Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
8
Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter

Από την actionaid

Πριν από λίγες ημέρες, επέστρεψε στην Ελλάδα μια ομάδα 5 εθελοντών κινηματογραφιστών που ταξίδεψαν μέχρι το Tangulbei της Κένυας για τη δημιουργία του "Excision", ενός ντοκιμαντέρ για την κλειτοριδεκτομή που θα προβληθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου, πριν ξεκινήσει το παγκόσμιο ταξίδι του. Για τα γυρίσματα ταξιδέψαμε στις απομακρυσμένες περιοχές της φυλής Ποκότ και ζήσαμε μαζί τους 2 εβδομάδες.

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
Μέλη της φυλής των Ποκότ σε αντλία νερού της ActionAid

Οι Ποκότ είναι κτηνοτρόφοι νομάδες, ζουν στη σαβάνα της Rift Valley και έχουν πολύ παλιά και πλούσια παράδοση. Οι αγελάδες είναι το πολυτιμότερο αγαθό τους, με αυτές μετριέται ο πλούτος τους και ορίζεται η κοινωνική τους θέση. Όπως και οι περισσότεροι από εμάς, οι Ποκότ αγαπούν τον πολιτισμό τους, είναι ο στυλοβάτης της σκληρής κοινωνίας τους. Ένα από τα σημαντικότερα έθιμα τους είναι ο ακρωτηριασμός των γεννητικών τους οργάνων. Για τους άνδρες, είναι μια σχετικά απλή υπόθεση, που προσφέρει αρκετά οφέλη αν εξαιρέσουμε τον οξύ πόνο της διαδικασίας. Για τις γυναίκες όμως, είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.

Ο ακρωτηριασμός των γυναικείων γεννητικών οργάνων με τον τρόπο που γίνεται συνήθως, πέρα από τον πόνο μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή αιμορραγία, μολύνσεις, σηψαιμία, προβλήματα στο ουροποιητικό σύστημα όπως ακράτεια, υπογονιμότητα και επιπλοκές κατά τη γέννα που αυξάνουν το ποσοστό των θανάτων στα νεογέννητα και στις μητέρες.

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
Πηγή:My World

Υπάρχουν 4 τύποι: από την αφαίρεση της κλειτορίδας μέχρι την ολική αφαίρεση των εσωτερικών και εξωτερικών χειλών και το ράψιμο της περιοχής που απομένει. Σύμφωνα με στοιχεία, 100-140 εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως έχουν υποστεί ακρωτηριασμό των γεννητικών τους οργάνων για μη ιατρικούς λόγους. Τα 92 εκατομμύρια ζουν στην Αφρική. Κάθε μέρα 6.000 κορίτσια πέφτουν θύματα της πρακτικής.

Στην Κένυα πρόσφατα απαγορεύτηκε, αλλά 15 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες έχουν υποστεί ακρωτηριασμό. Σχεδόν πάντα συμβαίνει στις κοπέλες ηλικίας 12-16, όταν το κορίτσι θεωρείται έτοιμο για γάμο. Πραγματοποιείται κυρίως από μαμές – κλειτοριδοκτόμους στις καλύβες των κοριτσιών ή σε παραδοσιακές τελετές χωρίς χρήση αναισθητικών ή αντισηπτικών. Το 18% πραγματοποιείται από ιατρικό προσωπικό.

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
Αναπαράσταση στο χωριό Orus

Η διαδικασία είναι τόσο επίπονη, που κάποια κορίτσια χάνουν τη ζωή τους από το σοκ, την αιμορραγία και τις μολύνσεις που ακολουθούν. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα θύματα δεν σταματούν με την επούλωση της πρώτης πληγής. Τα κορίτσια υφίστανται τρομακτικό και συνεχόμενο πόνο. Πονούν κατά τη διαδικασία του ακρωτηριασμού, κατά την επούλωση (όπου γίνονται συχνά διορθωτικές τομές), κατά τη σεξουαλική επαφή, στη γέννα. Επίσης, υποφέρουν από το κοινωνικό στίγμα της άρνησης της πρακτικής. Αν αρνηθείς, σημαίνει ότι είσαι «βρώμικη» και κυρίως «ανίκανη» να προχωρήσεις στην ενήλικη ζωή.

