Από τα πιο αξιοθαύμαστα κομμάτια της γλυπτικής είναι ίσως η λάξευση ενός πέπλου με τρόπο τόσο αριστοτεχνικό και λεπτομερή, που το αποτέλεσμα μοιάζει φυσικότατα αληθινό.
Δεν γνωρίζω με ακρίβεια αν η δημιουργία ενός "υφασμάτινου" πέπλου σε ένα μαρμάρινο άγαλμα είναι από τις δυσκολότερες διαδικασίες της τέχνης αυτής, υποθέτω πως ναι, αλλά δεν μπορούν να μην μας τραβούν κάθε φορά την προσοχή έργα στα οποία νιώθεις πως με το παραμικρό φύσημα από ένα αεράκι, το μαρμάρινο βέλο θα αρχίσει να κουνιέται!
Παρακάτω, μερικά από τα πιο εξωπραγματικής πλαστικότητας πέπλα αγαλμάτων και γλυπτών από ολόκληρο τον κόσμο.
Θαυμάστε..
Πέπλο στο πήλινο κεφάλι μιας γυναίκας - Κύπρος, 2 - 1ος αιώνας π.Χ.
"Πέπλο Χριστού" ή "ο Χριστός που βρίσκεται κάτω από το σάβανο", των Giuseppe Sanmartino και Antonio Corradini (1753, Νάπολη, Παρεκκλήσι του San Severo)
FacebookTwitter To έργο "ο Χριστός που βρίσκεται κάτω από το σάβανο" ανήκει στα περιβόητα γλυπτά του παρεκκλησιού Capella Sansevero de' Sangri, στην Νάπολι της Ιταλίας, γλυπτά τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ είναι φτιαγμένα από ένα σχεδόν “διαφανές” μάρμαρο. Μάρμαρο που σμιλεύτηκε σε πάχος μόλις 2 - 3 χιλιοστών!
FacebookTwitter Οι γλύπτες που τα φιλοτέχνησαν συνεργάστηκαν για την κατασκευή τους με τον μεγάλο αλχημιστή Raimondo di Sangro, τον επονομαζόμενο Il Principe di San Severo, τον οποίο ακολουθούν πάμπολλοι θρύλοι περί υπερφυσικών μυστικών δυνάμεων, μαγείας, κτλ.. Ο θρύλος λέει ότι οι μυστήριες πρακτικές του Raimondo di Sangro ευθύνονται για την αξιοθαύμαστη ‘διάφανη’ λάξευση, και όχι ανθρώπινο χέρι…
"Clean" του Antonio Corradini - Προτομή γυναίκας με πέπλο (Puritas), χρον. 1717/1725 Marble Museo del Settecento Veneziano, Βενετία
FacebookTwitter Το “πέπλο της Αλήθειας” που φιλοτέχνησε ο Antonio Corradini το 1750 αποτελεί ταφικό μνημείο αφιερωμένο στη Cecilia Gaetani dell'Aquila d'Aragona, τη μητέρα του αλχημιστή Raimondo di Sangro, και βρίσκεται κι αυτό στο παρεκκλήσι του Capella Sansevero de' Sangri, στην Νάπολι
FacebookTwitter Η σειρά γλυπτών του Raffaello Monti γλυπτό απεικονίζουν σε πολλές εκδοχές τις ιέρειες της ρωμαϊκής θεότητας Vestal. Η Vestal ήταν φύλακας της ιερής φωτιάς, που συμβολίζει το κέντρο της ζωής - το κράτος, την πόλη, το σπίτι. Πίστευαν ότι σε κάθε πυρκαγιά υπάρχει ένα σωματίδιο από το πνεύμα της.
«Η σειρά γλυπτών του Raffaello Monti γλυπτό απεικονίζουν σε πολλές εκδοχές τις ιέρειες της ρωμαϊκής θεότητας Vestal. Η Vestal ήταν φύλακας της ιερής φωτιάς, που συμβολίζει το κέντρο της ζωής, το κράτος, την πόλη, το σπίτι. Πίστευαν ότι σε κάθε πυρκαγιά υπάρχει ένα σωματίδιο από το πνεύμα της» Vesta = ΕστίαVestales = Εστιάδες παρθένες
Yπάρχουν ελληνικά αγάλματα με πέπλο της κλασσικής περιόδου, πραγματικά αριστουργήματα στο μουσείο της Κυρήνης στην Ανατολική Λιβύη (ελπίζω να μη το έχουν λεηλατήσει).
Cristo velato , Cappella SanSevero Η φωτογραφία το αδικεί ! Οποίος βρεθεί στη Ναπολη δε πρεπει να το χάσει ! Απο τα ωραιότερα αγάλματα που εχω δει στη ζωή μου
σχόλια