Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
7

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
 

Όταν αυτοκτόνησε, η Ρένα Παγκράτη ήταν 49 ετών. Είχε γίνει διάσημη απ' την τηλεόραση και τον '80ς εμπορικό κινηματογράφο, όμως η μπογιά της είχε περάσει. Τα ψυχολογικά της προβλήματα σε συνδυασμό με την έλλειψη ενδιαφέροντος για τη δουλειά της την είχαν αφήσει μόνη και απένταρη. Κανείς δεν την έπαιρνε πια στο θέατρο, κι ας ήταν το μόνο που ήθελε να κάνει από παιδί.

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
7 ετών
Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Στο Δημοτικό
Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Σε σόου ταλέντων

ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Είχε γεννηθεί το 1949 στη Δάφνη, έχοντας καταγωγή από την Κέρκυρα.

 

Οι πρώτες της εμφανίσεις στο θέατρο έγιναν όταν ήταν μόλις 11 ετών - θεωρήθηκε παιδί θαύμα και μετά από πέντε παραγωγές παιδικού θεάτρου, έπαιξε στο θίασο της Έλλης Λαμπέτη, το 1961 (στο Θαύμα της Άννης Σάλιβαν) ενώ την επόμενη χρονιά ήταν στο Εθνικό Θέατρο -Κατίνα Παξινού και Αλέξης Μινωτής!- στο Σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα.

Ως «παιδί-θαύμα» έπαιξε και στις ταινίες του Γιώργου Αρίωνα «Η γέφυρα της ευτυχίας» και «Όταν η ευτυχία προστάζει» (1964).

Μεγαλώνοντας, βέβαιη πως ήθελε να γίνει ηθοποιός, σπούδασε στη Δραματική Σχολή Γ. Θεοδοσιάδη.

ΕΝΗΛΙΚΗ ΠΙΑ 

Με το που ενηλικιώθηκε, προσπάθησε με διάφορους τρόπους να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. 

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Οι πρώτες μουσικές εμφανίσεις της ήταν στα Καμμένα Βούρλα
Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
18 ετών, σε εκδρομή στη Ζάκυνθο

 

Στα 20 της συμμετείχε στη ραδιοφωνική εκπομπή «Τα παραμύθια της θείας Λένας», με την Αντιγόνη Μεταξά, εκπομπή που άφησε εποχή.

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
ΥΕΝΕΔ,1969. Η Παγκράτη στα δεξιά.
Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Η 20χρονη Ρένα, στα Καμμένα Βούρλα.

Στα μέσα της δεκαετίας του '70 (1974) μπήκε, λίγο πριν τη διάλυσή του, στο θρυλικό ελληνικό ροκ συγκρότημα «Νοστράδαμος». Από εκεί την ανακάλυψε κι ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης, δίνοντάς της το ρόλο της χίπισσας Κάθριν στο γνωστό κι αγαπημένο σήριαλ της εποχής, το «Λούνα Παρκ».

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο

O ρόλος εκείνος τη σημάδεψε. Το σίριαλ είχε τεράστια επιτυχία, και παίχτηκε στην ΕΡΤ από το 1974 ως το 1981.

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Επεισόδιο 244: Ο γάμος της Καθριν
Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
Η Ρ.Π. και ο Σωτήρης Τζεβελέκος, την εποχή που έπαιζαν μαζί στο Λούνα Παρκ

Χάρη στο Λούνα Παρκ έγινε πρώτο όνομα.

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter

Ταυτόχρονα ασχολήθηκε με την επιθεώρηση και τη δισκογραφία.

Το 1976, μαζί με την Μπέσσυ, τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς, τον Τάκη Αντωνιάδη διασκεύασαν τραγούδια της Γιουροβίζιον

Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΩΝ '80ς

Η πρώτη της κινηματογραφική ταινία ως ενήλικη ήταν το "Γυναίκες στα Όπλα", του 1979, με την Ρένα Βλαχοπούλου.

Και μπορεί να είχε ξεκινήσει αλλιώς, το παιδί θαύμα, όμως η επιτυχία του ρόλου της στο Λούνα Παρκ, μια ατίθαση χίπισσα, ένα ξανθό παρτσακλό, την στιγμάτισε και σχεδόν όλοι οι ρόλοι που της προτείνονταν, σε φιλμ όπως ο Ξεβράκωτος Ρωμιός (1980) ή το Η Μανούλα, το Μανούλι και ο Παίδαρος (1982) ήταν στο ίδιο ύφος. 

