Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
0

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον Μονέ. Γνωρίζουμε εξ αιτίας κυρίως των σταρ εκπροσώπων του κινήματος και τον ιμπρεσιονισμό. Ίσως κανένα άλλο κίνημα της τέχνης δεν έχει υπάρξει πιο ποπ και δημοφιλές. Οι αναφορές και οι εκθέσεις από όλα τα μεγάλα μουσεία είναι συνεχείς και συνήθως sold out. Η έκθεση στη National Gallery, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Μαΐου είναι αφιερωμένη στον άνθρωπο που «επινόησε» τον ιμπρεσιονισμό, στον Πολ Ντυράν – Ρυέλ. Inventing Impressionism, ο τίτλος της, με υπότιτλο «Ο άνθρωπος που πούλησε χίλιους Μονέ». Ο ίδιος ο Μονέ έλεγε ότι «χωρίς τον Ρυέλ δε θα είχαμε επιβιώσει». Στην έκθεση παρουσιάζονται 85 έργα που έχουν «περάσει από τα χέρια του», ανάμεσά τους, τρία έργα με χορεύτριες του Ρενουάρ και πέντε από τη σειρά  «Λεύκες» του Μονέ.

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Ο Ντυράν Ρυέλ στη γκαλερί του. Φωτογραφία: Dornac, 1910. © Archives Durand-Ruel © Durand-Ruel & Cie

 

Ο Ντυράν Ρυέλ ήταν Γάλλος έμπορος έργων τέχνης που συνδέθηκε  με το κίνημα των ιμπρεσιονιστών. Το σημαντικότερο είναι ότι ήταν ένας από τους πρώτους σύγχρονους εμπόρους τέχνης που παρείχε υποστήριξη σε ζωγράφους του με υποτροφίες και ατομικές εκθέσεις. Ο Ντυράν Ρυέλ γεννήθηκε στο Παρίσι και ο πατέρας  του ήταν έμπορος εικόνων.Ο νεαρός γιός ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση η οποία αντιπροσώπευε καλλιτέχνες όπως ο Corot. Ήταν ένας σημαντικός υποστηρικτής και επιτυχής έμπορος έργων τέχνης της Σχολής Barbizon. Ωστόσο ο Durand-Ruel σύντομα απέκτησε σχέση με μια ομάδα ζωγράφων που θα γινόταν γνωστή ως Impressionists.

Στη διάρκεια του γαλλο-πρωσικού πολέμου, του 1870-71, εγκατέλειψε το Παρίσι και διέφυγε στο Λονδίνο, όπου συναντήθηκε με ένα αριθμό Γάλλων καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένων των Σαρλ Φρανσουά Ντομπινί, Κλοντ Μονέ και Καμίλ Πισαρό. Αναγνώρισε αμέσως τη δυναμική του Ιμπρεσιονισμού οργανώνοντας εκθέσεις και έφερε το έργο τους στη Νέα Υόρκη, καθορίζοντας  τη δημοτικότητα των ιμπρεσιονιστών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη διάρκεια των τελευταίων 30 ετών του 19ου αιώνα έγινε ο πιο γνωστός παγκοσμίως έμπορος τέχνης στον κόσμο. Ο Ντεγκά, ο Mανέ, ο Μονέ, η Μπερθ Μορισό, ο Πισαρό, ο Ρενουάρ, ο Σίσλεϊ, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των σημαντικών καλλιτεχνών που εκπροσωπούσε. Για το αμερικανικό κοινό είχε κάποτε πει: "Το αμερικανικό κοινό δεν θα γελάσει. Θα αγοράζει!». Πρώτα αγόρασαν οι Αμερικανοί τους ιμπρεσιονιστές. Οι Γάλλοι ακολούθησαν. 

