Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη

Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη Facebook Twitter
3
Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη Facebook Twitter
Έργο της Φ.Σ. σε συνεργασία με τον Sonke

Της Γιώτας Κωνσταντινίδου από τον Εξώστη

Μπορούμε να ορίσουμε τι είναι τέχνη; Η τέχνη υπόκειται σε περιορισμούς, επιδέχεται ταμπέλες; Για την Φοντάνα Σιμόνη, η street art είναι ένα μαγικός κόσμος με χρώματα και συναισθήματα που προσφέρεται στο κοινό με μια ασυνήθιστη δημοκρατικότητα. Τελικά, το να σκέφτεσαι out of the box είναι η πιο σωστή κατεύθυνση.

Γεννημένη στη Κέρκυρα με ένα όνομα που παραπέμπει σε ιταλικές ρίζες. Άλλωστε η Κέρκυρα, ιστορικά και γεωγραφικά διατηρεί άρρηκτους δεσμούς με Ιταλία.


Πράγματι γεννήθηκα στην Κέρκυρα και από την πλευρά του πατέρα μου έχω Ιταλικές ρίζες. Η Κέρκυρα έχει πολλά κοινά στοιχεία με την Ιταλία, αυτό μάλλον δικαιολογεί το ότι σε κάθε ταξίδι μου εκεί νιώθω σαν να βρίσκομαι "σπίτι".

Από τη συντήρηση έργων τέχνης και το αρχαιολογικό μουσείο Κέρκυρας τι σας έσπρωξε στο graffiti και την street art τέχνη;


Οι σπουδές στην συντήρηση έργων τέχνης, μου προσέφεραν μια αρκετά καλή γνώση πάνω στις παλαιές τεχνικές της ζωγραφικής, αυτό ήταν μια καλή αρχή στη νέα μου αναζήτηση πάνω σε σύγχρονες μορφές τέχνης. Εκείνη την περίοδο γνώρισα και τον σύντροφό μου, από τους πρωτοπόρους του graffiti στην Ελλάδα, μαζί του ανακάλυψα την street art σκηνή εκ των έσω.

Η street art τέχνη, είναι μια επαναστατική μορφή έκφρασης δημιουργικότητας;


Η street art είναι πρώτα απ' όλα μορφή τέχνης και η τέχνη είναι έκφραση. Δεν έχει να κάνει με την επανάσταση, αυτό που θα μπορούσε ωστόσο κανείς να χαρακτηρίσει "επαναστατικό" είναι ο τρόπος με τον οποίο η street art δίνει πρόσβαση στην τέχνη σε όλους. Είναι άμεσα διαθέσιμη στον θεατή, χωρίς να τον υποχρεώνει να ακολουθήσει συγκεκριμένες διαδικασίες, οι οποίες ενδεχομένως να τον αποθαρρύνουν από το να επιχειρήσει μια πιο στενή γνωριμία με τον κόσμο της τέχνης. Μου αρέσει η δημοκρατικότητα που έχει η street art και μου αρέσει πολύ να μπορώ να δημιουργώ κάτι το οποίο είναι άμεσα διαθέσιμο στον κόσμο, βρίσκεται μπροστά του και να του φτιάχνει την ημέρα.

Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη Facebook Twitter

Στα έργα σας, κυριαρχούν στοιχεία, όπως, μεγάλα εκφραστικά μάτια, μακριά μαλλιά που περιπλέκονται, παιδικές φιγούρες, γιαπωνέζικα cartoons. Οι επιρροές σας και η οπτική που επιθυμείτε να κοινωνήσετε;


Τα έργα μου είναι εκφράσεις της προσωπικής μου αισθητικής. Σίγουρα αντλούν υποσυνείδητα από τις επιρροές που έχω, τα είδη τέχνης που με συγκινούν (όπως ο ποπ σουρεαλισμός) αλλά κυρίως αντλούν από τον εσωτερικό μου κόσμο. Πρόκειται για κάπως αυτόματη διαδικασία - σημείο εκκίνησης είναι η ανάγκη μου να οπτικοποιήσω τις εικόνες και τα συναισθήματα που βρίσκονται μέσα μου, έναν μαγικό κόσμο γεμάτο χρώμα και συναίσθημα. Η τέχνη μου εξελίσσεται σύμφωνα με τον τρόπο που εξελίσσομαι και εγώ.

