Αμήχανη η Γερμανία μπροστά στην επικείμενη έκδοση του χιτλερικού "Ο Αγών μου" για πρώτη φορά μετά το 1945

Αμήχανη η Γερμανία μπροστά στην επικείμενη έκδοση του χιτλερικού "Ο Αγών μου" για πρώτη φορά μετά το 1945 Facebook Twitter
H πρώτη έκδοση του βιβλίου (αριστερά) και μια από τις πάμπολλες που ακολούθησαν (δεξιά)
4

Το μανιφέστο του Χίτλερ δεν έχει δημοσιευθεί στην Γερμανία από το 1945 καθώς η κυβέρνηση του κράτους της Βαυαρίας έλεγχε τα δικαιώματα του έργου που αποτέλεσε όχημα για την διάδοση των αντισημιτικών και ρατσιστικών ιδεών του ηγέτη του ναζιστικού κόμματος. Σήμερα όμως, 70 χρόνια μετά τον θάνατο του δικτάτορα τα πνευματικά δικαιώματα εξέπνευσαν.

Το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ιστορίας στο Μόναχο έχει ετοιμάσει μια ακαδημαϊκή έκδοση περίπου 2.000 σελίδων του αμφιλεγόμενου έργου, η οποία θα είναι διαθέσιμη στα βιβλιοπωλεία από τον Ιανουάριο και πλέον τα μεγάλα βιβλιοπωλεία εξετάζουν με αμηχανία το πώς θα αντιμετωπίσουν αυτήν την επί δεκαετίες απαγορευμένη μιλιταριστική δημηγορία.

Ο Χίτλερ συνέγραψε το μακροσκελές αυτοβιογραφικό του έργο κατά την διάρκεια της φυλάκισης του έπειτα από την αποτυχημένη απόπειρα να καταλάβει την εξουσία με πραξικόπημα το 1923. Το βιβλίο προωθούσε τις αντισημιτικές του ιδέες, έγινε δημοφιλές και τον βοήθησε να ανέλθει στην εξουσία το 1933. Η είσπραξη των δικαιωμάτων του απέφερε μια μικρή περιουσία.

 

Τώρα οι βιβλιοπώλες προσπαθούν να αποφασίσουν τι θα κάνουν με τα έσοδα που θα προκύψουν από την νέα έκδοση του.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του, το site Amazon σκοπεύει να δωρίσει τα κέρδη των πωλήσεων για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Η γερμανική αλυσίδα βιβλιοπωλείων Thalia δήλωσε ότι δεν πρόκειται να προωθήσει το βιβλίο και θα πραγματοποιούνται παραγγελίες μόνο "αν κάποιος πελάτης δηλώσει ρητά ότι επιθυμεί να προμηθευτεί ένα αντίτυπο." Η ανταγωνιστική αλυσίδα Hugendubel δήλωσε ότι "οι πελάτες μας μπορούν να βρούνε στο κατάστημα μας οποιοδήποτε βιβλίο δεν απαγορεύεται" ωστόσο η μάνατζερ Nina Hugendubel δεν διευκρίνισε αν και πώς θα προβάλλεται το βιβλίο στα καταστήματα τους. Η Ένωση Εκδοτών και Βιβλιοπωλών της Γερμανίας δεν παρείχε συγκεκριμένες οδηγίες σχετικά με το μάρκετινγκ της νέας έκδοσης του "Mein Kampf" πέραν του ότι αναμένει "τα μέλη της να αντιμετωπίσουν την σχολιασμένη έκδοση του έργου με υπευθυνότητα."

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