Για την κατάργηση των Πανελλαδικών που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ

Για την κατάργηση των Πανελλαδικών που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
31

Κάποτε στο φροντιστήριο, μια κοπέλα που τη θεωρούσαμε αρκετά αφελή, πετάχτηκε σε έναν σχετικό με τις Πανελλαδικές τσακωμό και είπε: "Εγώ πιστεύω ότι όλοι θα έπρεπε να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο, χωρίς εξετάσεις!"

Μείναμε για λίγο μετέωροι και μετά σκάσαμε στα γέλια. "Μα γιατί όχι;", συνέχισε "μπορούν να μπαίνουν όλοι χωρίς εξετάσεις, κι όποιοι δεν αποδειχτούν καλοί στην πορεία, να κόβονται."

Μερικά χρόνια μετά αποφάσισα ότι καθόλου αφελής δεν ήταν η καλή μου συμμαθήτρια, κι ότι αυτός θα ήταν ένας ωραίος τρόπος για να έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες - και να συνεχίσουν μόνο αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται/διαβάζουν/πετυχαίνουν στην πράξη. 

Μπορεί πχ. κάποιος να είναι καλός στη Σχολή Δημοσιογραφίας, και να περνούσε όλα τα μαθήματα όλων των εξαμήνων, αλλά να μην ήταν καθόλου καλός στα Αρχαία ή τα Λατινικά (ή και τα Μαθηματικά αν πήγαινε από τέταρτη δέσμη) κι έτσι ποτέ να μην έμπαινε καν στη σχολή. Ενώ κάποιος που ήταν καλός στην αποστήθιση Ιστορίας και ρημάτων της Αρχαίας Ελληνικής και πέρασε, να αποδείχτηκε ο χειρότερος σπουδαστής δημοσιογραφίας όλων των εποχών.  

 

Οπότε, η εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ -"Θα καταργήσουμε τις Πανελλαδικές - Ελεύθερη πρόσβαση για όλους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση"- μου ακούγεται καλή και μακάρι να γίνει.

 

[Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης βέβαια το να βάλουμε στο πανεπιστήμιο κάθε παιδί που τελειώνει το Λύκειο, σημαίνει ταυτόχρονα και επιβάρυνση κάθε οικογένειας, προσλήψεις άπειρων καθηγητών, μεγαλύτερες σχολές κλπ. Αλλά αυτό δε μας νοιάζει, θα είναι πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός θα κυβερνά σ' αυτό το υποθετικό σενάριο, αυτός ας βρει τα λεφτά για να το κάνει.]

 

Αρκεί βέβαια να γίνει με τον τρόπο που περιέγραψα και που γίνεται στο εξωτερικό - σε όσες χώρες τέλος πάντων γίνεται, όπου φυσικά τους δέχονται όλους αρχικά, αλλά μετά από κάποιο καιρό και ανάλογα με την επίδοσή τους είτε τους κρατούν ή τους διώχνουν απ' το Πανεπιστήμιο.

 

Όταν όμως διαβάζω ότι εκτός των άλλων ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να αντικαταστήσει τις Πανελλαδικές με άλλου είδους έλεγχο "που κυρίως δεν θα δημιουργεί στους μαθητές και στις μαθήτριες το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας" [σωστό], αρχίζω να φοβάμαι ότι τελικά δεν πρόκειται να διώξουν ποτέ κανέναν ακόμα κι αν γράψει κάτω απ' τη βάση σ' όλα τα μαθήματα του πρώτου χρόνου.

 

Και μετά έχουμε κι αυτά:

 

Για την κατάργηση των Πανελλαδικών που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter

 

Όταν δεν μπορείς χωρίς ισχυρές αντιδράσεις ούτε με νόμο να διαγράψεις τους αιώνιους φοιτητές, θα μπορέσει αριστερό κόμμα να πει σε κάποιον "ΟΚ, πέρασες ελεύθερα στο Πανεπιστήμιο, αλλά δεν μπορείς να συνεχίσεις"; Και να του δημιουργήσει 'το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας';

 

Θα κατάφερνε ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση να βάλει τάξη στα πανεπιστήμια; Θα νοιαζόταν για να γίνονται μαθήματα; Θα νικούσε την κομματοκρατία; Θα υποστήριζε τα αιτήματα των καταλήψεων ή θα τις αποκαλούσε κατευθυνόμενες απ' την αντιπολίτευση;

 

Ποιος ξέρει, θα δείξει. Το σίγουρο είναι ότι οι Πανελλαδικές είναι ξεπερασμένες και αγχωτικές και άχρηστες και τελείως λάθος. 

