ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ένας εγκληματίας στην Πάρο

Ένας εγκληματίας στην Πάρο Facebook Twitter
7

Από το μπλογκ του Νίκου Σαραντάκου

Ένας πακιστανός 21 χρονών, μετανάστης χωρίς χαρτιά, συνελήφθη από την αστυνομία για την εγκληματική επίθεση και την κακοποίηση της δεκαπεντάχρονης κοπέλας στη Χρυσή Ακτή της Πάρου. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ομολόγησε και μάλιστα περιέγραψε και τις περιστάσεις της επίθεσης, ενώ επίσης φαίνεται ότι και τα δείγματα DNA του νεαρού ταυτοποιήθηκαν με το βιολογικό υλικό που βρέθηκε στην κοπέλα. Η διατύπωσή μου είναι προσεκτική, επειδή το τεκμήριο της αθωότητας εξακολουθεί να ισχύει παρά την ομολογία και την ταυτοποίηση του DNA, όσο κι αν για την οικονομία της συζήτησης συμφωνώ ότι σε χαλαρό στιλ μπορεί κανείς να αναφέρεται σε “δράστη” της υπόθεσης, παραλείποντας αυτό το άβολο “ο φερόμενος ως δράστης”. Τα περισσότερα κανάλια (και γενικώς τα ΜΜΕ), βέβαια, δεν φοράνε γάντια κι έτσι αποφάνθηκαν ότι συνελήφθη ο “δράκος” της Πάρου. Τέλος πάντων, δεν είναι αυτό το θέμα μου ούτε περιμένω άμεμπτη τήρηση της δεοντολογίας από τα σημερινά ιδιωτικά κανάλια. Πάντως να θυμόμαστε, έστω και σαν υποσημείωση, ότι ο πρώτος που αποκλήθηκε “δράκος”, ο Αριστείδης Παγκρατίδης, εκτελέστηκε το 1968 (όχι τυχαία επί χούντας) φωνάζοντας πως είναι αθώος (αρχικά είχε ομολογήσει).

Βέβαια, αυτό που προέχει για την υπόθεση της Πάρου είναι να κερδίσει τη μάχη η κοπέλα και να γίνει καλά, και όπως φαίνεται υπάρχουν αισιόδοξες ενδείξεις. Αλλά γι’ αυτό φροντίζουν οι γιατροί στο Αττικόν, εμείς οι υπόλοιποι τίποτα δεν μπορούμε να κάνουμε εκτός ίσως από το να προσευχόμαστε, όσοι έχουμε έφεση σ’ αυτό. Οπότε, ανθρώπινο είναι, σχολιάζουμε την εγκληματική επίθεση και καταριόμαστε το “κτήνος”. Και ανθρώπινο είναι κι αυτό, υποθέτοντας βέβαια ότι η οργή μας ήταν ίδια και τις προηγούμενες μέρες, οργή απέναντι στον όχι ακόμα εντοπισμένο δράστη. Βέβαια, το κακό είναι ότι κάποιοι κάνουν και άστοχες γενικεύσεις, ενώ ακόμα χειρότερο είναι πως κάποιοι λιγότεροι κοιτάζουν, τώρα που φαίνεται πως εντοπίστηκε ο δράστης, πώς θα αντλήσουν πολιτικά οφέλη από το έγκλημα.

Λέγοντας γενικεύσεις εννοώ απόψεις που διάβασα στα κοινωνικά δίκτυα, ότι αφού ο δράστης (ή ο βιαστής, παρόλο που η επίσημη διατύπωση δεν μιλάει για βιασμό) είναι Πακιστανός (το τεκμήριο της αθωότητας πάει περίπατο στα κοινωνικά δίκτυα), αφού λοιπόν ο δράστης του βιασμού είναι Πακιστανός, όλοι οι Πακιστανοί είναι βιαστές ή έστω υποψήφιοι βιαστές. Η γενίκευση, όπως βλέπετε, πιάνει μόνο την ιδιότητα της εθνικότητας. Κανείς δεν είπε ότι επειδή ο (φερόμενος ως) δράστης είναι 21χρονος, όλοι οι 21χρονοι είναι βιαστές· θα ήταν κωμικό.

