ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ενάντια στην ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού

Ενάντια στην ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού Facebook Twitter
54

 

Του Αργύρη Αργυριάδη, Δρ. Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας

«Η μετατροπή του λόγου πάνω στα πράγματα σε λόγο πάνω στα πρόσωπα απαιτεί μια υποχθόνια και βάρβαρη διαδικασία» S Moscovici

Η περίπτωση του Νίκου Ρωμανού είναι χαρακτηριστική. Ένας νέος άνθρωπος, 20 ετών αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων του, αναδεικνύοντας το δικαίωμα του ανθρώπου να αντιστέκεται ενάντια στην εξουσία και τον κατεστημένο τρόπο της. Με τόνο ηρωικό ο Νίκος Ρωμανός υψώνει την φωνή του και δηλώνει αιχμάλωτος, βροντοφωνάζει σε ένα κόσμο γενικής ανομίας και θεσμικής παρανομίας ότι η πράξη του είναι πολιτική.

Σε έναν παραιτημένο και α-πολίτικο κόσμο συνολικής κρίσης ο λόγος του Νίκου Ρωμανού φαντάζει ξένος, «αδικαιολόγητος». Ακατάληπτος για τον «κοινό νου» των ΜΜΕ σαν το ΑΝΑΡΧΙΑ ΡΕ που εκτοξεύει σιδηροδέσμιος, με ριπή φωνής για να σπάσει την επιβαλλόμενη σιωπή της συναίνεσης. Η αντίδραση των απανταχού «έγκριτων» δημοσιογράφων συντηρητών του σημερινού συστήματος ανισότητας ήταν η αναμενόμενη: Πήραν τον λόγο του όχι για να τον δημοσιοποιήσουν, αλλά για να τον ποινικοποιήσουν, ψυχολογιοποιώντας τον ως αποτέλεσμα εξωτερικών συνθηκών, ελλιπής κοινωνικοποίησης, βαφτίζοντας τον αποκλίνοντα ή και ψυχοπαθολογικό λόγο των κοινωνικών του σχέσεων με τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο.

"Με τον όρο ψυχολογιοποίηση εννοούμε την εγκαθίδρυση ενός αιτιολογικού δεσμού ανάμεσα στην κοινωνική συμπεριφορά ή στον ιδεολογικό λόγο και τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά του προσώπου ή των προσώπων που την εκφράζουν".(Παπαστάμου, 1989). Όλοι αυτοί οι «πανεπιστήμονες» άσχετοι δημοσιογράφοι που άρρητα και άκριτα σχολιάζουν ταυτόχρονα επί παντός επιστητού, από μια συνταγή μαγειρικής μέχρι εκτόξευση ενός πυραύλου, είναι φυσικό που από την εξουσία που τους δίνει ο τηλεοπτικός φακός, την θέση ισχύος που κατέχουν εντός ενός πάνελ θεωρούν ότι τα γνωρίζουν όλα.

Οι αναλύσεις τους, όσο και αν διανθίζονται από τον «σοβαρό» λόγο της «δημοσιογραφικής» τους ιδιότητας, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια επιφανειακή, συχνά ασυνάρτητη εκφορά καθεστωτικού λόγου σε επίπεδο καφενείου. Με μόνο στόχο την συγκινησιακή φόρτιση του κοινού τους. Τις περισσότερες φορές τα σχόλια τους είναι ανιστόρητα, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και προάγουν τον στερεοτυπισμό αυτή την λανθάνουσα και πιο επικίνδυνη μορφή και κοινωνικού ρατσισμού και αποκλεισμού όσων είναι διαφορετική ή αντίθετη με την ισχύουσα τάξη και ανασφάλεια.

Με αφορμή την αντεπίθεση λόγου του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύεται μια συνειδητή και στοχευμένη προσπάθεια ιδεολογικού χειρισμού από τα ΜΜΕ που δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να χρησιμοποιεί ως μέρος της προπαγάνδας της, την τεχνική της απόκλισης. Τα επιχειρήματα τους δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια δημοσιογραφική διαστρέβλωση της πραγματικότητας που χαρακτηρίζεται στην κοινωνική ψυχολογία ως το «θεμελιώδες σφάλμα απόδοσης».


Ο λόγος τους άθλιος και βαθιά υποκριτικός ως προς την προσωπικότητα του Νίκου Ρωμανού εμπεριέχει μια άρρητη υπερεκτίμηση ενός ψυχολογικού ντετερμινισμού με στόχο να εξηγηθεί η προσωπικότητα του με όρους ψυχοπαθολογίας. Διότι στην προσπάθεια τους να εξηγήσουν την τρέχουσα συμπεριφορά του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύουν περιστατικά του παρελθόντος βίου του με στόχο την εμπραγμάτωση τους και την αιτιολογική επαγωγή του ως φυσικά, ώστε στην συνέχεια να επιστρέψουν εξηγώντας μελλοντικές συμπεριφορές του ίδιου ή άλλων που του μοιάζουν ως καθολικές ή γενικές.