  

 

Για την κατάργηση των Πανελλαδικών που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter

 

 

===

 

 

[+] Για να ευθυμήσουμε

 

Μερικά απ' τα σχόλια κάτω απ' την ανακοίνωση της είδησης περί κατάργησης των Πανελλαδικών απ' τον ΣΥΡΙΖΑ

 

Για την κατάργηση των Πανελλαδικών που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter

 

 

Για την κατάργηση των Πανελλαδικών που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter

 

 

31

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Κάποια σχόλια για το άρθρο του κ. Δημοκίδη:1) Ο Σύριζα λέει απλά να καταργηθούν οι Πανελλήνιες ΧΩΡΙΣ να θεσπίσουν άλλα κριτήρια εισόδου!2) Λέει για ισότητα, μα οι πανελλήνιες είναι από τα πιο αξιοκρατικά και ισότιμα συστήματα.3) Σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού υπάρχουν κριτήρια εισόδου και σε ελέγχουν συνεχώς και αυστηρά μέχρι να τελειώσεις.4) Ναι είναι λάθος να διαγωνίζεσαι στα αρχαία και να θες να γίνεις Φυσικός. Όμως η λύση υπάρχει και δουλεύει στα ΕΠΑΛ δίνεις μαθήματα ειδικότητας τα οποία έχουν υψηλό συντελεστή, ενώ τα γενικά έχουν χαμηλό συντελεστή! 5) Μια λύση θα ήταν να δίνεις απευθείας εξετάσεις μόνο σε μαθήματα ειδικότητας στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο που σε ενδιαφέρει. 6) Το πρόβλημα στην Ελληνική κοινωνία είναι ότι δεν θέλουν αξιολόγηση γιατί νομίζουν ότι χάνεται η ελευθερία τους, όμως για να λειτουργήσει μια οργανωμένη κοινωνία σωστά, πρέπει να υπάρχουν κανόνες και έλεγχος.
Κρίμα: Θ. Φωτίου: «Η κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων δεν περιλαμβάνεται στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης της Αριστεράς. (http://www.tovima.gr/vimafm/interviews/article/?aid=600940)
Όποιος έγραψε την ανακοίνωση για την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβ'αθμια εκππαίδευση ππρέπει να ήταν ακόμη σουρωμένος από τα μεθεόρτια της εκλογικής νίκης της Κυριακής. Λίγη σοβαρότητα στην Κουμουνδούρου. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πλέον επιπέδου Τσάμπιονς Λιγκ κι όχι πέφτω κατηγορία.
Βασικά δε θεωρώ πως θα έπρεπε να καταργηθεί εντελώς ο θεσμός των Πανελλαδικών γιατί-κακά τα ψέματα- παρα την ταλαιπωρία είναι γεγονός πως δίνει μια πρώτη εμπειρια στους υποψήφιους για το πως είναι να προσπαθείς να πάρεις αυτό που σου ανήκει! Ο εύκολος δρόμος δεν είναι πάντα καλός και τις συνέπειες του ολοι τις αντιλαμβάνονται στην πορεία. Ωστοσο,πιστεύω πως καλο θα ήταν να γινει μια πιο ανθρώπινη διαδικασία. Με πιο θεμιτά μεσα,με πιο βατά θέματα. Να μη χαντακώνεται ο διαβασμένος-όπως πολλες φορές συμβαινει και ιδιαιτερα στη θετικοτεχνολογικη. Αυτό θα ηταν ιδανικο κατα την αποψη μου.
ποιος σου είπε ότι υπάρχει ελευθερη είσοδος στα πανεπιστήμια του εξωτερικού? δεν υπάρχουν "παννελλινίες" αλλά υπάρχουν αντοιστιχες εξετάσεις.