Αφού όμως θα ήταν κωμικό να πούμε ότι οι 21χρονοι έχουν έφεση προς τα εγκλήματα, γιατί δεν είναι κωμικό να λέμε ότι οι Πακιστανοί έχουν έφεση προς τα εγκλήματα ή προς τους βιασμούς; Η απάντηση που προβάλλεται στα κοινωνικά δίκτυα από φίλους φίλων, είναι ότι η έφεση που λέγαμε “είναι απόρροια μιας κοινωνίας όπου η αξία της γυναίκας τοποθετείται αρκετά παρακάτω από την αξία ενός μουλαριού”. Να το δούμε λίγο αυτό. Θα λέγαμε τάχα ότι ο Κυριάκος Παπαχρόνης, καταδικασμένος για σειρά από βιασμούς και ανθρωποκτονίες γυναικών (κι αυτός χαρακτηρίστηκε “δράκος” από τα μέσα ενημέρωσης), είναι “απόρροια μιας κοινωνίας όπου η αξία της γυναίκας τοποθετείται αρκετά παρακάτω από την αξία ενός τετρακίνητου;” (ε, όχι και μουλάρι -για ποιους μας περάσατε; ).

Όχι βέβαια, απαντάει ο φίλος του φίλου. Ο Παπαχρόνης (ή ο Μπρέιβικ) ήταν ψυχικά άρρωστοι, αρρώστια θα υπάρχει και στις πιο προχωρημένες κοινωνίες (λέει ο φίλος του φίλου). Αλλά αν είναι έτσι, ωγαθέ, πώς ξέρουμε ότι και ο φερόμενος ως δράστης Πακιστανός δεν είναι κι αυτός εξίσου άρρωστος; Ή οι Πακιστανοί δεν αρρωσταίνουν; (οι μαύροι δεν υποφέρουν, δεν νιώθουν τον πόνο, έλεγαν οι δουλέμποροι πριν από καμιά διακοσαριά χρόνια).

Ναι, αλλά οι μετανάστες είναι πάρα πολλοί και η φτωχή Ελλάδα του μνημονίου και της κρίσης δεν μπορεί να τους δώσει δουλειά και να τους συντηρήσει. Συμφωνούμε. Αλλά οι μετανάστες δεν βλέπουν την Ελλάδα σαν τελικό προορισμό, όπως λένε μερικοί που καπηλεύονται το πρόβλημα, επειδή τάχα βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία για να αλλοιώσουν τη δημογραφική σύνθεση της χώρας ή επειδή έχουν μάθει ότι εδώ είναι ξέφραγο αμπέλι. Αν δεχτούμε ότι όσοι απόκληροι του τρίτου κόσμου ετοιμάζονται να μεταναστεύσουν στην Ευρώπη έχουν μια στοιχειώδη ενημέρωση, και στην εποχή μας έχουν, θα ξέρουν επίσης ότι στην Ελλάδα η μεταχείριση όσων οδηγούνται σε κέντρα κράτησης είναι η χειρότερη στην Ευρώπη, ότι το ποσοστό των αιτήσεων ασύλου που εγκρίνονται είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Και φυσικά ξέρουν επίσης τη βαθύτατη οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα. Αν όλα αυτά τα βάλεις στην πλάστιγγα, το υποτιθέμενο πλεονέκτημα της ελληνικής χαλαρότητας εξανεμίζεται: όχι, οι πιο πολλοί νιόφερτοι μετανάστες των τελευταίων 3-4 χρόνων ήρθαν στην Ελλάδα επειδή την είδαν σαν τον προθάλαμο για πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης. Και έμειναν εγκλωβισμένοι εδώ εξαιτίας της συμφωνίας του Δουβλίνου.

Άλλωστε, παρόμοια προβλήματα αυξημένων μεταναστευτικών ροών έχουν και άλλες χώρες, ας πούμε η Ισπανία και η Ιταλία -να το αποδώσουμε τάχα στην χαλαρότητα που επικρατεί και εκεί ή ίσως στο μεσογειακό κλίμα -ή μήπως το κοινό στοιχείο είναι πως και αυτές οι χώρες αποτελούν τις πύλες εισόδου στην πλούσια Ευρώπη; Βέβαια, εκεί οι μετανάστες έρχονται από την Αφρική, σε μας πιο πολύ από την Ασία: λογικό είναι, ο καθένας αναζητεί την κοντινότερη πύλη εισόδου. Και το νέο κύμα προσφύγων από τη Συρία, που έχει περίπου προαναγγελθεί, ασφαλώς δεν έχει την αιτία του στις δήθεν χαλαρές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας. Η μόνη ιδιαιτερότητα της χώρας μας είναι ότι έχει εκτενέστατα και δυσκολοφύλαχτα σύνορα, κι αυτό δύσκολα μπορούμε να το αλλάξουμε. Αν θέλετε να προσθέσουμε ότι και πολλοί στη γειτονική μας χώρα επωφελούνται από την προώθηση μεταναστών, άρα έχουν κάθε λόγο να κάνουν τα στραβά μάτια, θα συμφωνήσω. Αλλά κι αυτό δεν μπορούμε εύκολα να το αλλάξουμε, και ούτε είναι η βασική αιτία.

