Κορωνοϊός: Μας προστατεύουν οι κενές μεσαίες θέσεις στα αεροπλάνα; Τι πραγματικά ισχύει

Κορωνοϊός: Μας προστατεύουν οι κενές μεσαίες θέσεις στα αεροπλάνα; Τι πραγματικά ισχύει Facebook Twitter
0

Μία από τις νέες συνήθειες που επέβαλε ο κορωνοϊός για ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές μετακινήσεις και εν γένει τα ταξίδια και τις μεταφορές ήταν τα κενά καθίσματα, προκειμένου να υπηρετηθεί το πρόσταγμα της κοινωνικής απόστασης. 

Δυστυχώς, όμως, φαίνεται ότι η πραγματικότητα δεν εναρμονίζεται με τις προσδοκίες όλων για ασφάλεια στην μετά Covid-19 εποχή. 

Μικρό ιστορικό: οι αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο ήταν αυτές που επλήγησαν περισσότερο από τον κορωνοϊό. Η μετάβαση στην κανονικότητα όριζε τα μεσαία καθίσματα μέσα στο αεροπλάνο να μένουν κενά, όμως, η σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα, μοιραία σήμαινε και αυξημένη ζήτηση. 

Κάποιες αμερικανικές εταιρείες από την πρώτη μέρα της επανεκκίνησης διαπίστωσαν ότι η εξίσωση "μεσαίο κάθισμα" θα ήταν από τις πλέον δύσκολες στην επίλυση της. Όμως, όλη αυτή η συζήτηση έχει νόημα; Είμαστε πραγματικά προστατευμένοι όταν μας χωρίζει μία θέση από τον συνεπιβάτη μας; Ας δούμε τι πραγματικά ισχύει, για παράδειγμα, σε ένα Boeing 767, αν κάποιος νοσεί με κορωνοϊό και ακόμη χειρότερα αν βήξει μέσα στο αεροπλάνο. 

Όπως εξηγεί ο Qingyan Yan Chen, καθηγητής Μηχανολογίας του πανεπιστημίου Purdue, όταν κάποιος βήχει μέσα στο αεροπλάνο, είναι τέτοιο των σύστημα του εξαερισμού των εμπορικών αεροπλάνων στο σύνολό τους, που τα σταγονίδια αρχικά ανεβαίνουν προς τα πάνω μέσα στην καμπίνα και εν συνεχεία διαχέονται στο αεροπλάνο.

Μάλιστα, ο ίδιος χρησιμοποιεί με γραφήματα το παράδειγμα αυτού που είχε συμβεί σε ένα άλλο Boeing 737, το οποίο μετέφερε ασθενή με SARS για να εξηγήσει γιατί ακριβώς το ρίσκο παραμένει, ειδικά αν οι επιβάτες δεν φορούν μάσκες. 

 

 

Όπως αποκαλύπτεται και από το σχετικό βίντεο, το μεσαίο κάθισμα έχει νόημα να παραμένει κενό από τη στιγμή που οι επιβάτες είναι περιορισμένοι σε αριθμό ανά πτήση και φυσικά τηρούν τους κανόνες υγιεινής και επιμένουν να φορούν μάσκα. 

Σημαίνει, όλο αυτό όμως, ακριβότερα αεροπορικά εισιτήρια στο άμεσο μέλλον; Σύμφωνα με τον John Grant, αναλυτή των οικονομικών δεδομένων αεροπορικών εταιρειών, "οι αεροπορικές εταιρείες εδώ και λίγο καιρό έχουν να κινηθούν ανάμεσα σε πολύ λεπτά όρια και άπειρες κόκκινες γραμμές". Αυτό σημαίνει ότι ο παράγοντας του κενού μεσαίου καθίσματος ίσως μεταφράζεται σε 52% αύξηση στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων για να αντέξουν οι εταιρείες τα κόστη της λειτουργίας τους. 

Εδώ, η συνεργασία μεταξύ επιβατών και αεροπορικών ίσως αποδειχθεί το κλειδί για να επιτευχθεί και η ασφάλεια των ταξιδιωτών και η βιωσιμότητα των εταιρειών και το να παραμείνουν σε λογικές τιμές τα αεροπορικά εισιτήρια, 9 εβδομάδες μετά το οδυνηρό lockdown. 

  

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί το χρήμα να νικήσει τον θάνατο; Τι κάνουν οι πλούσιοι για να ζήσουν για πάντα

Tech & Science / Μπορεί το χρήμα να νικήσει τον θάνατο; Τι κάνουν οι πλούσιοι για να ζήσουν για πάντα

Ο Πίτερ Διαμαντής, ο ελληνικής καταγωγής μεγαλοεπιχειρηματίας στους τομείς της τεχνολογίας και της υγείας, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των δισεκατομμυριούχων που αγωνίζονται να κερδίσουν τη μακροζωία, αν όχι την αιώνια ζωή.
NEWSROOM
«Ασυνήθιστοι» καρκίνοι εμφανίστηκαν μετά την πανδημία - Γιατροί ψάχνουν τη σύνδεση με τον κορωνοϊό

Τech & Science / «Ασυνήθιστοι» καρκίνοι εμφανίστηκαν μετά την πανδημία - Γιατροί ψάχνουν τη σύνδεση με τον κορωνοϊό

Δεν είναι κάτι νέο ότι οι ιοί μπορούν να προκαλέσουν ή να επιταχύνουν τον καρκίνο, αλλά πιθανώς θα περάσουν χρόνια μέχρι να εμφανιστούν απαντήσεις σχετικά με τον Covid και τον καρκίνο
NEWSROOM
ΗΠΑ: Έξι στους δέκα ενήλικες θα έχουν κάποιο είδος καρδιαγγειακής νόσου τα επόμενα 30 χρόνια, λέει μελέτη

Τech & Science / ΗΠΑ: Έξι στους δέκα ενήλικες θα έχουν κάποιο είδος καρδιαγγειακής νόσου τα επόμενα 30 χρόνια, λέει μελέτη

Την τελευταία δεκαετία παρατηρήθηκε αύξηση των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη μελέτη της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας
NEWSROOM