Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ : Για ποιόν λόγο ένας τύπος έχει γεμίσει ολόκληρη την πόλη με το γκραφίτι "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ : Για ποιόν λόγο ένας τύπος έχει γεμίσει ολόκληρη την πόλη με το γκραφίτι "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ; Facebook Twitter
15

γιο

Αν ζεις στη Θεσσαλονίκη, θα έχεις σίγουρα παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό ολόκληρο το κέντρο της πόλης (Τσιμισκή και πέριξ) έχει γεμίσει από ένα αινιγματικό γκραφίτι, γραμμένο με απλό μαύρο μαρκαδόρο, που λέει λακωνικά "Α ΡΕ ΓΙΑΝΝΗ ΓΙΟΚΑΡΙΝΗ".

Τι να σημαίνει άραγε αυτή η μυστηριώδης αναφορά στον Νοσταλγό του Ροκ Ν Ρολ τραγουδοποιό; Ποιός είναι αυτός που τα γράφει;  Και γιατί;

Ενώ το θέμα έχει ήδη αρχίσει να γίνεται κάτι σαν αστικός θρύλος στις βαριεστημένες παρέες της πόλης,

κι ενώ έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και μιμητές (;), συνεχιστές (;), είναι ο ίδιος (;), που πάνε το όλο φαινόμενο ένα βήμα παραπέρα,

γράφοντας στους τοίχους "ΑΧ ΕΥΛΑΜΠΙΑ" ή ακόμα και "Α ΡΕ ΜΑΙΚΛ ΜΠΟΛΤΟΝ" (When a Man Loves a Woman),

αποφάσισα πως ήρθε η ώρα να αρχίσω να ρωτάω τους περαστικούς τι πιστεύουν, μπας και βγάλουμε καμιά άκρη. (Δεν βγάλαμε).

 Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

Θεσσαλονίκη. Σάββατο απόγευμα. 37 βαθμοί Κελσίου. Δρόμοι άδειοι. Κόσμος πουθενά. Έλειπαν μόνο μπάλες από άχυρα για να συμπληρώσουν το post apocalyptic σκηνικό.

Και..πάμε!

γιο

Γιώργος James Bond, 42.

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Α, δεν γνωρίζω. Από έρωτα μάλλον. Κανένας καψουρεμένος θα είναι.

- Με τον Γιοκαρίνη;

- E, όχι ρε συ με καμιά κοπέλα. Καλά κάνει. Βέβαια, βέβαια, καλά κάνει!
 Εσύ;

- Εγώ τι πιστεύω; Να σας πω..

-Όχι τι πιστεύεις. Αν είσαι εσύ ερωτευμένη.

- Εεεμ..

-Μετά τι κάνεις; Πάμε για κάνα καφέ;

γιο

Γεωργία 17, Αντώνης 17, μαθητές

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Μπορεί να έχει γράψει κάτι ο Γιοκαρίνης στα τραγούδια, του που να ταιριάζει με την κατάσταση που επικρατεί τώρα στη χώρα, και αυτός που το γράφει να ταυτίζεται!

- Λες;

- Ναι. Μπορεί όμως κι από έρωτα! Όλοι έχουμε μία Ευλαμπία...

- Ή μπορεί να μην ξέρει που ακριβώς μένει η... Ευλαμπία του, και να έχει πάρει σβάρνα όλες τις πολυκατοικίες γράφοντας το σαν συνθηματικό μέχρι να την βρεί!

- Αχ τι ρομαντικός που είσαι Αντώνη! :)

- (blushing)

gio

Κούλα, 21 Φοιτήτρια

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

-Ποιός είναι ο Γιοκαρίνης;

- Ένας παλιός τραγουδιστής. Που λέει το 'Αχ Ευλαμπία'... (της το τραγουδάω).

- Α! Ε, κανένας ερωτευμένος θα είναι τότε! Όμως μπορεί να το γράφει κάποια γυναίκα. Γιατί, ρωτάς σαν να είναι σίγουρα άντρας;

- Αυτό δεν μου πέρασε καν από το μυαλό Κούλα!

 

 

γιο

 

γιο

Έφη 34, Κιμ 6,5 μηνών

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Δεν έχω ιδέα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτός που το κάνει θα έχει πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο! Δεν έχει νόημα όμως να ρωτάς εμάς, καλύτερα να παραφυλάξεις μέχρι να τον βρεις, και να ρωτήσεις τον ίδιο!

