12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
0


ΖΑΝ ΛΥΚ ΓΚΟΝΤΑΡ- ΡΑΟΥΛ ΚΟΥΤΑΡ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
O Γκοντάρ με τον Κουτάρ στα γυρίσματα του A Bout de Souffle

Ο φωτορεπόρτερ Κουτάρ έδωσε στον Γκοντάρ την ελευθερία που επιθυμούσε, για να σπάσει τον ακαδημαϊσμό και να δέσει τις εικόνες του, με κομμένη την ανάσα. Από το A Bout de Souffle μέχρι τον Τρελό Πιερό, το νέο κύμα του γαλλικού κινηματογράφου οφείλει πολλά στο συμπαγές ύφος που δημιούργησαν ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης με τον οπερατέρ, τον οποίο συνέχισε να τιμά στα επόμενα χρόνια.

ΜΑΡΤΙΝ ΣΚΟΡΣΕΖΕ-ΘΕΛΜΑ ΣΚΟΥΝΜΕΪΚΕΡ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
O Μάρτιν Σκορσέζε και η Θέλμα Σκουνμέικερ στα γυρίσματα της ταινίας "Hugo".

"Πώς γίνεται μια καλή κυριούλα σαν κι εμένα να εργάζεται σε τόσο βίαιες ταινίες; Μα, έγιναν βίαιες μόνο όταν ξεκίνησα να τις μοντάρω εγώ", απάντησε η αειθαλής, και αμετακίνητη μοντέζ του Μάρτιν Σκορσέζε, όταν ρωτήθηκε πώς λειτουργεί η πολύχρονη συνεργασία τους. Με την υπομονή της, η κάποτε σύζυγος του επίσης σκηνοθέτη Μάϊκλ Πάουελ (ίνδαλμα του Σκορσέζε) ξεθόλωσε πολλές αποφάσεις του ορμητικού σκηνοθέτη, και η συνεργασία τους δεν αμφισβητείται, όσο ζουν και είναι γεροί.

ΜΠΙΛΙ ΓΟΥΑΪΛΝΤΕΡ-ΙΖΑΚ ΝΤΑΪΑΜΟΝΤ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
O Μπίλι Γουάιλντερ και ο Ιζακ Ντάιαμοντ όταν έγραφαν το σενάριο της ταινίας "Irma la Douce"

Οι άνδρες που καυγαδίζουν και κρατάνε μούτρα ο ένας στον άλλο, με σπαρταριστότερο παράδειγμα τον Τζακ Λέμον με τον Γουόλτερ Ματάου, στις ταινίες του Μπίλι Γουάϊλντερ, αντικατοπτρίζουν την "εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δε μπορούμε" σχέση του κορυφαίου σκηνοθέτη με τον αγαπημένο του σεναριογράφο, Ι.Α.Λ, χαϊδευτικά αποκαλούμενο Ιζ, Ντάϊαμοντ, με τον οποίο συνέγραψαν 12 ταινίες σε 25 πυρετωδώς κωμικά χρόνια, ανάμεσα στις οποίες τις απερίγραπτα καλές Γκαρσονιέρα, Μερικοί το Προτιμούν Καυτό και 1,2,3.

ΣΤΙΒΕΝ ΣΠΙΛΜΠΕΡΓΚ-ΤΖΟΝ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τζον Γουίλιαμς

Αν και ο ρέκορντμαν στις μουσικές υποψηφιότητες για Όσκαρ είναι μεγαλύτερος από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, και οι επενδύσεις του επεκτείνονται σε πολλές κινηματογραφικές σειρές, όπως ο Πόλεμος των Άστρων, ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Χάρι Πότερ, η σχέση τους ξεπερνάει τα όρια της αγαστής συνεργασίας και καθορίζει το ύφος και των δύο. Οι δύο νότες από τα Σαγόνια του Καρχαρία έχουν γράψει ιστορία, εφάμιλλη της μιας απειλητικής νότας του Ψυχώ που εφηύρε ο Μπέρναρντ Χέρμαν για τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, και η ρευστή χρήση των εγχόρδων ταίριαξε γάντι στον συναισθηματισμό των ταινιών του Σπίλμπεργκ, με δραματικές κορυφώσεις τον ΕΤ και τη Λίστα του Σίντλερ. Κινηματογραφικά μιλώντας, συνεννοούνται ενστικτωδώς, όπως δύο φίλοι ξέρουν τι θα κάνουν, απλώς με ένα βλέμμα.