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter

Ακόμα πιο γνωστή κι αγαπητή -και ως τραγουδίστρια- έγινε όταν ο Δαλιανίδης την επέλεξε για τις κινηματογραφικές του επιτυχίες Βασικά καλησπέρα σας (Οι ραδιοπειρατές) του 1982, Καμικάζι αγάπη μου του 1983 και Έλα να αγαπηθούμε ντάρλινγκ του 1984. 

Τραγούδια απ' την ταινία:

ΟΙ ΒΙΝΤΕΟΤΑΙΝΙΕΣ

Οι συνεργασίες της με τον Ψάλτη και όλους τους νέους ανερχόμενους ηθοποιούς των '80ς μπορεί να είναι καλτ σήμερα, αλλά μετά το '84 η Παγκράτη δυσκολεύτηκε να βρει δουλειές. Η άνοδος της βιντεοκασέτας και ο θάνατος της εμπορικής ελληνικής ταινίας, στα μέσα των '80ς, έμοιαζε ό,τι πρέπει γι' αυτήν, όμως οι βιντεοταινίες στις οποίες έπαιξε δεν ήταν πολλές ούτε τρομερά επιτυχημένες. 

Η πιο ενδιαφέρουσα ήταν το "Οι σκληρές της πενιάς και του ροκ" του 1986. 

Η Ελένη (Νέλλη Γκίνη) και η Μαρία (Ρένα Παγκράτη) διευθύνουν δυο νυχτερινά κέντρα, που βρίσκονται το ένα απέναντι στο άλλο. Η μια τραγουδάει "λαϊκά" και η άλλη "ροκ". Έχουν μεγάλο ανταγωνισμό, που τον εκμεταλλεύονται στοιχεία του υποκόσμου...

Εδώ ολόκληρη:

Η τελευταία καταγεγραμμένη βιντεοταινία στην οποία έπαιξε η Παγκράτη, ήταν το έργο του 1989 με τίτλο "Η Μαντόνα από τη Δραπετσώνα", όπου έπαιζε την υποτιθέμενη Μαντόνα. 

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter

  

Πλοκή: "Μια θεότρελη παρέα από διάφορους τύπους της γειτονιάς αποφασίζει να ανοίξει μια ντίσκο. Για να τα οικονομήσουν και να διαφημίσουν το κέντρο τους ζητάνε διάφορα μεγάλα αστέρια του τραγουδιού, που όμως αρνούνται. Έτσι η πιο τρελή της παρέας μεταμφιέζεται σε Μαντόνα και αρχίζει μια ξεκαρδιστική περιπέτεια..."

Ολόκληρη:



Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '90 ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ 

Η δεκαετία του '90 ήταν δύσκολη. Έβγαλε έναν προσωπικό δίσκο με την LYRA (Της αγάπης το παιχνίδι) το 1992 που δεν πούλησε, και έκανε ένα γκεστ στην Λάμψη του Φώσκολου. Και σχεδόν τίποτα άλλο. 

Πέθανε στην Αθήνα στις 25 Ιουνίου 1998 από φαρμακευτική δηλητηρίαση. Τη βρήκε η αδερφή της στο σπίτι της.

Ο θάνατός της ήταν αυτοκτονία, απόρροια της οικονομικής ανέχειας και της ανεργίας της τα τελευταία χρόνια. Σε σχετική επιστολή που βρέθηκε η ηθοποιός ανέφερε ότι εκτός από πολύ λίγους συναδέλφους της, κανένας άλλος δεν θέλησε να την προσλάβει. Η ζωή της μακριά από το σανίδι ήταν αυτό που την έφερε σε οικονομικό και προσωπικό αδιέξοδο. Κηδεύτηκε στο Νεκροταφείο του Βύρωνα.

----- 

Δεν έχει ξεχαστεί η Ρένα Παγκράτη, αυτό φαίνεται κι απ' το Facebook

To 2011 μάλιστα, όταν κυκλοφόρησε το βίντεοκλιπ Judas της Lady Gaga, οι ομοιότητες του κλιπ αλλά και του λουκ της Gaga με την Παγκράτη έκαναν τον Robin Skouteris να δημιουργήσει αυτό το τέλειο κλιπάκι:

Τότε ήταν που άρχισαν να την αποκαλούν LADY RENA και να λένε ότι ήταν μπροστά απ' την εποχή της:

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter

  

Πρόσφατα, στην τηλεόραση, ο Μάκης Δελαπόρτας μίλησε για πρώτη φορά για την τελευταία, σκοτεινή και δύσκολη περίοδο της ζωής της Παγκράτη. 

«Έπαιζε στην επαρχία σε ένα θεατρικό και όταν ήρθε εδώ, η Ρένα Βλαχοπούλου δεν την πήρε στον θίασο γιατί είχε μάθει πως έλεγε κάποια περίεργα για εκείνη. Προσπάθησα τη Βλαχοπούλου να την πείσω ότι μπορεί και να μην είναι έτσι, δεν τα κατάφερα».

«Η Ρένα Παγκράτη είχε φτάσει στα 49, είχε μείνει άνεργη, είχαν πεθάνει οι γονείς της και είχε χάσει τον αγαπημένο της σε αυτοκινητιστικό δυστήχημα».

«Δεν μπορούσε να ακολουθήσει και την εποχή της σωστά. Της λέγαμε όλοι ότι έχει ένα συγκεκριμένο στιλ που πρέπει να αλλάξει, δεν ήταν εύκολο. Πολλοί δεν μπόρεσαν να το κάνουν».

«Είναι η πρώτη φορά που το λέω αυτό, με τη Ρένα Παγκράτη πήγαμε μαζί σε ένα κατάστημα καλλυντικών για να πιάσει δουλειά. Δεν έφταιξαν οι άνθρωποι, όμως δεν μπόρεσαν να συνειδητοποιήσουν πόσο ανάγκη μπορεί να είχε αυτή η κοπέλα για να βρει δουλειά. Δεν την πίστεψαν».

«Ο Δαλιανίδης μου είπε τότε ότι θα της πληρώνει αυτός το ενοίκιο. Η Άννα Φόνσου μου είπε θα κοιτάξω να της βγει μια σύνταξη αναπηρική, όμως δεν μπορείς να βγάλεις σύνταξη σε έναν άνθρωπο που έχει ψυχολογικά. Έτσι αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή της. Αισθάνθηκα πάρα πολύ άσχημα και δε βγήκα ποτέ να μιλήσω, ενώ ήξερα τα πάντα. Επίσης ένας μεγάλος πρωταγωνιστής της είχε υποσχεθεί πως θα την βοηθήσει, θα της πήγαινε λεφτά, δεν της τα πήγε ποτέ. Αυτό ίσως ήταν και η αφορμή που είπε "δεν μπορώ να περιμένω τίποτα από κανέναν. Τέλος"!».