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
Κορίτσι της φυλής Ποκότ

Αναρωτιέται κανείς, γιατί τόσος πόνος; Στην κοινωνία των Ποκότ, είναι σημαντικό να μπορέσεις να αντέξεις τον πόνο με γενναιότητα. Είναι σημάδι ότι είσαι ικανή να ανταπεξέλθεις στην σκληρότητα της ενήλικης ζωής. Αν δείξεις φόβο ή αδυναμία, η οικογένειά σου ατιμώνεται και καλείται να πληρώσει φόρο στην κοινότητα. Αμέσως μετά την τελετή ακρωτηριασμού, τα κορίτσια παντρεύονται. Οι γονείς τους παίρνουν προίκα πολλές αγελάδες. Ο πρόωρος γάμος είναι η βασική αιτία που οδηγεί τα κορίτσια να εγκαταλείψουν το σχολείο. Ο αναλφαβητισμός στους Ποκότ ξεπερνά το 65%.

Εδώ, η γυναίκα είναι ένα εργαλείο. Δεν έχει το δικαίωμα να ορίσει τη ζωή της, δεν έχει λόγο στις αποφάσεις της οικογένειας ακόμη και όταν γίνει σύζυγος και μητέρα. Η θέση της είναι να μεγαλώνει παιδιά, να φροντίζει τα ζώα και να είναι πιστή στον άντρα της. Τα κορίτσια έχουν αξία επειδή μπορούν να φέρουν καλή προίκα, η οποία ορίζεται ανάλογα με την ομορφιά τους, το πόσα κορίτσια έχει η οικογένεια, το αν θεωρείται «καλό κορίτσι» και το πόσο θαρραλέα είναι κατά τη διάρκεια του ακρωτηριασμού. Η προίκα ξεκινά από 5 αγελάδες και φτάνει έως και 50. Μια αγελάδα κοστίζει 20.000 κενυάτικα σελίνια (200-250 ευρώ) όταν το μηνιαίο εισόδημα των κατοίκων της περιοχής είναι κατά μέσο όρο 45 ευρώ.

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter

Όπως πολύ χαρακτηριστικά μας είπε η Anne, δασκάλα στο σχολείο της περιοχής: "Αν περάσει ένας άντρας από μια καλύβα και δει στην αυλή τη γυναίκα με τα παιδιά, θα ρωτήσει αν είναι κανείς στο σπίτι. Εννοεί τον άντρα. Η γυναίκα δεν θεωρείται άτομο".

Η Anne εργάζεται στο δημοτικό σχολείο του Churo. Εκτός από ένα δημοτικό με περισσότερους από 700 μαθητές, λειτουργεί και το νέο κέντρο φιλοξενίας της ActionAid για κορίτσια που επέζησαν της κλειτοριδεκτομής και έχουν καταφύγει εδώ προσπαθώντας να αποφύγουν τον πρόωρο γάμο και να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους. Ο ξενώνας παρέχει στέγη, ρουχισμό και επαρκή τροφή σε περισσότερα από 60 κορίτσια, ενώ κάθε μέρα καταφθάνουν κι άλλα. H ActionAid χάρη στις εισφορές των Αναδόχων Παιδιού, παρέχει εξοπλισμό και δύο γεύματα την ημέρα σε όλους τους μαθητές του σχολείου. Τα γεύματα αποτελούν κίνητρο για τους γονείς για να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, σε μια περιοχή όπου η απόλυτη φτώχεια αγγίζει το 65% του πληθυσμού.