Διότι βέβαια, οι μεταναστευτικές ροές οφείλονται σε αιτίες πλανητικής κλίμακας, οπότε οι διάφορες επιχειρήσεις-σκούπα που γίνονται κατά καιρούς φοβάμαι πως είναι απολύτως αναποτελεσματικές, αν υποτεθεί ότι δεν γίνονται αποκλειστικά προς το θεαθήναι και για εσωτερική κατανάλωση. Θα μπορούσαν τουλάχιστον να δώσουν μιαν άλλη κωδική ονομασία σε αυτή την επίδειξη βάναυσης ματαιότητας (ή μάταιης βαναυσότητας;), ο Ξένιος Δίας δεν έφταιγε τίποτα.

Και δεδομένου ότι οι μετανάστες έρχονται στην Ελλάδα για λόγους ανεξάρτητους από τις θέσεις, τις απόψεις και τις πράξεις των κατοίκων της χώρας, και μένουν στην Ελλάδα εγκλωβισμένοι λόγω της συμφωνίας του Δουβλίνου, μου φαίνεται πεπλανημένη (ή ανειλικρινής) η στάση ορισμένων που μέμφονται την αριστερά διότι “προστατεύει” τους “λαθρομετανάστες”. Κάποιοι φτιάχνουν το πολιτικό τους μέλλον καπηλευόμενοι αυτό το πρόβλημα, και δεν εννοώ βέβαια μόνο τη Χρυσή Αυγή -αν και η Χρυσή Αυγή έχει κάνει ένα βήμα παραπέρα, στον ανοιχτό και άδολο ρατσισμό, όπως φαίνεται όχι μόνο από την καπηλεία του μεταναστευτικού αλλά και από τον πόλεμο που έχει ανοίξει με τους Ρομά σε διάφορα μέρη της χώρας -οι οποίοι Ρομά, να θυμίσω, δεν είναι μετανάστες, είναι Έλληνες πολίτες με ίσα δικαιώματα. Βέβαια, και κάποιοι αριστεροί έχουν πολύ εύκολο τον χαρακτηρισμό του ρατσιστή, κι αυτό δεν βοηθάει· αν και δεν είναι αποκλειστικότητα των αριστερών αυτή η ευκολία χαρακτηρισμών. Ξέρω πολλούς φιλελεύθερους, που αν τους πεις αριστερούς θα σου κάνουν αγωγή, οι οποίοι είναι εξίσου ή και περισσότερο εύκολοι στους χαρακτηρισμούς του είδους αυτού.

Για τον δράστη, θα προσέξατε, δεν μίλησα πολύ -είναι αρμόδια η δικαιοσύνη· αν αποδειχτεί η ενοχή του συλληφθέντος μετανάστη, αυτονόητα θα του επιβληθεί η αρμόζουσα βαριά ποινή και φαντάζομαι πως όταν κάποτε αποφυλακιστεί (ο Παπαχρόνης, θυμίζω, είναι έξω εδώ και κάμποσα χρόνια) θα απελαθεί στην πατρίδα του. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι άλλο άξιο σχολιασμού στην υπόθεση, αλλά αν έχετε άλλη γνώμη ευχαρίστως θα σας ακούσω.