Μα αφου εσεις ο ιδιος που θετετ και την ερωτηση, δινετε και την απαντηση κε Δημοκιδη! Τα εχω γραψει και στο αλλο αρθρο παραπλευρως. Εγω να συμφωνησω να καταργηθουν οι Πανελλαδικες (δε συμφωνω, αλλα το κανω για τη συζητηση). Εσεις, απο τη μεχρι τωρα σταση του Συριζα σε θεματα εντατικοποιησης σπουδων, αξιολογησης, καταληψεων, αιωνιων φοιτητων, κλπ., τον κοβετε να ειναι ικανος (η, εστω, να θελει) να επιβαλλει εντατικα προγραμματα σπουδων, σαν αυτα του εξωτερικου? Εδω η νεολαια του Συριζα προπαγανδιζει σε ολους τους τονους το δικαιωμα ολων να σπουδαζουν μεχρι τα 100 τους, το δικαιωμα στις καταληψεις (γιατι ειναι ανοητοι και απολιτικοι αυτοι που τελειωνουν τις σπουδες τους στην ωρα τους), το δικαιωμα των μαυρουληδων να κρυβονται στα πανεπιστημια με την πραματεια που πουλανε, το δικαιωμα του κου Πελεγρινη να ανεβαζει παραστασεις στο Παρισι την ωρα που το πανεπιστημιο του καταρρεει, το δικαιωμα μειοψηφιων να τραμπουκιζουν καθηγητες, να καταργουν συνελευσεις και αποφασεις , κλπ.Πιστευετε με τα σωστα σας οτι η καταργηση των πανελλαδικων απο αυτον το Συριζα με αυτη τη νοοτροπια που εχει, θα φερει την ανοιξη? Γιατι εμενα μου φαινεται οτι θα φερει απλως ακομη μεγαλυτερες ορδες ασχετων να σπουδαζουν σε ακομη περισσοτερες (σε καθε χωριο και ραχουλα/κυριολεκτικα αυτη τη φορα) και ακομη πιο υποβαθμισμενες σχολες. Και ακομη μεγαλυτερο μερος των νεων θα στρεφεται στην παραπαιδεια η θα προσπαθει να σπουδασει σε (πραγματικα) πανεπιστημια του εξωτερικου.Με πυροτεχνηματα και δημαγωγιες, διαρθρωτικες αλλαγες δε γινονται. Αλλα ο Συριζα αποδεικνυει, για ακομη μια φορα, ποσο πολλα μαθηματα στη δημαγωγια και το λαικισμο εχει παρει απο τον μακαριτη τον Ανδρεα...
Τα Πανεπιστήμια θα έπρεπε να διαλέγουν μόνα τους τους φοιτητές τους, όπως ακριβώς γινόταν κι εδώ πριν τις Πανελλήνιες. Π.χ. η Νομική Αθηνών έλεγε κάθε χρόνο, θέλω 600 φοιτητές και προκήρυσσε εξετάσεις (τον επόμενο χρόνο μπορεί να ήταν λιγότεροι ή περισσότεροι). Οι 600 πρώτοι περνούσαν. Αν αποτύχαινες έδινες του χρόνου ή αποφάσιζες να κάνεις κάτι άλλο. Είναι το πιο δίκαιο σύστημα κατά τη γνώμη μου.Ακόμα θυμάμαι τη φρίκη και την αγωνία που είχα φάει ως μαθητής με τις πανελλήνιες και πραγματικά λυπάμαι που ακόμα και σήμερα τα νέα παιδιά είναι υποχρεωμένα να περνάνε αυτό το λούκι. Είμαστε μια κοινωνία χωρίς καμιά αξιοκρατία και όπου υπάρχει γίνεται με άθλιο τρόπο και στη χειρότερη ηλικία για κρίσιμες αποφάσεις...
Εντάξει, οι Πανελλαδικές είναι ξεπερασμένες, αγχωτικές και αναχρονιστικές... Δίνω και ξέρω. Κανείς όμως δεν σκέφτηκε, πως αυτή η εύκολη στα λόγια θεωρία, μόνο εύκολη δεν θα είναι.. Όταν όλοι θα έχουν μια τόσο εύκολη πρόσβαση τα πάντα στην Ελλάδα θα κωρεστούν.. Περισσότεροι "εξειδικευμένοι" επαγγελματίες, περισσότερα έξοδα, περισσότερες προσλήψεις και σαφέστατα, περισσότεροι αιώνιοι φοιτητές.. Στα πανεπιστήμια θα επικρατεί το χάος και, ο ΣΥΡΙΖΑ άπραγος θα ρίχνει ευθύνες στην αντιπολίτευση. Κι όμως, προτιμότερες οι πανελλαδικές!
1.καταρχάς το σύστημα των πανελληνίων από μόνο του αποκλείει μερίδα μαθητών από τη πρόσβαση βάσει της οικονομικής τους θέσης. ίσως θα ήταν καλύτερα να διάβαζε ο συντάκτης πρώτα τις θέσεις του σύριζα, του κκε κτλ για την παιδεία πριν αναφερθεί σε αυτές. 2.Δηλαδή στο βωμό της κρίσης οι ασθενέστεροι οικονομικά μαθητές δεν πρέπει να έχουν την ευκαιρία πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση?3. Οι αιώνιοι φοιτητές που τόσο ξεκάθαρα προωθείς την ''αναγκιότητα'' της διαγραφής τους, είναι στη πλειοψηφία τους εργαζόμενοι/αιώνιοι φοιτητές που δεν τους παρέχεται τίποτα ή τα ελάχιστα προκειμένου να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Το δικό μου μεταπτυχιακό ήδη τελειώνει τον τρίτο του χρόνο, ξέρεις γιατί? γιατί δουλεύω για να το τελειώσω, γιατί το μεταπτυχιακό δεν είναι πολυτέλεια ή μάλλον είναι αφού δεν παρέχει στον φοιτητή τίποτα πέραν της αίθουσας διδασκαλίας. Ας βουτάμε λίγο τη γλώσσα στο μυαλό, μετά στη πραγματικότητα και μετά ας αναλύουμε πράγματα και καταστάσεις