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
Κορίτσια στο δημοτικό σχολείο του Churo - FGM Rescue center

Η κλειτοριδεκτομή δεν αφορά μόνο κάποιες άτυχες γυναίκες στην Αφρική. Τα Ηνωμένα Έθνη μόλις καθιέρωσαν την 6η Φεβρουαρίου ως Διεθνή Ημέρα Μηδενικής Ανοχής στην Κλειτοριδεκτομή. Είναι ένα διεθνούς σημασίας ζήτημα και δεν υπάρχει καλύτερη ώρα για να κάνουμε κάτι.

Το ντοκιμαντέρ "Excision" είναι ήδη στα σκαριά και έχει στόχο να δυναμώσει τις φωνές των γυναικών και των κοριτσιών που έχουν πέσει θύματα της κλειτοριδεκτομής και που δεν έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν ανοιχτά για τον πόνο τους. Με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου, το "Excision" ξεκινά το ταξίδι του από την Ελλάδα. Μάθε τις ιστορίες των κοριτσιών, μοιράσου τες με τους φίλους σου, βοήθησε μας να ολοκληρώσουμε το ντοκιμαντέρ ώστε να ταξιδέψει στον κόσμο μεταφέροντας τον σιωπηλό αγώνα εκατομμυρίων κοριτσιών ενάντια στην άδικη αυτή πρακτική.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 13/3, 20.00 ΟΠΕΡΑ ODEON, Ακαδημίας 75. Μάθετε περισσότερα εδώ 

Μηδενική ανοχή στην κλειτοριδεκτομή Facebook Twitter
H ομάδα μας

Ευχαριστούμε πολύ τους εθελοντές μας Δημήτρη Ξενάκη, Βίκυ Βελλοπούλου, Αρχόντισσα Κοκοτσάκη και Κωστή Νικολόπουλο καθώς και την εταιρεία παραγωγής Indigoview.