Και βέβαια θα κλείσω με την ευχή να γίνει καλά γρήγορα το κορίτσι. Πριν κλείσω όμως, να ξαναγυρίσω στην “κοινωνία που δεν δίνει αξία στις γυναίκες”. Προσοχή, δέχομαι ότι η θέση της γυναίκας βάσει του ισλαμικού δικαίου είναι μειονεκτική, πράγμα που το θεωρώ απαράδεκτο και στίγμα για τη θρησκεία αυτή και για τα κράτη αυτά, χωρίς να εξαιρούμε το ελληνικό κράτος που διατηρεί επίμονα τη σαρία σε ορισμένες πτυχές του οικογενειακού δικαίου της μειονότητας της Θράκης. Ωστόσο, θα επισήμαινα ότι σε χώρες με μουσουλμάνους κατοίκους, και, για να μην πηγαίνουμε μακριά, ακριβώς στο Πακιστάν, έχει αναδειχτεί γυναίκα πρωθυπουργός με εκλογές, η Μπεναζίρ Μπούτο, ήδη από το 1988, όπως και σε πάρα πολλά άλλα κράτη της Ασίας, είτε με μουσουλμανικό πληθυσμό είτε άλλα, όπως είναι η Χαλέντα Ζία στο Μπαγκλαντές, δυο φορές εκλεγμένη πρωθυπουργός, η Τανσού Τσιλέρ βέβαια στη γείτονα Τουρκία, η Χασίνα Βαγιέντ ή όπως αλλιώς προφέρεται, πάλι στο Μπαγκλαντές, κι αυτή δυο φορές, η Μεγκαβάτι Σουκαρνοπούτρι εκλεγμένη προεδρίνα στην Ινδονησία, για να μην αναφέρω την Ίντιρα Γκάντι της Ινδίας, τη Σιριμάβο Μπανταρανάικε της Σριλάνκας και άλλες τόσες ασιάτισσες και αφρικανές πρωθυπουργίνες και προεδρίνες.

Ενώ στην Ελλάδα, που υποτίθεται ότι η κοινωνία δίνει αξία στη γυναίκα, δεν έχει ποτέ στην ιστορία αναδειχτεί γυναίκα πρωθυπουργός. Το “ελληνίδα πρωθυπουργίνα” είναι ανέκδοτο πολύ πιο τρελό από τον αλβανό τουρίστα της παλιάς εποχής· και όχι απλώς πρωθυπουργίνα δεν είχαμε ποτέ αλλά και οι γυναίκες που ανέλαβαν “βαριά” υπουργεία μετριούνται στα δάχτυλα (του ενός χεριού ενός παλαίμαχου πειρατή), ούτε έχει ποτέ αναλάβει γυναίκα την ηγεσία “κόμματος εξουσίας”. Βέβαια, και σε άλλες χώρες του δυτικού κόσμου υπάρχει έντονη ανισότητα: στη Γαλλία ποτέ δεν έχει εκλεγεί προεδρίνα, ενώ μία μόνο γυναίκα έχει αναλάβει πρωθυπουργός, η Εντίτ Κρεσόν, αλλά όχι ύστερα από νίκη σε εκλογές, παρά με διορισμό από τον Πρόεδρο· όσο για τις ΗΠΑ, το “αμερικανίδα προεδρίνα” ή ακόμα και “αμερικανίδα υποψήφια προεδρίνα” είναι κι αυτό τρελό ανέκδοτο εξίσου με το “ελληνίδα πρωθυπουργίνα”. (Άλλες ευρωπαϊκές χώρες βέβαια, ιδίως οι σκανδιναβικές, είναι πολύ-πολύ μπροστά).

Αλλά στην Ελλάδα το (μη θεσμοθετημένο) ιδιότυπο απαρτχάιντ κατά των γυναικών είναι πολύ εντονότερο, όπως φαίνεται π.χ. από τα χαμηλά ποσοστά γυναικών στη Βουλή (εξαιρείται η παρούσα Βουλή, κυρίως λόγω Σύριζα) ή από το τραγικό θέαμα της σημερινής κυβέρνησης, με μία μόνο υπουργίνα ελάσσονος υπουργείου και μία ανθυφυπουργίνα, επί συνόλου σαραντατόσων υπουργών. Ή, ακόμα περισσότερο, από τις σεξιστικές επιθέσεις που γίνονται, συγκαλυμμένα στα ΜΜΕ και απροκάλυπτα στη μπλογκόσφαιρα, ενάντια σε τόσες και τόσες γυναίκες πολιτικούς, όλων σχεδόν των πολιτικών αποχρώσεων: Ντόρα Μπακογιάννη, Ρεπούση, Διαμαντοπούλου, Κανέλλη, Δούρου, Δραγώνα, Γκερέκου. Οπότε, λέω, δεν νομίζω ότι είμαστε σε θέση ως κοινωνία να δίνουμε μαθήματα σε άλλες κοινωνίες για τη θέση της γυναίκας.