Επιπλέον γίνεται μια συνειδητή προσπάθεια να αφαιρέσουν από τον Νίκο Ρωμανό ως δρώντα υποκείμενο την δυνατότητα του προσωπικού ελέγχου, με την έννοια που έχει το άτομο να θεωρεί ότι ελέγχει πλήρως τις πράξεις του και ότι βρίσκεται στο κέντρο των γεγονότων που αντιμετωπίζει. Οι ισχυρισμοί περί του ρόλου της οικογένειας στην κοινωνικοποίηση του Νίκου και η μη μετάδοση των «χρηστών αξιών» δεν είναι απλά τραγική, αλλά αναδεικνύει τον βαθύ φασιστικό περιεχόμενο όλων αυτών των «απλοϊκών ψυχολόγων» δημοσιογράφων – δοσίλογων που ζητούν από τους άλλους να γίνουν καθ΄ εικόνα και ομοίωση τους.

Ο Νίκος Ρωμανός δεν είναι ούτε αποκλίνων, ούτε οργισμένος, ούτε μπορεί να προσδιοριθεί με όρους ψυχοπαθολογικής διαταραχής. Όπως επίσης δεν είναι ένας απλός παραβατικός ληστής τραπέζης. Ο Νίκος είναι κάτι πολύ παραπάνω: Ένας ενήλικας 20 ετών που επέλεξε να αγωνιστεί ενάντια στο σύστημα εξουσίας και στο σημερινό καθεστώς. Είναι πολιτικός κρατούμενος και αιχμάλωτος πολέμου διότι κατά δήλωση του οι πράξεις του έχουν πολιτικά κίνητρα και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθούν. Τα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις ιδέες ή την μέθοδο του αγώνα αυτό αποτελεί άλλη συζήτηση.

Πρέπει να εναντιωθούμε στην μονομερή και ψευδή συσχέτιση ανάμεσα στην προσωπικότητα των ανθρώπων και των κοινωνικών τους συμπεριφορών ειδικά δε όταν αυτές δεν βολεύουν ή ενοχλούν το σύστημα. Να σταματήσουμε κάθε ιδεολογικό χειρισμό που κατασκευάζει τις γενικότερες πεποιθήσεις αναφορικά με τους ανθρώπους, τις ιδέες τους και τις κοινωνικές πολιτικές πεποιθήσεις. Μέχρι τότε κανείς μας δεν θα αισθάνεται ήσυχος και η οι φωνές που καλούν για αντίσταση θα ακούγονται βροντερά ενάντια σε κάθε Κρέοντα του δημόσιου βίου: Αναρχία ρε!!!

Αργύρης Αργυριάδης

Δρ. Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας

 

 

 

 

