ΣΥΡΙΖΑ: Θα καταργήσουμε τις Πανελλαδικές

ΣΥΡΙΖΑ: Θα καταργήσουμε τις Πανελλαδικές Facebook Twitter
88

Την κατάργηση, στην ουσία, των Πανελλαδικών εξετάσεων προαναγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ για την περίπτωση που γίνει κυβέρνηση της χώρας. Σε ανακοίνωση με αφορμή τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών, η αξιωματική αντιπολίτευση αναφέρει ότι:

 «Οι πανελλαδικές εξετάσεις ήταν πάντα μια "δοκιμασία" μεγάλης διάρκειας, μια μαραθώνια κούρσα με τεράστιο ψυχολογικό και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και για τις οικογένειές τους.

»Η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και η κοινωνία πια γνωρίζει καλά ότι είναι άδικες, ότι ενισχύουν την ταξικότητα της εκπαίδευσης, τον ανταγωνισμό και τους αποκλεισμούς, ότι είναι διαβλητές όπως έδειξε η ίδια η ζωή».

Όπως σημειώνει, ως αυριανή κυβέρνηση της Αριστεράς:

»- Θα καταργήσει το νόμο περί "νέου λυκείου" και θα αποδεσμεύσει άμεσα τις εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Παράλληλα θα επανεξετάσει το ατελείωτο πλέγμα εξετάσεων, θα το καταργήσει και θα το αντικαταστήσει με ένα διαρκή πολύπλευρο έλεγχο των γνώσεων των μαθητών που δεν θα διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως δεν θα δημιουργεί στους μαθητές και στις μαθήτριες το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας.

- Θα ξεκινήσει ένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους εκπαιδευόμενους, όλη την ελληνική κοινωνία για την ανασυγκρότηση της δημόσιας παιδείας που επιβάλλεται.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ έχει έναν ξεκάθαρο στόχο να διασφαλίσει το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση σε ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, γι αυτό προτείνει:

- 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλες και όλους και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
- Ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης και μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση,
- Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Ενιαίο χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας». 

88

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Θα καταργησει τις πανελλαδικες ε?απο το 2006 απο εδωσα πρωτη φορα ολοι οσοι πανε για την εξουσια πονταρουν στις πανελλαδικες.και οι τρεις πρωθυπουργοι που βγηκαν απο τοτε ειχαν ως μονιμη εξαγγελια την καταργηση των πανελληνιων και ολων οσων αναφερει ο κυριος Τσιπρας.Τι θα αλλαξει και με αυτον?κατα την ταπεινη μου αποψη τιποτα.οποτε καλο ειναι να μην υποσχονται οτι τους κατεβει για να τσιμπησουν κανα ψηφαλακι παραπανω και να μην παιζουν με ενα τετοιο θεμα το οποιο αφορα τη ζωη χιλιαδων παιδιων,......
