπτες συνέπειες. «Εμείς αυτό που γνωρίζαμε είναι ότι τα παιδιά κάνουν κατάληψη. Δεν υπήρξε καμία άλλη ενημέρωση από τον διευθυντή για τις προθέσεις του να καταγγείλει τους μαθητές. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη στα παιδιά και εντελώς αντιπαιδαγωγικό. Με το που δόθηκε δημοσιότητα στο θέμα, όλος ο κόσμος ευαισθητοποιήθηκε και αντέδρασε για την παραπομπή των παιδιών στη Δικαιοσύνη. Τα παιδιά δικάστηκαν για ένα σπασμένο λουκέτο, το οποίο μάλιστα αντικατέστησαν. Έχουμε στενοχωρηθεί πάρα πολύ και αυτό που έγινε το βρίσκω επιεικώς απαράδεκτο. Τα παιδιά πρέπει να μάθουμε να τα αντιμετωπίζουμε με άλλους τρόπους που εμπεριέχουν διάλογο και όχι να τα στέλνουμε στα δικαστήρια» ανέφερε χαρακτηριστικά μητέρα μαθητή, που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της.

Το υπουργείο Παιδείας τάχθηκε κατά της αυταρχικότητας στις σχολικές μονάδες και διεμήνυσε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θέματα που ανακύπτουν στα σχολεία πρέπει να επιλύονται «εσωτερικά», δηλαδή με τη συνδρομή των διευθυντών σχολείων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, και σε καμία περίπτωση με προσφυγή στις δικαστικές αρχές.



Πάντως σε κάθε περίπτωση η υπόθεση θα κριθεί και σε δεύτερο βαθμό από τη Δικαιοσύνη, η οποία θα αποφασίσει οριστικά αν τα παιδιά θα πρέπει να «συνετιστούν» με αυτόν τον τρόπο ή όχι.

Με πληροφορίες από ethnos.gr