Το Tesla Semi είναι το ασφαλέστερο και πιο άνετο φορτηγό που έχει σχεδιαστεί ποτέ. Τέσσερις κινητήρες παρέχουν μέγιστη επιτάχυνση ενώ απαιτούν το χαμηλότερο ενεργειακό κόστος ανά χιλιόμετρο.

 

Στη χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Καλιφόρνια, η Tesla του Elon Musk παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό φορτηγό Tesla Semi, ένα επαναστατικό μοντέλο που αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα στους βαρείς μεταφορείς εμπορευμάτων και πρόκειτα φέρει την υψηλή τεχνολογία στις λεωφόρους της επόμενης δεκαετίας. Mάλιστα, ο ίδιος έφερε ένα οδηγώντας το στο χώρο της παρουσίασης. Ο μινιμαλιστικός, σχεδόν διαστημικός, σχεδιασμός του δίνει μια επιβλητική ταυτότητα στο μοντέλο, ενώ το αεροδυναμικό του σχήμα μοιάζει να δένει απόλυτα και με τον εσωτερικό χώρο του οδηγού, ο οποίος κάθε άλλο παρά φορτηγό θυμίζει. Το πιο εντυπωσιακό στο Tesla Semi είναι η αυτονομία του, αφού μπορεί να καλύψει απόσταση 1.000 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, οι οποίες βρίσκονται στο κάτω από το πιλοτήριό του. Η απόσταση αυτή έχει μετρηθεί με πλήρες φορτίο και ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η πλήρης φόρτιση των «megachargers» του Tesla Semi ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά, ενώ σε ένα αντίστοιχο diesel φορτηγό το «γέμισμα» διαρκεί περίπου 15 λεπτά σε κάποιο πρατήριο καυσίμων. Μια ιδέα που προτείνει ο Musk είναι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στους χώρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων για εξοικονόμηση χρόνου, όπου το φορτηγό θα μπορεί να γεμίζει τις μπαταρίες του μέχρι να φορτώσει ή να ξεφορτώσει το εμπόρευμα.

 

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του Tesla Semi είναι ότι φέρει την ίδια υψηλή τεχνολογία όπως το Model 3 της εταιρείας, που ενσωματώνει την τεχνολογία Enhanced Autopilot της Tesla. Αυτό το αυτόνομο σύστημα μπορεί να διατηρεί το όχημα στην ίδια λωρίδα, να το κάνει να προσπεράσει, να φρενάρει ή να σταματήσει αργά και προσεκτικά στην άκρη του δρόμου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ακόμα και να ειδοποιήσει πρώτες βοήθειες ή κάποιο ασθενοφόρο σε περίπτωση που ο οδηγός πάθει κάτι και δεν ανταποκρίνεται. Τα «έξυπνα» ηλεκτρονικά του συστήματα καθιστούν αδύνατο το «ντελαπάρισμα» του φορτηγού, αφού το πολύ χαμηλό κέντρο βάρος του οφείλεται στις μπαταρίες του οι οποίες έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στο πάτωμα του οχήματος. Ενθουσιασμένος ο Musk μίλησε για τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του που υπόσχονται επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα σε 20 δευτερόλεπτα με φορτίο 36 τόνων. Δεν υπάρχουν ταχύτητες, μόνο γκάζι, ενώ όπως είπε ο δημιουργός του, τα φρένα του Semi Truck έρχονται με ισόβια εγγύηση και δεν θα χρειάζονται αλλαγή ποτέ, αφού η ηλεκτρική ενέργειά τους θα μεταφέρεται κατευθείαν στους συσσωρευτές. Βέβαια, δεν είναι ακόμη σαφές πότε ή σε ποιες λεωφόρους θα το δούμε να κυκλοφορεί πρώτα, ούτε ξέρει κανένας πότε θα ξεκινήσουν να χτίζονται οι σταθμοί που θα μπορούν να το γεμίζουν με ενέργεια, αλλά ο Musk είπε ότι η παραγωγή τους θα ξεκινήσει το 2019. 

 

H εσωτερική καμπίνα του οδηγού.
H εσωτερική καμπίνα του οδηγού.

 

Η παραγωγή των ηλεκτρικών Tesla Semi θα ξεκινήσει το 2019.
Η παραγωγή των ηλεκτρικών Tesla Semi θα ξεκινήσει το 2019.