Αρχείο
54

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Ούτε που ξέρω τι είναι η ψυχολογιοποίηση ούτε που θέλω να μάθω.Για ένα είμαι σίγουρη. Ένας εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πολιτικός κρατούμενος ή αιχμάλωτος πολέμου, ακόμα και αν προσπαθήσουν χίλιοι ντόκτορες να τον κάνουν ήρωα με παρόμοιες αναλύσεις του κ....
"επικίνδυνη μορφή και κοινωνικού ρατσισμού και αποκλεισμού όσων είναι διαφορετική ή αντίθετη με την ισχύουσα τάξη και ανασφάλεια" Και όσων είναι αντίθετοι με την ισχύουσα γραμματική και ορθογραφία να υποθέσω;
Ο Ρομανός θα ήταν μεγάλος επαναστάτης αν επαναστατούσε πρώτα εναντίων της οικογένειας του..διαβάστε δυο λόγια για τον παπου του και τους φίλους του: Ο 62χρονος τότε πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών Θανάσης Νάσιουτζικ κρίθηκε ένοχος για την αποτρόπαια δολοφονία του λογοτέχνη Θανάση Διαμαντόπουλου, ο οποίος βρέθηκε το 1984 νεκρός με 97 χτυπήματα από σφυρί στο κεφάλι. Η δολοφονία έμεινε γνωστή ως «Έγκλημα στο Κολωνάκι».Ο Νάσιουτζικ πλούσιος, αστός και διανοούμενος (έμεινε έγκλειστος για οχτώ χρόνια σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Αλβανία) με καταγωγή από τις Σέρρες και κάτοικος του Π. Ψυχικού καταδικάστηκε σε ισόβια πρωτόδικα. Οι αλλεπάλληλες εφέσεις κράτησαν την υπόθεση στα δικαστήρια για σχεδόν δέκα χρόνια γράφοντας ιστορία στα δικαστικά χρονικά λόγω της σκληρής διαμάχης των δύο δικηγόρων, του Αλέξανδρου Λυκουρέζου για την οικογένεια Νάσιουτζικ και του Νίκου Κωνσταντόπουλου για την οικογένεια Διαμαντόπουλου. Κάποια στιγμή ο κατηγορούμενος κρίθηκε αθώος λόγω αμφιβολιών, αλλά έπειτα από παρέμβαση του εισαγγελέα ξανάγινε δίκη και τελικά κρίθηκε οριστικά ένοχος το 1993. Φίλος διακεκριμένων λογοτεχνών σαν τους Αγγ. Τερζάκη, Αντ. Σαμαράκη, Ν.Γ. Πεντζίκη, Λούλας Αναγνωστάκη, Γ. Χειμωνά, Ηλ. Πετρόπουλου και συνδεδεμένος με προσωπική σχέση με τον πολιτικό Κωνσταντίνο Καραμανλή, αποφυλακίστηκε τελικά το 1995 αφού είχε εκτίσει τα 2/5 της ποινής του. Δέκα χρόνια αργότερα απεβίωσε.Ενάντια στους φίλους τις οικογένειας του έπρεπε να επαναστατήσει αλλά αυτοί όπως π.χ. ο Κωνσταντόπουλος μάλλον θα σώσουν και τον εγγονό
Πολλά συνθήματα και αφίσες του "αντιεξουσιαστικού χώρου" προδίδουν τη σκουπιδολαγνεία και την εμμονή των φρικιών με τη βρώμα, π.χ.: "Καθαροί τοίχοι, βρώμικες συνειδήσεις" (σύνθημα επί της Οικονόμου 26 στα Εξάρχεια), " η νοικοκυρεμένη πόλη είναι εφιάλτης" (σημερινή αφίσα επί της Σόλωνος), "σφυκτιούμε με τα σχέδια ανάπλασης και καθαρής πόλης" (αφίσα στη Στουρνάρη και σε άλλους δρόμους), κλπ, κλπ. Άλλωστε δεν κρύβουν το πάθος τους αυτό, στο Αριστοτέλειο έκαναν επί μήνες πάρτυ σκουπιδιών και αφώδευαν πάνω στα έδρανα ενώ κάποια Χριστούγεννα άδειασαν πάνω στο χριστουγεννιάτικο δέντρο τις σακκούλες απορριμάτων. Τα παραδείγματα της μικροβιολατρείας τους είναι άπειρα, χώρια βέβαια και το βίτσιο να κακοποιούν ή ν' αφανίζουν αποκλειστικά διατηρητέα κτίρια. Εάν λοιπόν χαρακτηρίσω ψυχάκηδες αυτούς τους "αγωνιστές" κάνω ψυχολογιοποίηση γιατρέ μου;
Έχω άλλη μια απορία.. Γιατί ο Δοκτωρ μάς μιλάει μόνο για τον Ρωμανό; Ειναι η φίρμα της παρέας ή ξέρει τη μαμά του; Οι άλλοι τρεις, στο πηγάδι κατούρησαν ή έχουν αντισώματα στην ψυχολογιοποίηση;
Όταν συνέλαβαν τους καταληψίες της βίλας Αμαλίας, εκείνοι είπαν απορημένοι στους πολισμάνους: "Ρε παιδιά, δεν είναι αυτό που νομίζετε. Γκρουπ θέραπι κάμουμε!" (εξ αφορμής του κειμένου του ντόκτορος)http://www.pigkouinos.blogspot.com