- Α δεν μπορώ, φοβάμαι!

 

 

γιο

γιο

Βλαδίμηρος, 21, απόφοιτος Μουσικής Τεχνολογίας. Χιπστερ.

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Ε κανένας άκυρος θα ναι...

- Ο Γιοκαρίνης γνωρίζεις ποιός είναι έτσι ;

- Βασικά, όχι. Κοίτα δεν ασχολούμαι, δεν έχω σχέση με την ελληνική μουσική εγώ.

- Α, μάλιστα.

 

 

γιο

Κύριος Γιαννάκης, 52 ταξιτζής

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Ε από έρωτα μάλλον. Θα ναι μεγάλος καψούρης!

- Μάλλον..

- Κοίτα όμως! Μπορεί να το κάνει και για να ξεσηκώσει τον κόσμο! Τώρα που γίνεται της πουτάνας.. Ο Γιοκαρίνης, να ξες, είναι ξεσηκωτικός τύπος! Δεν τραγουδάει μόνο για έρωτες δηλαδή.

- Ξέρω, ξέρω!

 


γιο

 

 

γιο

Αναστάσης, 17,  μαθητής

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;
-
Μπορεί να του έφαγε την αγαπητικιά!

- Ο Γιοκαρίνης;

-Ναι!

- Α, και τον απειλεί κάπως με αυτό τον τρόπο λες ε;

- Βασικά, τώρα με τον κάθε καμένο που γράφει στους τοίχους θα ασχολούμαστε;

- Όχι, προς θεού.

 

gio

Γιώργος, 17, μαθητής

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

-  Ποιός είναι ο Γιοκαρίνης;

- ( άντε πάλι να τραγουδάω την Ευλαμπία..)

- Α, ναι αυτός είναι;

- Ναι!

- Ε, τότε δεν ξέρω γιατί το κάνει, πάντως καλά κάνει!

γιο

Νίκος 25, φοιτητής

- Για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Θα είναι σίγουρα κάποιος πολύ μεγάλος θαυμαστής του!

γιο

Κυρία Θεοφανία , 54, συνταξιούχος. Δεν ήθελε να φανεί το πρόσωπο της.

- Κυρία Θεοφανία, για ποιόν λόγο ένας τύπος γράφει στους τοίχους της πόλης "Α Ρε Γιάννη Γιοκαρίνη" ;

- Ε, κάποιος στίχος του θα τον εκφράζει σχετικά με την κατάσταση που ζούμε.

- Πολλοί το πιστεύουν αυτό.

- Ναι. Από την άλλη ποιός ξέρει; Μπορεί να έπαθε τίποτα αυτός,  και γι' αυτό να το γράφει.

- Ποιός να έπαθε τίποτα; Ο Γιοκαρίνης;

-Ναι!

- Α δεν νομίζω! Νομίζω είναι μια χαρά ο κύριος Γιοκαρίνης.

- Να είναι καλά ο άνθρωπος!

                                  ----------------------------------

γιο


Παραλειπόμενα - Συμπεράσματα

  •  Το κινητό μου βγάζει χάλια φωτογραφίες.
  •  Ένας τύπος πήγε να με στριμώξει στη είσοδο μιας πολυκατοικίας κατά την διάρκεια του... γκάλοπ!
  • Λίγοι τελικά γνωρίζουν τον Γιάννη Γιοκαρίνη, όλοι όμως γνωρίζουν το "Αχ Ευλαμπία" ( Κι εγώ το τραγουδάω τέλεια ).
  • Όλοι σε αυτή την πόλη πηγαίνουν τα σάββατοκύριακα στην Χαλκιδική. Εκτός από εμένα και κάτι έφηβους.
  • Ο κόσμος δεν γουστάρει καθόλου να τον βγάζεις φωτογραφίες!
  • Μία 17χρονη όμορφη και πολύ μοντέρνα κοπέλα από ένα χωριό έξω από την Θεσσαλονίκη, -ΟΧΙ τοξικομανής-  αφού την ρώτησα εκεί τα δικά μου, με ρωτούσε γελώντας πολύ τσαχπίνικα, και σαν να ήταν το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο, αν την βρίσκω όμορφη για την ηλικία της, και που μπορεί να κάνει κανείς πεζοδρόμιο εδώ στην Θεσσαλονίκη. true story.

