Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
Ελλάδα

Stop Human Trafficking: Ένα εξαιρετικό animation, με ανατρεπτικό τέλος!

Η δημιουργός του, Μαρία Δούνη, μας εξηγεί..

 

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

 

 

Η Μαρία Δούνη είναι  τελειόφοιτη του Τ.Ε.Ι. Γραφιστικής Αθηνών.

Στα πλαίσια  των σπουδών της πραγματοποίησε μια πολύ σύντομη ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων, με θέμα το human trafficking.

Το φιλμ, που διαρκεί ενάμιση περίπου λεπτό, έχει μέχρι σήμερα προβληθεί σε δέκα φεστιβάλ Μικρού Μήκους και Animation στην Ελλάδα (  5.0 Animasyros, 8th Αthens Animfest, Moving silence festival Athens 2013, κ.α ) καθώς και σε αντίστοιχα Φεστιβάλ του εξωτερικού (Ιταλία, Τσεχία, Νορβηγία..)

 

Παρακολουθήστε το εξαιρετικό βίντεο:

 

Stop Human Trafficking

 


 

 

Τι μας είπε η δημιουργός..

 

"Με αυτό το βίντεο θέλω να ευαισθητοποιήσω όλο και περισσότερους ανθρώπους κατά του λαθρεμπορίου και της παραβίασης των ανθρώπινων δικαιωμάτων."

 

 

 

Πώς προέκυψετο Stop Human Trafficking;

 

Στο μάθημα 'Εικονογραφημένο Σενάριο-(storyboard)' μου ανατέθηκε να  δημιουργήσω ένα προσωπικό εικονογραφημένο σενάριο με θέμα το human trafficking.

Με την ολοκλήρωση του εξαμήνου είχα ολοκληρώσει σε βασικές γραμμές το σενάριο και τις σκηνοθετικές μου επιλογές.

Στη συνέχεια πραγματοποίησα με τη μέθοδο 2D animation το φιλμ.

H κίνηση έγινε με traditional hand-drawn animation, και μετά για τα χρώματα και την αισθητική της ταινίας χρησιμοποίησα το πρόγραμμα του Adobe illustrator CS, ενώ το μοντάζ έγινε στο Adobe Premiere.

 

Τι θέλεις να πεις με το βίντεο; Μπορείς να μας εξηγήσεις το σκεπτικό και την ιδέα σου..

 

Η ταινία ξεκινάει με την φράση «Σταματήστε το λαθρεμπόριο ανθρώπων» γραμμένη στη γλώσσα μπενγκάλι που ομιλείται στο Μπανγκλαντές.

Στη συνέχεια μεταφερόμαστε σε μια αποθήκη, όπου είναι κλεισμένο ένα μικρό κορίτσι, φοβισμένο και τρομαγμένο.

Εξαναγκάζεται με βάρβαρο τρόπο να εργαστεί.

Η πράξη αυτή προσβάλλει τα ανθρώπινα δικαιώματα του κοριτσιού, το οποίο θα έπρεπε να διαβάζει και να πηγαίνει στο σχολείο, όπως κάνει κάθε παιδί στην ηλικία του.

Η δουλειά που της ανατίθεται είναι να γαζώνει 'κίτρινες' μπλούζες για ατελείωτες ώρες.

Αμέσως μετά μεταφερόμαστε στην πρόσοψη μιας ντουλάπας, η οποία ανήκει σε μια γυναίκα ευρωπαϊκής καταγωγής.

Η γυναίκα επιλέγει μια 'κίτρινη' μπλούζα, μία από τις πολλές που είχε με κόπο δημιουργήσει το κορίτσι από το Μπανγκλαντές, και πηγαίνει σε μία διαδήλωση κατά του λαθρεμπορίου ανθρώπων.

Ειρωνεία.. Η γυναίκα χωρίς καν να το ξέρει στηρίζει αυτή την εκμετάλλευση μέσα από την αγορά μιας μπλούζας.

Η άγνοια και η επιφανειακή αντιμετώπιση των προβλημάτων των συνανθρώπων μας μπορεί να μας οδηγήσει στο να διαιωνίζουμε την υπάρχουσα κατάσταση, αντί να την βελτιώνουμε.

 

 

 

Γιατί το μοναδικό χρώμα που βλέπουμε (εκτός του άσπρου-μαύρου-γκρι) είναι το κίτρινο;

 

Σε όλη την ταινία χρησιμοποιούνται τα χρώματα άσπρο, μαύρο και διάφοροι τόνοι του γκρι. Μέσα από αυτή την παλέτα χρωμάτων δημιουργείται το αίσθημα θλίψης, μοναξιάς και απελπισίας που αισθάνεται το κορίτσι από το Μπανγκλαντές.

Το κίτρινο είναι το χρώμα που έχει ο χρυσός, ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά νομίσματα πάνω στη γη και η τιμή του μπορεί να καθορίσει ένα ολόκληρο οικονομικό σύστημα.

Μέσα από το χρώμα επιτυγχάνεται μια ταύτιση της δύναμης του χρυσού με την δύναμη του εμπορίου.