Παρακαλώ να μην είστε μικρόμυαλοι. Παρόμοια συστήματα υπάρχουν και σε άλλες χώρες οι οποίες έχουν πάει πολύ μπροστά από θέμα παιδείας, στις οποίες ωστόσο υπάρχει οργάνωση, και καθόλου "αιώνιοι φοιτητές". Η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια είναι κάτι το παρακινδυνευμένο, αλλά σκεφτείτε το θέμα του "νέου λυκείου". Πανελλαδικές από την πρώτη λυκείου; Σε 15χρονους εφήβους; Και παρόλα αυτά, συνεχίζουν να λένε ότι αυτά "είναι τα καλύτερα μας χρόνια" Και για να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα, γνωρίζετε πόσοι μαθητές τις πρώτης και τις τρίτης (γιατί καταργήθηκε για την τρίτη λυκείου το δικαίωμα μείωσης των μορίων, σε περίπτωση που ο μαθητής άνηκε σε πολύτεκνη/τρίτεκνη οικογένεια), καταφεύγουν σε ψυχολόγους για να αντιμετωπίσουν τις τυχόν καταθλίψεις/κρίσεις άγχους που έχει δημιουργήσει το εκπαιδευτικό σύστημα; Πλέον μιλάμε για νέους, οι οποίοι βλέπουν τα όνειρα τους να γκρεμίζονται μπροστά στα μάτια τους. Και σε καμία περίπτωση δεν τα βγάζω από το μυαλό μου αυτά. Και εγώ μια από αυτούς τους "νέους" είμαι. Και δηλώνω αγανακτισμένη, απογοητευμένη και απίστευτα θυμωμένη. Είμαστε η μόνη ελπίδα τις χώρας να πάει μπροστά. Και όλοι τους καταστρέφουν κάθε ελπίδα για κάτι καλύτερο στο μέλλον. Πλέον όλοι -ανεξαρτήτως- κοιτούν το συμφέρον τους. Το κάθε κόμμα προσπαθεί να κάνει κυβέρνηση, και μετά να "μπαλώσει" όσο ποιο γρήγορα γίνεται τις πληγές που έχουν δημιουργήσει στην Ελλάδα. Σε μια Ελλάδα του αρχαίου πολιτισμού, της δημοκρατίας, της πλούσιας ιστορίας και των τεχνών. Πιστεύω ακράδαντα ότι είμαστε η ντροπή της ιστορίας μας. Γενικά, για να μην πολυλογώ, και εμείς σαν μαθητές, και οι γονείς μας οι οποίοι βλέπουν το πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος από την οπτική γωνία του γονιού, ψάχνουμε όλοι μας ένα τρόπο να σωθούμε, ένα τρόπο, μια πρόταση σαν την παραπάνω, κάτι να μας σώσει. Γιατί κυριολεκτικά, πλέον ορισμένοι το βλέπουν ως ζήτημα ζωής και θανάτου. Οι γονείς μαζί με τα φροντιστήρια, πληρώνουν και έναν ψυχολόγο γιατί "δεν είναι καλά το παιδί, έχει πολύ άγχος". Γινόμαστε πειραματόζωα, και δοκιμαζόμαστε καθημερινά για τις αντοχές μας. Μα κάποια στιγμή ο άνθρωπος κουράζεται.Δεν γνωρίζω αν αυτά που υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ισχύουν, μα θα ήθελα να το αποδείξουν.Παρ' όλα αυτά, λυπάμαι. Λυπάμαι απίστευτα πολύ. Και ντρέπομαι. Και θα ήθελα, αν όχι απαιτούσα να αισθάνονται λίγο ντροπή και λίγες τύψεις και αυτοί που κυβερνάνε αυτή την χώρα (ή να πω ερείπιο;). Λυπάμαι...
Κάποιος να καταργήσει το εκπαιδευτικό σύστημα, τις αξίες του, τις μεθόδους του και όλους τους ηλίθιους που τους αρέσει να τους αποκαλούν «δασκάλους» ενώ δεν είναι.Προσωπικά δεν έμαθα τίποτε απολύτως στο σχολείο παρά μόνο οτι ήμουν «κακός μαθητής» επειδή δε λειτουργώ με τη λογική των μαθηματικών (η οποία είναι μόνο μία από πολλές λογικές αντιλήψεις που υπάρχουν) και δε μπορούσα να παπαγαλίσω πράγματα που δεν μ' ενδιέφεραν. Θα πρέπει να διαχωριστεί απόλυτα η εκπαίδευση από την αγορά εργασίας. Δεν είναι η κατανάλωση η υπέρτατη αξία της ζωής, οι πιό πολλοί κάνουμε γελοίες δουλειές που δεν μας αφορούν.
"επειδή δε λειτουργώ με τη λογική των μαθηματικών (η οποία είναι μόνο μία από πολλές λογικές αντιλήψεις που υπάρχουν)"για πες άλλες τέσσερις.
-ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ; ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ!Συγγνώμη κύριε Τσίπρα αλλά όσο καλές και να είναι οι προθέσεις σας, νομίζω πως ο τρόπος σας είναι αρκετά ανορθόδοξος! Η Ελλάδα του 21ου αιώνα δεν είναι έτοιμη να δεχτεί ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα και αναφέρομαι κυρίως στην άκρατη εισαγωγή φοιτητών στα πανεπιστήμια. Στην Ελλάδα του 2014, που έχει καταργηθεί το 1/3 των πανεπιστημιακών τμημάτων λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων και που το ΑΠΘ κάνει απεργίες γιατί κυκλοφορούν σκορπιοί και τρωκτικά στους διαδρόμους, δεν είναι εφικτό να ανοίξουν τα πανεπιστήμια τις πόρτες τους σε όλους και να είναι αυτό λειτουργικό. Εάν θέλετε πραγματικά να βοηθήσετε και όχι να λαϊκέψετε, τότε μπορείτε να κάνετε αδιάβλητες τις πανελλαδικές. Το 15 να ειναι 15 και το 19 να είναι 19 και όχι το αντίστροφο, ώστε να πιστέψουν ξανά τα παιδιά και η κοινωνία στον θεσμό. Επίσης, τόσοι ψυχολόγοι είναι άνεργοι. Γιατί να μην αφομοιωθούν κάποιοι στα σχολεία, ούτως ώστε να ελέγχουν μαθητές αλλά και καθηγητές; Μάλιστα θα σας στοιχίσει λιγότερο από το να μπει ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας στα ΑΕΙ. Μου φαίνεται πως στις επόμενες εκλογες θα βγει ο Τσίπρας, θα επιβάλλει μέτρα τα οποία δεν θα μπορεί να στηρίξει η Ελλάδα του σήμερα, θα τα κάνει χειρότερα από οτι είναι τώρα (ναι γίνεται) και μετά θα βγει η Χρυσή Αυγή και θα κλαίμε με μαύρο (ή και με χρυσό) δάκρυ. Η χώρα διαλύεται. Με ουτοπικές υποσχέσεις δεν θα γίνει τίποτα.
Περι ταμπακιέρας; Θα ήθελα πιο συγκεκριμένες προτάσεις για τον *τρόπο* εξέτασης και διδασκαλίας. Είναι μεγαλύτερο πρόβλημα η μεθοδευμένη, δογματική διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες, παρά η σύνδεση των βαθμίδων. Αν οι πανελλήνιες ενθάρυνναν την κριτική σκέψη, ας έμεναν.
Ειλικρινά λυπάμαι που επέλεξαν την συγκεκριμένη μέρα να μιλήσουν για τις πανελλήνιες...Όταν την ίδια μέρα χάθηκε ένα νέο παιδί στην έναρξη των εξετάσεων....
"Παράλληλα θα επανεξετάσει το ατελείωτο πλέγμα εξετάσεων, θα το καταργήσει και θα το αντικαταστήσει με ένα διαρκή πολύπλευρο έλεγχο των γνώσεων των μαθητών που δεν θα διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως δεν θα δημιουργεί στους μαθητές και στις μαθήτριες το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας."Δηλαδή τι διαφορά έχει ο "διαρκής πολύπλευρος έλεγχος των γνώσεων" από το "ατελείωτο πλέγμα εξετάσεων", εκτός από τη διατύπωση εννοώ...;Έλεος πια με τις πασοκιές.
