Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
Αποθήκη ΙΙ

Μέσα στο αυγό του φιδιού

Στον τοπικό "πυρήνα" Νίκαιας

Απο το 3pointmagazine



Νίκαια, αργά το απόγευμα. Δύο νεαροί με στρατιωτικά παντελόνια και μαύρες μπλούζες φυλάνε την είσοδο της πολυκατοικίας. Λίγο πιο πέρα, ένας μεγαλύτερος άντρας με δερμάτινο μπουφάν μιλάει ψιθυριστά στο κινητό. Ένα μεγάλο, τρομαχτικό πίτμπουλ είναι δεμένο στο κάγκελο. "Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας", θα έλεγε κάποιο ρεπορτάζ, αν υπήρχαν άλλοι δημοσιογράφοι.

  

Ο Πάβελ, συνάδελφος από το τσέχικο κρατικό ραδιόφωνο, έχει έρθει στην Ελλάδα για ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Χρυσή Αυγή και μου έχει ζητήσει να τον βοηθήσω στην παραγωγή. Φτάνουμε έξω από την πολυκατοικία. "Αυτό είναι;", με ρωτάει δύσπιστα. "Περίμενα κάποιου είδους ανοιχτή συγκέντρωση". Έχει δίκιο· τίποτα στο εξωτερικό του κτιρίου δε μαρτυρά ότι στον τρίτο όροφο στεγάζεται ο τοπικός "πυρήνας" της Χρυσής Αυγής, όπου αναμένεται από στιγμή σε στιγμή ο Γιώργος Γερμενής, γνωστός και ως "Καιάδας". Είναι η τελευταία ελπίδα του Πάβελ να εμπλουτίσει το ρεπορτάζ του με μία εμπειρία "από πρώτο χέρι": με εντολή του Νίκου Μιχαλολιάκου, οι συνεντεύξεις στα ξένα μέσα ενημέρωσης απαγορεύονται εδώ και καιρό. 

 

"Οι κύριοι;", μας σταματάει ευγενικά αλλά απότομα ένας από τους μαυροφορεμένους νεαρούς. Εξηγώ ότι είμαστε δημοσιογράφοι και θέλουμε να καλύψουμε την εκδήλωση. "Περιμένετε λίγο", μας λέει, και ο άλλος φρουρός ανεβαίνει γρήγορα τις σκάλες. Πέντε λεπτά περνούν πολύ αμήχανα. Προσπαθώ να χαμογελάσω στο πίτμπουλ, αλλά το μετανιώνω. "Εντάξει, μπορείτε να περάσετε. Αλλά όχι μαγνητόφωνα, όχι κάμερες, όχι φωτογραφικές μηχανές", μας λέει αυστηρά όταν επιστρέφει. "Τις τσάντες ψάξτε!", διατάζει ο "λοχίας" με το δερμάτινο. "Συγγνώμη, παιδιά", μας λέει, "αλλά καταλαβαίνετε, με όλες τις επιθέσεις που δεχόμαστε...". 

 

Φτάνουμε στον τρίτο όροφο. Πρέπει να δηλώσουμε τα ονοματεπώνυμά μας σε μία κοπελίτσα -το πολύ 16 ετών, μαυροφορεμένη κι αυτή- που κάθεται σε ένα γραφείο έξω από το διαμέρισμα και σημειώνει τα στοιχεία όλων των συμμετεχόντων, μαζί με την ακριβή ώρα άφιξης. Ύστερα, επιτέλους, βρισκόμαστε μέσα στον "πυρήνα".

  

Είναι μία αίθουσα 40-50 τετραγωνικών. Ένας τεράστιος γαλανόλευκος σταυρός έχει ζωγραφιστεί στον έναν τοίχο. "Νίκη ή Θάνατος" λέει μία χρυσή επιγραφή, "Ή ταν ή επί τας" μια άλλη, από κάτω. Στον απέναντι τοίχο, οι γνωστές αφίσες για αιμοδοσία και συγκέντρωση τροφίμων μόνο για Έλληνες, και πιο δίπλα μία άλλη: "Μην αφήσεις τους Έλληνες να γίνουν μειονότητα" - μαύρα γράμματα σε ένα φλεγόμενο φόντο. Δίπλα στο βήμα, η κίτρινη σημαία με τον δικέφαλο αετό. Έξω από μία πόρτα στέκεται προσοχή άλλος ένας "φρουρός" με στρατιωτικό παντελόνι.