1+2 Προφανώς μιλάς για τους μαθητές που δεν μπορούν να πληρώσουν φροντιστήρια έτσε; Ακόμα και έτσι, στην περίπτωση που γίνεται ξεκαθάρισμα φοιτητών αργότερα μέσα στην χρονία, τι εμποδίζει τα φροντιστήρια για τις τάξεις του Λυκείου, να μεταμορφωθούν σε φροντιστήρια για φοιτητές που θέλουν να πετύχουν στις εξετάσεις του εξαμήνου για να μην πάρουν πόδι. Το πρόβλημα έτσι δεν λύνεται, απλά αλλάζει μορφή. 3. Φίλε μου από όλους τους γνωστούς μου που ήμασταν στην σχολή πέντε πήραμε πτυχείο. Οι υπόλοιποι τα παράτησαν ή παρέμειναν αιώνιοι φοιτητές μέχρι να τους διαγράψουν, χωρίς να δουλεύουν, χωρίς να ασχολούνται με κάτι άλλο, παρά μόνο να διατηρούν την φοιτητική ταυτότητα σαν διακαιολογία για να μην προχωρήσουν στην ζωή τους. Δεν μπορείς να τους βάζεις σε ένα καζάνι όλους, εργαζόμενους και μή. Θεωρώ ότι σωστότερο είναι να αποφασίζει η κάθε σχολή και το υπουργείο να διατηρεί θέση ελεγκτή.
Πρώτα από όλα, υπάρχει ρύθμιση για οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές και την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια και έχω γνωρίσει αρκετούς που, λόγω των κριτηρίων αυτών, μπήκαν σε σχολή που ήθελαν. Αν ο καθηγητής στο σχολείο είναι φιλότιμος, θα κάνει το μάθημά του κανονικά χωρίς να ενδιαφέρεται για το αν πας φροντιστήριο ή όχι. Όσο για τους αιώνιους φοιτητές, είμαι υπέρ της διαγραφής. Σε κανένα πανεπιστήμιο του κόσμου - και δεν αναφέρομαι στα μεγάλα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά στα δημόσια δωρεάν πανεπιστήμια της Ευρώπης - δεν έχουν φοιτητές που να σπουδάζουν 15 χρόνια. Είμαι υπέρ όμως της διακοπής σπουδών για κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να μπορέσει ο άλλος να βρει χρόνο να ολοκληρώσει τη φοίτησή του. Έχουμε φτάσει σε σημείο οι αιώνιοι φοιτητές να είναι περισσότεροι από τους κανονικούς. Αναγκαστικά, λοιπόν, ο Τσίπρας θα πρέπει να υιοθετήσει τη διαγραφή φοιτητών από τη στιγμή που θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, της οποίας είμαι υπέρ, αρκεί να υπάρχουν κάποια κριτήρια.
Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωραία, σκέφτηκε κανείς την μεγάλη πιθανότητα ο φοιτητικός κόσμος θα μαζευτεί στις μεγάλες πόλεις και στις σημαντικές σχολές με το "καλό" πτυχίο; Ειδικά δε αν προσφέρει και άλλου είδους παροχές (δωρεάν στέγαση/σίτηση) τότε θα γίνει χαμός. Διότι ποιος θα πήγαινε να σπουδάσει τεχνολογία τροφίμων στην Φλώρινα ενώ μπορεί πχ να πάει στο Καποδιστριακό; Ακόμα και το κριτήριο της διαδικασίας αξιολόγισης και ξεκαθαρίσματος των φοιτητών αργότερα δεν είναι αρκετό και δεν εγγυάται ότι θα μείνουν όσοι πρέπει να μείνουν. Φανταστείτε μόνο την εικόνα χιλιάδων φοιτητών να προσπαθούν να βρούν μια θέση στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια. Επιπλέον θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα στις περιοχές αυτές. Καλώς ή κακώς, μικρές επαρχιακές πόλεις στηρίζουν την οικονομία τους σε φοιτητικές σχολές καθώς και σε στρατόπεδα. Αν δεν υπάρχει ισομερής κατανομή των φοιτητών στις σχολές τότε θα δημιουργηθεί γενικότερο οικονομικό πρόβλημα και πολύ φοβάμαι ότι ο στόχος του Σύριζα για μια σοσιαλιστική δωρεάν εκπαίδευση θα οδηγήσει σε φιλελεύθερες πρακτικές για τις σχολές. Διότι μια σχολή που δεν έχει ζήτηση θα πρέπει να γίνει πιο ανανταγωνιστική (η μισητή λέξη) ώστε να προσελκύσει φοιτητές. Τι θα προσφέρει; Πιο ισχυρό πτυχίο; Απαξίωση των μαθημάτων ώστε όλοι να παίρνουν πτυχίο; Πάρτυ με τσίτσιδες κάθε Σαββάτο; Εκτός και αν η κατανομή γίνει με σοβιετικού τύπου κριτήρια (εσείς κύριε είστε χειροδύναμος, θα γίνετε ξυλοκόπος, θέλετε δεν θέλετε!).
