Διαγραφές ετοιμάζονται για τους «αιώνιους φοιτητές»

Διαγραφές ετοιμάζονται για τους «αιώνιους φοιτητές» Facebook Twitter
45

«Έξωση» από τα Πανεπιστήμια ετοιμάζει η κυβέρνηση σε όσους κάνουν «νταμπλ σκορ» στα χρόνια σπουδών. Σύμφωνα με τις θεσμικές διατάξεις για τα ΑΕΙ, από την επόμενη χρονιά κινδυνεύουν με διαγραφή από τα μητρώα των πανεπιστημίων όσοι έχουν ήδη συμπληρώσει 8 χρόνια σε τετραετή προγράμματα σπουδών, ή 10 σε πενταετή προγράμματα Πολυτεχνείων και Γεωπονικών Τμημάτων.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά χιλιάδες φοιτητές ΑΕΙ άνω των 26 ετών θα  διαγραφούν από τα Πανεπιστήμια. Ελάχιστα ιδρύματα έχουν προχωρήσει μέχρι τώρα στη διαγραφή φοιτητών οι οποίοι παρέλειψαν να εγγραφούν για δύο συνεχόμενα εξάμηνα, κάτι που απαιτούσε ο νόμος Γιαννάκου από το 2007. Το ΤΕΙ Αθηνών τα προηγούμενα χρόνια διέγραψε 18 χιλιάδες φοιτητές.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Τύπου της Κυριακής,  οι φοιτητές που είναι αρκετά χρόνια στο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να βιαστούν για το πτυχίο, καθώς:

Όσοι  κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) συμπλήρωσαν 2ν+1 έτη σπουδών (όπου ν=4 έτη και 2ν= 8 έτη) θα διατηρούν τη φοιτητική ιδιότητά τους έως και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014.

Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) συμπλήρωσαν ν+2 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα έως και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015.

Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) δεν έχουν συμπληρώσει  ν+2 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα  για το διπλάσιο χρόνο σπουδών σε σχέση με τα κανονικά έτη σπουδών.

Το νέο χρονοδιάγραμμα

Έτος εγγραφής                 Έτος λήξης

1996-97 έως 2003-04           2013-14

2004-05 έως 2006-07           2014-15

2007-08 έως 2010-11           Σε 8 χρόνια από το έτος εισαγωγής

2011-12 και μετά                  Σε 6 χρόνια από το έτος εισαγωγής

Ελλάδα
45

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Καλλιάνος: «Το καλό παιδί τελείωσε, δεν σκαμπάζω από τις γλυκανάλατες ανακοινώσεις του Αττικόν»

Ελλάδα / Γιάννης Καλλιάνος: «Το καλό παιδί τελείωσε, δεν σκαμπάζω από τις γλυκανάλατες ανακοινώσεις του Αττικόν»

«Δεν φταις εσύ», ανέφερε ο μετεωρολόγος για τον Άδωνι Γεωργιάδη και αποκαλύπτει όλο το παρασκήνιο για την καθυστερημένη εισαγωγή του πατέρα του στη ΜΕΘ
NEWSROOM