 

  

Οι πέντε σειρές από καρέκλες στο κέντρο της αίθουσας είναι ήδη γεμάτες. Το ακροατήριο αποτελείται κυρίως από ηλικιωμένους, ένας εκ των οποίων έχει σηκωθεί από την πρώτη σειρά και εξηγεί στους από πίσω ότι "τα πραγματικά ποσοστά της Χρυσή Αυγής είναι πάνω από 25% - δεν θα ξέρουν από πού τους ήρθε". Αλλά υπάρχουν και μερικοί νεότεροι, καθώς και αρκετές γυναίκες. Στον τοίχο στέκονται στη σειρά μαυροφορεμένα πιτσιρίκια, αγόρια και κορίτσια. Το μικρότερο θα 'ναι 12 ή 13 ετών το πολύ. Ένα παιδί, πιθανότατα μαθητής γυμνασίου, έχει ξυρισμένο κεφάλι και δεν δείχνει να πολυκαταλαβαίνει τί συμβαίνει.

 

 

Είμαστε σαν τη μύγα μες το γάλα, ειδικά ο Πάβελ, που είναι ξανθός με γαλάζια μάτια και μας ρίχνει όλους δυο κεφάλια. Το χειρότερο είναι πώς ελλείψει κενών θέσεων πρέπει να σταθούμε όρθιοι στον τοίχο, ανάμεσα σε διάφορους "αγωνιστές" με μπλούζες που γράφουν "Μολών Λαβέ" με τη γνωστή αρχαιοελληνική γραμματοσειρά.

 

Κάποτε φτάνει ο Καιάδας. Παππούδες, νέοι και παιδιά σηκώνονται όρθιοι και τον χειροκροτούν παρατεταμένα ενώ όλοι προσπαθούν να του σφίξουν το χέρι. Ο φρουρός παραμερίζει και ο βουλευτής μπαίνει στο γραφείο για λίγα λεπτά. Όταν βγαίνει, όλοι σηκώνονται όρθιοι ξανά μέχρι να φτάσει στο βήμα.

 

Ξεκινάει το λόγο του απολογούμενος που δεν έχει έρθει στη Νίκαια τόσο καιρό, αλλά φροντίζει να τονίσει τις λαϊκές του καταβολές. "Κι εγώ φούρναρης είμαι. Κάθε μέρα στις 4 το πρωί άνοιγα το μαγαζί". Χειροκρότημα. Συνεχίζει λέγοντας ότι γραφεία σαν κι αυτά ανοίγουν καθημερινά σε όλη την Ελλάδα, ότι η Χρυσή Αυγή είναι το μόνο κόμμα που είναι τόσο κοντά στο λαό, όχι σαν τους "άλλους τους διεφθαρμένους". Χειροκρότημα. "Εξάλλου", λέει, "είμαστε το μόνο κόμμα που ο αρχηγός του φοράει παντελόνια!". Κι άλλο χειροκρότημα.

 

Μιλάει για τη διαφθορά, την ΑΟΖ, την τρόικα. Υπερασπίζεται τον "συναγωνιστή" Κασιδιάρη, που είχε μόλις αθωωθεί, αλλά και τον υποψήφιο βουλευτή που εμφανιζόταν σε ντοκιμαντέρ να μιλάει για φούρνους και σαπούνια - "πλάκα έκανε!". Επιτίθεται στα "μέσα μαζικής εξαπάτησης", όπως τα ονομάζει. Μέσα στο χειροκρότημα, μία μεσόκοπη ξανθιά με το γνωστό μαύρο μπλουζάκι γυρίζει και μας κοιτάζει επιτιμητικά. Ξεροκαταπίνω. Αναρωτιέμαι τι να σκέφτεται ο Πάβελ, που δεν καταλαβαίνει λέξη.

 

Κανείς δεν φαίνεται να δίνει σημασία στον απίστευτο βιασμό που υφίσταται η ελληνική γλώσσα από τον Γερμενή. Δεν υπάρχει σύνταξη ούτε γραμματική - αλλά ο Καιάδας μιλάει επί παντός επιστητού με φοβερή άνεση και το ακροατήριο κρέμεται από τα χείλη του. Περιέργως, δεν αφιερώνει μεγάλο μέρος της ομιλίας του στους μετανάστες. Εκμεταλλεύεται περισσότερο τις πληγές του Εμφυλίου, με σφοδρές επιθέσεις στους "κομμουνιστές", στους οποίους συμπεριλαμβάνει σχεδόν τους πάντες πλην των γνήσιων εθνικιστών.

 

Η ομιλία διακόπτεται όταν ένα από τα πιτσιρίκια πέφτει λιπόθυμο, προφανώς λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας. "Δεν έγινε τίποτα!", φωνάζει ένας από τους φρουρούς, που τρέχει να σηκώσει το παιδί. "Είδατε;", λέει ο Καιάδας. "Αυτό το παιδί λιποθύμησε από την πείνα, γιατί επέλεξε αντί να πάει σπίτι του για φαγητό μετά το σχολείο, να έρθει εδώ για την πατρίδα και τον εθνικισμό!". Χειροκρότημα.