Δεν ξέρω τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ - μπορεί να κάνει τις "Πανελλαδίτικες" στο τέλος - αλλά η αποδέσμευση του λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι πρόσβασης σε αυτήν. Διαφωνώ όμως στο επιχείρημα του ότι οι Πανελλαδικές είναι διάτρητες και καθόλου δημοκρατικές. Νομίζω ότι σε μεγάλα ποσοστά είναι αδιάβλητες και είναι με τον δικό τους τρόπο δημοκρατικές: όσο δημοκρατικό είναι να παίζεις λόττο τέλος πάντων, όλοι μπορούν να παίξουν και ότι πετύχουν :P Πάντως δεν μου αρέσει καθόλου αυτό που παρατήρησα - υποκειμενική παρατήρηση τελείως - (σε διαδικτυακές και όχι μόνο συζητήσεις): άτομα τα οποία μέχρι τώρα έσκιζαν τα ιμάτια τους για την κατάργηση των πανελλαδικών τώρα υπερασπίζονται την διατήρηση τους μόνο και μόνο επειδή το πρότειναν οι ... συριζαίοι (όχι δεν μιλάω για ανησυχία του τι θα τις αντικαταστήσει απλά) Μετεμφυλιακό σύνδρομο; Κομματοκρατία; Υποκρισία σίγουρα. Δεν ξέρω αλλά αυτό μας έχει φάει ως κοινωνία - εννοείται ισχύει και από την αντίθετη.
Χθες έλαβε χώρα ένα φοβερά τραγικό γεγονός, η αυτοκτονία ένος νέου παιδιού που επρόκειτω να ξεκινήσει τις εξετάσεις.Όπως ακριβώς το φαντάστηκα, αρκετοί έσπευσαν να φορτώσουν όλη τη ευθύνη στην ύπαρξη των πανελλαδικών. Προσωπικά συγκλίνω περισσότερο προς την άποψη που υποστήριξαν άλλοι, ότι οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν κυρίως στο οικογενειακό περιβάλλον. (Κάποιος υποστήριξε ότι είναι άδικο να στοχοποιούμε μια οικογένεια που έχει ήδη δεχθεί ένα τραγικό πλήγμα, και έχει δίκιο. Ωστόσο, ο μόνος τρόπος να την σεβαστούμε θα ήταν η πλήρης σιωπή. Άπαξ και ορισμένοι ξεκίνησαν την απόδοση ευθυνών, είναι κατά τη γνώμη μου εξίσου άδικο να μην υπάρχει ο αντίλογος.)Οι αιτίες λοιπόν θα μπορούσαν να είναι χοντρικάα. Οι εξετάσεις από μόνες τουςβ. Η οικογενειακή πίεσηγ. Ψυχολογικά προβλήματα του παιδιούδ. Άσχετη αιτία που απλώς συνέπεσε με την εξεταστική περίοδο.Θεωρώ το δ. ελάχιστα πιθανό (όχι αδύνατο). Αν ίσχυε το α., αν δλδ οι πανελλαδικές οδηγούσαν νομοτελιακά σε αυχοσειρία, θα είχαμε σαφώς περισσότερες περιπτώσεις, τόσα χρόνια. Αντιθέτως, με όλο το σεβασμό, η ακραία πίεση από τους γονείς είναι κάτι που το βλέπω γύρω μου συνεχώς. Ακόμη και αν ισχύει το γ., κάθε άλλο παρά αφαιρεί ευθύνες από την οικογένεια, ειδικά αφού μιλάμε για ανήλικο. Δυστυχώς πολλοί αγνοούν τις κραυγές απόγνωσης παιδιών με ιδιαίτερα εύθραυστο ψυχισμό ως απλά καπρίτσια, που θα τα ξεπεράσουν με λίγο "σπρώξιμο".Με όλα αυτά που θέλω να καταλήξω; Σίγουρα όχι στο ότι το σύστημα των πανελλαδικών είναι υπέροχο και δεν πρέπει να αλλάξει! Κάθε άλλο!