 

Μικρός Οδηγός του Ιμπρεσιονισμού:

 

Ο όρος «ιμπρεσιονιστικό» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ως απάντηση σε μια προσβολή, με μια έκθεση νέων έργων ζωγραφικής στο Παρίσι το 1874. Μια διαφορετική ομάδα των ζωγράφων, απορρίφθηκε από το καλλιτεχνικό κατεστημένο και το Paris Salon και προκλητικά δημιούργησαν τη δική τους έκθεση. Στα έργα των ζωγράφων περιλαμβάνονται οι Μονέ, Ρενουάρ, Ντεγκά και Πισαρό. Αυτό που χαρακτηρίζει τον Ιμπρεσιονισμό για τους περισσότερους ανθρώπους στις μέρες μας, είναι το θέμα και η τεχνική. Τοπία και σκηνές από τη σύγχρονη αστική και προαστιακή ζωή με φωτεινά, καθαρά χρώματα είναι τυπικά δείγματα. Οι Ιμπρεσιονιστές συχνά ξεκίνησαν (και μερικές φορές ολοκλήρωσαν) τα έργα τους  σε εξωτερικούς χώρους και όχι σε στούντιο. Η ταχεία εφαρμογή  στις πινελιές τους είναι συχνά ορατή. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και ο τρόπος που οι απλοί άνθρωποι ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους, ήταν δημοφιλή θέματα πολλών ιμπρεσιονιστών ζωγράφων. Οι Μονέ, Ρενουάρ και Ντεγκά μας δείχνουν τα θέατρα, τα καφέ και δημοφιλή θέρετρα της υπαίθρου στα τέλη του 19ου αιώνα στο Παρίσι. Παραδοσιακά στη Γαλλία οι μεσαίες τάξεις τον 19ο αιώνα δεν θεωρούνται κατάλληλα άτομα ώστε να απεικονίζονται από σοβαρούς ζωγράφους, ενώ οι εργαζόμενοι και οι αγρότες υπάρχουν ως κωμικές φιγούρες. Ο ιμπρεσιονισμός είχε επικεντρωθεί σε απλούς ανθρώπους. Κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα, μυθιστοριογράφοι, όπως ο Ζολά και Φλωμπέρ έγραψαν και αυτοί για τη ζωή των μεσαίων και κατώτερων τάξεων. Έγιναν το τραγικό και μερικές φορές το ηρωϊκό επίκεντρο των λογοτεχνικών έργων. Οι μυθιστοριογράφοι Περιέγραφαν την καθημερινή ζωή, αυτή που απεικόνιζαν και οι ιμπρεσιονιστές με τη ζωγραφική τους, στα καφέ, τα μπαρ και τα θέατρα του Παρισιού. Οι επιστημονικές ανακαλύψεις και εφευρέσεις του 19ου αιώνα, είχαν μια σημαντική επιρροή στον τρόπο εργασίας των ζωγράφων. Οι νέες έρευνες ενθάρρυναν τους καλλιτέχνες να πειραματιστούν με τα συμπληρωματικά χρώματα. 

 

Ακόμη πιο σημαντικό για τους ιμπρεσιονιστές ήταν ένα ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο ο ανθρώπινος νους επεξεργάζεται ό, τι βλέπει. Όταν κοιτάζουμε ένα τοπίο ή ένα πλήθος ανθρώπων, δεν βλέπουμε αμέσως κάθε πρόσωπο, ή φύλλο σε λεπτομερή εστίαση, αλλά ως μια μάζα του χρώματος και του φωτός. Τα έργα των Ιμπρεσιονιστών ζωγράφων προσπάθησαν να εκφράσουν αυτή την εμπειρία. Ένας άλλος παράγοντας που άλλαξε τον τρόπο ζωγραφικής των καλλιτεχνών ήταν η καινοτομία των έτοιμων χρωμάτων σε σωλήνες. Η μίξη χρωστικών ουσιών, προκειμένου να συνθέτουν λαδομπογιά ήταν μια επίπονη διαδικασία Η διαθεσιμότητα ενός ευρέως φάσματος έτοιμων χρώματα σήμαινε ότι οι καλλιτέχνες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σε εξωτερικούς χώρους, και όχι σε ένα στούντιο. Θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσουν σε πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, με την άμεση εφαρμογή της βαφής κατευθείαν από το σωληνάριο, χωρίς καν να χρησιμοποιήσουν ένα πινέλο.