 

Ο λόγος ολοκληρώνεται με μία γκεμπελική κορύφωση: "Δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Τίποτα απολύτως! Να μαθαίνετε για την Ελλάδα, να μιλάτε με άλλους για τη Χρυσή Αυγή, και όλα τα υπόλοιπα αφήστε τα σε μας. Μη φοβάστε!". Το χειροκρότημα μοιάζει ατελείωτο, αλλά ο Καιάδας διατάζει: "Και τώρα όλοι όρθιοι για να τραγουδήσουμε τον εθνικό ύμνο". Ο Πάβελ σηκώνεται κι αυτός ενστικτωδώς αλλά το βλέμμα του δείχνει ότι τα έχει χαμένα. Όταν τελειώνει ο ύμνος, ένας από τους φρουρούς φωνάζει: "Ζήτω η Ελλάδα!". "Ζήτω!", απαντούν οι συγκεντρωμένοι με μία φωνή. "Ζήτω η Χρυσή Αυγή!". "Ζήτω!". "Ζήτω ο Αρχηγός!". "Ζήτω!". Και η συγκέντρωση τελειώνει μέσα σε ένα νέο παρατεταμένο χειροκρότημα.

 

 

Φεύγουμε βιαστικά. Ανάβω τσιγάρο με το που βγαίνουμε από το κτήριο. "Μπορώ να έχω κι εγώ ένα;", είναι τα πρώτα λόγια του Πάβελ, που δεν καπνίζει ποτέ. Του στρίβω γρήγορα ένα και το καπνίζει με χέρι που τρέμει. "Χρειάζομαι αλκοόλ, δυνατό αλκοόλ", μου λέει. Τον θαυμάζω για τον τρόπο που έκρυψε το φόβο του και προσπάθησε να δείχνει ψύχραιμος επί μιάμιση ώρα. Συνειδητοποιώ αμέσως ότι αν για μένα η εμπειρία ήταν τρομακτική, για αυτόν πρέπει να ήταν εφιαλτική. Ήταν ξένος, ο μόνος ξένος, ανάμεσα σε δεκάδες ανθρώπους που υποστηρίζουν ένα ναζιστικό κόμμα. Και είχε έρθει από μία χώρα που έχει υποφέρει από τους ναζί τα ίδια με την Ελλάδα, αν όχι χειρότερα.

 

Λίγη ώρα αργότερα βρισκόμαστε ασφαλείς σε ένα καφενείο κοντά στο Σύνταγμα, πίνοντας ρακή και συζητώντας για το ρεπορτάζ. Η συνειδητοποίηση έρχεται μέσα από την κουβέντα: οι εκκλήσεις για "απομόνωση" ή "αποκλεισμό" της Χρυσής Αυγής δεν είναι λάθος. Είναι όμως πλέον άσχετες. Δεν είναι τα μέσα ενημέρωσης που έχουν αποκλείσει τους φασίστες - είναι οι φασίστες που έχουν αποκλείσει τα μέσα ενημέρωσης.

 

Όσο εξαπλώνουν τη δράση τους σε όλο και περισσότερες περιοχές, κατανοούν ότι η άμεση επαφή με το - αμόρφωτο και απελπισμένο, στις περισσότερες περιπτώσεις - ακροατήριό τους έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη δημοσιογραφική προβολή. Κλείνουν την πόρτα στους "απατεώνες" δημοσιογράφους και δουλεύουν στις γειτονιές, με δραστήριους τοπικούς πυρήνες. Μια ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής αποκαλύπτει ότι κάθε μέρα γίνονται δεκάδες εκδηλώσεις, συζητήσεις, ομιλίες βουλευτών, συγκεντρώσεις τροφίμων και πολλές ακόμη δράσεις, κυριολεκτικά σε ολόκληρη την Ελλάδα.

 

Τέρμα η θεωρία: οι χρυσαυγίτες δεν κάνουν αναλύσεις. Μοιράζουν τρόφιμα, οργανώνουν αιμοδοσίες, παρέχουν δωρεάν ιατρική φροντίδα, και στέλνουν τους βουλευτές τους να "δίνουν κουράγιο" σε κάθε γειτονιά - πλασάροντας περίτεχνα τη φασιστική και ρατσιστική προπαγάνδα τους κάτω από έναν ρητορικό μανδύα ενάντια στο μνημόνιο και τη διαφθορά.