Η ερώτηση που προκύπτει είναι πόσο επικίνδυνος μπορεί να γίνει ο χρυσός - κίτρινη μπλούζα αν καταλήξει να τον διαχειριστούν οι λάθος άνθρωποι.

 

 

 

Τι θέλεις να πεις με αυτή την ανατροπή στο τέλος του φιλμ;

 

Στα χρόνια της φοιτητικής μου ζωής έχω παρευρεθεί σε πολλές πορείες διαδηλώνοντας για τα δικαιώματά μου και διεκδικώντας ένα καλύτερο μέλλον.

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας πορείας αναρωτιόμουν πόσοι από αυτοί που με σθένος πολεμούν και βρίσκονται καθημερινά στους δρόμους είναι συνειδητοποιημένοι και γνωρίζουν τα πραγματικά αίτια και αν τους εκφράζουν απόλυτα όλα αυτά που με σιγουριά υποστηρίζουν.

Οι διαδηλώσεις τελικά έχουν τη δύναμη να αλλάξουν τα δεδομένα;

Είναι αρκετό μόνο να διαδηλώνεις;

Έχει ο καθένας από εμάς επίγνωση των πράξεών του;

Μήπως εφησυχαζόματε με το να παραβρεθούμε σε μια πορεία και δεν ενδιαφερόμαστε τόσο ώστε  να κάνουμε κάτι το οποίο πραγματικά θα μπορούσε να αλλάξει την κατάσταση.

Για όλες αυτές τις αναπάντητες ερωτήσεις επέλεξα το τέλος της ιστορίας μου να το διακρίνει μια ειρωνεία, που ίσως να είναι ικανή να αφυπνίσει .

 

Αλήθεια, τι πιστεύεις εσύ προσωπικά ότι μπορούμε ή θα έπρεπε να κάνουμε ώστε να συμβάλλουμε στο τέλος του human trafficking;

 

Η αλήθεια είναι ότι το human trafficking είναι μια κερδοφόρα "επιχείρηση" και εξυπηρετεί πολλά συμφέροντα συνεπώς, όπως μας διδάσκει και η ιστορία, η κατάσταση δύσκολα αλλάζει αλλά προσωπικά πιστεύω ότι ο χειρότερος εχθρός μας σε αυτή τη ''μάχη''  είναι η έλλειψη ενημέρωσης.

Η ουσιαστική άγνοια που υπάρχει πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, το ότι δηλαδή όλοι μας συμβάλλουμε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην εκμετάλλευση ανθρώπων.

Γι' αυτό πιστεύω πως η ταινία δεν χαρακτηρίζεται από ματαιότητα άλλα είναι ένα μήνυμα προς όλους μας να σταματήσουμε να εθελοτυφλούμε και να προσπαθήσουμε μέσα από την καθημερινότητα μας και με πράξεις να βοηθήσουμε στην εξάλειψη του human trafficking.

 

Μαρία Δούνη
Μαρία Δούνη

2 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Toolio Toolio 22.10.2013 | 02:16
Επισης ενα animation για το trafficking παιδιων εδω:

http://m.youtube.com/watch?v=NmnbvbEiFt8&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DNmnbvbEiFt8

1.2 million children ο τιτλος, ο οποιος ειναι και ο αριθμος των θυματων καθε χρονο.
Σωφρόνιος Σωφρόνιος 5.11.2013 | 21:45
Καταρχην θεωρω τον τιτλο του βιντεο λιγο αστοχο (πιο πολυ θα ταιριαζε «σταματηστε την δουλεία», αλλα υπαρχουν πιο σοβαρα ζητηματα που εγειρονται.

Το βιντεο ουσιαστικα προβαλλει το παραδοξο της τροφοδοτησης μιας απεχθους κατασταστης απο ατομα που ειναι εναντιον της, βασικα λογω ελλειψης ενημερωσης.

Αυτο συμβαινει σε πολλα επιπεδα της ζωης μας, αλλα ας δουμε αυτο. Τι μπορει να κανει η πελατης του βιντεο; Εδω ερχονται τα δυσκολα, και θα προτιμουσα το πολυ ομορφα φτιαγμενο βιντεο να ασχοληθει με αυτα τα δυσκολα ζητηματα.

Ας δουμε λοιπον. Η πελατης μπορει (παραλληλα με τους αγωνες της στις διαδηλωσεις και αλλού) ειτε να μην αγορασει την μπλουζα που φτιαχτηκε απο τους σκλαβους, αγοραζοντας μια μπλουζα απο μη σκλαβους, τουτεστιν και πιο ακριβη, ειτε, αν δεν μπορει να πληρωσει την ακριβη, να ελλατωσει την συχνοτητα αγορας, δηλ. να μην αγορασει καμία μπλουζα για ενα δυο χρονια. Μπορει κανεις να φτιαξει ενα προτζεκτ που να προωθει αυτο; Μακροχρονιο, θελει πολλους και διαφορους πορους, θελει επιμονη, αφοσιωση, θελει θελει....
Προηγούμενα 1 Επόμενα
 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