Χωρίς αξιολόγηση της Παιδείας, των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και αλλαγές πάνω σε αυτές τις αξιολογήσεις, ανακοινώσεις από οποιοδήποτε κόμμα είναι εκ του πονηρού, για ψηφοθηρία. Η παραπαιδεία των φροντιστηρίων πρέπει να σταματήσει. Κάνει αφαίμαξη στα οικονομικά των γονιών και στον χρόνο των μαθητών. Καλύτερα να αντικατασταθεί με μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια που θα έχουν αξιολογηθεί πριν πάρουν άδεια λειτουργίας και μετά κάθε 3-5 χρόνια. Αντί να διδάσκονται οι μαθητές της δευτεροβάθμιας σε επανάληψη τα ίδια και τα ίδια για να απομνημονευτούν για τις εξετάσεις ας διδάσκονται αυτά που θέλουν πραγματικά να μάθουν στην ανώτερη ή ανώτατη παιδεία. Οι εξετάσεις δεν μπορούν ολότελα να καταργηθούν αλλά πρέπει να αλλάξουν. Να είναι είτε γενικές με ένα μίνιμουμ σκορ εισαγωγής αλλά και με άλλους παράγοντες να κρίνουν την είσοδο στο πανεπιστήμιο ή ειδικές κατά μάθημα με το κάθε πανεπιστήμια να αποφασίζει ποιο θα είναι το μίνιμουμ σκορ για το κάθε μάθημα που απαιτούν.Μια και τα απαραίτητα μαθήματα στα πρώτα τουλάχιστον δύο χρόνια πρέπει να είναι για τους περισσότερους σπουδαστές τα ίδια, οι βαθμοί τους πρέπει να είναι το πιο βασικό κριτήριο μεταφοράς τους από την μία σχολή στην άλλη ή από το ένα πανεπιστήμιο στο άλλο.Να είναι το πανεπιστημιακό σύστημα πιο ευέλικτο. Να έχει την ευκαιρία ο σπουδαστής να αλλάξει κύκλο σπουδών χωρίς να χάσει πολύ χρόνο. Τα πανεπιστήμια να έχουν στα τελευταία έτη σπουδών καλύτερη ειδίκευση και εφαρμογή των σπουδών σε συνεργασία είτε με ξένα πανεπιστήμια, είτε με ερευνητικά κέντρα και εταιρίες σε Ελλάδα και εξωτερικό στον κλάδο που θα εργάζονται ή θα κάνουν μεταπτυχιακή ειδίκευση μετά την αποφοίτηση.Τα καλοκαίρια μεταξύ σπουδών να μην πηγαίνουν στον βρόντο όπως συμβαίνει με τους περισσότερους σπουδαστές σήμερα. Είναι χρήσιμος χρόνος για εργασιακή εμπειρία ή έρευνα με κάποιο μισθό.Να υπάρχει μία εβδομάδα κάθε χρόνο πριν αρχίσει η χρονιά που να είναι η εβδομάδα αφιερωμένη σε καθαρά εξωσχολικές δραστηριότητες με συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού. Να γνωρισθούν οι σπουδαστές μεταξύ τους και οι διδάσκοντες με τους διδασκόμενους. Να μην έχει κανένας το δικαίωμα να διακόψει τις σπουδές όλων των άλλων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Για οσους ανησυχουν για το οτι θα εκλειναν τα φροντιστηρια και τοσοι εκπαιδευτικοι θα εμεναν ανεργοι. Και παλι δεν θα εκλειναν σε καμια περιπτωση. Πως αλλωστε τα ελληνοπουλα θα τελειωναν τη σχολη της επιλογης τους. Πιστεψτε με η παραπαιδεια θα εβρισκε τροπο και παντα θα βρισκει.
Κι εγω θα προτιμούσα να μπαίνω ελεύθερα και να κοπώ οταν δω οτι δεν μου αρεσει η δεν μπορω η οτι δεν ειναι για μενα κλπ, παρα να σκιζομαι για τις Πανελληνιες, να μπαινω και να καταλαβαινω οτι δεν μου αρεσει το αντικειμενο κατόπιν εορτης. Και μετα που κουραγιο να ξαναδωσεις, παλευεις μια δεκαετια και λες ας παρω το πτυχιακι να το εχω , ετσι για να μην παει τσαμπα ο κοπος μου. Τώρα ο Αλεξάκης δεν ξέρω τι σκοπευει να κάνει, αλλα αν κάποιος δεν δοκιμασει δεν θα μαθουμε ποτε.