ΛΕΟΣ ΚΑΡΑΞ- ΝΤΕΝΙ ΛΑΒΑΝ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
Ο Λέος Καράξ και ο Ντένι Λαβάν με την Κάιλι Μινόγκ στις Κάννες το 2012 για την ταινία "Holy Motors". Φωτο: EPA/IAN LANGSDON

Επί 30 και πλέον χρόνια, ο Ντενί Λαβάν για τον Λεός Καράξ είναι ότι ο Ζαν Πιέρ Λεό για τον Φρανσουά Τριφό. Με τη διαφορά πως ο πρόωρος θάνατος του Τρυφό έριξε τον Λεό αδέσποτο στην αγορά, ενώ ο Λαβάν πάντα κρατά περίοπτη θέση στις ταινίες του Καράξ. Αν η Φράνσις Μακντόρμαντ έχει δηλώσει πως τα αγόρια (δηλαδή ο σύζυγος της Τζόελ Κοέν και ο αδελφός του) την έχουν βάλει να κάνει απίθανα πράγματα, τότε ο Λαβάν, που δεν είναι κάτι παραπάνω από φίλος και συνεργάτης του Καράξ, δίνει εντελώς νέα διάσταση στην έννοια του ηθοποιού, αφού έχει κάνει τον ακροβάτη, το ζώο, τον εραστή, ή κάτι σαν άνθρωπο, συνήθως μεταμφιεσμένος!

ΝΤΑΝΙ ΜΠΟΪΛ-ΑΝΤΟΝΙ ΝΤΟΝΤ ΜΑΝΤΛ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
Το Slumdog Millionaire είναι η πρώτη εξ ολοκλήρου ψηφιακά γυρισμένη ταινία που βραβεύτηκε με Όσκαρ φωτογραφίας.

Η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας, όταν δεν είναι αυτόνομα καρτποσταλική, συνήθως επισκιάζεται από τον σκηνοθέτη του. Το θέμα σηκώνει μεγάλη κουβέντα, αλλά ο Βρετανός Ντάνι Μπόϊλ μπορεί να υπερηφανευθεί πως διάλεξε τον συμπατριώτη του, Άντονι Ντοντ Μαντλ, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του πολύ ανεξάρτητο σινεμά, με ειδίκευση στο Dogma, για να εφαρμόσει την ψηφιακή σβελτάδα του στις νευρώδεις, φουλ μονταρισμένες ταινίες του. Το Slumdog Millionaire είναι η πρώτη εξ ολοκλήρου ψηφιακά γυρισμένη ταινία που βραβεύτηκε με Όσκαρ φωτογραφίας. Οι αεικίνητες μικροκάμερες του Μαντλ έμπαιναν παντού και το αποτέλεσμα έφερε την συναισθηματική και σωματική αμεσότητα που δε θα μπορούσε να επιτύχει αλλιώς ο Μπόϊλ. Από τα Εκατομμύρια κι ένθεν, δουλεύουν πάντα μαζί.

ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ-ΧΑΛ ΠΕΡΕΪΡΑ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
Tα διαμερίσματα-τηλεοράσεις του ηδονοβλεπτικού Σιωπηλού Μάρτυρα σχεδιασμένα από τον Χαλ Περέιρα.