Φωτογραφίες: Vicky Markolefa/ActionAid

Αρχείο
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Δεν έχει, αυτή την στιγμή, ουσιαστικό νόημα η συζήτηση του κατά πόσο θα ήταν "ορθή", "επιτρεπτή" κ.ο.κ. μια παρέμβση από τις πιο ανεπτυγμένες χώρες. Το συντομότερο δυνατό, χρειάζεται να συσταθούν επιτροπές ελέγχου και να ασκηθούν πιέσεις οικονομικό - πολιτικού τύπου στην κυβέρνησή τους ή σε όποια άλλη αρμόδια αρχή εκεί.
Μα αυτοί οι "κάποιοι που βγάζουν φλύκταινες με κάτι τέτοια" είναι οι πραγματικοί υπαίτιοι των αδιανόητων αυτών φρικαλεοτήτων. Τί ευθύνη έχουν οι αναλφάβητοι και ισλαμοθρησκόληπτοι χωρικοί; Κάποιοι άλλοι φροντίζουν να θεωρείται "διαφορετικότητα" ή "δικαίωμα" η κτηνωδία. Μόνο τα θύματα θα έπρεπε να είχαν λόγο και ν' αποφασίζουν για όλ' αυτά τ' ανήκουστα.
Το 83% του Κενυατικού πληθυσμού είναι χριστιανοί.Οι Pokot είναι κατά βάση ανιμιστές.Κλειτοριδεκτομή υφίστανται μουσουλμάνες, άτομα τοπικών θρησκειών αλλά και χριστιανές. Η κλειτοριδεκτομή είναι αρχαία πρακτική και όχι "ανακάλυψη" του ισλάμ. Δυστυχώς υπάρχουν μουσουλμανικές φωνές που μιλούν υπέρ αυτής επηρεάζοντας προφανώς κόσμο, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές σκληροπυρηνικές ισλαμικές χώρες όπου η κλειτοριδεκτομή είναι εντελώς άγνωστη. Φαίνεται να υπάρχουν συνδυαστικοί παράγοντες (τοπικοί, ιστορικοί, πολιτισμικοί, διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες κ.λπ.) που επιτρέπουν την ύπαρξη και τη συντήρηση αυτών των απεχθών πρακτικών.Οι βαθύτατα ριζωμένες αντιλήψεις (μία από αυτές, ανιμιστικής προελεύσεως θέλει την κλειτορίδα και τα χείλη του αιδοίου να είναι ανδρικά κατάλοιπα στο γυναικείο σώμα –που πρέπει πάση θυσία να αφαιρεθούν) οδηγούν κάποιες από τις γυναίκες (που έχουν υποστεί κλειτοριδεκτομή) να παίξουν το ρόλο της κλειτοριδεκτόμου (δλδ του φυσικού αυτουργού). Αυτό ΔΕΝ το λέω κατηγορώντας τις συγκεκριμένες γυναίκες (θύματα-θύτες), αλλά για να τονίσω την ύστατη μορφή διαμόρφωσης της αντίληψης τους σχετικά με το θέμα μας, που φαίνεται να ξεπερνά τα όρια της επιβολής. Για να το πω με άλλα λόγια ... «έτσι πιστεύουν ότι γίνεται, έτσι πιστεύουν ότι είναι οι σωστές γυναίκες, το κάνουν και για τις κόρες τους γιατί νοιάζονται γι’ αυτές, να μπορούν να βρουν άντρα, να μπορούν να κάνουν μωρά που δεν θα "μολυνθούν" από τα εξωτερικά γεννητικά όργανα της γυναίκας κατά τη γέννηση κ.λπ».Οι βαθύτατα ριζωμένες αντιλήψεις απαιτούν κάτι πολύ περισσότερο από απλές απαγορεύσεις, αν και το βρίσκω πολύ θετικό που μαθαίνω πως έχει επισήμως απαγορευτεί η πρακτική των ακρωτηριασμών στην Κένυα. Τουλάχιστον να μην ενθαρρύνεται επισήμως! {Ελπίζω, μόνο, να μην έχουμε κρούσματα παρόμοια με αυτά των παράνομων εκτρώσεων, όπως σε χώρες που απαγορεύεται (ή απαγορευόταν) η έκτρωση αν και δεν ξέρω αν είναι άμεσα συγκρίσιμες καταστάσεις}.Και φυσικά έχουν ευθύνη οι πληθυσμοί αυτοί, αλλά και λόγο. Αν τους αντιμετωπίζουμε σαν άβουλους «ούγκα-μπούγκας» που πρέπει εμείς να πάρουμε 100% αποφάσεις γι' αυτούς τους υποτιμούμε εξαιρετικά. Δεν ξέρω πού είναι η χρυσή τομή, δεν ξέρω καν αν υφίσταται τέτοια, όμως αμφιβολία καμία δεν υπάρχει πως αυτές οι πρακτικές θα πρέπει να έρθουν σε ένα τέλος.... Όμως να μου επιτρέψετε μία διαπίστωση: Νομίζω πως ο σκοπός σας είναι να θίξετε την «διαφορετικότητα», τα «δικαιώματα» και την «πολιτική ορθότητα» (όπως στο θέμα με την κτηνοβασία μετά θανάτωσης ζώων) συνδέοντας αυτές τις έννοιες και συνεπώς τις-ους υποστηρίκτριες-ές αυτών με απαράδεκτα και καταδικαστέα πράγματα. Βρίσκω τη στάση αυτή αυθαίρετη, προκατειλημμένη και εντελώς ανήθικη.