Η αναγνώριση έρχεται με το να βλέπουμε δουλειά σας σε διάφορα σημεία της πόλης μας ή άλλων πόλεων ή να τη βρίσκουμε συγκεντρωμένη σε εκθέσεις και galleries;


Η αναγνώριση δεν είναι το ζητούμενο. Σίγουρα είναι κάτι πολύ ευχάριστο, ο στόχος όμως είναι η έκφραση, να δώσεις ένα κανάλι στη δημιουργικότητα και να το μοιραστείς με τους γύρω σου. Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι η κάθε μορφή παρουσίασης έχει τη δική της σημασία, αξία & νόημα. Είναι υπέροχο να αφήνεις ένα έργο στον δρόμο, όπως είναι επίσης καταπληκτικό συναίσθημα να βλέπεις το έργο σου στα πλαίσια μιας καλοστημένης έκθεσης, με ότι τελετουργικό συνεπάγεται αυτό. Είναι ωραίο και αυτό που κάνουμε τώρα. Το σημαντικό είναι να μπορείς να φέρεις το έργο σε επαφή με τον κόσμο, είτε αυτό γίνει στον δρόμο, είτε στη γκαλερί είτε στο internet.

H νομιμότητα σε το βαθμό συγκρούεται με το graffiti expression;


Το graffiti/street art, δεν είναι απαραίτητα παράνομο - κατά κανόνα σήμερα οι καλλιτέχνες προσεγγίζονται για να δημιουργήσουν κατά παραγγελία τοιχογραφίες σε δημόσιους χώρους, είτε από εταιρείες, είτε από ιδιώτες, και φυσικά από θεσμικούς φορείς. Μέσω της εταιρίας μας Τhe Box Gallery (http://www.theboxgallery.com/) έχουμε κάνει πολλές τοιχογραφίες σε συνεργασία με Δημοτικούς φορείς, με εταιρίες, με ιδιώτες που θέλουν να ομορφύνουν το περιβάλλον τους. Σίγουρα είναι πιο ωραίο να έχεις απέναντι σου ένα έργο τέχνης αντί έναν τοίχο που καταρρέει - υπάρχει και η αισθητική νομιμότητα!

Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη Facebook Twitter

Σε πρόσφατη έκθεση, το έργο σας με τίτλο''έργο 287'', έφυγε απρόσμενα νωρίς και σας κατέστησε τη δημοφιλέστερη γυναίκα που ασχολείται με την ελληνική street σκηνή. Είναι ένα θετικό έναυσμα για την απενοχοποίηση και μαζική αποδοχή της street art;

Το "Έργο 287" είχε πράγματι συγκινητική απήχηση και φυσικά χάρηκα πολύ με αυτό, καθώς είχε δημιουργηθεί με ιδιαίτερη αγάπη για έναν σημαντικό σκοπό - την υποστήριξη των αστέγων της Αθήνας. Σε ένα πλαίσιο σαν αυτό που προσέφερε η έκθεση "ΕΚΠΛΗΞΗ 4" είναι αρκετά πιο εύκολο να αντιληφθεί κανείς την ουσία, η οποία είναι ότι εν τέλει πρόκειται απλά για ένα έργο τέχνης, και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία να του τοποθετήσουμε μια ταμπέλα, ότι είναι street art ή pop art ή κάτι άλλο, οτιδήποτε. Το αντιλαμβάνεται κανείς πιο άμεσα. Η street art γνωρίζει μεγάλη αποδοχή σαν είδος διεθνώς, αλλά και τοπικά στην Ελλάδα - ενδεχομένως δε γνωρίζει όση αποδοχή θα έπρεπε από τους λεγόμενους "επίσημους" κύκλους, αλλά πιστεύω ότι θα έρθει και αυτή η στιγμή. Κάθε βήμα που γίνεται έξω από το αναμενόμενο πλαίσιο είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση!

