Hotel Ariston

Facebook Twitter
0

Το Hotel Ariston, ένα ξενοδοχείο που εμπνέεται τόσο από την μυστηριακή και ερωτική ιστορία του όσο και από την ιστορία της υποβαθμισμένης πλατείας Βαρδαρίου, χτίστηκε τη δεκαετία του '50 και σταμάτησε να λειτουργεί μόλις πέντε χρόνια πριν. Σήμερα, το επταόροφο παλιό κτήριο του ξενοδοχείου που απαριθμεί πάνω από πενήντα χρόνια ύπαρξης ανοίγει τις πύλες του ή μάλλον τις πόρτες των δωματίων του για να φιλοξενήσει έργα και καλλιτεχνικές εκφράσεις περίπου 80 καλλιτεχνών στα πλαίσια της 15ης Μπιενάλε Νέων Μεσογείου. Το project του Άριστον ξεκίνησε 7/10 και μέχρι την ολοκλήρωση του στις 6/11 θα παρουσιάσει εκτός από την κύρια έκθεση πρότζεκτ, περφόρμανς, συναυλίες, προβολές ταινιών και workshops που θα προσπαθήσουν να ενταχθούν στο χώρο και να αναζωογονήσουν το ξενοδοχείο. 

Το ερώτημα της συμβίωσης της τέχνης με την πραγματικότητα, της δημιουργικής συγκατοίκησης του καλλιτέχνη με τον επισκέπτη και της αλληλεπίδρασης της τέχνης με την καθημερινότητα που είναι το μήνυμα και το ζητούμενο (Symbiosis?) της Μπιενάλε φαίνεται να επιτυγχάνεται στα δωμάτια του Άριστον. Ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο μετατρέπεται σε χώρος δημιουργίας και καλλιτεχνικής έκφρασης, γεμίζει ξανά κόσμο και ζωή.

Η επίσκεψη στο Άριστον είναι μια βιωματική εμπειρία που ξεκινάει από την είσοδο σου στο ξενοδοχείο. Ο μικρός χώρος της ρεσεψιόν βρίσκεται στον ισόγειο αφού πρώτα ανέβεις ελάχιστα σκαλιά μαζί με το φουαγιέ που φιλοξενεί τα πάρτυ, τις συναυλίες και τα περισσότερα event που θα γίνουν στα πλαίσια του πρότζεκτ. Η στενή σκάλα που σε οδηγεί στους πάνω ορόφους είναι βαμμένη με μια κόκκινη γραμμή που σου δείχνει την πορεία που πρέπει να ακολουθήσεις. Καθώς ανεβαίνεις εικόνες εναλλάσσονται μπροστά στα μάτια σου. Κάθε όροφος και μια ξεχωριστή συστοιχία δωματίων και έργων. Μια τραμπάλα, ένα καταθλιπτικό νυφικό δωμάτιο, ένα σκοτεινό δωμάτιο φαντασμάτων με κόκκινες λεπτομέρειες, μια μάσκα με γαρίδες, η ιπτάμενα αποσύνθεση των αντικειμένων ενός δωματίου, μια βιντεοπροβολή με την όψη μιας γυναίκας να διστάζει να απαντήσει στην ερώτηση του συνομιλητή της "Τι άλλο κάνεις;", μια φωτογραφική ακολουθία στους διαδρόμους με έναν γυμνό άντρα να στέκεται σε διάφορα σημεία του ξενοδοχείου, ένα κόκκινο τηλέφωνο, οι χοντρές κουρτίνες των δωματίων και η ξεφτισμένη μπογιά στους τοίχους.

Οι επτά όροφοι του Άριστον δανείζουν τα δωμάτια τους στους καλλιτέχνες, με τον τέταρτο όροφο να χρησιμοποιείται μόνο για την παρουσίαση της performance The Hunt. Στον έβδομο που στην ουσία περιλαμβάνει ένα χαμηλοτάβανο δωμάτιο που σου δίνει την αίσθηση ότι το ξενοδοχείο είναι έτοιμο να καταρρεύσει, η καλλιτέχνις έχει χρησιμοποιήσει αντικείμενα που βρήκε στο ξενοδοχείο, τα έχει διασκορπίσει και τα έχει πασπαλίσει με αλεύρι. Κατεβαίνοντας, σταματάμε και πάλι στον έκτο όροφο. Σε ένα από τα δωμάτια το concept του έργου επιβάλλει η μπαλκονόπορτα να μένει ανοιχτή. Ψυχρός αέρας μπαίνει από αυτήν. Έξω το ψιλόβροχο δυναμώνει. Από τόσο ψηλά μπορείς να δεις τα φώτα από την απέναντι πολυκατοικία με τα πολλά διαμερίσματα, ενώ δεξιά απλώνεται η άδεια Εγνατία.

"Δεν υπάρχει τηλέφωνο, ούτε υποδοχή, αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα βρείτε το δρόμο, σε αυτό το ξενοδοχείο φαντασμάτων που γίνεται χώρος γιορτής ή σκανδάλου, μνήμης ή λήθης, μυστήριου ή εκπλήξεων, μοναξιάς ή συντροφικότητας, αποκαλύψεων ή αποκρύψεων, παιχνιδιού ή δουλειάς, και ταυτόχρονα είναι και ένα πραγματικό μέρος και ένα φανταστικό." Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο το μπλε κόκκινο νέον παραμένει αναμμένο,

Ariston Hotel.

*Οι φωτογραφίες είναι από το blog των εθελοντών της 15ης Μπιενάλε Νέων Μεσογείου και από τη σελίδα του Hotel Ariston στο facebook.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