Απλώς αυτό πρέπει να λάβει χώρα στο πλαίσιο μια πολύ γενικότερης και ευρύτερης αναμόρφωσης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το οποίο, απ' όπου κι αν το πιάσεις, βρωμάει. Ως απειροελάχιστα παραδείγματα να αναφέρω την παπαγαλία, την αποσπασματική παρουσίαση των γνώσεων που συσσωρεύονται ως λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι για να πεταχτούν από το μυαλό με το πέρας των εξετάσεων, τη μηδενική ανάπτυξη κριτικής σκέψης. [Δλδ αν πάρουμε ένα από τα ουσιαστικότερα μαθήματα, την ιστορία, απαραίτητη πραγματικά σε όλους, τι συναντάμε; Ένα συνονθύλευμα άπειρων ονομάτων, ακριβών ημερομηνιών και τοποθεσιών, και ελάχιστη έμφαση σε σχέσεις αιτίου και αιτιατού, σε τοποθέτηση της εθνικής ιστορίας στο ευρύτερο διεθνές πλαίσιο, σε τάσεις, σκοπιμότητες... Μόνο άπειρα, συχνά δευτερέυοντα, γεγονότα. Αντίστοιχη προσέγγιση στη γλώσσα, για τη λογοτεχνία να μην το πιάσω καν.]Που θέλω να καταλήξω; Στο ότι το θέμα των πανελληνιών είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα. Το ζήτημα είναι η γνώση να μεταδίδεται και να αφομοιώνεται. Στο τωρινό σύστημα απλώς σε ταΐζουν άπειρες γνώσεις που σύντομα τις ξερνάς.Αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται να εκλείψει εντελώς το άγχος ή η κούραση. Δεν γίνεται επίσης να μη νιώσει ποτέ κανείς το αίσθημα της αποτυχίας. Πρώτον γιατί έτσι δεν "βγαίνουμε". Εγώ δε μπορώ να περιμένω να με πάρουν πρίμα μπαλαρίνα στα Μπαλσόι επειδή το θέλω και δεν πρέπει να νιώσω τη γεύση της απόρριψης. Μετά κανείς δεν θα θέλει να δει τις παραστάσεις. Εξάλλου λίγη αποτυχία στη ζωή κάνει καλό, σε προσγειώνει, σου μαθαίνει τα όριά σου, και το πόσο είσαι διατεθειμένος να αγωνιστείς για να τα ξεπεράσεις, αν μπορείς.Ο μόνος χώρος όπου ο άνθρωπος, ειδικά ο νέος, δεν πρέπει να νιώθει ποτέ το αίσθημα της απόρριψης είναι η οικογένειά του (για να επανέλθω στην αρχή του σχολίου μου). Δυστυχώς σε ορισμένα θέματα η πολιτεία δε μπορεί να υποκαταστήσει τη στήριξη της οικογένειας.Κοινώς, το να μην περάσεις στην ιατρική είναι το τέλος του κόσμου μόνον εάν σε έχουν πείσει ότι οι μη γιατροί είναι άνθρωποι δεύτερης κατηγορίας. Επίσης, αν λιγότεροι άνθρωποι πιέζονταν να ακολουθήσουν δύσκολα, κουραστικά μονοπάτια που δεν τους ταιριάζουν, θα ήταν λιγότεροι αυτοί που γεύονται την απόρριψη. Εδώ κανονικά θα ξεκινούσε μια τεράστια συζήτηση για τις αιτίες που η ελληνική (ναι! σχεδόν μόνο η ελληνική!) κοινωνία συνεχίζει να έχει την απαρχαιωμένη νοοτροπία ότι σκοπός της ζωής είναι το πανεπιστημιακό πτυχίο, ότι ο υδραυλικός είναι πιο άχρηστο κομμάτι της κοινωνίας από τον κοινωνιολόγο, που με τη σειρά του είναι ένα τίποτα μπροστά στον δικαστή. Αλλά αυτή η συζήτηση είναι τεράστια, και έχω ήδη κατά πολύ υπερβεί τον αριθμό λέξεων ενός νορμάλ σχολίου...Ένα τελευταίο σχόλιο, για το συγκεκριμένο άρθρο: Συμφωνώ απολύτως με τον Άρη. Όπως εξήγησα, κάπου κάπως πρέπει να υπάρχει ο έλεγχος. Πριν τα ΑΕΙ/ΤΕΙ; Μέσα; Αυτό δεν είναι το πρωτεύον νομίζω. Χοντρικά μόνο να πω: Η πανελλάδικές εάν έχουν ΕΝΑ καλό είανι ότι είναι απρόσωπες. Παίρνουμε βέβεια έτσι μια μερική, αποσπασματική εικόνα του μαθητή. Από την άλλη, τόσο στο σχολείο (ειδικά σε μικρές κοινωνίες) όσο και στις σχολές, ενίοτε δεν επηρεάζεται η κρίση των βαθμολογητών από προσωπικές συμπάθειες, αντιπάθειες, παραξενιές, ακόμη και συμφέροντα ή εξωτερικές πιέσεις;
