Απεργία την Πρωτομαγιά

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
0
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Black Mass

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, επιμελείται τις τελευταίες λεπτομέρειες της φετινής διοργάνωσης που, λόγω των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου, μεταφέρθηκε μια εβδομάδα μετά τις συνηθισμένες ημερομηνίες. Στην πρωινή μας κουβέντα, δηλώνει ότι θεωρεί πως πλέον όλοι οι συνεργάτες του φεστιβάλ εκ των πραγμάτων αφομοιώνουν πιο «δύσκολες» ταινίες, οι οποίες αντανακλούν πολύ περισσότερο απ' ό,τι στο παρελθόν τα κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα της εποχής. «Αυτό θα το διαπιστώσετε και στο νεοσύστατο τμήμα "Ευρώπη Έτος 0"» μου λέει, εξηγώντας ότι πρόκειται σαφώς για ένα δείγμα ωριμότητας του ίδιου του φεστιβάλ. «Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει φέτος, είναι η ίδρυση του νέου τμήματος Athens Film Lab, του εργαστηρίου που δούλευε όλο το καλοκαίρι για την επεξεργασία κινηματογραφικών ιδεών και σεναρίων. Καταλήξαμε μέσα από τις εργασίες του εργαστηρίου στην επιλογή 7 μικρού μήκους ταινιών που θα λάβουν χρηματοδότηση 7.000 ευρώ έκαστη, για να ξεκινήσουν άμεσα γυρίσματα. Και φυσικά, κάθε χρόνο προσπαθούμε να εκπληρώνουμε τον στόχο μας να συνεργαζόμαστε με όσο το δυνατόν περισσότερους πολιτιστικούς θεσμούς της πόλης. Με αυτό τον τρόπο εκφράζω και μια προσωπική αγάπη που έχω για τις εικαστικές τέχνες. Φέτος η χρονική συγκυρία μας φέρνει δίπλα στην Μπιενάλε της Αθήνας, τη σπουδαία έκθεση τέχνης Documenta που πρόκειται να πραγματοποιηθεί το 2017 για πρώτη φορά και εκτός Γερμανίας, στην πόλη μας, ενώ έχουμε να παρουσιάσουμε και μια συνεργασία με τον Δημήτρη Αληθεινό, που είναι αναμφισβήτητα δάσκαλος για δεκάδες Έλληνες και ξένους εικαστικούς».

Οι θεατές, οι φίλοι, εσείς, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πόσο κοντά ήμασταν φέτος, για πρώτη φορά, στο να πούμε ότι τα παρατάμε.

Για το τέταρτο κομμάτι του αφιερώματος του φεστιβάλ στην τέχνη, αυτό που οι διοργανωτές αποκαλούν «το μυστικό», ο κ. Ανδρεαδάκης τηρεί σιγή ιχθύος και παρατείνει την αγωνία μας μέχρι αύριο που θα μπορούμε να «διαδώσουμε τα νέα». Πριν κλείσουμε την κουβέντα μας, του ζητώ να μου συνοψίσει σε μια πρόταση την πορεία διοργάνωσης του φετινού φεστιβάλ, δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών που αντιμετωπίζει η χώρα, μια πορεία που πέρασε μέσα από το «παρανοϊκό» καλοκαίρι του 2015. «Οι θεατές, οι φίλοι, εσείς, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πόσο κοντά ήμασταν φέτος, για πρώτη φορά, στο να πούμε ότι τα παρατάμε. Με τις τράπεζες κλειστές, τους ξένους προμηθευτές να πιέζουν για την πληρωμή των ενοικίων των ταινιών, τις αεροπορικές εταιρείες αντίστοιχα για τη φιλοξενία των καλεσμένων, ήταν πραγματικά πολύ δύσκολη η πορεία αυτή. Ευτυχώς μας βοήθησαν σημαντικά πολλοί Έλληνες κινηματογραφιστές και φορείς όπως το ΕΚΚ και το Γαλλικό Ινστιτούτο που παρενέβησαν για να πάρουμε τις απαραίτητες παρατάσεις από τις εταιρείες διανομής».

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Les Deux Amis

Παρά τις όποιες αντιξοότητες λοιπόν, το φεστιβάλ υποδέχεται το κοινό από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου, χωρίς καμία μεταβολή στις αίθουσες που θα το φιλοξενήσουν (Δαναός 1&2, Odeon Opera 1&2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Τεχνόπολη) και την ποσότητα των ταινιών που θα παρουσιάσει. Να μερικοί ακόμα τίτλοι που παίζουν οπωσδήποτε στα φετινά «στανταράκια»:

RETOUR A ITHAQUE / ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ (Γαλλία, 95') [πρεμιέρες]

Σκηνοθεσία: Λοράν Καντέ

Μετά από 16 χρόνια αυτοεξορίας, ένας συγγραφέας επιστρέφει στην Κούβα. Η συνάντηση με τους παλιούς του φίλους τον ωθεί σε μία επώδυνη εξομολόγηση, καθώς οι αναμνήσεις θολώνουν το παρελθόν με πάθος και χιούμορ. Ο σκηνοθέτης του «Ανάμεσα στους Τοίχους» μετατρέπει τον χώρο μιας ταράτσας σε ένα θερμό πεδίο πολιτικών διαξιφισμών και προσωπικών συμβιβασμών.