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Μαζί με του Germaine Hoschedé, Lili Butler, Mme Joseph Durand-Ruel, Claude Monet στο Ζιβερνί 1900. © Archives Durand-Ruel © Durand-Ruel & Cie

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Η γκαλερί Grafton, Λονδίνο, 1905. © Archives Durand-Ruel © Durand-Ruel & Cie

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Mill on the Couleuvre near Pontoise, Paul Cézanne, about 1881. © Photo Scala, Florence / bpk, Bildagentur für Kunst, Kultur und Geschichte, Berlin / Photo: Klaus Goeken

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Dance at Bougival.Pierre-Auguste Renoir,1883. © 2014 Museum of Fine Arts, Boston

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Child's Bath.Mary Cassatt, 1893. © The Art Institute of Chicago, Illinois

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Two Sisters (On the Terrace).Pierre-Auguste Renoir,1881. © The Art Institute of Chicago, Illinois

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Woman in the Waves.Gustave Courbet,1868. © The Metropolitan Museum of Art, New York

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Boy with a Sword.Edouard Manet1861. © The Metropolitan Museum of Art, New York

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Bridge at Villeneuve-la-Garenne. Sisley, Alfred1872. © The Metropolitan Museum of Art, New York

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Ballet Class.Hilaire-Germain-Edgar Degas,about 1880. © Philadelphia Museum of Art, Pennsylvania

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Portrait of Mademoiselle Legrand. Pierre-Auguste Renoir, 1875. © Philadelphia Museum of Art, Pennsylvania

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Salmon. Edouard Manet, 1869. © Shelburne Museum, Shelburne, Vermont

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Artist's Garden in Argenteuil (A Corner of the Garden with Dahlias). Claude Monet, 1873. © Image courtesy of the Board of Trustees, National Gallery of Art, Washington, DC

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Sleeping Girl. Pierre-Auguste Renoir, 1880. © Sterling and Francine Clark Art Institute, Williamstown, Massachusetts, USA (photo by Michael Agee)

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Paul Durand-Ruel. Pierre-Auguste Renoir, 1910. © Archives Durand-Ruel © Durand-Ruel & Cie

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Horses before the Stands. Hilaire-Germain-Edgar Degas, 1866-8. © RMN-Grand Palais (musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Moonlight at the Port of Boulogne. Edouard Manet, 1868. © RMN-Grand Palais (musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Dance in the City. Pierre-Auguste Renoir, 1883. © RMN-Grand Palais (musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Dance in the Country. Pierre-Auguste Renoir, 1883. © RMN-Grand Palais (musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Arab Horses Fighting in a Stable. Eugène Delacroix, 1860. © RMN-Grand Palais (musée du Louvre) / Gérard Blot

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Galettes. Claude Monet, 1882. © Archives Durand-Ruel © Durand-Ruel & Cie

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Cup of Chocolate. Pierre-Auguste Renoir, about 1877-8. © Photo courtesy of the owner

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Poplars in the Sun. Claude Monet, 1891. © National Museum of Western Art, Tokyo

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Peasant Girls bathing in the Sea at Dusk. Hilaire-Germain-Edgar Degas, 1869-75. © Photo courtesy of the owner

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
St Paul's from the Surrey Side. Charles-François Daubigny, 1871-3. © The National Gallery, London

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Music in the Tuileries Gardens. Edouard Manet, 1862. © The National Gallery, London

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
Fox Hill, Upper Norwood. Camille Pissarro, 1870. © The National Gallery, London

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Thames below Westminster. Claude Monet, about 1871. © The National Gallery, London

 

Ο άνθρωπος που πούλησε 1000 Μονέ Facebook Twitter
The Avenue, Sydenham Camille Pissarro, 1871. © The National Gallery, London

 


Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