Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr

Η Αλίκη Θεοφιλόπουλος αφηγείται μία ζωή γεμάτη καρτούν, ζωγραφιές και όνειρα.

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr
Δεν είναι ένας εύκολος δρόμος, αλλά είναι απίστευτα ευχάριστος. Δουλέψτε σκληρά, μείνετε προσηλωμένοι και μην τα παρατάτε!

Τα πρωινά του Σαββάτου θυμάται να ανυπομονεί με τα αδέρφια της να ξεκινήσουν τα αγαπημένα της καρτούν. Λίγες δεκαετίες αργότερα, η Αλίκη Θεοφιλόπουλος είναι αυτή που τα δημιουργεί, ανήκοντας στην ομάδα της Disney που κατασκεύασε μερικούς από τους γνωστότερους ήρωες, όπως ο Ηρακλής, ο Ταρζάν, η Μουλάν, καθώς και τη δημοφιλή σειρά «Phineas and Ferb»! «Οι κύριες εικόνες που έχω από την παιδική μου ηλικία είναι τα αστεία και τα πειράγματα που κάναμε με τον πατέρα μου και τα αδέρφια μου, η απίστευτη ελληνική κουζίνα της μητέρας μου, καθώς φυσικά και οι άπειρες ώρες που περνούσαμε μπροστά από την τηλεόραση και οι ζωγραφιές που φτιάχναμε με τους ήρωές μας.

Το να δημιουργείς καρτούν όπως η Μουλάν ή ο Ηρακλής είναι απίστευτα δύσκολες δουλειές. Απαιτείται μία μεγάλη ομάδα από τους καλύτερους καλλιτέχνες, συγγραφείς, τεχνικούς, προσωπικό παραγωγής κτλ για να κατορθώσεις να δημιουργήσεις έναν καινούριο κόσμο

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσα καρτούν έχουμε δει με τα αδέρφια μου ως παιδιά! Λάτρευα τα κλασικά καρτούν Looney Tunes όπως τον Bugs Bunny, τους Sylvester και Tweety, τον Roadrunner, καθώς και σειρές όπως οι Flintstones, οι Jetsons, ο Tom και Jerry, τα καρτούν της MGM και φυσικά τον αγαπημένο μου όλων, τον Ποπάι! Φυσικά, ως παιδί, δε θα μπορούσα να μη λατρεύω και τις ταινίες της Disney, όπως τον Peter Pan και το αγαπημένο μου ελεφαντάκι, τον Dumbo. Μεγαλώνοντας με αυτά τα ερεθίσματα, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι ο λόγος που τους είχα τέτοια αδυναμία ήταν ότι λάτρευα τον τρόπο που με έκαναν να αισθάνομαι! Είναι πραγματικά απίστευτο πώς ένα καρτούν μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να γελάσει ή να δακρύσει. Έτσι, αποφάσισα ότι ήθελα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο αντικείμενο και σπούδασα στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στο Λος Άντζελες.


Παρόλο, όμως, που μιλάμε για ένα διάσημο Πανεπιστήμιο, δε διέθετε ανάλογο πρόγραμμα σπουδών για antimation κτλ. Έτσι, αν και δηλώνω πραγματικά ευγνώμων για τις σπουδές μου και την εμπειρία μου πάνω στο κομμάτι της τέχνης, το επίκεντρο της Σχολής ήταν περισσότερο η εννοιολογική και αφηρημένη τέχνη κι όχι τόσο η κατάρτιση στον τομέα που επιθυμούσα. Αποφάσισα, λοιπόν, μετά την αποφοίτητή μου να παρακολουθήσω μαθήματα που θα περιλάμβαναν σχέδιο, σχεδιασμό χαρακτήρα, μυθοπλασία και εξέλιξη animation. Εκεί μπήκαν τα θεμέλια του επαγγελματικού μου προσανατολισμού», τονίζει στη σύνδεσή μας στο skype.

"Tο να δουλεύεις στη Disney είναι από μόνο του κάτι απίστευτα απαιτητικό. Υπάρχουν πάρα πολλά ξενύχτια και ατελείωτες ώρες δουλειάς, αλλά το απολαμβάνω τόσο πολύ και στο τέλος σε ανταμείβει απόλυτα αυτό που βλέπεις στην οθόνη"

Το πιο δύσκολο είναι το να δημιουργείς χαρακτήρες που να είναι ταυτόχρονα αρκετά «δυνατοί» για να εξελίξουν την ιστορία, να ψυχαγωγήσουν το κοινό και να έχουν τα απαραίτητα στοιχεία που θα οδηγήσουν τον θεατή να τους «ερωτευτεί».


Η πορεία της από τη Σχολή και μετά ήταν ανοδική, με το ένα σχέδιο να φέρνει το άλλο και να αναγκάζει τη Disney να αναρωτηθεί «ποια είναι η Αλίκη Θεοφιλόπουλος»; «Κάποια στιγμή δημιουργήθηκε μία «ανοιχτή βραδιά παρουσίασης των έργων μας» στα μαθήματα που παρακολουθούσα, όπου μερικοί από τους μαθητές θα έδειχναν δείγμα της δουλειάς τους στους εκπροσώπους των στούντιο που θα παρευρίσκονταν. Ανάμεσα στους μαθητές που επιλέχτηκαν ήμουν κι εγώ, οπότε παρουσίασα αυτά που είχα σχεδιάσει. Εκεί, ένας εκπρόσωπος της Disney με πλησίασε και μου ζήτησε να του στείλω το portfolio μου! Αυτό, οδήγησε στο να επιλεγώ από την Disney και να συμμετέχω σε ένα εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης και καθοδήγησης πάνω στο animation από την ίδια την εταιρεία. Ήταν πραγματικά τεράστια τιμή για εμένα, καθώς μόνο τέσσερα άτομα επιλέχτηκαν συνολικά για το πρόγραμμά αυτό και το τέλος του έφερε την είσοδό μου στην ομάδα που δημιούργησε τον «Ηρακλή»!