σχόλια

18 σχόλια
1)Έχουμε μπει στη σχολή με Πανελλήνιες, μία διαδικασία πολύ αγχωτική, που κόστισε στους γονείς μας δεκάδες χιλίαδες Ευρώ σε φροντιστήρια.Στο εξωτρεικό δεν είναι δύσκολη η εισαγωγή σε μία σχολή, γιατί αλλιώς πως γίνεται όσοι δεν περνάνε σε ελληνικο πανεπιστήμιο να πηγαίνουν στο εξωτερικό σε όποια σχολή θέλουν; 2)Δεν κοστίζουμε σχεδόν τίποτα: δεν δικαιούμαστε τα νέα βιβλία, δεν έχουμε πάσο (δηλάδή δεν έχουμε δωρεάν φαγητό, μειωμένα εισιτήρια).3)Όταν μπήκαμε στη σχολή δεν είχαν ψηφιστεί αυτοί οι νόμοι και δεν ξέραμε όταν συμπληρώναμε μηχανογραφικό ότι μπορεί να διαγραφούμε. Μπορεί εγώ αν το ήξερα, να διάλεγα μια πιο εύκολη σχολή.4)Μπορεί κάποια παιδιά να είναι αναγκασμένα να δουλεύουν ή ακόμα και να μην έχουν λεφτά να νοικιάσουν σπίτι στην πολή που σπουδάζουν, γι αυτό να αργούν να τελειώσουν. Το αναφέρω κι ας μην ανήκω σε αυτή την κατηγορία.Αιώνια φοιτήτρια Πληροφορικής, ετών 27 (Έχω περάσει τα μισά μαθήματα και συνεχίζω, αλλά φοβάμαι μήπως δεν προλάβω)
Ο όρος αιώνιος φοιτητής είναι παραπλανητικός και ρατσιστικός. Τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν οργανωθεί από το έτος 1837 με βάση το γερμανικό μοντέλο γι’ αυτό το λόγο έχουν αυτή τη μονότονα επαναλαμβανόμενη διάταξη (η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται δια της εγγραφής στην οικεία σχολή και απεμπολείται με τη λήψη πτυχίου ή το πέρας του φυσικού προσώπου ή με οικειοθελή παραίτηση ή εάν δεν ανανεωθεί η δήλωση μαθημάτων κλπ). Μόνο τα αγγλοσαξωνικού τύπου ιδρύματα ακολουθούν διαφορετικό σύστημα πχ αυστηρό χρονικό όριο σπουδών, δύο το πολύ εξετάσεις για κάθε μάθημα με ποινή διαγραφής κλπ. Το αγγλοσαξωνικό σύστημα το έχει υιοθετήσει και το πανεπιστήμιο της Κύπρου, όμως αυτό δεν σημαίνει τίποτε, γιατί το κυπριακό κράτος εξολοκλήρου έχει υιοθετήσει το βρετανικό σύστημα διοίκησης από την εποχή της αποικιοκρατίας και της συνθήκης Ζυρίχης Λονδίνου (αυτό εκτείνεται σε όλη ανεξαιρέτως τη δημόσια διοίκησή του, το σύστημα δικαιοσύνης και δικαστηρίων, τη δομή των τριών εξουσιών, το προεδρικό πολίτευμα που είναι αμερικάνικου τύπου κλπ). Το ότι έχουν οι ΗΠΑ ή ο Καναδάς ή η Βρετανία , η Ιρλανδία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία αυτή τη στρουκτούρα δεν συνεπάγεται ότι σώνει και καλά πρέπει να το ενστερνιστεί και η Ελλάδα που είναι σαφώς μια χώρα λιγότερο ανεπτυγμένη και οσημέραι πτωχότερη. Κοντολογίς δεν μπορεί στα πανεπιστήμια να είμαστε Αμερική και στα εισοδήματα ή τις υποδομές να είμαστε Ουγκάντα. Δυστυχώς πολύς κόσμος συγκρίνει μεγέθη που είναι ανόμοια και δεν επιδέχονται συγκρίσεως. Η Ελλάδα από συστάσεως του θεσμού του ΕΚΠΑ ακολουθεί το γερμανικό σύστημα, και το ίδιο συμβαίνει στην Γερμανία, την Αυστρία, τις σκανδιναβικές χώρες και την Πορτογαλία. Η Ισπανία έχει ένα περισσότερο εντατικοποιημένο μοντέλο σπουδών όπως η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο και η Ελβετία. Αυτές οι τελευταίες χώρες ακλουθούν ένα τρίτο μοντέλο, το γαλλικό, που έχει διάφορα χαρακτηριστικά αλλά οι φωστήρες που πλαισίωναν την κυρία Γιαννάκου ή την κυρία Διαμαντοπούλου απαξίωσαν να ασχοληθούν με το γαλλικό στυλ και θέλησαν να κάνουν την Ελλάδα νέα Καλιφόρνια!Η ουσία του πράγματος είναι ότι τα ελληνικά ΑΕΙ διαθέτουν πακέτο μαθημάτων τρείς φορές μεγαλύτερο ποσοτικά σε σχέση με το αγγλοσαξωνικό μοντέλο και είναι χαρακτηριστικό ότι οι έλληνες φοιτητές αντιμετωπίζουν εξετάσεις πολύ σκληρότερες απ’ ο,τι οι αμερικανοί συνάδελφοί τους. Αυτά τα στοιχεία τα αποσιωπούν οι συκοφάντες των ελληνικών σχολών, γιατί δε συμφέρουν το καθεστώς. Αφετέρου είναι γνωστό ότι στις χώρες όπου ακολουθείται το ίδιο μοντέλο με το δικό μας μετά το έκτο έτος εισπράττονται κάποια δίδακτρα και εξέταστρα (συμβολικά και προσιτά δίδακτρα), οπότε πιέζεται ο σπουδαστής να δείξει μεγαλύτερη σοβαρότητα στη μελέτη του. Το