Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η Πινακοθήκη του Μάντσεστερ επέστρεψε στη θέση του τον πίνακα με τις γυμνές νύμφες μετά την κατακραυγή

Το μουσείο, που κατηγορήθηκε για λογοκρισία, υποστήριξε πως ήθελε να ξεκινήσει έναν δημόσιο διάλογο

Η Πινακοθήκη του Μάντσεστερ επέστρεψε στη θέση του τον πίνακα με τις γυμνές νύμφες μετά την κατακραυγή

Η Πινακοθήκη του Μάντσεστερ επέστρεψε στη θέση του έναν πίνακα που απεικονίζει γυμνές νύμφες, τον οποίο είχε αφαιρέσει πριν από μερικές ημέρες από την έκθεσή της, αναφέροντας πως θέλει να ξεκινήσει ένα δημόσιο διάλογο σχετικά με την απεικόνιση της σεξουαλικότητας στον καμβά.

Η κίνηση του μουσείου είχε προκαλέσει έντονη κατακραυγή, με πολλούς να το κατηγορούν για λογοκρισία. Ο πίνακας που βρέθηκε στο επίκεντρο είναι του Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ, «Ο Ύλας και οι Νύμφες», ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα των Προραφαηλιτών.

Η αφαίρεση του έργου έγινε στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ που ετοιμάζει η Πινακοθήκη μαζί με την καλλιτέχνιδα Sonia Boyce, εν αναμονή της ατομικής έκθεσης της δουλειάς της στο μουσείο, με ημερομηνία έναρξης την 23η Μαρτίου.

Οι επισκέπτες καλούνταν να γράψουν τα σχόλια τους για την αφαίρεση του πίνακα σε χαρτιά Post-it και να τα κολλήσουν στο σημείο που βρισκόταν λίγες ημέρες πριν το έργο.

Η επιμελήτρια σύγχρονης τέχνης στην Πινακοθήκη, Clare Gannaway, είχε δηλώσει ότι στην απόφαση για αφαίρεση του έργου συνέβαλαν τα κινήματα Time's Up και #MeToo.

Το Σαββατοκύριακο ο πίνακας επέστρεψε στη θέση του και η Πινακοθήκη ευχαρίστησε το κοινό για την «φανταστική» ανταπόκριση στην αφαίρεσή του, σημειώνοντας πως από την αρχή είχε σχεδιαστεί να απομακρυνθεί προσωρινά.

Η προσωρινή διευθύντρια του μουσείου, Amanda Wallace, δήλωσε ότι «κατακλυστήκαμε από αντιδράσεις στην προσωρινή αφαίρεση του πίνακα ο Ύλας και οι Νύμφες, ως μέρος της επικείμενης έκθεσης της Sonia Boyce, και ήταν εκπληκτικό να βλέπει κανείς το βάθος και το εύρος των εντυπώσεων που εκφράστηκαν».

«Ο πίνακας ορθώς είναι αναγνωρισμένος ως ένα από τα καλύτερα κομμάτια της συλλογής μας των Προραφαηλιτών και με τα χρόνια τον έχουν θαυμάσει εκατομμύρια επισκέπτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Ελπίζαμε ότι το πείραμα θα δώσει το έναυσμα για συζήτηση και μπορούμε να πούμε ότι αυτό συνέβη σε μεγάλο βαθμό - και όχι μόνο από ντόπιους αλλά και από λάτρεις της τέχνης σε όλο τον κόσμο».

Η Wallace σημείωσε επίσης ότι κατά την επταήμερη απουσία του έργου από την έκθεση «έγινε σαφές ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ισχυρές απόψεις για τα ζητήματα που τέθηκαν, και τώρα σχεδιάζουμε να εκμεταλλευτούμε αυτές τις έντονες απόψεις για περαιτέρω δημόσιο διάλογο».

Ο κριτικός τέχνης του της Guardian, Jonathan Jones, ήταν μεταξύ εκείνων που δεν συμφωνούσε με την κίνηση του μουσείου. «Η αφαίρεση αυτού του έργου τέχνης από την έκθεση δεν είναι μια ενδιαφέρουσα κριτική, αλλά μια σπασμωδική κίνηση που θα κριθεί από την ιστορία», δήλωσε, ενώ αναφερόμενος στον Γουότερχαουζ ανέφερε ότι «ακόμη και ένας kinky βικτωριανός ανώμαλος έχει το δικαίωμα να ζωγραφίζει soft-porn νύμφες».

Με πληροφορίες από Guardian