Για τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, το σινεμά ήταν ολόκληρη η ζωή του. Με τους συνεργάτες του δεν είχε πάντα τις πιό αρμονικές ή καθαρές σχέσεις: με τον παραγωγό Ντέϊβιντ Ο' Σέλζνικ, προσπάθησε να βγει νικητής στην άνιση μάχη του με την δικτατορία των στούντιο, ενώ με τους ηθοποιούς του, κυρίως με τις γυναίκες, ήθελε να προσαρμόσει τις ικανότητες τους στο αποτέλεσμα που είχε στο μυαλό του, πολλές φορές αγνοώντας την προσωπικότητά τους. Οι υπέροχες, έγχρωμες και σινεμασκόπ ταινίες του στην αμερικανική περίοδο της δεκαετίας του 50 οφείλονται στον καταπληκτικό σχεδιασμό του Χαλ Περέϊρα, ενός πολύπειρου σκηνογράφου, εργάτη του σινεμά και εντολοδόχου των storyboards του σκηνοθέτη. Αν κάτι ξεχωρίζει απόλυτα στο έργο του Χίτσκοκ είναι η υψηλή αίσθηση αρχιτεκτονικής. Από τα διαμερίσματα-τηλεοράσεις του ηδονοβλεπτικού Σιωπηλού Μάρτυρα μέχρι το μεθυστικό doppelganger του Δεσμώτη του Ιλίγγου, η συνεργασία παραμένει από τα χορταστικότερα κινηματογραφικά δώρα για τη μεγάλη οθόνη.

ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ-ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΥ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
Η Ελένη Καραΐνδρου μαζί με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο στην παρουσίαση της μουσικής για την ταινία "Η σκόνη του χρόνου". Φωτο: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος είχε έναν πιστό θίασο συνεργατών, που γνώριζαν τι ήθελε να βγάλει σε κάθε σκηνή. Αν ωστόσο τολμούμε να υποθέσουμε πως ο Έλληνας σκηνοθέτης γνώριζε από πριν περίπου τι ήθελε να γυρίσει και να μοντάρει, ο μόνος τεχνικός συνεργάτης του που μπορούσε να προσθέσει τη συγκίνηση και τον έξτρα τόνο ήταν η Ελένη Καραΐνδρου, με την οποία συνήθιζε να συζητά για τη μουσική της ήδη από τη φάση της συγγραφής του σεναρίου, ακόμη και πριν από αυτό, όπως στην περίπτωση του 17λεπτου αυτοσχεδιασμού της στο πιάνο που του έδωσε σε κασέτα για να ακούσει, για έμπνευση. Μια βαθιά, δημιουργική φιλία.

ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ-ΛΙΒ ΟΥΛΜΑΝ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
H Λιβ Ούλμαν και ο σκηνοθέτης Ίνγκμαρ Μπέργκμαν στα γυρίσματα της ταινίας "Face to Face", 1976

Πάθος, οργή, φιλία, ήταν η σειρά των συναισθημάτων που χαρακτήρισε τη θυελλώδη σχέση του σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν με την ηθοποιό Λιβ Ούλμαν. Ο Σουηδός και η Νορβηγή ξεκίνησαν με την πάντα μοντέρνα "Περσόνα" και όταν τα τσούγκρισαν (όπως εξηγεί η Ούλμαν στο νοτκιμαντέρ για τον δεσμό τους), εκείνη σάλπαρε για άλλα λιμάνια, βρίσκοντας καλλιτεχνικό καταφύγιο στο σινεμά του Γιάν Τροέλ και τους Μετανάστες, ώσπου κόντεψε να καταστραφεί από κακές χολιγουντιανές επιλογές σε χρόνο ρεκόρ. Η Ούλμαν υπήρξε αρκετά έξυπνη να μην μπερδέψει τον πόνο με την ωφέλεια και ξαναγύρισε στον αγαπημένο της σκηνοθέτη για να γυρίσουν μαζί τα αριστουργήματα που προηγήθηκαν του κύκνειου άσματος του, Φανί και Αλέξανδρος, δηλαδή το Πρόσωπο με Πρόσωπο, το Σκηνές από Έναν Γάμο και φυσικά το Σκιές και Ψίθυροι. Όταν τα προσωπικά παύουν να αποτελούν ζήτημα, η σκανδιναβική ψυχραιμία πρυτανεύει του πάθους και γίνεται σπουδαίο σινεμά.

ΤΖΟΝ ΦΟΡΝΤ-ΤΖΟΝ ΓΟΥΕΪΝ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
O Τζον Φορντ και ο Τζον Γουέιν στα γυρίσματα της ταινίας "Donovan´s Reef" το 1963.