να σχολιάσω αυτό το κομμάτι.. [Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης βέβαια το να βάλουμε στο πανεπιστήμιο κάθε παιδί που τελειώνει το Λύκειο, σημαίνει ταυτόχρονα και επιβάρυνση κάθε οικογένειας, προσλήψεις άπειρων καθηγητών, μεγαλύτερες σχολές κλπ. Πρώτα από όλα, θα γλιτώσουν οι οικογένειες απο εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο και χιλιάδες ευρώ ανά οικογένεια στα φροντιστήρια. Θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας και επιστημονικές μελέτες.με αποτέλεσμα, εαν επιβαρυνθούν + 50 η 100 ευρώ η κάθε οικογένεια που έχει παιδιά τον χρόνο, δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που σπαταλά σήμερα.Δεύτερων, τόσα έξοδα κάνουν για τους αλλοδαπούς, που επιβαρύνονται οι ελληνικές οικογένειες, να κόψουν από εκεί. Αλλά εδω μιλάμε για τον Τσίριζα...
Δύσκολο θέμα, εξαιρετικά δύσκολο. Νομίζω πάντως ότι η κατάργηση των πανελλαδικών δεν είναι η λύση. Ούτε το να ανοίξουν ελεύθερα οι πόρτες των σχολών σε όλους τους ενδιαφερόμενους (σχολές όπως οι Νομικές και οι Ιατρικές θα γέμιζαν, με αντικειμενικά προβλήματα στη διδασκαλία, έστω και μέχρι να απορριφθούν οι ακατάλληλοι, ενώ άλλες θα ερήμωναν). όσο για τα Πανεπιστήμια στις μη κεντρικές επαρχιακές πόλεις, δεν νομίζω ότι θα άντεχαν για πολύ, από την έλλειψη φοιτητών και μόνο. Θα μου πεις, θα έπρεπε να έχει Πανεπιστήμιο κάθε επαρχιακή κωμόπολη; Σωστό κι αυτό...Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ότι η όποια αλλαγή δεν θα γίνει πάνω στις πλάτες των παιδιών...
Αυτό που λες θα συνεβαίνε για 2,3 άντε 5 χρόνια το πολύ. Μετά απο ένα διάστημα οι μαθητές θα καταλαβαίνανε πλέον πως μπαίνοντας στην ιατρίκη χώρις τα απαραίτητα προσόντα θα ήταν μάταιο και δεν θα πηγαίνανε καθόλου. Το ίδιο είχε γίνει και στην Γερμανία και πλέον δεν υπάρχουν τέτοιου είδους προβλήματα, μάλλον το αντίθετο.Όσο για τα πανεπιστήμια στην επαρχία απάντησες μόνος/η σου.
Στην επαρχία υπάρχουν πανεπιστήμια σε κομβικά σημεία τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες ολόκληρων νομών.Άιντε κλείσε το Πανεπίστημιο Κρήτης ή Θεσσαλίας ή Θράκης(και τα αντίστοιχα ΤΕΙ) και τα παραρτήματα που έχουν σε παραπλήσιες πόλεις(τα οποία παραρτήματα δεν ζημιώνουν παραπάνω τον φορολογούμενο επειδή υπάρχουν,τα λειτουργικά τους έξοδα καλύπτονται από την χρηματοδότηση του ιδρύματος σαν σύνολο),να δω πως θα εξυπηρετήσεις τις ανάγκες των φοιτητών των εκεί περιοχών.Θα τους στείλεις όλους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη:Γιατί ουσιαστικά αυτό προτείνετε:ακούσατε ότι υπάρχει παράρτημα στην Καρδίτσα π.χ. και νομίζετε ότι είναι διαφορετικός φορέας από το ΤΕΙ της Λάρισας.
Και να τις καταργήσουν αισθάνομαι βέβαιος ότι θα γίνει χωρίς σοβαρή μελέτη και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και τελικά τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο μπάχαλο απ' ό,τι ήταν (όχι επειδή είναι συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή έτσι γίνονται τα πάντα στην Ελλάδα και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν δείχνει να αποτελεί εξαίρεση)
Σίγουρα χρειάζεται αλλαγή το σύστημα και σίγουρα δεν θα μας την προσφέρει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Εκτός αν αλλαγή εννοούμε κατάργηση του δημόσιου πανεπιστημίου.Ας δούμε πρώτα τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και μετά γκρινιάζουμε για την φουκαριάρα την νεολαία για την οποία σε άλλες περιπτώσεις γενικά αδιαφορούμε.
