Η θρυλική meme - αφίσα "Keep Calm and Carry On" πωλείται - Αυτή είναι η ιστορία της

Η θρυλική meme - αφίσα "Keep Calm and Carry On" πωλείται - Αυτή είναι η ιστορία της Facebook Twitter
0

Η θρυλική meme - αφίσα "Keep Calm and Carry On" πωλείται - Αυτή είναι η ιστορία της Facebook Twitter

Χωρίς αμφιβολία τα t-shirts, οι κούπες και τα memes που "γέννησε" η εμβληματική πλέον ασπροκόκκινη αφίσα "Keep Calm and Carry On" απαριθμούνται σε εκατοντάδες χιλιάδες ενώ άλλες τόσες είναι οι παρωδίες της συγκεκριμένης φράσης, που προσαρμόστηκαν στην καθημερινότητα αλλά και την γλώσσα δεκάδων χωρών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Από που ξεκίνησε όμως η άνευ προηγουμένου φρενίτιδα για μια φράση που στην ουσία αυτό που κάνει είναι να συστήνει ψυχραιμία;

Το "Keep Calm and Carry On" έγινε για πρώτη φορά αφίσα το 1939 κατόπιν εντολής της βρετανικής κυβέρνησης για μια σειρά προπαγανδιστικών πόστερ, στην οποία περιλαμβάνονταν δύο ακόμη με τα μηνύματα "Your Courage, Your Cheerfulness, Your Resolution Will Bring Us Victory" και "Freedom Is in Peril. Defend It With All Your Might." Μάλιστα, η γραμματοσειρά της αφίσας ήταν ειδικά σχεδιασμένη για να είναι δύσκολο να πλαστογραφηθεί από τους Γερμανούς, μαζί και με το στέμμα του βασιλιά Γεωργίου του 6ου. Τα δύο τελευταία μοιράστηκαν ευρέως όταν τον Σεπτέμβριο του 1939, στην έναρξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου, και ήταν κολλημένα από σιδηροδρομικούς σταθμούς μέχρι βιτρίνες καταστημάτων. 

 

Οι αφίσες προορίζονταν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση του ηθικού σε περίπτωση επίθεσης μεγάλης κλίμακας ή ακόμα και κατοχής από τους Ναζί, κάτι που για κάποιο διάστημα, φαινόταν πολύ πιθανό.

 


Το "Keep Calm" όμως είχε διαφορετική μοίρα. Σύμφωνα με κείμενο στην επίσημη ιστοσελίδα της βρετανικής κυβέρνησης γραμμένο από τον Dr. Henry Irving, το συγκεκριμένο μήνυμα βγήκε πιο εξευγενισμένο από την αρχική πρόταση που ήταν "Keep Calm, Don't Panic.". Η κυβέρνηση τύπωσε 2.5 εκατομμύρια πόστερ "Keep Calm", περιμένοντας μαζικό πανικό καθώς η αφίσα ήταν προορισμένη μόνο για μια μεγάλη κρίση ή για εισβολή, κάτι που τελικά δεν συνέβη ποτέ στη Μεγάλη Βρετανία. Αποτέλεσμα ήταν όλες αυτές οι αφίσες να καταλήξουν στην πολτοποίηση λίγο μετά το 1940 καθώς υπήρχε ταυτόχρονα έλλειψη χαρτιού. 

Το 2000, οι Stuart και Mary Manley, ιδιοκτήτες του βιβλιοπωλείου Barter Books στο Alnwick, Northumberland, βρήκαν τυχαία μια από τις αυθεντικές εκείνες αφίσες στον πάτο ενός κουτιού από βιβλία που είχαν αγοράσει σε δημοπρασία. Όταν αποφάσισαν να καδράρουν την αφίσα και να την κρεμάσουν στο μαγαζί τους, σε καμία περίπτωση δεν είχαν φανταστεί την φρενίτιδα που θα ακολουθούσε και το πόσο δημοφιλής θα γινόταν στα επόμενα χρόνια. Οι πελάτες του βιβλιοπωλείου λάτρεψαν την αφίσα και το σύνθημά της προτρέποντας τον ιδιοκτήτη να την ανατυπώσει σε περισσότερα κομμάτια.

Το "Κeep Calm" γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση το 2008, όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση, ξεκινώντας από την Μεγάλη Βρετανία και φτάνοντας μέχρι τις ΗΠΑ 

Για την ιστορία, η αφίσα του βιβλιοπωλείου που τα ξεκίνησε όλα και που είναι εξαιρετικά σπάνια καθώς πιστεύεται πως οι αυθεντικές εκείνης της περιόδου που έχουν επιζήσει μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, βγαίνει τώρα σε δημοπρασία στο Λονδίνο με τιμή εκκίνησης τις 21.250 λίρες. 

Δείτε το βίντεο με ολόκληρη την ιστορία του "Keep Calm and Carry On":

Με πληροφορίες από Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