Τις τελευταίες ημέρες έχουμε δει πραγματική μεταμόρφωση. Άκαπνα καταστήματα παντού! Είναι υπέροχο να βλέπεις σύσσωμα τα καταστήματα να γίνονται άκαπνα, χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ τους, χωρίς διαξιφισμούς μεταξύ πελατών, χωρίς παθητικούς καπνιστές σε κλειστούς χώρους. Και οι πολύ λίγοι που υποτροπιάζουν βρίσκουν μπροστά τους έναν μηχανισμό που πιστεύει πως όλοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο και η προστασία της δημόσιας υγείας προτεραιότητα. Πιστεύουμε ότι η κοινωνία στη μεγάλη της πλειοψηφία ήταν έτοιμη γι' αυτό. Μάλιστα, οι στατιστικές δείχνουν πως η κοινωνία όχι μόνο ήταν έτοιμη αλλά το περίμενε» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση που αναρτήθηκε στη σελίδα του akapnos.gr στο Facebook.
H εθελοντική πρωτοβουλία που είχε ως στόχο να προωθήσει και να επιβραβεύσει τα καταστήματα που δεν επιτρέπουν το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους αλλά και να βοηθήσει τους ανθρώπους που ψάχνουν ένα τέτοιο κατάστημα για να διασκεδάσουν, μέσω μιας εφαρμογής που μπορεί ο καθένας να «κατεβάσει» δωρεάν στο κινητό του, θέτει τέρμα στη χαρτογράφηση των άκαπνων καταστημάτων την Ελλάδας, ολοκληρώνοντας έναν βασικό στόχο της.
Ελπίζουμε το πάθος και ο χρόνος που αφιερώσαμε στο συγκεκριμένο πρότζεκτ να εμπνεύσει αντίστοιχες ομάδες, ώστε να ξεκινήσουν παρόμοιες προσπάθειες για εξίσου σημαντικά και ευαίσθητα θέματα που αφορούν τόσο πολύ κόσμο.
Η πρωτοβουλία akapnos.gr έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση τον Σεπτέμβριο του 2017, δηλαδή πριν από 2 χρόνια και κάτι μήνες. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, εθελοντές δούλευαν, επενδύοντας προσωπικό χρόνο και προσπάθεια, παράλληλα με τη δουλειά, τις σπουδές και τις άλλες υποχρεώσεις τους, ώστε να στηρίξουν τα άκαπνα καταστήματα και να βοηθήσουν όσους ήθελαν να τα βρουν.
«Πιστεύω ότι πλέον, δέκα χρόνια μετά τον αντικαπνιστικό νόμο και με όλες τις ζυμώσεις που έχουν γίνει, ο κόσμος περίμενε να βγαίνει σε άκαπνα μαγαζιά. Ελπίζουμε το πάθος και ο χρόνος που αφιερώσαμε στο συγκεκριμένο πρότζεκτ να εμπνεύσει αντίστοιχες ομάδες, ώστε να ξεκινήσουν παρόμοιες προσπάθειες για εξίσου σημαντικά και ευαίσθητα θέματα που αφορούν τόσο πολύ κόσμο» καταλήγει.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO