Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη;

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
0
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
"Είμαστε επιφυλακτικοί με τη χρήση των όρων ανατρεπτικό και αντισυμβατικό". Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Είναι αυτά που χαζεύεις στο δρόμο, αυτά που φωτογραφίζεις, αυτά που αναγνωρίζεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και διάφορα μέρη του κόσμου. Δυο νέοι καλλιτέχνες, η Σιμόνη και ο Ser, πήραν μέρος στη θεματική ομαδική έκθεση Like Now, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Πολυμορφία, στο Μουσείο Μπενάκη, συμμετέχοντας έτσι σε έναν διάλογο ανάμεσα στον κλασικό τρόπο δημιουργίας και στον αντισυμβατικό που αναζητά η εποχή μας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter

Στα συνεργατικά μας έργα - είτε πρόκειται για πίνακες είτε για τοιχογραφίες - αλληλοεπηρεαζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε ο ένας τον άλλο, και το αποτέλεσμα είναι ο καθρέφτης της συνάντησης μας

Με το 1ο Φεστιβάλ Δημόσια Τέχνης, η street art φαίνεται να αναγνωρίζεται ως είδος τέχνης που ταιριάζει και στο μουσείο. Είναι, όντως έτσι;

Στα δικά μας μάτια -και πιστεύουμε και σε πολλών ακόμη ανθρώπων- το graffiti ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό είδος τέχνης και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Κατά κύριο λόγο επίσης, γίνεται σε δημόσιο χώρο, υπέρ της δημόσιας τέρψης. Είναι όμως πολύ ωραίο όταν το συγκεκριμένο είδος τέχνης παρουσιάζεται σε έναν χώρο με θεσμικό κύρος και δείχνει να αγκαλιάζεται από ένα κοινό που ίσως να μην έχει τόσο μεγάλη τριβή μαζί του. Είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
" Δουλεύουμε μαζί όσο πιο συχνά μπορούμε, καθώς είναι κάτι που διασκεδάζουμε πολύ και μας βοηθάει να εξελιχθούμε." Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Είναι η πρώτη φορά που τα έργα σας φιλοξενούνται στο μουσειακό χώρο; Πώς έγινε η πρόταση από το Μουσείο Μπενάκη και ποια έργα σας επιλέχτηκαν;

Δεν είναι η πρώτη φορά, έχουμε ξαναπαρουσιάσει δουλειά σε Μουσείο. Είναι όμως η πρώτη φορά που φιλοξενούνται σε σημαντικό Μουσείο της Αθήνας και η πρώτη φορά που μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε ένα σώμα δουλειάς σε τέτοια κλίμακα. Τα έργα δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση και ήταν μια διαδικασία προκλητική. H δουλειά μας είχε τίτλο "Arcane''και αποτελούνταν από τρία έργα μεγάλων διαστάσεων τα Fragment 1, 2 και 3. Επειδή έτσι κι αλλιώς δουλεύαμε στο δρόμο, η δουλειά μεγάλης κλίμακας είναι φυσικά στο πρόγραμμα, χρειάστηκε όμως αρκετή πειθαρχεία εκ μέρους μας ώστε να μπορέσουμε να μεταφράσουμε αυτήν την πρακτική στον καμβά, λαμβάνοντας υπ' όψη όλες τις παραμέτρους που επέβαλε η περίσταση.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
"Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι το Ελληνικό κοινό αγαπάει την Street Art, πολύ περισσότερο ίσως απ ότι θα νόμιζε κανείς."Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Νιώθετε ότι η έκθεσή σας στο Μουσείο Μπενάκη είναι κάτι το ανατρεπτικό;
Είμαστε επιφυλακτικοί με τη χρήση των όρων ανατρεπτικό και αντισυμβατικό. Είναι όροι που μπορούν και είναι ωραίο να χαρακτηρίζουν την τέχνη, αλλά - για εμάς- αυτό αφορά στην ποιότητα των έργων, κάθε φορά από την αρχή. Δε θεωρούμε απαραίτητα ένα είδος τέχνης εν γένει ανατρεπτικό. Δε συστηνόμαστε σαν "αντισυμβατικοί" καλλιτέχνες. Είμαστε απλώς καλλιτέχνες και αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Όσον αφορά το Μουσείο Μπενάκη είναι γνωστό για το πρωτοποριακό του outlook, δεν είναι έκπληξη για εμάς ότι θέλησαν και τόλμησαν να παρουσιάσουν μια τέτοια έκθεση, δίνει έτσι εμπράκτως δείγμα της "ανατρεπτικής" του φιλοσοφίας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter


Έχοντας συμμετάσχει και σε εκθέσεις στο εξωτερικό, θεωρείτε ότι στη χώρα μας είμαστε πίσω στο θέμα αποδοχής και αναγνώρισης της street art από επίσημους φορείς και απλούς ανθρώπους;

Δυστυχώς είμαστε αρκετά πίσω σε αυτό το θέμα, όχι όμως όσον αφορά την αποδοχή από τον κόσμο. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι το Ελληνικό κοινό αγαπάει την Street Art, πολύ περισσότερο ίσως απ ότι θα νόμιζε κανείς. Η θεσμική υποστήριξη είναι ένα θέμα, ωστόσο αυτό μάλλον αφορά τις τέχνες γενικότερα και όχι το graffiti συγκεκριμένα. Φαίνεται όμως ότι αρχίζει και αλλάζει αυτό τελευταία, ή θέλουμε να πιστεύουμε ότι αλλάζει.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr


Είστε ένα δημιουργικό ζευγάρι. H τέχνη είναι μοίρασμα και συνεργασία; Έχετε δουλέψει σε κοινά έργα;
Πέρα από τις ατομικές καλλιτεχνικές μας ταυτότητες, υπάρχει το συνεργατικό κομμάτι που μας προσδιορίζει εξίσου σαν δημιουργούς. Δουλεύουμε μαζί όσο πιο συχνά μπορούμε, καθώς είναι κάτι που διασκεδάζουμε πολύ και μας βοηθάει να εξελιχθούμε. Στα συνεργατικά μας έργα - είτε πρόκειται για πίνακες είτε για τοιχογραφίες - αλληλοεπηρεαζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε ο ένας τον άλλο, και το αποτέλεσμα είναι ο καθρέφτης της συνάντησης μας, κάτι που αντιπροσωπεύει εξίσου και τους δυο μας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr


Διατηρείτε μαζί κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Τελικά η street art επιβιώνει;

Το The Box Gallery είναι το "κέντρο συντονισμού" της προσπάθειας μας να φέρουμε την Street Art κοντά στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα στοίχημα που προς το παρόν κερδίζεται.


Μετά την έκθεση των έργων σας στο Μουσείο Μπενάκη, υπάρχουν σχέδια και όνειρα για ανάλογους μουσειακούς χώρους στην πόλη σου, τη Θεσσαλονίκη;
Σχέδια και όνειρα υπάρχουν πάντα, όχι μόνο για μουσειακούς χώρους και όχι μόνο για την πόλη μας. Ονειρευόμαστε διαρκώς τα επόμενα βήματα και προσπαθούμε να τα κάνουμε πραγματικότητα.


Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter


Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