Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter
7

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

Από τα πιο αξιοθαύμαστα κομμάτια της γλυπτικής είναι ίσως η λάξευση ενός πέπλου με τρόπο τόσο αριστοτεχνικό και λεπτομερή, που το αποτέλεσμα μοιάζει φυσικότατα αληθινό.

 

Δεν γνωρίζω με ακρίβεια αν η δημιουργία ενός "υφασμάτινου"  πέπλου σε ένα μαρμάρινο άγαλμα είναι από τις δυσκολότερες διαδικασίες της τέχνης αυτής, υποθέτω πως ναι, αλλά δεν μπορούν να μην μας τραβούν κάθε φορά την προσοχή έργα στα οποία νιώθεις πως με το παραμικρό φύσημα από ένα αεράκι, το μαρμάρινο βέλο θα αρχίσει να κουνιέται!

 

Παρακάτω, μερικά από τα πιο  εξωπραγματικής πλαστικότητας πέπλα αγαλμάτων και γλυπτών από ολόκληρο τον κόσμο.

 

Θαυμάστε..

 

Πέπλο στο πήλινο κεφάλι μιας γυναίκας - Κύπρος, 2 - 1ος αιώνας π.Χ.

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

Πέπλο στο πήλινο κεφάλι γυναίκας, 4ος αιώνας π.Χ.

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

Αρχαία Ελλάδα, 4ος αιώνας π.Χ. Μητροπολιτικό Μουσείο.

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Πέπλο Χριστού" ή "ο Χριστός που βρίσκεται κάτω από το σάβανο",  των Giuseppe Sanmartino και Antonio Corradini   (1753, Νάπολη, Παρεκκλήσι του San Severo)

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter
To έργο "ο Χριστός που βρίσκεται κάτω από το σάβανο" ανήκει στα περιβόητα γλυπτά του παρεκκλησιού Capella Sansevero de' Sangri, στην Νάπολι της Ιταλίας, γλυπτά τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ είναι φτιαγμένα από ένα σχεδόν “διαφανές” μάρμαρο. Μάρμαρο που σμιλεύτηκε σε πάχος μόλις 2 - 3 χιλιοστών!

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter
Οι γλύπτες που τα φιλοτέχνησαν συνεργάστηκαν για την κατασκευή τους με τον μεγάλο αλχημιστή Raimondo di Sangro, τον επονομαζόμενο Il Principe di San Severo, τον οποίο ακολουθούν πάμπολλοι θρύλοι περί υπερφυσικών μυστικών δυνάμεων, μαγείας, κτλ.. Ο θρύλος λέει ότι οι μυστήριες πρακτικές του Raimondo di Sangro ευθύνονται για την αξιοθαύμαστη ‘διάφανη’ λάξευση, και όχι ανθρώπινο χέρι…

 

"Clean" του Antonio Corradini -  Προτομή γυναίκας με πέπλο (Puritas), χρον. 1717/1725 Marble Museo del Settecento Veneziano, Βενετία

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Πέπλο της Αλήθειας ή της Σεμνότητας", του Antonio Corradini (1750, Νάπολη, Παρεκκλήσι του San Severo)

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Η Κυρία πίσω από το Πέπλο"

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter
Το “πέπλο της Αλήθειας” που φιλοτέχνησε ο Antonio Corradini το 1750 αποτελεί ταφικό μνημείο αφιερωμένο στη Cecilia Gaetani dell'Aquila d'Aragona, τη μητέρα του αλχημιστή Raimondo di Sangro, και βρίσκεται κι αυτό στο παρεκκλήσι του Capella Sansevero de' Sangri, στην Νάπολι

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Το κορίτσι πίσω από το πέπλο"

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Όνειρα της θλίψης, και της χαράς όνειρα", του  Raffaello Monti (Λονδίνο, 1861)

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Αλήθεια", του Raffaello Monti (1818-1881)

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Vestal", του Raffaello Monti (1860)

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter
Η σειρά γλυπτών του Raffaello Monti γλυπτό απεικονίζουν σε πολλές εκδοχές τις ιέρειες της ρωμαϊκής θεότητας Vestal. Η Vestal ήταν φύλακας της ιερής φωτιάς, που συμβολίζει το κέντρο της ζωής - το κράτος, την πόλη, το σπίτι. Πίστευαν ότι σε κάθε πυρκαγιά υπάρχει ένα σωματίδιο από το πνεύμα της.

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Κιρκασιανή σκλάβα" (1851)

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Μαρμάρινη προτομή μια καλυμμένης Παρθένου, του  Raffaello Monti

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Παναγία", του Giovanni Strazza (1818-1875), χρονολογείται στα μέσα στου 19ου αιώνα

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Προτομή Γυναίκας με καπέλο με πέπλο",  Δυτική Ευρώπη, αρχές 20ου αιώνα

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

"Σε ένα διαφανές πέπλο", 20ος αιώνας - Μουσείο Benkfilda, Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

 

" Η Ondine αναδύεται από το νερό", του  Chancy Bradley Ives (1880) - Gallery Yale University, Η.Π.Α

Τα πιο ξεχωριστά πέπλα στην ιστορία της Γλυπτικής Facebook Twitter

Αρχείο
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
«Η σειρά γλυπτών του Raffaello Monti γλυπτό απεικονίζουν σε πολλές εκδοχές τις ιέρειες της ρωμαϊκής θεότητας Vestal. Η Vestal ήταν φύλακας της ιερής φωτιάς, που συμβολίζει το κέντρο της ζωής, το κράτος, την πόλη, το σπίτι. Πίστευαν ότι σε κάθε πυρκαγιά υπάρχει ένα σωματίδιο από το πνεύμα της» Vesta = ΕστίαVestales = Εστιάδες παρθένες
Yπάρχουν ελληνικά αγάλματα με πέπλο της κλασσικής περιόδου, πραγματικά αριστουργήματα στο μουσείο της Κυρήνης στην Ανατολική Λιβύη (ελπίζω να μη το έχουν λεηλατήσει).
με το μισθό που παίρνουμε τώρα πια, ευχαριστημένοι θα μαστε να πεταχτούμε μέχρι τη Νεάπολη! φαίνεται πάντως όντως αριστούργημα το συγκεκριμένο.