 

Η "αντίπερα όχθη" δεν θα καταφέρει τίποτα αν μείνει μόνο στα σποραδικά αντιφασιστικά συλλαλητήρια - το ότι 200 μέτρα από τα γραφεία που επισκεφθήκαμε γινόταν ανοιχτή εκδήλωση του ΚΚΕ για τα θύματα του ναζισμού δεν απέτρεψε την ομιλία του Καιάδα. Οι πορείες και οι διαδηλώσεις δε λένε κάτι -από μόνα τους- στα λαϊκά στρώματα που αποτελούν τον πρώτο στόχο των φασιστών. Η γιαγιά που είδα να χειροκροτεί βλέπει αλφάδια και σφυροδρέπανα και σταυροκοπιέται. "Εθνικόφρων" μεγάλωσε, δεξιά ψήφιζε μια ζωή, απλώς τώρα έχει πειστεί ότι η σημερινή δεξιά είναι "προδότες" και συνεπώς καλοβλέπει τη Χρυσή Αυγή. Φασίστρια δεν είναι. Αλλά δεν θα έρθει στο "Στέκι Αντιεξουσιαστικών Πυρήνων" της γειτονιάς, ούτε στην τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Αν συνεχίσουν τα κόμματα, τα γκρουπούσκουλα, οι συνιστώσες και οι πάσης φύσεως "συλλογικότητες" να δρουν αποσπασματικά και μεμονωμένα, δεν υπάρχει ελπίδα. Ειδικά όσο κρύβουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες πίσω από τις αντιφασιστικές και αντιρατσιστικές τους πρωτοβουλίες. Οι μεν δεν θέλουν τους δε, γιατί είναι "μνημονιακοί". Οι άλλοι δεν θέλουν τους πρώτους γιατί είναι "ακραίοι". Κι ο καθένας στήνει τα δικά του, μικρά, ασήμαντα και τελείως αναποτελεσματικά πανηγυράκια κατά της φασιστικής απειλής.

 

Μα το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται. Με αυτούς τους ρυθμούς, όταν οι "δημοκρατικές δυνάμεις" συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να δράσουν πραγματικά ενωμένες, ίσως να είναι αργά.

 

Θέμος "Απίκος" Ρίζος
30 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12 Επόμενα
Bahamut Bahamut 17.3.2013 | 12:34
Συμφωνώ πως είναι επικίνδυνοι αν και έχω δει αρκετούς disillusioned ψηφοφόρους τους.
Δυστυχώς δίνουν την χειρότερη εικόνα για τη χώρα στο εξωτερικό με ή χωρίς ΜΜΕ στις "δράσεις" τους.
Πάντως όσον αφορά το
"Αλλά δεν θα έρθει στο "Στέκι Αντιεξουσιαστικών Πυρήνων" της γειτονιάς, ούτε στην τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ."
Οκ ούτε εγώ θα πήγαινα και δεν έχω μεγαλώσει ως εθνικόφρων.
avatar mcmerphy 19.3.2013 | 19:02
και στο στεκι που εγω συμμετεχω συμμετεχουν επισης καμια 15αρια γυναικες 50+ που ουτε αριστερα δεν ψηφιζαν. αλλωστε και γω δεν ειχα σχεσεις μεχρι τα 40 παρολο που συμμετειχα σε κοινωνικες ομδες. αλλα η εξωστρεφεια τους εδειξε οτι δεν ειμαστε στο στεκι "οι γνωστοι-αγνωστοι" αλλα η βαση της πραγματικης κοινωνιας. που βασιζεται στην αλληλεγγυη, την ισοτητα και την αξιοπρεπεια.

η μονη απαντηση ειναι ο δρομος.μαχητικος, συνεργατικος, εξωστρεφης, ισοτιμος. απλα: η αλληλεγγυη ειναι το οπλο των Ανθρωπων
tyrope tyrope 17.3.2013 | 12:34
Συμφωνώ 100 τοις εκατό.
Έχει χορτάσει λόγια και θέαμα ο κόσμος(παρ'΄όλο που ποτέ δεν είναι αρκετό) κι αυτό που λείπει και χρειάζεται είναι η αλληλεγγύη.
Αυτό κάνει η χρυσή αβγή,πατάει σε αυτή την έλλειψη.Και βέβαια το μετατρέπει και σε θέαμα.Δεν χάνουν να προβάλλουν κάθε κίνηση αλληλεγγύης κλπ κλπ.

