Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Στέλιος Φαϊτάκης: Αν και ξεκίνησε απ' τους δρόμους της Αθήνας, φέτος μπήκε στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου

Οι «New York Times» φιλοξενούσαν για μέρες εικόνες από την τοιχογραφία στην ιστοσελίδα τους και καλούσαν τους αναγνώστες να τη σχολιάσουν.

Στέλιος Φαϊτάκης

To 2011 ήταν μια πολύ δημιουργική χρονιά για τον Στέλιο Φαϊτάκη, γιατί ολοκλήρωσε δυο φιλόδοξα πρότζεκτ μεγάλων διαστάσεων στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Το πρώτο ήταν ένα έργο 12 μέτρων, ειδική ανάθεση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Λος Άντζελες για την έκθεση «Art in the Streets» που επιμελήθηκε ο Jeffrey Deitch. Το δεύτερο ήταν μια τοιχογραφία 20 μέτρων στο περίπτερο της Δανίας στην 54η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Βενετίας.

Η τοιχογραφία «Imposition Symphony» για την έκθεση «Speech Matters», που είχε επιμεληθεί για τη Δανία η Κατερίνα Γρέγου, έκλεψε τις εντυπώσεις και ήταν ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα έργα όλης της μπιενάλε. Οι «New York Times» φιλοξενούσαν για μέρες εικόνες από την τοιχογραφία στην ιστοσελίδα τους και καλούσαν τους αναγνώστες να τη σχολιάσουν. Το 2011 εκδόθηκε και η πρώτη μονογραφία για το έργο του Στέλιου Φαϊτάκη με τίτλο Hell on Εarth από τον γερμανικό εκδοτικό οίκο Gestalten. Το 150 σελίδων βιβλίο καταγράφει το σύνολο του έργου του Φαϊτάκη κι έχει ήδη γίνει ανάρπαστο στο amazon.

Το τέλος του 2011 βρήκε τον καλλιτέχνη στο Κίεβο της Ουκρανίας, που αποτελεί και τον σταθμό για το επόμενο φιλόδοξο έργο του, μια τοιχογραφία για την 1η Μπιενάλε του Κιέβου, που θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2012 υπό την επιμέλεια του David Elliot.

Oι Breeder είναι οι Γιώργος Βαμβακίδης και Στάθης Παναγούλης, ιδρυτές της γκαλερί The Breeder. Εκπροσωπούν μερικούς από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες