4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
0

 

Η τρίτη μέρα του διαγωνιστικού τμήματος του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου άνοιξε με την προβολή του 20λεπτου Crazy Calligraphy από τη μακρινή Ταϊβάν σε σκηνοθεσία του 30χρονου μουσικού και κινηματογραφιστή Adiong Lu. Επρόκειτο για το χιουμοριστικό πορτραίτο του Κεσάν που πενηντάρισε και μυαλό δεν έβαλε, αφού έχει αφιερώσει τη ζωή του στην αναβίωση της καλλιγραφίας των κινέζικων ιδεογραμμάτων, διδάσκοντας παράλληλα λαϊκούς ανθρώπους στον αρχαίο κινέζικο πολιτισμό. Όποτε δε μιλάει ο ίδιος για τον εαυτό του στην κάμερα, τον Κεσάν ''σχεδιάζουν'' η γυναίκα και η κόρη του, συμφιλιωμένες με την ιδέα ενός πατέρα - τρελού καλλιτέχνη. Κι εκεί ακριβώς η ταινία θέτει το ερώτημα κατά πόσο μπορεί ένας άνθρωπος ιδεαλιστής και αλλόκοτος για τον κοινό νου να καλουπωθεί εντός ενός κοινωνικού και οικογενειακού πλαισίου.

 

 

Το 15λεπτο Whale Valley, συμπαραγωγή Δανίας - Ισλανδίας, σκηνοθέτησε ο Gudmundur Arnar Gudmundsson και ήταν υποψήφιο για τον Μικρό Χρυσό Φοίνικα στο τελευταίο φεστιβάλ Κανών! Σίγουρα η καλύτερη επιλογή του χθεσινού προγράμματος! Δύο αδέρφια, ο ένας στην εφηβεία και ο άλλος μικρότερος, ζουν σ' ένα φιόρδ με τους γονείς τους και έχουν αναπτύξει έναν ισχυρό συγκινητικό δεσμό μεταξύ τους. Ο μεγαλύτερος φλερτάρει με την αυτοκτονία, λόγω κατάθλιψης, και ο μικρός κάνει τα πάντα για να τον αποτρέψει. Στο τέλος, η αγάπη των δύο αδερφών θα οδηγήσει στο να μιλήσουν στους γονείς τους για όλο το ψυχικό αδιέδοξο, στο οποίο βρίσκονται αμφότεροι. Μελαγχολικό ταινιάκι, όπου το σκανδιναβικό τοπίο αντιπροσωπεύει κάτι παραπάνω από έναν απλό χώρο εξέλιξης της δράσης.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
The cowboy - In colour

 

Στο 7λεπτο animation The cowboy - In colour από τη Νορβηγία, του Trygve Nielsen, ο ασπρόμαυρος κόσμος γίνεται χρωματιστός μέσα από το μαγικό καπέλο ενός καουμπόι μέχρι που ένα κακό μαύρο πουλί του το κλέβει και ο κόσμος κινδυνεύει να γίνει γκρίζος! Μία πανδαισία χρωμάτων ενάντια στον εξπρεσιονισμό του μαύρου - γκρίζου σε τεχνική RGB.

 

 

Διαβάζουμε στο βιογραφικό του 26χρονου Κύπριου σκηνοθέτη Σάββα Σταύρου πως αυτό τον καιρό εργάζεται ως βοηθός του Michael Winterbottom. Του ευχόμαστε καλή συνέχεια, μόνο που η 15λεπτη ασπρόμαυρη Δωροθέα του δεν κατορθώνει να ξεπεράσει τον σκόπελο μιας άσκησης ύφους, αναπαράγοντας όλα τα αισθητικά κλισέ μιας σπουδαστικής μικρού μήκους ταινίας με ερμηνείες - δυστυχώς - ανύπαρκτες και με τους διαλόγους ή τους εσωτερικούς μονολόγους να ακούγονται περισσότερο ως βαρύγδουπα τσιτάτα.

 

 

Το 15λεπτο Ad Esempio από την Ιταλία του Silvio Governi, ενώ διαθέτει μία σεναριακή ανατροπή - στο τέλος φυσικά -, έτσι όπως εξελίσσεται η σύντομη φιλμική δράση του, το κάνει να μην απέχει πολύ από τηλεοπτικό προϊόν. Διόλου τυχαίο που ο σκηνοθέτης έχει διαπρέψει ως α΄βοηθός, όπως λέει στο βιογραφικό του, σε παραγωγές της RAI. Το στόρι αφορά μια μάνα που πάει με το μικρό γιο της να σηκώσουν λεφτά από την τράπεζα ερήμην του απελπισμένου άνεργου πατέρα, ενώ ο ίδιος τυτόχρονα σχεδιάζει να ληστέψει την ίδια τράπεζα, υποκινούμενος από έναν περιθωριακό παιδικό του φίλο. Μικρές δόσεις αγωνίας για ένα απρόοπτο, όπως και αχρείαστο happy end.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Ljepotan

 