Αλλά για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια κοινωνική συνοχή και να καταπολεμήσουμε τον φασισμό της κυβέρνησης αλλά και των περιθωριακών της συνιστώσων(ΧΑ) πρέπει να πρώτα πρώτα να επανασυνδέσουμε τον πυρήνα της κοινωνίας.
Δε νομίζω ότι οποιασδήποτε αντίδραση των δημοκρατικών πολιτικών δυνάμεων, θα είχε σοβαρό αποτέλεσμα πλέον.
Ούτε, φυσικά, η άνοδος τους οφείλετε στη λαϊκίστικη ρητορική τους (ας μη ξεχνάμε ότι για δεκαετίες η ΧΑ φυτοζωούσε στα περιθώρια της πολιτικής με μηδενικά -κυριολεκτικά- ποσοστά).

Χρόνια και χρόνια ελλιπούς παιδείας, κουλτούρας των σκυλάδικων, αμορφωσιάς, εθνικών μύθων, θρησκευτικών και παρελάσεων πασπαλισμένα με άφθονη εκκλησία, γέροντες, θαύματα, συνωμοσιολογίες και κυρίαρχο εθνικιστικό-οπαδικό πολιτικό και δημοσιογραφικό λόγο, (ουφ!)
...τι περιμέναμε να παράξουν σε καιρό κρίσης;
Δημοκρατικά και υπεύθυνα σκεπτόμενους πολίτες;

Αυτά είναι το πρόβλημα και αυτά έπρεπε να είχαμε θεραπεύσει τα "καλά" χρόνια...
sextus sextus 17.3.2013 | 13:11
well said!! ειχα σκοπο να γραψω τα ιδια αλλα με προλαβες.. το μονο που θα προσθεσω ειναι, οτι επειδη το αυγο επωαζεται σε χωρους και ανθρωπους που δεν το περιμενεις καθως ειναι αποτοκο χρονιας εσφαλμενης παιδειας, συνωμοσιολογιας, ανορθολογισμου που εχει διαπερασει οριζοντια ολη τη κοινωνια και τα πολιτικα κομματα, εχω ακουσει συναφεις αποψεις απο decent ατομα ολων των κομματων(ειχα δεν ειχα, τα ΄πα) και αυτο φαινεται καθως αρκετα- ισως και μπολικα- στελεχη της χρυσης αυγης ειναι τεκνα του εκπαιδευτικου μας συστηματος(γιατροι, δικηγοροι κτλπ περα απο τους ουγκανους) κατι που καταδεικνυει τα παραπανω.. απαραιτητη κρινεται, πιστευω, η αναγνωση δυο βιβλιων τουτου http://www.biblionet.gr/book/116332/Wolin,_Richard/%CE%97_%CE%B3%CE%BF%CE%B7%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D που ειναι εξαιρετικο απο καθε αποψη κσιγουρα προκαλει τη σκεψη και οποιοδηποτε απο αυτον http://www.biblionet.gr/book/113360/Taguieff,_Pierre_-_Andr%C3%A9/%CE%9F_%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CF%82_%CF%84%CF%89%CE%BD_ που ειναι απο τους καλυτερους μελετητες των φαινομενων υποκουλτουρας σαν αυτα που συζηταμε...
ein Steppenwolf ein Steppenwolf 17.3.2013 | 16:03
> το αυγο επωαζεται σε χωρους και ανθρωπους που δεν το περιμενεις καθως ειναι αποτοκο χρονιας εσφαλμενης παιδειας, συνωμοσιολογιας, ανορθολογισμου που εχει διαπερασει οριζοντια ολη τη κοινωνια και τα πολιτικα κομματα

Διάνα!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (38) ΟΧΙ (2)
Onar Onar 19.3.2013 | 12:10
@The Knights Who Say Ni! Πιο καλα δεν θα μπορούσε να ειπωθεί!

"Χρόνια και χρόνια ελλιπούς παιδείας, κουλτούρας των σκυλάδικων, αμορφωσιάς, εθνικών μύθων, θρησκευτικών και παρελάσεων πασπαλισμένα με άφθονη εκκλησία, γέροντες, θαύματα, συνωμοσιολογίες και κυρίαρχο εθνικιστικό-οπαδικό πολιτικό και δημοσιογραφικό λόγο, (ουφ!) ...τι περιμέναμε να παράξουν σε καιρό κρίσης; Δημοκρατικά και υπεύθυνα σκεπτόμενους πολίτες; Πηγή: www.lifo.gr¨"
avatar Exist 17.3.2013 | 13:10
Οι δημοκρατικές δυνάμεις δε μπορούν να κάνουν τίποτα γιατί έχουν τη διαφθορά τους να πολεμήσουν.
Και είναι πολύ δύσκολος αντίπαλος η διαφθορά, ιδιαίτερα όταν προσπαθείς να τη χώσεις κάτω από το χαλάκι και να πάρεις μόνο όσα "βλέπει η πεθερά" απλά για να φαίνεσαι χωρίς να είσαι πραγματικά καθαρός.