Πρότυπα ελληνικά ή ξένα; Ενδεικτικά αναφέρω τον πολυσυζητημένο Αλέξανδρο Βασμουλάκη ή zap 51.

Υπάρχουν Έλληνες συνάδελφοι που έχουν κάνει και συνεχίζουν να κάνουν εξαιρετική δουλειά - και είναι αρκετοί. Τους βλέπω ωστόσο περισσότερο σαν συνοδοιπόρους στο δρόμο που έχουμε επιλέξει, σα να μας συνδέει μία ευχάριστη συνωμοσία, παρά σαν πρότυπα. Υπάρχουν επίσης και πάρα πολλοί καλλιτέχνες τους οποίους θαυμάζω απεριόριστα και απολαμβάνω τη δουλειά τους. Από εκεί και πέρα με ενδιαφέρει να προσπαθώ να ξεπεράσω τον εαυτό μου, να εξερευνώ τα όρια της δημιουργικότητάς μου και να προχωράω μέσα από αυτό.

Aγαπημένη χώρα ή πόλη που θα θέλατε να εκφραστείτε μέσω της δουλειάς σας;

Η έκφραση από μόνη της είναι εξαιρετικά ευχάριστη διαδικασία! Όπου και να λαμβάνει χώρα είναι ικανοποιητικό, όλα τα μέρη προσφέρονται.

Σας βρίσκουμε Θεσσαλονίκη και όπου υπάρχει δυνατότητα έκφρασης της τέχνης σας. Θα μας μιλήσετε για τη προσεχή έκθεση '' Πολιτιστικές Γέφυρες'';


Είναι κάτι για το οποίο είμαι πολύ χαρούμενη. Η έκθεση ''Πολιτιστικές Γέφυρες'' παρουσιάζεται στη Λατινική Αμερική και συγκεκριμένα στο Κίτο του Ισημερινού, ξεκινάει στις 31 Ιανουαρίου. Πρόκειται για μια ομαδική παρουσίαση επιλεγμένων Ελλήνων καλλιτεχνών, δεν είναι θεματική, είναι στην ουσία μια εισαγωγή στην Ελληνική τέχνη. Είναι μια πρωτοβουλία της εικαστικής πλατφόρμας του artAZ (www.artaz.gr), σε επιμέλεια της Αλεξάνδρας Κολλάρου, και έχει σαν στόχο να συστήσει την Ελληνική τέχνη στο Λατινοαμερικάνικο κοινό, στα πλαίσια μιας ευρύτερης προσπάθειάς τους για την προώθηση της διεθνώς, Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι παρουσιάζει μια ευρεία γκάμα εικαστικών ιδιωμάτων, συνδυάζοντας φαινομενικά αταίριαστα είδη, όπως πχ. την προσωπογραφία με τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό και την street art - το αποτέλεσμα όμως είναι απόλυτα αρμονικό, καθώς τελικά σημασία έχει ουσία της τέχνης. Οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι μας περιμένουν με πολύ ενθουσιασμό και με τη σειρά μας είμαστε επίσης ενθουσιασμένη για αυτήν την ευκαιρία, είναι ένα σημαντικό άνοιγμα και για τους καλλιτέχνες μεμονωμένα και για την τέχνη της χώρας μας γενικότερα. Απλά ανυπομονώ!

  

Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη Facebook Twitter
Aυτή είναι η Φοντάνα Σιμόνη Facebook Twitter

*Φωτογραφία: Γιώργος Σοφτάς

 

 

Αρχείο
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια