Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

360° περιήγηση στην έκθεση έργων του Μπομπ Ντίλαν λίγο πριν τα εγκαίνια στο Λονδίνο

Η έκθεση «The Beaten Path» είναι αφιερωμένη στο οδοιπορικό του μουσικού στην Αμερική

360° περιήγηση στην έκθεση έργων του Μπομπ Ντίλαν λίγο πριν τα εγκαίνια στο Λονδίνο




Η χρονική στιγμή δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη για τα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης «Τhe Beaten Path»με έργα του Μπομπ Ντίλαν, που ανοίγει τις πύλες της το Σάββατο, στη Halcyon Gallery στο Λονδίνο.

Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τον αμερικανό μουσικό έχει αυξηθεί σημαντικά μετά την απροσδόκητη επιλογή του φέτος για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Η έκθεση είναι μια από τις μεγαλύτερες που έχει διοργανωθεί ποτέ με σκίτσα του, ακουαρέλες, έργα με ακρυλικά, και άλλα φτιαγμένα από σίδερο.

Ο 75χρονος τραγουδιστής δήλωσε ότι θα λάβει προσωπικά το βραβείο του στη Στοκχόλμη, αν μπορεί να το συνδυάσει με το απαιτητικό πρόγραμμα της περιοδείας του. Η γκαλερί ελπίζει ότι ο Ντίλαν θα κάνει μια στάση στο Λονδίνο για να επισκεφθεί την έκθεση.

H μεγάλη έκθεση αντανακλά την εκτίμηση για την τέχνη του Ντίλαν, την οποία έχουν ήδη παρουσιάσει γκαλερί και μουσεία σε πολλές χώρες τα τελευταία χρόνια.


Τα έργα ζωγραφικής στη λονδρέζικη γκαλερί αντικατοπτρίζουν τα σχεδόν συνεχή ταξίδια του Ντίλαν σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, σε μια ατελείωτη περιοδεία όπου έχει περάσει τις δύο τελευταίες δεκαετίες της ζωής του. Η επιλογή του θέματος καθρεφτίζει μια βαθιά σχέση με την αμερικανική ύπαιθρο, την αιώνια αγάπη για τα περίεργα αξιοθέατα που συναντά κανείς καθ΄οδόν και τον σεβασμό στη βιομηχανική της δύναμη.


Σιδηροδρομικές γραμμές, ουρανοξύστες και κρεμαστές γέφυρες ανταγωνίζονται με ερημικές πλευρές δρόμων και παρατημένα μοτέλ που προσέλκυσαν την προσοχή του καλλιτέχνη. Αυτή είναι μια Αμερική με τα λούνα παρκ, τα τσίρκα, τα ξεχασμένα σταυροδρόμια και τα παραμελημένα αστικά τοπία. Οι δρόμοι είναι γεμάτοι με τα ογκώδη τέρατα τα οποία στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ήταν αυτοκίνητα --μεταξύ τους μια απεικόνιση της Ford Edsel, της αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε παταγώδη αποτυχία.


Ο Ντίλαν γράφει στον πρόλογο ότι επέλεξε να αγνοήσει επιχειρηματική Αμερική: "Το κοινό θέμα αυτών των έργων έχει κάποια σχέση με το αμερικανικό τοπίο --πώς το βλέπεις καθώς διασχίζεις την χώρα και το βλέπεις γι αυτό που αξίζει. Μένοντας μακριά από το κυρίαρχο ρεύμα και ταξιδεύοντας στους παράδρομους, γεννημένος ελεύθερος".