Και βέβαια, να γίνει καλά η κοπέλα.

Αρχείο
7

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Άρτζι μπούρτζι και λουλάς! Παγκρατίδης, Παπαχρόνης από τη μια… Κρεσόν, Τσιλέρ, Μπεναζίρ μέχρι και... Λιάνα Κανέλλη από την άλλη! Λίγη πυκνότητα, λίγο συμμάζεμα και λιγότερος σεξισμός κατά των ανδρών δεν βλάπτουν...Εν πάση περιπτώσει γιατί τέτοιος καημός που δεν είχαμε γυναίκα πρωθυπουργό; Απλώς δεν έτυχε! Είχαμε μια διάσημη δήμαρχο της Αθήνας σε Ολυμπιακούς της Αγώνες με Πρόεδρο επιτροπής των Ο.Α. επίσης γυναίκα... Είχαμε μια ακόμα πιο διάσημη Υπουργό Πολιτισμού επί δωδεκαετίαν...Είχαμε την διασημότερη υψίφωνο όλων των εποχών...Είχαμε την πρώτη καπετάνισσα του ελληνικού στόλου στην Επανάσταση του '21...Έχουμε την παγκοσμίως διασημότερη γυναίκα-συνθέτη μουσικής του κινηματογράφου... Και πολλές, πολλές ακόμα... Όταν, δηλαδή, θ' αποκτήσουμε γυναίκα πρωθυπουργό, τότε θα γκρινιάζει ο ως άνω κύριος που η ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων και ο αρχιεπίσκοπος είναι ακόμα άντρες; (Αν είναι...) Αμάν πια...Τότε βέβαια μπορεί και να έχουμε και παράπονα αντιρατσιστών ότι δεν είχαμε ποτέ πρωθυπουργό πακιστανικής καταγωγής... Καλομελέτα και -έτσι που πάμε- σύντομα θ' αποκτήσουμε κι εμείς τον αντικαγκελάριό μας...Δεν του φτάνει, του γκρινιάρη, που από τους πέντε ισχυρότερους ανθρώπους του πλανήτη κανένας δεν είναι ΑΝΔΡΑΣ και ΛΕΥΚΟΣ; -ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΩΝ Η.Π.Α.-ΥΠ. ΕΞ. ΤΩΝ Η.Π.Α.-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ν.Τ.-ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ -ΑΝΤΙΚΑΓΚΕΛΑΡΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣΑυτά τα πέντε αρκούν για να αποδείξουν ότι αλλάξαν οι καιροί κι ότι το να είσαι άντρας και λευκός δεν αποτελεί πια πλεονέκτημα!Και κάποιοι επιμένουν ακόμα σε ποσοστώσεις; Θεωρώ γελοίο ότι ο Ολάντ είχε θέσει ως προεκλογικό του σλόγκαν κυβέρνηση όπου ο αριθμός υπουργών ανδρών και γυναικών θα ήταν ίδιος και το τήρησε, χωρίς όμως να μπορεί ο ίδιος να προστατευτεί από το ρεζίλεμα που του επεφύλασσαν οι φεμινίστριες παλλακίδες του! Απίστευτα ξεκατινιάσματα όπως της Σεγκολέν και της Τριερβελέρ σίγουρα δεν αποδεικνύουν ότι η αξιοκρατία προκαθορίζεται από φεμινιστικής έμπνευσης ποσοστώσεις!ΑΝΤΕ ΠΙΑ! ΑΡΚΕΤΑ!
Όσο αποκρουστικό μου φαίνεται το έγκλημα του Πακιστανού τόσο φρικιαστική μου φαίνεται η επέμβαση της Χρυσής Αυγής στο λιμάνι του Πειραιά, με σκοπό να τον λιντσάρουν. Με ποιο δικαίωμα προσπαθούν να επιβάλλουν σε ολόκληρη τη χώρα το μίσος τους για τους ανθρώπους; Τα ΜΜΕ ονομάτισαν τον Πακιστανό «δράκο». Όμως πιο τρομακτικό τέρας είναι ο οργανωμένος όχλος εγκληματιών, που πλέον εκπροσωπείται και στην Ελληνική Βουλή. Οι ενέργειές τους προσβάλουν τις αξίες μου.