Έξυπνο και χαριτωμένο το επόμενο φιλμάκι από την Κροατία, το 16λεπτο Ljepotan (Ομορφόπαιδο) του Sasa Ban. Ο Μλάντεν είναι ευτραφής και μάλλον αδέξιος, αλλά αγαπάει το κορίτσι του, τη Μάτζια, η οποία εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη σε ένα διαφημιστικό με πολλούς κομπάρσους. Καταφέρνει πάντα και τρυπώνει στα γυρίσματα με σκοπό να περνάει μαζί της τις ώρες του, μόνο που στο εν λόγω διαφημιστικό θα προτιμηθούν τα ομορφότερα αγόρια για να βγουν μπροστά και τα ασχημότερα για να τοποθετηθούν στο βάθος. Ο Μλάντεν άλλωστε ποτέ δεν ήταν το στυλ του ομορφόπαιδου και το γνώριζε καλά!

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
A single body

Η δεύτερη πιο δυνατή ταινία της χθεσινής μέρας ήταν το 19λεπτο A single body, συμπαραγωγή Αυστραλίας - Γαλλίας, που σκηνοθέτησε ο δικός μας Σωτήρης Δουνούκος. Ο David και ο Wani, δύο Αφρικανοί που εργάζονται σε σφαγείο, ονειρεύονται να ανοίξουν δικό τους κρεοπωλείο με τα λεφτά που συγκεντρώνουν σιγά - σιγά. Επίσης δε χωνεύουν ιδιαίτερα έναν καινούργιο Αφρικανό εργάτη που μοιάζει τσιράκι των αφεντικών. Μια μέρα ο εργοδότης θα στείλει σε δουλειά τον David μαζί με τον καινούργιο εργάτη, όταν όμως επιστρέψουν θα μάθει πως ο κολλητός του ο Wani έπεσε θύμα εργατικού ατυχήματος και χαροπαλεύει. Και τότε οι σχέσεις των ανθρώπων θα επαναπροσδιοριστούν μέσα στο ντεκόρ των σφαγείων που αποκτά μία ξεχωριστή ποιητική υπόσταση.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Kaltes Wasser

Βασισμένο σε ανώνυμες καταχωρήσεις διαδικτυακών bloggers για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Κόστα Κονκόρντια, το 9λεπτο ελβετικό 4 grad Kaltes Wasser του Gabriel Studerus είναι ένα ντοκιμαντέρ με ακίνητα πρόσωπα και τις φωνές τους voice off να λογομαχούν έντονα και να επιρρίπτουν ευθύνες για το τι και ποιος έφταιξε πραγματικά και οδήγησε σ' αυτή την τραγωδία. Βραβευμένο σε Γερμανία, Κολομβία και Ινδία!

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Typist

 

Αρκετά ενδιαφέρουσα και η επόμενη 14λεπτη ταινία από το Ισραήλ, το Typist, του 30χρονου Ρώσου Sergey Vlasov. Σε έναν μυστηριώδη υπόγειο κόσμο του μέλλοντος ή και του πιο εξελιγμένου παρελθόντος, μία ομάδα δακτυλογράφων ντυμένοι σαν καλόγεροι δακτυλογραφούν κείμενα ασταμάτητα. Η πράξη ενός απ' αυτούς που του έσπασε ένα πλήκτρο, να βγει απ' την αίθουσα για να το αντικαταστήσει, ισοδυναμεί σχεδόν με ανταρσία. Χιούμορ, φαντασία και υπερρεαλισμός σε ένα ατμοσφαιρικό ταινιάκι.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Manners in public

 

Καλά περάσαμε και με το 8λεπτο νοτιοκορεάτικο animation Manners in public, δε μπορώ να πω, αλλά θα πέρασαν σίγουρα καλύτερα όσοι είχαν και τα πιτσιρίκια τους μαζί στο Ριάλτο, εφόσον το όλο σύντομο θέαμα θύμισε πολύ τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη σε καταστάσεις τόσο σουρεαλιστικές, ικανές να αποδοθούν άριστα με την τέχνη του κινούμενου σχεδίου. Ο δημιουργός Han - Jae Park, πάντως, έχει σοβαρότατη θητεία ως σπουδαστής και επαγγελματίας ταινιών animation!

 

 

Η τρίτη μέρα του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου έκλεισε με την, εκτός διαγωνιστικού τμήματος, κυπριακή ταινία Aishe is going on vacation του Χάρη Θεραπή. Καλογυρισμένο 18λεπτο δράμα, ασχολούμενο με τις πληγές της τουρκικής εισβολής το 1974, περιγράφει την ιστορία ενός Τούρκου πολεμικού ανταποκριτή που όταν βλέπει ιδίοις όμμασι την απανθρωπιά των κατοχικών στρατευμάτων αμφιταλαντεύεται μεταξύ εθνικής ταυτότητας, συνενοχής και ανθρωπισμού! Καλή ιδέα βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα που μας συγκίνησε. Μου άρεσε και από σκηνοθετικής άποψης!

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