Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους

Μια έκθεση στην Καλιφόρνια παρουσιάζει πώς απεικονίζεται το πλήθος στην Αμερικανική τέχνη.

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους
Η Παρέλαση του Bridgeport: H Μπάντα και το Πλήθος του Walker Evans, 1941


Ο Κόσμος των Ξένων εξερευνά τις απεικονίσεις του πλήθους στην Αμερικανική τέχνη. Η έκθεση που εξελίσσεται αυτό το διάστημα και μέχρι τις 4 Απριλίου του 2016 στην Huntington Library στο Σαν Μαρίνο της Καλιφόρνια, παρουσιάζει καλλιτέχνες όπως οι Walker Evans, Torkel Korling και George Bellows που δουλεύουν σε διαφορετικά μέσα και εκτείνεται για πάνω από ένα αιώνα. Θέμα της, η απεικόνιση του πλήθους στις φωτογραφίες.

Υπό μία έννοια η έκθεση είναι αποκαλυπτική. Διότι το πλήθος έχει δικά του χαρακτηριστικά -δεν είναι το απλό άθροισμα των μονάδων που το αποτελούν. Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους είναι τελείως διαφορετικά από τα αισθήματα που νοιώθουν κατά μόνας οι άνθρωποι.

Ορισμένα παραδείγματα:

 

East First Street του Ken Gonzales-Day, 2006. Μια φωτογραφία από την σειρά του Διαγραφόμενα Λιντσαρίσματα.

Πολυσύχναστη Αποβάθρα το Σεληνόφωτο στο Arverne, Long Island, Νέα Υόρκη του Karl F Struss γύρω στο 1910

Ο Πρώτος Φόνος του Weegee (Arthur Fellig). «Μια γυναίκα συγγενής έκλαψε αλλά τα παιδιά της γειτονιάς ενθουσιάστηκαν με το σόου όταν ένας μικρο-κακοποιός πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε», έγραψε ο Weegee για αυτή την φωτογραφία που δημοσιεύτηκε το 1945.

Πολυσύχναστη Παραλία του Torkel Korling, 1929

Ουρά για Ψωμί – Κανείς δεν έχει πεινάσει του Reginald Marsh, 1932

Billy Sunday του George Wesley Bellows. Δείχνει την συμμετοχή σε μια εκδήλωση ένος διάσημου ιεροκύρηκα το 1923

Έλεγχος της Κυκλοφορίας του Benton Murdoch Spruance, 1936

Manhattan Vista του Armin Landeck, 1934