" Ενισχύουν την ταξικότητα της εκπαίδευσης, τον ανταγωνισμό και τους αποκλεισμούς" .Καλά τους αποκλεισμούς το καταλαβαίνω, κάθε εξέταση είναι αποκλεισμός. Αλλά ταξικοτητα; οι εξετάσεις είναι αδιάβλητες. άσε που, και στο πανεπιστήμιο να μπουν όλοι, αν είναι να κοπούν όλοι στο α' εξάμηνο της... Ιατρικής τι νόημα έχει;
Όταν λέει ταξικότητα γενικά εννοεί ότι για να έχεις ικανή προετοιμασία για τις πανελλήνιες πρέπει να τα σκάσεις χοντρά στο κάθε φροντιστήριο. Άρα τα πλουσιότερα κοινωνικά στρώματα γενικά έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν καλύτερη προετοιμασία σε σχέση με τις εξετάσεις από ότι τα φτωχότερα και άρα να περάσουν σε καλύτερες σχολές.
Αυτό το σύστημα με τις πανελλήνιες έπρεπε να έχει καταργηθεί χροοοόνια πριν. Για μένα το μόνο που έκανε ήταν να βάζει τα παιδιά σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία για 2 χρόνια τουλάχιστον. Με φροντιστήρια, έξοδα, άγχος, καθόλου ελεύθερο χρόνο. Παπαγαλία για το 20, βαθύτερες γνώσεις ποτέ. Δίνεις το μάθημα και σε 2-3 μήνες δεν θυμάσαι καν για τι πράγμα μιλούσε. Όσοι γραφουν 20 πρέπει να γινουν ιατροί, δικηγόροι, αρχιτέκτονες οχι απο θέληση αλλά επειδή έχουν πιάσει το βαθμό. Αν δεν γράψεις καλά, εντάξει μωρέ θα περάσεις ιχθυοκαλλιέργεια και βλέπουμε.(όχι δεν είναι ανώριμα και χαζά τα παιδιά, το σύστημα σε ωθεί εκεί) Δηλαδή κάποιος που δεν μπορεί να μάθει ενα βιβλίο απ' έξω ή κάποιος που είχε μια άτυχη στιγμή, δεν γίνεται να κάνει αυτο που θέλει και ίσως το πληρώνει μια ζωή. Σε λίγο πιο αναπτυγμένες γειτονικές χώρες, τα παιδιά δίνουν εξετάσεις εισαγωγικές στο πανεπιστήμιο που τους ενδιαφέρει. Απο εκεί και πέρα αν πραγματικά σε ενδιαφέρει το τελειώνεις. Με αυτό το μέτρο θα κλείσουν και πολλές σχολές που αυτή τη στιγμή έχουν κόσμο κατα λάθος. Βέβαια δεν γίνεται μια τέτοια αλλαγή απο τη μια στιγμή στην άλλη, πρέπει να σκεφτούμε και το μετά. Τα πανεπιστήμια θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για μια τέτοια αλλαγή. Και πραγματικά χρειάζονται αλλαγές πολλές και εκεί.
"θα το αντικαταστήσει με ένα διαρκή πολύπλευρο έλεγχο των γνώσεων των μαθητών που δεν θα διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως δεν θα δημιουργεί στους μαθητές και στις μαθήτριες το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας..."Δηλαδή τα φροντιστήρια θα ξεκινουν πολύ νωρίτερα και πολύ πιο εντατικά. Και btw το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας μερικές φορές είναι αναπόφευκτο. Δεν μπορούμε να γίνουμε όλοι Γιατροί, Αρχιτέκτονες (ή ότι άλλο είναι της μόδας και άρα θέλει πολύ διάβασμα για να μπεις στην σχολή) κυρίως γιατί δεν είναι όλα τα μυαλά ίδια. Μπορούμε να το δεχτούμε αυτό;
Ειλικρινά, το λέω ως εκπαιδευτικός, οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι από τα ελάχιστα καλά πράγματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Η ρίζες του προβλήματος είναι:1)Η ύλη και τα βιβλία2)Το σύστημα εκμετάλλευσης και ψυχολογικής καταπίεσης της ΣΑΠΙΑΣ παραπαιδείας.