Δεν ξέρω, δεν έχω και πολλές ελπίδες ότι τα πράγματα θα διορθωθούν.

Τόσα χρόνια οι αντίπαλες "δημοκρατικές" δυνάμεις τα έκαναν σαν τα μούτρα τους προσπαθώντας να αποδυναμώσουν η μία την άλλη ή πολεμώντας για ουτοπικά ιδεώδη και ξέχασαν τελείως τους κοινούς τους εχθρούς.

Και εκείνοι πήραν δύναμη και βγήκαν από το περιθώριο της κοινωνίας που πάντα υπήρχαν.
avatar GeoNio 19.3.2013 | 00:59
μια που μιλας για διαφθορα,,,
Η Δημοκρατικη μεταπολιτευση πολυ δημοκρατικα εχει φερει την Ελλαδα στην εξαθλιωση και στην οικονομικοι καταρευση της κοινονιας για να ζουν καλυτερα ολοι της λιστας και καθε λιστας Λαγκαρτ...
Θελω να μου πει ενας ....ποσα χρεει αφησε ο Παπαδοπουλος και ποσοι πεθαναν απο την κυβερνηση του λογο >κοινονικων φρονιματων> και ποσοι αυτοχειρες,,,ποσα παιδια λοιποθυμησαν απο την πεινα στα σχολεια...
μηπως θυμαται κανενας να μου πει ποσα χρεει χαρισε και σε ποιους?
ποσο ηταν σε σημερινη αναλογια το επιδομα του τριτου εστω ...παιδιου ?
που σημερα εαν εισαι πολυτεκνος ,,,τιμωρησε κι ολας...
ΠΡΟΔΟΤΕΣ Η ΑΛΛΙΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ στον αγυριστο να πατε....
avatar leonidasm 17.3.2013 | 13:26
Γιατι δεν δείχνετε τα πρόσωπα τους ; Αν ήταν μια συνάντηση μελών του Συριζα ή της Νδ δεν θα τα δείχνατε ; Επιλογή τους δεν ειναι που πανε εκει ;
avatar GeoNio 19.3.2013 | 01:03
γιατι οι προδοτες της κοινονιας ψαχνουν να βρουν καθε Ελληνικη φωνη και αντιδραση να την καταπνιξουν...εχεις ακουσει για το ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ του κρατους?
εγω ξερω μερικους ενστολους το πρωι και οταν χρειαστει φορανε και μια κουκουλα και πανε στις διαδηλωσεις...
και οταν λεω οτι τους ξερω εννοο οτι τους ΞΕΡΩ...
να γιατι...
avatar mcmerphy 19.3.2013 | 18:52
μια διορθωση: καμια ιατρικη φροντιδα δεν παρεχεται διοτι δεν λειτουργει κανενα "ιατρειο μονο για ελληνες"
οπως δεν λειτουργει και κανενα παντοπωλειο

θα υπενθυμισω οτι σε μια πολη 150.000 κατοικων η ναζιστικη συμμορια εφερε βουλευτη-γινεται κυριολεκτικα υποχρεωτικη μαζωψη οποτε παει βουλευτης σε γραφεια τους- και μαζευτηκαν καμια 80αρια νοματαιοι.

θα υπενθυμισω επισης οτι δεν τολμουν ν ακυκλοφορησουν εκτος αγελης οχι απο τους α/α,αλλωστε η κοκκινια δεν εχει "στεκι" -αλλα απο τις βρισιες που τους ριχνουν οι ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ Ανθρωποι

ο πρωτος πυρηνας της χα στην κοκκινια εγινε πριν πολλα χρονια με βαση ενα γυμναστηριο και ατομα απο μανιατικα. τωρα προσπαθουν να εισοδομισουν στην προοδευτικη.