Παρουσία του σκηνοθέτη

ABOVE AND BELOW / ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΝΟΜΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ (Ελβετία / Γερμανία, 119') [διεθνές διαγωνιστικό]

Σκηνοθεσία: Νίκολας Στάινερ

Ένα ζευγάρι ζει στους πλημμυρισμένους υπονόμους του Λας Βέγκας. Ένας άνδρας επιβιώνει ολομόναχος στην έρημο και στέλνει μηνύματα στον Θεό μέσα σε άδεια μπουκάλια. Και μια γυναίκα σχεδιάζει -στ΄ αλήθεια!- να ταξιδέψει στον Άρη. Είναι οι αθέατοι κάτοικοι του δικού μας, μετα-αποκαλυπτικού πολιτισμού. Υβριδικό sci fi ντοκιμαντέρ που θα σας κάψει τον εγκέφαλο.

Παρουσία του σκηνοθέτη και της παραγωγού

MISS YOU ALREADY / ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ ΗΔΗ (Ην. Βασίλειο, 112') [πρεμιέρες]

Σκηνοθεσία: Κάθριν Χάρντγουικ

Η σχέση δύο κολλητών φίλων δοκιμάζεται όταν η μία βλέπει την τέλεια ζωή της να ανατρέπεται και η άλλη μαθαίνει ότι επιτέλους είναι έγκυος. Τολμώντας το άλμα από το νεανικό δράμα στην ενήλικη κομεντί, η σκηνοθέτιδα του «Δεκατριών» και του «Twilight» καθοδηγεί θαυμαστά τις Ντρου Μπάριμορ και Τόνι Κολέτ σε μία ταινία-ύμνο στη γυναικεία φιλία και αφοσίωση.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Above and Below

LES DEUX AMIS / ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ (Γαλλία, 100') [πανόραμα]

Σκηνοθεσία: Λουί Γκαρέλ

Δύο τριαντάρηδες φίλοι, μια κοπέλα, κι ένα καυτό τρίγωνο. Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο δημοφιλής Γάλλος ηθοποιός Λουί Γκαρέλ οδηγεί τον εαυτό του, την πανέμορφη Γκολσιφτέ Φαραχανί, τον Βενσάν Μακέν, μαζί και τα παριζιάνικα ερωτικά ήθη σε nouvelle vague μονοπάτια. Συμμετοχή στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.

THE OTHER SIDE (Γαλλία / Ιταλία, 92') [ντοκιμαντέρ]

Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Μινερβίνι

Μία χωρίς σωσίβιο βουτιά στην άβυσσο του «αμερικανικού ονείρου». Τοξικομανείς που αντιπαλεύουν την εξάρτηση με τον έρωτα, μέλλουσες μητέρες και ολιγόλογοι έφηβοι, απόμαχοι στρατιώτες που εξακολουθούν να βρίσκονται σε πόλεμο με τον κόσμο, ηλικιωμένοι που δεν έχουν χάσει τη δίψα για ζωή. Ξεχασμένοι από κάθε θεό κάτοικοι των βάλτων της Λουϊζιάνα σε μια μικρογραφία μόνο για γερά στομάχια.

THE WOLFPACK / ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ (ΗΠΑ, 89') [διεθνές διαγωνιστικό]

Σκηνοθεσία: Κρίσταλ Μοζέλ

Το πιο must-see ντοκιμαντέρ της χρονιάς! Φυλακισμένα επί χρόνια στο διαμέρισμά τους, εφτά αδέρφια είχαν ως μόνη τους διασκέδαση την αναπαράσταση διάσημων ταινιών: έφτιαχναν κοστούμια και σκηνικά και έπαιζαν τις σκηνές ενσαρκώνοντας όλους τους ρόλους. Τώρα μας δείχνουν το σινεφίλ δράμα τους με τρόπο συνταρακτικό. Βραβεία σε Σάντανς και Εδιμβούργο.

BLACK MASS / ΑΝΙΕΡΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΗΠΑ, 122') [πρεμιέρες]

Σκηνοθεσία: Σκοτ Κούπερ

Ως μισότρελος Γουάιτι Μπάλτζερ, ηγετικό στέλεχος της ιρλανδικής μαφίας της Βοστόνης και νούμερο ένα καταζητούμενος του FBI, ο Τζόνι Ντεπ τα κάνει λαμπόγυαλο και βάζει πλώρη για τα Όσκαρ. Η ταινία -και η ερμηνεία- που οδήγησε κοινό και κριτικούς στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας σε ολικό παραλήρημα.

THE JAM - ABOUT THE YOUNG IDEA (Ην. Βασίλειο, 90') [μουσική και φιλμ- διαγωνιστικό]

Σκηνοθεσία: Μπομπ Σμίτον

Επιτέλους, η ιστορία του θρυλικού συγκροτήματος όπως τα ίδια τα μέλη και οι πιο επώνυμοι θαυμαστές τους επιλέγουν να μας την πουν. Οι Πολ Γουέλερ, Ρικ Μπάκλερ, και Μπρους Φοξτον ξανά μαζί για να μας ταξιδέψουν στο κοινό τους παρελθόν, αναβιώνοντας την πορεία μιας μπάντας που επηρέασε όσοι λίγες τη βρετανική μουσική σκηνή.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
The Wolfpack
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
The Other Side
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Miss You Already
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Return to Ithaca
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
The Jam - About A Young Idea
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