Σχολιάζετε όλοι την παραπαιδεία...ναι είναι ένα ζήτημα. Μεγάλο, όταν δίναμε ένα χιλιάρικο το μήνα για ιδιαίτερα μαθήματα...Γιατί όμως το κάναμε όλοι αυτό? (πέρα από το αυτονόητο του ότι θέλαμε να γίνουμε όλοι πανεπιστήμονες)Γιατί αγαπητέ μου, χωρίς να γίνεται προσωπικό αυτό σαφώς, το μάθημα στο σχολείο ήταν ανεπαρκές.Υπήρχαν καθηγητές που δεν έκαναν κάποια πράγματα στα μαθήματα κατεύθυνσης γιατί "τα κάνατε στο φροντιστήριο". Ειλικρινά μιλάω (ή μάλλον γράφω).Σκεφτείτε και αυτό. Αν δεν υπήρχε η παραπαιδεία, που θα εργάζονταν όλοι αυτοί οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί (φυσικοί, χημικοί, φιλόλογοι κτλ) ? Υπάρχουν λόγοι για αυτό το ρίζωμα της παραπαιδείας, με την οποία διαφωνώ όχι για τίποτα άλλο, αλλά γιατί έγινε θεσμός και λύση για την επαγγελματική αποκατάσταση του τρομερού αριθμού των εκπαιδευτικών.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Μόνο που πολλές φορές, το μάθημα από τους σχολικούς καθηγητές γίνεται επιτεδευμένα ανεπαρκές ώστε να δίνουν δουλειά στον εαυτό τους τα απογεύματα. Γιατί υπάρχουν και οι καθηγητές που καταφεύγουν στην παραπαιδεία λόγω ανεργίας, υπάρχουν και οι καθηγηταράδες που το πρωί κάνουν χαβαλέ στο σχολείο και το απόγευμα χτυπάνε 30-50 ευρώ/ώρα στα ιδιαίτερα... Όσο για την ανεργία, εγώ βλέπω σα λύση το εξής: περισσότεροι καθηγητές στα σχολεία, ώστε να γίνονται τα μαθήματα σε μικρά τμήματα με καλύτερο επίπεδο!! Αυτό θα έλυνε σχεδόν όλα τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας!
@katsikaki Συμφωνώ σε αυτά που λες, αλλά το πρόβλημα της μεγάλης ύλης που αναφέρει ο fishman είναι ένα μεγάλο χτύπημα στο σχολείο και ένα τεράστιο κίνητρο για να πας σε κάποιο φροντιστήριο.
Πάντα υπάρχουν καλοί και κακοί δάσκαλοι. Η παραπαιδεία δεν δημιουργείται επειδή υπάρχουν πολλοί κακοί δάσκαλοι, αλλά γιατί υπάρχει ζήτηση. Στα 30άρια τμήματα των δημοσίων και ο superman να είσαι δεν μπορείς να κάνεις μάθημα και να καταλάβουν όλοι από κάτω. Στα φροντιστήρια τα παιδιά μαθαίνουν γιατί υπάρχουν ανθρώπινες υποδομές και 6-7άρια τμήματα το πολύ. Αν εξαρχής το δημόσιο ήταν όπως τα φροντιστήρια ούτε ανέργους δασκάλους θα είχαμε και ούτε θα υπήρχε ανάγκη για παραπαιδεία.
Θα καταργήσετε τις πανελλαδικές;; Και τι ακριβώς θα βάλετε στη θέση τους;;;;Ξέρετε η μπα;;; Δεν βαριέσαι κορώνες να πετάμε να τσιμπάμε ψηφαλάκια.Αριστερό ήθος το λέμε αυτό;;; Τι ψάχνω να βρω τώρα θα μου πεις...τι ψάχνω...