οι Ανθρωποι ομως θα νικησουν.οπως παντα.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (12) ΟΧΙ (1)
avatar mcmerphy 19.3.2013 | 18:58
γιατι οι θρασυδειλοι χτυπουν γυναικες και εοτητα τους.ξαφανιζονται, μιλανε για φουρνους και λενε "πλακα εκανα", σηκωνουν ναζιστικο χαιρετισμο και λενε "δεν ηξερα"

διοτι εκτος αγελης ντρεπονται. γιατι δεν εχουν καν τα κοτσια να υπερασπιστουν την ποτατοτητα τους
σαν το ξερατο που δεν γραφει "ναι ρε ειμαι "εθνικιστης" (δεν υπαρχει ιδεολογια αλλα ιδεολογημα των ηλιθιων) αλλα κρυβεται πισω απο το ποιημα της καθοδηγησης.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (13) ΟΧΙ (1)
avatar mcmerphy 19.3.2013 | 18:55
γιατι ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ.
για αυτο
avatar clandestino 17.3.2013 | 13:35
η μονη λυση ειναι το ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΣΜΑ μεσω τηs ΤΣΤΟΡΙΑΣ....
και ο χιτλερ σαν εθνικιστηs <<πατριωτηs>> ξεκινησε,<<υποστηριχτηs>> των παμφτωχων και προδομενων-εθνικα-γερμανων και εκανε το ολοκαυτωμα του β΄παγκομιου πολεμου.....
οι ναζιστεs τηs χρυσηs αυγηs εχουν μελετησει καλα-και προσαρμοσει στο σημερα-την γερμανια του μεσοπολεμου,την <<δημοκρατια τηs βαιμαρηs>> και τον γκαιμπελs...
τουs βοηθουν αριστα σε αυτο συγκεκριμενη μεριδα των μμε καθωs και οι καπιταλιστεs-που οπωs και στην γερμανια τοτε-θελουν αλλο ενα <<μακρυ χερι του συστηματοs>>....
avatar GeoNio 19.3.2013 | 01:14
Επειδη στη Γερμανια μεγαλωσα..
θα σου πω οτι τον χιτλερ τον βαλανε στην θεση αυτη του καγκελαριου ακριβως για να κανει αυτο που εκανε γιατι τοτε η γερμανια διοικουνταν απο προδοτες επισης και ειχαν χειροτερη κριση απο εμας τοτε ...και ολο το δικαστικο σωμα της Γερμανιας αποτελουνταν απο εβραιους 85% και το χειροτερο ειναι οτι οποιος δεν ηταν στο λομπι δεν υπηρχε περιπτωση να μπει στο δικαστικο σωμα ουτε σαν απλος δικηγορος..
και πολλα αλλα ,,,,δεινα...
δεν λεω οτι εκανε καλα που τους πειρε ολους παραμαζομα,,,αλλα
του δωσανε την θεση του καγκελαριου σε μια κυβερνηση συνασπισμου οπως σημερα ενω ειχε το χαμηλοτερο ποσοστο...
σκεψου σημερα να εκανε συγκυβερνηση ο Σαμαρας με την Χ.Α.και να σου εβαζε πρωθυπουργο τον Μιχαλολιακο
avatar pagapontis 20.3.2013 | 07:56
κοιτα τι μαθαινουμε. στην μεσοπολεμικη γερμανια με 2% του πληθυσμου εβραιων το 85% των δικαστων ηταν εβραικου θρηκευματος!!!!

βεβαια ο 4ωρος νεοναζι που επιασε βαρδια στη λαιφο (στο ενικος, πρωτοθεμα κλπ ειναι απο καιρο) δεν εχει μαθει οτι οο ναζι ελαβαν την εξουσια επειτα απο επιστολη -διαταγη στον γεροντα καγκελαριο απο ομαδα βιομηχανων (κρουπς κλπ) και την φραξια των μεγαλογαιοκτημονων (γιουνκερς) οι οποιοι απαιτησαν αλλα και λαδωσαν (η επιστολη συνοδευοταν απο 10 εκ μαρκα) την παραδοση της καγκελαριας στον χιτλερ.
σκοπος: η εξαφανιση των εργασιακων δικαιωματων (συλλογικες συμβασεις,παρουσια εργατων στα δσ, απαγορευση συνδικαλισμου των εργοδοτων, "οαεδ" κλπ) που ειχαν αποκτηθει μετα τον α' π.π. και ισοπεδωσης των εργατικων εξεγερσεων (εξεγερση ρουρ κλπ) αλλωστε η τοτε κεντρωοι και δεξιοι συμμαχησαν με τα sa, ss που δρουσαν κυριως στην πρωσσια για την σφαγη εκατονταδων (1000 μονο στην κοιλαδα του ρουρ) εργατων.

Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (13) ΟΧΙ (1)
avatar mcmerphy 19.3.2013 | 19:03
ΞΕΧΝΑΤΕ ΚΑΤΙ. Ο ΧΙΤΛΕΡ ΟΠΩς ΚΑΙ Ο ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ ΚΑΙ Ο ΦΡΑΝΚΟ ΗΤΑΝ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ
avatar masal 17.3.2013 | 13:56
Ποσο δικαιο εχεις κυριε αρθρογραφε...
Δεν χτυπιεται η ΧΑ με αντιρατσιστικα και πορειες , μονο ενωμενοι μπορουμε χωρις κομματικα συμφεροντα ..
avatar James Shamrock 17.3.2013 | 16:07
Ντρεπομαι καθε φορα που ακουω τους ναζι να ψελνουν τον "Υμνο Εις Την Ελευθερια"... ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΡΕ!
to_kerataki_mou to_kerataki_mou 17.3.2013 | 21:19
Άσε που τον ψέλνουν και λάθος ...
avatar
Ανώνυμος/η 18.3.2013 | 10:34
Αντιγράφω από το "αλφαβητάρι με τη σβάστικα, μαθήματα νεοελληνικού ναζισμού" του Ιού (Εφ.Συντ.16/3/13):
Αυτό που κυρίως αντιγράφει από την αρχαία Σπάρτη η Χρυσή Αυγή είναι ο θεσμός της Κρυπτείας. Πρόκειται για μια παράδοση, για την οποία υπάρχουν ελάχιστες και ελαφρώς αντιφατικές αναφορές σε αρχαία κείμενα (κυρίως στον Ηρόδοτο και τον Πλάτωνα). Οι περισσότεροι ερμηνευτές συμφωνούν πάντως ότι επρόκειτο για ένα βάρβαρο έθιμο, σύμφωνα με το οποίο οι νέοι Σπαρτιάτες στέλνονταν στην ύπαιθρο και έμεναν κρυμμένοι την ημέρα, ενώ τη νύχτα αιφνιδίαζαν και κατέσφαζαν Είλωτες.
Την Κρυπτεία υπέδειξε σε ομιλία του ο Κασιδιάρης ως μέθοδο δράσης της Χρυσής Αυγής, αποκαλύπτοντας άθελά του την εγκληματική δράση της οργάνωσής του: «Αναμένουμε τη στιγμή της μεγάλης αντεπίθεσης, βαδίζοντας στα χνάρια της αρχαίας Κρυπτείας που έπληττε αθόρυβα μέσα στο απόλυτο σκότος και τη σιωπή τούς εσωτερικούς εχθρούς της πόλεως». Το ποιους θεωρεί εσωτερικούς εχθρούς η οργάνωση και τους πλήττει στο σκοτάδι είναι πολύ γνωστό.
avatar giorikas2014 18.3.2013 | 13:37
Με 30% ανεργία δε θα πέσουν τα ποσοστά τους ποτέ κάτω του 10%. Αν πέσει ζεστό χρήμα στην αγορά και ανέβουν πάλι όλοι στα χωριά τους το Πάσχα ( οι μεγαλυτεροι σε ηλικία) και στις πίστες με τα μπουτάκια έξω οι νεότεροι σε ηλικία θα ξαναπέσουν στο 0,10% που είναι το πραγματικό τους ποσοστό. Ως τότε κάθε πεινασμένος και κάθε αλλοτινόσ βολεμένος νυν υπερφορολογημένος με άνεργα τέκνα (ανεξαρτήτως μορφωτικού) θα βρίσκει λόγους στο θολωμένο του μυαλό να ερμηνεύει τους τραμπούκους ως προσκόπους!
30%/ ανεργία ! Δεν υπάρχει μέλλον ! Αυτό είναι το πρόβλημα της Ελλάδας και δε λύνεται με ανασφάλιστη εργασία των 300 ευρώ!
avatar GeoNio 19.3.2013 | 01:20
καλα εσυ να ψηφισεις τους αλλους τους δημοκρατικους που σε φερανε σε αυτο το καταντημα της 30 % ανεργειας...
και ασε αυτους που μοιραζουν τροφιμα και σε προστατευουν απο πολλα δεινα να χανουν τα ποσσοστα...
Ξερεις κατι...σαν δουλος μιλας..η μαλλον σαν ραγιας...υπηρετης
μου λες ,,,δοσ μου δουλεια να γεμισω την κοιλια και ωχ ρε αδερφε...
avatar mcmerphy 19.3.2013 | 18:55
τροφιμα?
ρε ναζιστικο κατακαθι, 26 χρονια συμμετεχω σε διανομες τροφιμων, εθελοντικες κινησεις κλπ
η επιλογη των Ανθρωπων δεν ειναι λαμογια ή ναζιδες.
ειναι ελευθερια ή σκλαβια

σκλαβοι δεν θα ειμαστε ουτε σε λαμογια ουτε σε φασιστες
ουστ νενεκοι ταγματασφαλιτες γερμανοτσολιαδες.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (21) ΟΧΙ (1)
Προηγούμενα 12 Επόμενα
 

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ/ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ/ΘΕΜΑΤΑ