Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Matina Sous Peau, γιατί έπαιξες Σαμπρίνα στο πάρτι της Στέγης;

Γνωριμία με τη μουσικό και DJ που έγινε γνωστή μέσα από τα mashups της, και ιδιαίτερα τη συγκινητική διασκευή της στις «Μεταμορφώσεις» του Βλάσση Μπονάτσου

Matina Sous Peau, γιατί έπαιξες Σαμπρίνα στο πάρτι της Στέγης;

— Πώς διαβάζεται το όνομά σου;

Ως «Ματίνα Σουπώ» και έχει διπλή σημασία: στα ελληνικά σημαίνει «Μα, τι να σου πω» και στα γαλλικά το «Sous Peau» σημαίνει κάτω από το δέρμα.

— Πες μου μερικά πράγματα που θα ήθελες να ξέρει κάποιος για σένα.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Γιάννενα, ήρθα στην Αθήνα για να σπουδάσω Αρχιτεκτονική και ξέμεινα. Έχω συμμετάσχει ως μουσικός και τραγουδίστρια σε διάφορες μπάντες (Ρapercut, Dusk, My Drunken Haze) και η ζωή μου κινείται ανάμεσα σε DJ sets, ανακαινίσεις, γραφιστικά, live και μπόλικο σουρεαλισμό. Είμαι καλό παιδί, αλλά μιλάω πολύ.

Το πρώτο τραγούδι που έγραψα ήταν το «Τσιγαράκι», το οποίο θα το έλεγες και σκυλάδικο. Εκείνη την περίοδο ήταν ένας σταθμός στα Γιάννενα που έπαιζε λαϊκά, και τον άκουγα καμιά φορά για πλάκα... νομίζω πως δεν το ξεπέρασα ποτέ.

— Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;

Σε μικρή ηλικία με έγραψαν οι δικοί μου κλασικό βιολί και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Το πρώτο τραγούδι που έγραψα ήταν το «Τσιγαράκι», το οποίο θα το έλεγες και σκυλάδικο. Εκείνη την περίοδο ήταν ένας σταθμός στα Γιάννενα που έπαιζε λαϊκά, και τον άκουγα καμιά φορά για πλάκα... νομίζω πως δεν το ξεπέρασα ποτέ.

— Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σου mash up και γιατί;

Θα έλεγα το «Αυτή η νύχτα μένει», που είναι συνδυασμός τριών κομματιών: του «Cuidad del swing» του Quantic, του «It Ain't Nuttin», συνεργασία των Herbaliser και MF Doom, και φυσικά του «Αυτή η νύχτα μένει» του Βαγγέλη Περπινιάδη. Ο λόγος είναι ότι έχω βαλθεί να αποδείξω πως τα όρια δεν βρίσκονται ανάμεσα στα μουσικά είδη αλλά περισσότερο ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες με τις οποίες αυτά συνδέονται, στερεοτυπικά κυρίως λόγω του στίχου. Η μουσική είναι μία για μένα και θεωρώ ότι αυτό το mashup, παρότι δεν είναι από τα πιο καλοφτιαγμένα, καταφέρνει σε έναν βαθμό να καταρρίψει αυτά τα όρια.

Σε μικρή ηλικία με έγραψαν οι δικοί μου κλασικό βιολί και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Τι σε έκανε να ξεχωρίσεις τις «Μεταμορφώσεις» του Βλάσση Μπονάτσου;

Άκουσα το κομμάτι πρώτη φορά στους «Απαράδεκτους» και πάντα με συγκινούσε γιατί αποτυπώνει με μια ευγένεια τη μοναξιά που όλοι κάποιες φορές βιώνουμε όταν οι μάσκες πέφτουν και αποκαλύπτεται η ευάλωτη πλευρά μας σ' εμάς και στους πολύ κοντινούς μας. Παρότι δεν το έγραψε ο ίδιος ο Μπονάτσος, αλλά ο Γιώργος Ρωμανός, το γεγονός ότι αυτός το τραγούδησε, με την έντονη προσωπικότητα που είχε και την πολυτάραχη ζωή που έκανε, μεγεθύνει την αντίθεση ανάμεσα στη λάμψη της δόξας και στην ταπεινότητα της μοναξιάς, και το κάνει κομμάτι ακόμα πιο συγκινητικό.

— Πέρα από τα mashups, έχεις σκοπό να κυκλοφορήσεις κάτι δικό σου;

Σκοπό έχω, χρόνο δεν έχω, δυστυχώς. Πιθανόν όμως, να γίνει μέσα από κάποια συνεργασία.

— Πιστεύεις ότι τα mashups είναι ένας τρόπος να απενοχοποιούνται κομμάτια που θεωρούνται guilty pleasures;

Παρότι όλη αυτή η διαδικασία του να φτιάχνω mashup ξεκίνησε για μένα περισσότερο από περιέργεια και για πλάκα, από ένα σημείο και μετά, όπως ανέφερα και πριν, αποτελεί και μια δήλωση σχετικά με τη μουσική και το πώς έχουμε «μάθει» να την ακούμε.

— Πες μου ένα πράγμα που θες να κάνεις και αναβάλλεις συνέχεια τον τελευταίο καιρό;

Να βγάλω έναν προσωπικό δίσκο. Το αναβάλλω χρόνια τώρα.

 

Info

Pepper Church Session w/ Matina Sous Peau

Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα)

Δευτέρα 29/10, 20:30

Είσοδος ελεύθερη, αποκλειστικά με προσκλήσεις από τον Pepper 96,6

A Spooktacular Halloween Night #7

Music by: #μόνο_ντέκα + Matina Sous Peau

six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι)

Τετάρτη 31/10, 21:00

Είσοδος ελεύθερη