Από εκεί η ιστορία εξελίσσεται σαν παραμύθι. Εκτός από τον δημοφιλή ημίθεο συμμετείχα στην ομάδα που δημιούργησε τον Ταρζάν, τη Μουλάν, τον Πλανήτη του Θησαυρού και πολλά άλλα. Η συνεργασία μας επεκτάθηκε και στην τηλεόραση, καθώς έγραψα το σενάριο και τους στίχους των τραγουδιών της δημοφιλούς σειράς «Phineas και Ferb», ενώ εργάστηκα και σε δύο ταινίες μικρού μήκους του Μίκι Μάους. Αυτή την περίοδο, έχω αναλάβει, μάλιστα, την παραγωγή της σειράς μικρού μήκους «Descendants: Wicked World»! Το να δημιουργείς καρτούν όπως η Μουλάν ή ο Ηρακλής είναι απίστευτα δύσκολες δουλειές. Απαιτείται μία μεγάλη ομάδα από τους καλύτερους καλλιτέχνες, συγγραφείς, τεχνικούς, προσωπικό παραγωγής κτλ για να κατορθώσεις να δημιουργήσεις έναν καινούριο κόσμο. Όταν ξεναγώ νέους ανθρώπους και εξηγώ τη διαδικασία σε καλεσμένους, πάντα σχολιάζουν ότι δεν είχαν την παραμικρή ιδέα πόση δουλειά απαιτείται για να βγει αυτό που κάνουμε. Άλλωστε, το να δουλεύεις στη Disney είναι από μόνο του κάτι απίστευτα απαιτητικό. Υπάρχουν πάρα πολλά ξενύχτια και ατελείωτες ώρες δουλειάς, αλλά το απολαμβάνω τόσο πολύ και στο τέλος σε ανταμείβει απόλυτα αυτό που βλέπεις στην οθόνη», προσθέτει.



Ποιο είναι, όμως, το πιο δύσκολο πράγμα στη δημιουργία τέτοιων ηρώων; «Πιστεύω το να δημιουργείς χαρακτήρες που να είναι ταυτόχρονα αρκετά «δυνατοί» για να εξελίξουν την ιστορία, να ψυχαγωγήσουν το κοινό και να έχουν τα απαραίτητα στοιχεία που θα οδηγήσουν τον θεατή να τους «ερωτευτεί». Αυτός είναι ο συνδυασμός που οδηγεί σε σπουδαίους χαρακτήρες», θα πει η ίδια, δίνοντας τη δική της συμβουλή σε όλους αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με τα καρτούν.

«Ζωγραφίστε όλη την ώρα. Μελετήστε τη ζωή, ζήστε τη ζωή. Και ύστερα τοποθετήστε αυτά που βλέπετε και παρατηρείτε μέσα στη δουλειά σας. Δεν υπάρχει κανένας σαν εσάς στον πλανήτη κι αυτό κάνει τη δουλειά σας ξεχωριστή και μοναδική. Αρχίστε να μαθαίνετε για τη μυθοπλασία και το γράψιμο, όχι απλώς πώς να ζωγραφίζετε. Δώστε πάθος σε αυτό που κάνετε. Αναζητήστε μέντορες, αλλά σεβαστείτε τον χρόνο τους. Δεν είναι ένας εύκολος δρόμος, αλλά είναι απίστευτα ευχάριστος. Δουλέψτε σκληρά, μείνετε προσηλωμένοι και μην τα παρατάτε!».


Το τελευταίο διάστημα μία καινούρια ιδέα της Αλίκης έχει ήδη δρομολογηθεί στην πιλοτική μορφή της και μία νέα σειρά είναι έτοιμη να γεννηθεί, περιλαμβάνοντας, όπως λέει και η ίδια, έντονο ελληνικό στοιχείο! Η σχέση της, άλλωστε, με την Ελλάδα είναι ιδιαίτερη, με μητέρα από τη Θεσσαλονίκη και πατέρα από την Πάτρα.

«Αυτή τη στιγμή ζω στο Λος Άντζελες, μαζί με τα δύο μου παιδιά. Πρόσφατα επισκέφτηκα την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Σύρο για το Φεστιβάλ Animation «Animasyros». Φανταστικό νησί. Τον Φλεβάρη θα επιστρέψω στην Αθήνα για ένα ξεχωριστό event. Θα ήθελα να επισκέπτομαι την Ελλάδα περισσότερο συχνά και να τη γνωρίσουν και τα παιδιά μου. Γενικότερα το 2016 κρύβει πολλά σχέδια, υποσχόμενα meetings, πρότζεκτ που βρίσκονται στα σκαριά και φυσικά πολλά όνειρα», καταλήγει. Άλλωστε, όπως έχει πει και ο ίδιος ο Walt Disney, «Αν μπορείς να το ονειρευτείς, μπορείς και να το κάνεις!».