+ Bonus


Εγώ με τον Γιάννη Γιοκαρίνη, την εποχή που οι φράντζες έδιναν κι έπαιρναν!

:)

gio

Ευλαμπία

και το αγαπημένο μου

Τσικαμπουμ

Αρχείο
15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

11 σχόλια
Γιοκαρίνη βουρ για συναυλία στη Θεσ/νικη!! Πάντως το σύνθημα συμπυκνώνει τη βαριά νοσταλγία για την εποχή της αθωότητας του '80, κατά τη γνώμη μου. Το δε Αχ Ευλαμπία είναι απόλυτος ύμνος καψούρας που τα ντεκοντρακτέ τυπάκια που τραγουδάνε τώρα δεν θα είχανε τα κότσια να πούνε.
έχει πλάκα το άρθρο και δεν θέλω να το κάψω,αλλά δεν είναι graffiti οτιδήποτε γράφεται στους τοίχους.υπάρχουν τα συνθήματα,υπάρχουν τα stencil κλπ κλπ.έτσι απλά για την ιστορία
graffiti είναι ακριβώς αυτό : Οτιδήποτε γράφεται στους τοίχους :)Graffiti is writing or drawings scribbled, scratched, or sprayed illicitly on a wall or other surface in a public place. WikipediaΤόσο απλά.Έπειτα υπάρχουν τα μεγάλα wall pieces, τα στένσιλ, τα απλά συνθήματα, τα paste up, τα αυτοκόλλητα, και χιλιάδες άλλες υποκατηγορίες του ίδιου στην ουσία πράγματος : Του "γράφω" σε έναν τοίχο!:)
θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.το graffiti είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο.χρησιμοποιούνται μαρκαδόροι για τις υπογραφές-ψευδώνυμα του εκάστοτε graffiti writer (tag) και από εκεί και πέρα spraycans για wall pieces.ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην graffiti culture είναι η φήμη (fame),του να γίνεις δλδ όσο περισσότερο γνωστός γίνεται-αρχικά στην graffiti κοινότητα και έπειτα στον υπόλοιπο κόσμο-.αργότερα μέσα από τα wall pieces περνάει ο graffiti writer τα μηνύματα που ο ίδιος θέλει να δώσει στον κόσμο.όλα αυτά που γράφεις θα μπορούσαν να ενταχθούν σαν υποκατηγορία στη γενικότερη κουλτούρα της street art,αλλά όχι στου graffiti.όσον αφορά τη wikipedia,αυτό που γράφει είναι μια μεγάλη γενίκευση που αγγίζει τα όρια του λάθους.άλλωστε υπάρχουν καλύτερες πηγές πληροφόρησης από ανθρώπους (δημοσιογράφους,φωτογράφους) που βρίσκονται ήδη απο τη δημιουργία της hip hop σκηνής (Αμερική,δεκαετίες '70-80) μέσα στα πράγματα,όπως είναι η Martha Cooper ή ο Henry Chalfant.ακριβώς λοιπόν επειδή το graffiti είναι πολύ συγκεκριμένο,υπήρξε η "ανάγκη" να εφευρεθεί ο όρος street art.για να καλύψει όλες τις υποκατηγορίες που δεν μπορούσαν να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της graffiti culture.:)
Το τσικαμπούμ αγαπητέ ypent είναι ένα τραγούδι τους στίχους του οποίου έγραψε ο Σάκης Μπουλάς, και την μουσική συνέθεσε ο Γιάνης Γιοκαρίνης. Ο Κούτρας το εκτέλεσε στον ομώνυμο δίσκο του, το 1985.Όλα σχεδόν τα τραγούδια του δίσκου εκείνου ήταν γραμμένα από τον Γιοκαρίνη. Πρώτη εκτέλεση όμως του τσικαμπουμ ήταν του Γιοκαρίνη, ο οποίος και έκανε πασίγνωστο το κομμάτι. Μάλιστα, το 2004 έβγαλε διπλό άλμπουμ με αυτόν ακριβώς τον τίτλο. Αλλά, όπως και να χει, δεν είστε λίγο εκτός θέματος ;:)