Ειλικρινά δε μπορώ να καταλάβω γιατί όταν έχουμε μπροστά στα μάτια μας ένα τόσο ξεκάθαρο, οφθαλμοφανές γεγονός, πρέπει αντί να σταθούμε στο γεγονός αυτό καθ'αυτο να κάνουμε αναλύσεις επί αναλύσεων έτσι ώστε με κάποιο τρόπο είτε να βρούμε ελαφρυντικά είτε να το εκλογικεύσουμε. Το άρθρο δεν είναι παρά ένας αχταρμάς λογικών αλμάτων χωρίς καμία συνοχή που τελικά χάνει την ουσία. Μια αυθαίρετη σύνδεση άσχετων μεταξύ τους γεγονότων, με σκοπό τελικά τι? Την ερμηνεία της συμπεριφοράς αυτού του κτήνους? ειλικρινά δε μπορώ πλέον να καταλάβω τους ανθρώπους γύρω μου.Θυμάμαι πριν απο μερικά χρόνια στην Πάτρα, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες, ένας αφγανός είχε βιάσει μια κοπέλα. Τότε είχε βγεί στην τηλεόραση μια δικηγόρος ή κάτι και είχε πει τα εξής. Πρέπει λέει να καταδικάσουμε το γεγονός του βιασμού αλλά απο την άλλη πρέπει, είχε πει, να κατανοήσουμε ότι είναι και αυτόι άνθρωποι και έχουν ανάγκες και ότι εφόσον ξέρουν ότι δεν τους ελέγχει κανείς είναι λογικό να λειτουργήσουν εκτός πλαισίων. Με λίγα λόγια αφενός μεν δικαιολόγησε την πράξη λόγω στέρησης και χαλαρότητας που νιώθει ο λαθρομετανάστης απέναντι στο νόμο, αφετέρου σχεδόν κατηγόρησε την πολιτεία που δεν παρέχει τρόπους να ικανοποιούν τις ανάγκες τους!Μα επιτέλους σε τι προσφέρει μια τέτοιου είδους ανάλυση, που βοηθά? Νομίζω ότι υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι, που στην προσπάθεια τους να δείξουν πολιτισμένοι, ευρωπαίοι, υποστηρικτές της πολιτικής ορθότητας, φτάνουν στο άλλο άκρο της πλήρους ισοπέδωσης.
Εγώ καταλαβαίνω πού δίνει βάση το κείμενο. Ότι οι περισσότεροι μετανάστες δεν έγιναν μετανάστες από επιλογή αλλά από ανάγκη, και μάλιστα χωρίς να είναι η Ελλάδα ο τελικός προορισμός τους. Πράγματι, έτσι είναι. Αν βλέπει κανείς ρεαλιστικά και καθαρά τα πράγματα δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει με τον αρθρογράφο. Προσπαθεί, επίσης, να επισημάνει πόσο άτοπο είναι να γενικεύσει κανείς για το σύνολο των Πακιστανών, με την δικαιολογία ότι στο Πακιστάν και σε άλλες χώρες της περιοχής δεν έχει αξία η γυναικεία ζωή. Πράγματι, κι εδώ θα συμφωνήσω. Δεν μπορούμε να γενικεύσουμε με κριτήριο την εθνικότητα.Μόνο που δεν μιλάμε για το μεταναστευτικό αλλά για την βάναυση κακοποίηση ενός 15χρονου κοριτσιού. Ο δράστης, αν είναι ο Πακιστανός, έχει ως ελαφρυντικό το ότι είναι μετανάστης; Μπορεί, πραγματικά, να γίνει σύγκριση ανάμεσα στην Ελλάδα και στις χώρες που αναφέρονται στο άρθρο; Ασφαλώς και εδώ υπάρχει βία και κακοποίηση γυναικών, μην ξεχνάμε τη συμμετοχή της χώρας μας στο trafficking. Τουλάχιστον, όμως, δεν δηλητηριάζονται τα κορίτσια επειδή πηγαίνουν σχολείο, δεν αναγκάζονται να παντρευτούν από πολύ μικρή ηλικία, δεν υπόκεινται σε