Η “ψυχιατροποίηση” της πολιτικής διαφωνίας ήταν ίδιον του σοβιετικού κομμουνισμού. Και μπορεί να αποτελέσει ιδεολογικό κατασταλτικό μηχανισμό κάθε ολοκληρωτικού. ή και ημι-ολοκληρωτικού πολιτικού καθεστώτος. Αλλά ως εδώ. Η φλυαρία του άρθρου του δρος προσπαθεί απεγνωσμένα να επιβάλει στα γεγονότα μία πρόχειρα προκατασκευασμένη κουκούλα. Ο καθένας μπορεί να κρίνει με ό,τι όρους θέλει τον εικοσαετή “ενήλικα”, ο οποίος αυτοδικαίως ανέλαβε το δικαίωμα της ένοπλης κριτικής όλων μας, και στο όνομα όλων μας. Ούτε δέχομαι κάποιον να μου λέει ότι από την δική μου κριτική μπορεί να εξαιρεθεί το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον του “ενήλικα”, ούτε το γεγονός ότι η “υπερήφανη” για το παιδί μητέρα πουλούσε λογοτεχνική σαβούρα σε κοινό που κατανάλωνε υποκουλτούρα Κωστόπουλου, και αίφνης ενεφανίσθη ως μητέρα όλων των επαναστατημένων. Ασφαλώς και υπάρχει κάτι χειρότερο από την παράνοια, και αυτό είναι η αβάσταχτη υποκρισία κάποιων ανθρώπων και η ελαφρότητα με την οποία την διακινούν. Όπως και κάποιος ο οποίος συλλαμβάνεται για ένοπλη ληστεία και μετά λέει ότι είναι “αιχμάλωτος πολέμου” μπορεί κάλλιστα να μην είναι σχιζοφρενής σε παραλήρημα μεγαλείου. Ενδεχομένως να είναι απλώς μαλάκας.
Α ρε Αργυριάδη... Δεν κατάλαβα χριστό απόσα λες, αλλά αυτό το Δρ. με το όνομά σου δεν μπορεί να είναι τυχαίο.Γενικά, και αν δεν έχω υποστεί κάποιο «θεμελιώδες σφάλμα απόδοσης» κατάλαβα οτι οι τράπεζες έχουν πολλά λεφτά, θα τα πάρουν όλα οι αναρχικοί επαναστάτες και θα μας τα μοιράσουν. Ετσι θα έχουμε όλοι να τρώμε καλά όταν η κοινωνία γίνει αναρχική. Μπράβο Δρ. που μας ανοίγεις τα μάτια, είναι καιρός όλοι εκτός από εφοπλιστές και τραπεζίτες να βροντοφωνάξουν ΑΝΑΡΧΙΑ ΡΕ!!
Καλά, τώρα εσύ μην πάρεις και πολύ μεγάλη τσάντα για τα λεφτά που θα σου μοιράσουν. Βλέπεις τα παιδιά έχουν και πολλά έξοδα. Κάθε γειτονιά και άλλο διαμέρισμα, όπλα, κατσαρόλες για βόμβες....ακρίβεια ....
Μόλις έπεσες στην παγίδα της ψυχολογιοποίησης. Προκειμένου να ακυρώσεις οποιαδήποτε επιρροή μπορεί να σου ασκήσει αυτό το άρθρο, χαρακτηρίζεις την πηγή του ψυχοπαθή. Εκτός και αν την έχεις υποβάλει σε ψυχομετρικές διαδικασίες και κατέληξες στον χαρακτηρισμό σου (που και παλι δεν είμαι βέβαιη για την εγκυρότητα τους). Δεν δηλώνω υπέρ ή κατά της τοποθέτησής του, απλώς αξίζει να σημειωθεί πόσο "τέλειο υποκείμενο" είσαι προκειμένου να καταλάβεις καλύτερα τί σημαίνει ψυχολογιοποίηση. Το κάνουμε όλοι, καθημερινά.
Το άρθρο ξεχνάει ότι και πολλοί άνθρωποι είναι ενάντια στο πολιτικό καθεστώς ή είναι αναρχικοί, χωρίς να σηκώνουν όπλα, να κρατάνε ομήρους κλπ. Αντιθέτως, χρησιμοποιούν μέσα που είναι φιλικά προς την κοινωνία για να εκφράστουν, όπως ο διάλογος, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, η αρθρογραφία κλπ. Με τα μέσα έκφρασης που έχουμε σήμερα, το να παίρνουμε τα όπλα για να εκφράσουμε τη διαφωνία μας είναι ακραίο. Επόμενως, κάποιος πάει στα άκρα γιατί είτε η ψυχολογική του κατάσταση είναι επιβαρυμένη και θέλει να ξεσπάσει, είτε στις προσωπικές του αξίες η ανθρώπινη ζωή δεν είναι προτεραιότητα.
Κύριε Αργυριάδη, χαλαρώστε!Μετατρέπετε τον Ρωμανό σε αρχηγό ενός "αγωνιζόμενου" πλήθους, σε έναν καταπιεσμένο "ήρωα", σε έναν αιχμάλωτο με "προσωπικότητα", ο οποίος διαφέρει από το υπόλοιπο άβουλο πειθήνιο πλήθος... που μαστίζεται από την κοιωνική ύπνωση! Και μας λέτε πως δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τη "συσχέτιση ανάμεσα στην προσωπικότητα των ανθρώπων και των κοινωνικών τους συμπεριφορών"...Είστε σίγουρος πως ο "ΑΝΑΡΧΙΑ ΡΕ!" χώρος χρειάζεται ήρωες και αρχηγούς, οι οποίοι απ' ό,τι φαίνεται ανήκουν σε μία ευφυή ελίτ; Γιατί αν είναι έτσι, μάλλον για αριστοκρατία μιλάμε και όχι για αναρχία.