Όπως ο Φρεντ Αστέρ χάρισε class στην Τζίντζερ Ρότζερς και εκείνη του ανταπέδωσε σεξ στα χορευτικά τους βήματα, έτσι και ο Τζον Φορντ έκανε σταρ τον φιλόδοξο Τζον Γουέϊν και ο ρωμαλέος ηθοποιός έδωσε πρόσωπο στα σπουδαία γουέστερν του, όπως την Αιχμάλωτη της Ερήμου και την Ταχυδρομική Άμαξα. Ο Παππούλης και ο Δούκας παρέμειναν φίλοι για 50 χρόνια, και δεν είχαν καμία προστριβή, γιατί ήταν ξεκάθαρο από την αρχή πως το μοναδικό αφεντικό στη σχέση τους ήταν ο σκηνοθέτης.

ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΟ ΜΠΕΡΤΟΛΟΥΤΣΙ-ΒΙΤΟΡΙΟ ΣΤΟΡΑΡΟ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
Μπερνάρντο Μπερτολούτσι και Βιτόριο Στοράρο στα γυρίσματα της ταινίας "Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας".

Ο τεράστιος καμβάς πάνω στον οποίο ζωγράφιζε ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι τα πολιτικά του έπη, όπως τον Κομφορμίστα, την Στρατηγική της Αράχνης αλλά και τις μεγάλες υπαρξιακές του περιπέτειες, από την αυτοκρατορική Κίνα, μέχρι την μυστικιστική Ινδία και την ζεστή έρημο, οφείλονται εν πολλοίς στη σοφή χρήση του φωτός από τον μαέστρο Βιτόριο Στοράρο, ο οποίος εδώ και χρόνια εφαρμόζει στο σινεμά τη θεωρία των χρωμάτων του Γκέτε. Για 23 χρόνια και 8 ταινίες, η φιλία των δύο Ιταλών έδωσε αριστουργήματα.

ΤΖΟΡΤΖ ΚΙΟΥΚΟΡ-ΚΑΘΡΙΝ ΧΕΜΠΟΡΝ

12 φιλίες που άλλαξαν το σινεμά Facebook Twitter
O Τζορτζ Κιούκορ με την Κάθριν Χέπμπορν στα γυρίσματα της ταινίας "Adam's Rib", 1949.

Η λίστα με τους σκηνοθέτες που έχουν ηθοποιούς φετίχ είναι μεγάλη: από τον Σκορσέζε με τον Ντε Νίρο και εσχάτως με τον Ντι Κάπριο, και τον Μπέρτον με τον Τζόνι Ντεπ, μέχρι τον Χάουαρντ με τον Χανκς και τον Άντερσον με τον Μπιλ Μάρεϊ. Η περίπτωση του Τζορτζ Κιούκορ με την Κάθριν Χέμπορν στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ είναι ελαφρώς διαφορετική. Υπήρξαν εξαιρετικοί φίλοι, χωρίς την ευχή και τη κατάρα του ερωτικού ενδιαφέροντος ή του ομόφυλου ανταγωνισμού, και ενίοτε ο ένας στήριξε ή έσωσε τον άλλο, από τους σκοπέλους των στούντιο, χωρίς να εξαρτούν τις καριέρες τους πάνω στη φιλανθρωπία και τη ανάγκη. Το γούστο, το πνεύμα και η εξυπνάδα τους τους έφερε κοντά ήδη από τα 30ς και μαζί έφτιαξαν μερικές από τις κλασσικότερες κομεντί του αμερικανικού σινεμά. Κι ενώ κι άλλοι σκηνοθέτες ήξεραν το δύσκολο σπορ του σοφιστικέ screwball, όπως ο Πρέστον Στάρτζες και ο Λίο Μακάρεϊ (με τη συνδρομή της Αϊρίν Νταν) ο Κιούκορ με τη Χέμπορν έδειξαν την κλάση τους στις συνεργασίες που δοκίμασαν, είτε με τον Κάρι Γκραντ είτε με τον Σπένσερ Τρέϊσι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