Η ζωή και ο θάνατος της Ρένας Παγκράτη Facebook Twitter
7

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
αυτή τη σειρά το Λούνα Παρκ την έβλεπε η μητέρα μου,ήταν το απόλυτο χιτ της εποχής τότε.λίγα χρόνια μετά, παντρεύτηκε,γέννησε εμένα και με φώναζε Κάθριν όπως έλεγαν τη Ρένα στη σειράπολύ θλιβερή η ιστορία της Παγκράτη.
Η Ρένα Παγκράτη σίγουρα ήταν "μορφή"... Σίγουρα ήταν αυθεντική. Και σίγουρα δεν ήταν ηθοποιός. Δεν είχε ταλέντο στην ηθοποιία. Δυστυχώς οι βιντεοκασέτες της δεκαετίας του 80, προώθησε ανθρώπους που ουδεμία σχέση είχαν με την ηθοποιία, με αποτέλεσμα όταν ο χώρος αυτός κατέρρευσε να πέσουν πολλοί άνθρωποι απότομα από τα ψηλά στα χαμηλά. Έχασαν τον κόσμο κάτω από τα πόδια τους και επιμένοντας πεισματικά να παραμείνουν σε αυτό το χώρο, έμειναν άνεργοι. Ξεκίνησε ως παιδί θαύμα και προφανώς έμεινε προσκολλημένη στο στυλ με το οποίο ξεκίνησε. Δεν εξελίχθηκε. Όπως άλλωστε και τόσα άλλα παιδιά θαύματα. Η Ρένα Παγκράτη ήταν συμπαθέστατη αλλά τίποτα παραπάνω.
Τραγική φιγούρα. Κρίμα που ο Ελληνικός κινηματογράφος κατέρευσε υπό το βάρος της βιντεοκασσέτας στην δεκαετία του 80. Αν είχαν καταφέρει να δημιουργήσουν μια αξιοπρεπή βιομηχανία κινηματογράφου τώρα όλοι αυτοί οι άνεργοι ηθοποιοί θα είχαν δουλεία. Πάντως η Παγκράτη ήταν μεγάλη μορφή.
Πριν πολλά χρόνια,παραμονή Χριστουγέννων η Πρωτοχρονιάς(δεν θυμάμαι) ,ακολούθησα γονείς και λοιπούς συγγενείς στο νυχτερινό κέντρο "ΟΡΟΣΗΜΟ" της Δράμας.Λαοθάλλασα,αλκοόλ,τσιφτετέλια,ήχος να σου τρυπάει τα αυτιά και ξαφνικά τα φώτα χαμηλώνουν για την εμφάνιση της γκεστ σταρ της βραδιάς.Οι πρώτες νότες του "I will always love you"καθαρίζουν γλυκά την αποπνικτική ατμόσφαιρα."Ρε σεις η γυναικάρα απο το Κιλκίς δεν είναι αυτή?"κραυγάζει ένας μπάρμπας απο το διπλανό μας τραπέζι.Νατάσα Γερασιμίδου,ladies and gentlemen!!!Ένα μαγαζί όρθιο να έχει αφήσει κάτω μαχαιροπίρουνα,τσιγάρα και να χειροκροτεί!Ερμήνευσε με φοβερή άνεση απο Μαντόνα μέχρι Αρίθα Φράνκλιν και Μπίλι Χόλιντει!Δυο ώρες χωρίς να πιει γουλιά νερό!Είχε συνεπάρει τόσο πολύ ακόμη και τους πλέον άσχετους με αυτά τα είδη μουσικής που όταν τελείωσε και βγήκε μια σκυλού για να ολοκληρώσει την βραδιά κατά πως πρέπει ,οι πελάτες είτε δεν σηκώνονταν απο τις καρέκλες τους να χορέψουν τα βαριά και ασήκωτα,είτε αποχωρούσαν απο το μαγαζί.Η δημοσιοποίηση της ανάμνησης μου,ήταν αναπόφευκτη μετά το υπέροχο αφιέρωμα του Άρη στην Ρένα Παγκράτη.Η Ρένα ,η Νατάσα και τόσοι άλλοι υπερταλαντούχοι καλλιτέχνες "εξοστρακίστηκαν" και τελικά "έφυγαν" άδικα επειδή δεν μπορούσαν να αλλάξουν για να ταιριάξουν με τα παραφουσκωμένα σοβαροφανή περιττώματα που με τρομερούς ρυθμούς σκορπούσε η νεοελληνική δεκαετία του 90.Δεν ήταν ζήτημα θέλησης αλλά ικανότητας.Η καλλιτεχνικές τους παρουσίες ήταν πάντα πάνω απο τις δουλειές τις οποίες αναγκάστηκαν να υποστηρίξουν.Την Παγκράτη την νοσταλγούμε όχι γιατί την αγαπάμε αλλά γιατί έχουμε τύψεις.Την πολύχρωμη ελαφρότητα του εκκεντρικού ,του διαφορετικού οφείλουμε να την προστατεύουμε απο αυτοαποκαλούμενους "ταγούς και υπηρέτες της Τέχνης".Ας δώσουμε στην Ρένα θέση στην καρδιά μας ,μαζί με κάθε παιδικό αποχαιρετισμό.Ας φτύσουμε στα μούτρα κάθε τι "ποιοτικό" και "σοβαρό" που επιχειρεί να μας καθίσει στο σβέρκο με το στανιό.Μόνο έτσι θα πάψει να μας τρώει ενδόμυχα η αγωνία ότι μπορεί να έχουμε και εμείς το εξοργιστικά μοναχικό της τέλος.