1. αυτοί που "βγάζουν φλύκταινες με κάτι τέτοια" είναι οι ίδιοι που πιστεύουν πως όλες οι πολιτισμικές ιδιαιτερότητες είναι ισάξιες και ο "δυτικός πολιτισμός" μετράται με το ίδιο μέτρο με αυτούς που δικάζουν στο όνομα κάποιου θεού (σημ.: δικάζουμε στο όνομα του δημοκρατικά ψηφισμένου νόμου γενικά στη δύση, αν δεν το γνωρίζεις).2. Οι "ισλαμοθρησκόληπτοι" ή "οτιδηποτεθρησκόληπτοι" χωρικοί έχουν την ευθύνη, δε θ' αφήσω εγώ το ούζο και τη λακέρδα μου για να πάω να τους πείσω αν είναι καλό ή κακό να κάνουν κλειτοριδεκτομή στις γυναίκες τους.3. υπάρχουν υπέρμαχες του φονταμενταλιστικού χριστιανισμού που πιστεύουν ότι ακόμα κι αν γονιμοποιηθούν από βιαστή, ή αποδεδειγμένα το έμβρυο πάσχει από γενετική ανωμαλία, πως είναι υποχρεωμένες να το κρατήσουν.ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ
Αφενώς μεν χτυπάς ανοιχτές πόρτες, αφετέρου αν δεν γνωρίζεις γιατί συμβαίνει κάτι, τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει, ποιες-οι εμπλέκονται, και σκας αλεξιπτωτιστικά να κάνεις τα δικά σου ... πραγματικά αμφιβάλω για την επιτυχία του εγχειρήματός σου.Μελέτη εις βάθος του ιστορικού και των ιδιαιτεροτήτων της κάθε περίπτωσης πριν από στοχευμένη δράση δεν νομίζω ότι ισοδυναμεί με λακέρδα και ούζο. Είδαμε και στο Αφγανιστάν τι κούκλα που είναι τα πράγματα.Όσο για τις υπερασπίστριες του χριστιανικού φονταμεταλισμού, εδώ υπάρχουν ακόμη χώρες που απαγορεύουν την έκτρωση υπό οποιαδήποτε περίπτωση, ΑΚΟΜΗ και του βιασμού.Τίποτε δεν φαίνεται να είναι "ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ" ή ανεξήγητο δυστυχώς ή ευτυχώς.Καταπίεση, κοντρολάρισμα, σεξισμός και ανθρώπινα υποζύγια.
ναι, πενταγιώτισσα, για ν' αρχίσουμε απ' το τέλος, ΕΓΩ έθιξα το θέμα αυτό, για τις χριστιανές φονταμενταλίστριες. μου λες ακριβώς το ίδιο πράμα που είπα. Επίσης θα μελετάω ό,τι μου κινεί το ενδιαφέρον ή επιβάλλεται από το καθήκον μου, όχι τα πάντα όλα. Με άλλα λόγια τον ελεύθερό μου χρόνο -που είναι κι αυτό αξία του δυτικού πολιτισμού, γιατί πρέπει καμιά φορά να εξηγούμε τα αυτονότηα- θα καταναλώνω με ούζο και λακέρδα -κι αυτό παράγωγο του δυτικού πολιτισμού, πιο συγκεκριμένα του νεώτερου και σύχρονου 'ελληνικού' (απλουστευτικά), γράφοντας, λέγοντας καλαμπούρια και φιλοσοφώντας για τη ζωή, και πως το μόνο που της δίνει νόημα είναι η κλειτορίδα και το λοιπό σύμπλεγμα, και όχι μελετώντας τα ήθη και τα έθιμα των πυγμαίων και των μπαντού, όπως εννοείς εσύ. Έπειτα, ο μόνος λόγος που τσατίστηκα με το άρθρο -και τα πήρα με τα σχόλιά σου-, είναι διότι είμαι καλά ενημερωμένος για το 'ήθος κι έθιμο' της κλειτοριδεκτομής -εδώ μπαίνει και η προσωπική μου εμπάθεια, γιατί κανονικά πιστεύω ότι μια στις τόσες πρέπει ο κόσμος να ενημερώνεται. Τέλος, εγώ τρέχω και γυρεύω, από δουλειά, από χόμπυ, από στάση ζωής. Το έγραψα σαν το αντίθετο του "πίστευε, και μή ερεύνα". Να το εκλάβω πως εσύ συμφωνείς με το τελευταίο;
ωραία, και να σου πω εγώ τώρα, να πιάσουμε όλη η ΕΕ να στείλουμε στρατό, να επιβάλλει "καθεστώς έκτακτης ανάγκης για ανθρωπιστικούς λόγους". Εγώ το ψήνω. Αλλά κάποιοι δεν είναι που βγάζουν φλύκταινες με κάτι τέτοιοα;