Να και μια φορά που συμφωνώ μαζί σου.Πέφτει κράξιμο και παραφιλολογία 2 φορές τον χρόνο λόγω σκόρπιων αφορμών και στην ουσία πόσοι ασχολούνται με τα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα;Πόσες κουβέντες π.χ. έχουν γίνει σε φόρουμ,σε ειδήσεις,σε εφημερίδες,δεν ξέρω και γω τι άλλο για τα ουσιαστικά;Π.χ. η υποχρηματοδότηση των σχολείων και των πανεπιστημίων,οι μειώσεις προσωπικού,η έλλειψη σε υποδομές λόγω αυτής της τακτικής;Και το κατά πόσο αυτά οδηγούν στην πλήρη απαξίωση του εκπαιδευτικού συστήματος με απώτερη συνέπεια στο μέλλον να έχεις κλείσιμο/συγχωνεύσεις/ιδιωτικοποιήσεις σχολών;Και δεν μιλάμε μόνο για τα παραστήματα στην "Κωλοπετεινίτσα" που πολλοί υποστηρίζετε ότι πρέπει να κλείσουν(το αν διαφωνώ ή συμφωνώ άσχετο στην συγκεκριμένη περίπτωση).Πλέον μιλάμε και για μεγάλα Ιδρύματα με μια άλφα ιστορία 50 και βάλε ετών(στην καλύτερη των περιπτώσεων-αν σκεφτείς ότι το ΕΜΠ έχει ενάμιση αιώνα κοντά και αντιμετωπίζει προβλήματα).Βέβαια η πλειονότητα πλέον είναι της νοοτροπίας να υπάρχουν μανατζαρέοι στα όργανα σχολείων και σχολών λες και έχει καμία σχέση με την εκπαίδευση ο εκάστοτε τεχνοκράτης/σύμβουλος επιχειρήσεων.Αν θέλετε να ασχοληθείτε με την εκπαίδευση διαλέξτε πιο ουσιαστικούς τρόπους από τους αφορισμούς.
Κύριε Δημοκίδη θέλω να αναφέρω και μία παράμετρο η οποία δεν έχει αναλυθεί καθόλου. Λένε πολλοί ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ένα χτύπημα στην παραπαιδεία. Πέραν του ότι (όπως έγραψα και σε σχόλιο μου στο προηγούμενο άρθρο) δεν πιστεύω πως θα γίνει κάτι τέτοιο, ας σκεφτούμε λίγο όλοι μας. Θα θέλει το κράτος να χτυπήσει την παραπαιδεία;;Εάν σκεφτούμε πόσα άτομα απασχολούνται στον τομέα της παραπαιδείας, τα μεγάλα έσοδα του κράτους από την φορολόγηση αυτών των επιχειρήσεων, τα συνέδρια και τις ημερίδες που πολύ συχνά διοργανώνουν δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα ήθελε μια κυβέρνηση να μην υπάρχει η παραπαιδεία. Και με όλους αυτούς τους καθηγητές τι θα γίνει; Επίσης, θα έπαυε να υφίσταται και η γνωστή τακτική των καθηγητών του δημοσίου οι οποίοι παράνομα κάνουν και ιδιαίτερα σε μαθητές, οπότε θα κοβόταν μια μεγάλη πηγή εσόδων γι αυτούς. Θα πει κάποιος ότι τα λεφτά θα έμεναν στις τσέπες των οικογενειών. Όταν όμως (καλώς ή κακώς, για μένα κακώς) το οικονομικό μας σύστημα βασίζεται στον καταναλωτισμό δεν πιστεύω ότι θα ευνοούνταν η οικονομία.Γενικά είναι πολύ μεγάλο το θέμα για να αναλυθεί μέσα σε μια συνέντευξη τύπου. Και με τον τρόπο που το διαχειρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ πιο πολύ για παιχνίδι εντυπώσεων παρά ουσίας μου φαίνεται.
Κατι ομως πρεπει ν' αλλαξει. Τοσα χρονια στην εκπαιδευση κι ομως συνεχιζει να με αναστατωνει το θεαμα παιδιων που κατα τη διαρκεια της Β-Γ Λυκειου μετατρεπονται σε ζομπι, χανουν την ικμαδα τους, τον προσωπικο τους χρονο, και στο τελος της διαδικασιας ειναι κουρελια. Για να μην αναφερω τις τραγικες περιπτωσεις σαν την χθεσινη.
Έτσι όπως το πάνε στον ΣΥΡΙΖΑ, μετά την εξαγγελία της κατάργησης των πανελλήνιων, των φόρων, των μνημονίων κτλ, να δείτε που σε λίγο θα μας λένε ότι όταν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση θα καταργήσει και το καθημερινό ξύρισμα...! Μέχρι σήμερα ήξερα την "παροχολογία" πριν τις εκλογές. Τα νέα εκλογικά ήθη όμως μάλλον αφορούν σε "καταργησιολογία"....