κλειτοριδεκτομή, δεν ρίχνονται στην πυρά μαζί με το νεκρό σύζυγό τους, δεν δολοφονούνται αν βιαστούν, δεν τους ρίχνουν βιτριόλι οι σύζυγοι, δεν είναι υποχρεωμένες να κυκλοφορούν με μπούρκα, κλπ, κλπ. Τέλος πάντων, αυτό που μου έκανε εντύπωση, όσον αφορά τον Πακιστανό, αν είναι αυτός ο δράστης ξαναλέω, είναι ότι σύμφωνα με τη δικηγόρο του, όταν του πρότεινε να τον κεράσει κάτι να φάει ή να πιει εκείνος αρνήθηκε επειδή είναι Ραμαζάνι. Εκεί καταλαβαίνεις πόσο ασήμαντη ήταν γι ‘αυτόν η κοπελίτσα : η ηθική του και η ανθρωπιά του εξαντλήθηκαν στο να τηρήσει το Ραμαζάνι.
Πολυ πιθανο να ηταν αθωος ο Παγκρατιδης, συμφωνα μαλιστα με μεταγενεστερα στοιχεια και ευρηματα.Υπαρχει μια βασικη διαφορα ομως εδω η οποια ειναι η προοδος της επιστημης και της εγκληματολογιας πιο συγκεκριμενα, τα τελευταια 50 χρονια. Εφοσον λοιπον υπαρχει η ταυτοποιηση του DNA, και μη ξεχναμε οτι απ'οπου περναμε αφηνουμε γενετικο υλικο, υπαρχει και αποδειξη ενοχης. Εκτος αν πιστευουμε οτι η αστυνομια η οποιοσδηποτε αλλος μπορει να 'φυτεψε' το γεννετικο υλικο απλως και μονο για να βρει ενα 'δραστη'.Στα υπολοιπα ταυτιζομαι με το κειμενο.
Ειλικρινά ποιο άσχετο άρθρο για την υπόθεση δεν έχω διαβάσει. Τι σχέση έχει ο θέση της γυναίκας στην κοινωνία με το περιστατικό? Δηλάδη εάν ο πακιστανός ζούσε σε ένα περιβάλλον στο οποίο η γυναίκα είχε ποιο πολύ αξία δεν θα έκανε το έγκλημα? Και όπως και να έχει γιατί η γυναίκα στην Ελληνική κοινωνίας δεν έχει αξία? Επειδή δεν έχουμε γυναίκες πολιτικούς? Έχουμε υιοθετήσει όλα τα δυτικά φεμινιστικά πρότυπα ισότητας των δύο φύλλων. Και μάλιστα θα έλεγα ότι σε πολους τομέις η γυναίκα (και λόγω φύσης) είναι ποιο ευνοημένη από τον άνδρα. Τέλος τι σχέση έχει το ποσοστο των γυναικών πολιτικών με την θέση της γυναίκας στην κοινωνία και κατα πρόκταση με το έγκλημα στην πάρο? Ποιος νόμος λέει ότι η σύνθεση της βουλής αποτελέι κρητήριο της θέσης της γυναίκας? Όλα αυτά μου ακούγονται σαν προσπάθειες (αποτυχημένης) λογικής καθοδήγησης από ένα περιστατικό σε μια άσχετη αιτία. Όλο το αρθρο είναι άλλη μια εκμέτάλευση ενός περιστατικού προκειμένου να προοθηθούν συγκεκριμένες απόψεις οι οποίες μάλιστα έχουν πάρα πολύ ελάχιστη αν όχι μηδενική σχέση με αυτό. Είναι αστείο κάθε φορά που γίνεται ένα έγκλημα στην ελλάδα να έχουμε και 4-5 λαοπλάνους να προσπαθούν να μας πουν ότι για αυτό φτέει οτιδήποτε άλλο ετκός από το πραγματικό αίτιο.
Το έπιασα το νοημα και συμφωνω αλλα νομίζω έπρεπε να χωριστεί λίγο αλλιώς το κείμενο γιατι ψιλοχάνεται το νόημα με αυτή τη σειρά παραγράφων. Απο το κοριτσακι πηγαμε στην ΧΑ και απο εκει στην ισοτητα των γυναικων και απο εκει καταλήγουμε στον αριθμό γυναικών στην ελληνικη Βουλη. Ο τίτλος είναι ψιλοάσχετος.Παρόλαυτα συμφωνω για ότι έχει ειπωθει.