ίδιο θα έπρεπε να συμβεί και στην Ελλάδα, ώστε να δουν μερικά πλουσιόπαιδα πώς βγαίνει το ημερομίσθιο. Δεν υπάρχει αντισυνταγματικότητα αυτού του μέτρου, διότι με την ίδια λογική τα ελληνικά μεταπτυχιακά προγράμματα θα ήσαν αντισυνταγματικά ενόψει του άρθρου 16 Σ. Η συζήτηση περί αιωνίων φοιτητών δείχνει την προσπάθεια του κατεστημένου να εισαγάγει πρόσθετους ταξικούς φραγμούς στο δικαίωμα της μόρφωσης και να οδηγήσει οριστικά πλέον μια ολόκληρη κοινωνική τάξη στο περιθώριο (εργαζομένους φοιτητές, αρρώστους σπουδαστές, ορφανούς και αναπήρους, παιδιά διαλυμένων οικογενειών, επαρχιώτες σπουδαστές που δεν έχουν κατάλυμα, κοπέλες που αντιμετώπισαν μια αναπάντεχη εγκυμοσύνη και δεν διάλεξαν την εύκολη λύση της έκτρωσης κλπ). Οι αργοπορημένοι φοιτητές δεν κοστίζουν απολύτως τίποτε στο κράτος ή το φορολογούμενο, διότι μετά το έκτο έτος διακόπτονται όλα τα δικαιώματα της ούτως ή άλλως αποψιλωμένης μέριμνας (βιβλία, φάρμακα, σίτιση, στέγαση στις υποβαθμισμένες εστίες, εισιτήρια κλπ). Μάλιστα με το νέο νόμο 4009/2011 οι παλαιοί φοιτητές δεν υπολογίζονται καν στον πληθυσμό του ιδρύματος διότι θεωρούνται μη ενεργοί φοιτητές, δεν ψηφίζουν κανένα, δεν εκλέγουν κανένα όργανο, επομένως με τις νέες διατάξεις μειώνεται κι άλλο το ποσοστό χρηματοδότησης, γιατί καταγράφονται μόνον οι ενεργοί φοιτητές (δηλαδή οι νεοσσοί). Επίσης δεν καταλαμβάνουν τη θέση κανενός γιατί εισήχθησαν κατόπιν σκληρών εξετάσεων και έχουν κατοχυρωμένο δικαίωμα να είναι εκεί όπου βρίσκονται. Η προπέτεια της κυβερνήσεως για το θέμα αυτό οφείλεται περισσότερο στην προσπάθεια να ξεκαθαρίσει τους λογαριασμούς με τους συνδικαλιστές φοιτητές που ενίοτε παραφέρονται και δημιουργούν έκτροπα. Ωστόσο ο αριθμός αυτών των φοιτητών είναι περιθωριακός. Κατά δεύτερο λόγο επιδιώκεται η έξωση των παιδιών της εργατικής τάξης από τις σχολές, ώστε τα πλουσιόπαιδα να μην έχουν πια ανταγωνισμό. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των κυβερνώντων όταν αρχίσουν και οι μαζικές αυτοκτονίες των διαγραφόμενων φοιτητών, που θα προστεθούν στους 4000 αυτόχειρες της κρίσης του συστήματος.
Ο όρος αιώνιος φοιτητής είναι παραπλανητικός και ρατσιστικός. Τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν οργανωθεί από το έτος 1837 με βάση το γερμανικό μοντέλο γι’ αυτό το λόγο έχουν αυτή τη μονότονα επαναλαμβανόμενη διάταξη (η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται δια της εγγραφής στην οικεία σχολή και απεμπολείται με τη λήψη πτυχίου ή το πέρας του φυσικού προσώπου ή με οικειοθελή παραίτηση ή εάν δεν ανανεωθεί η δήλωση μαθημάτων κλπ). Μόνο τα αγγλοσαξωνικού τύπου ιδρύματα ακολουθούν διαφορετικό σύστημα πχ αυστηρό χρονικό όριο σπουδών, δύο το πολύ εξετάσεις για κάθε μάθημα με ποινή διαγραφής κλπ. Το αγγλοσαξωνικό σύστημα το έχει υιοθετήσει και το πανεπιστήμιο της Κύπρου, όμως αυτό δεν σημαίνει τίποτε, γιατί το κυπριακό κράτος εξολοκλήρου έχει υιοθετήσει το βρετανικό σύστημα διοίκησης από την εποχή της αποικιοκρατίας και της συνθήκης Ζυρίχης Λονδίνου (αυτό εκτείνεται σε όλη ανεξαιρέτως τη δημόσια διοίκησή του, το σύστημα δικαιοσύνης και δικαστηρίων, τη δομή των τριών εξουσιών, το προεδρικό πολίτευμα που είναι αμερικάνικου τύπου κλπ). Το ότι έχουν οι ΗΠΑ ή ο Καναδάς ή η Βρετανία , η Ιρλανδία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία αυτή τη στρουκτούρα δεν συνεπάγεται ότι σώνει και καλά πρέπει να το ενστερνιστεί και η Ελλάδα που είναι σαφώς μια χώρα λιγότερο ανεπτυγμένη και οσημέραι πτωχότερη. Κοντολογίς δεν μπορεί στα πανεπιστήμια να είμαστε Αμερική και στα εισοδήματα ή τις υποδομές να είμαστε Ουγκάντα. Δυστυχώς πολύς κόσμος συγκρίνει μεγέθη που είναι ανόμοια και δεν επιδέχονται συγκρίσεως. Η Ελλάδα από συστάσεως του θεσμού του ΕΚΠΑ ακολουθεί το γερμανικό σύστημα, και το ίδιο συμβαίνει στην Γερμανία, την Αυστρία, τις σκανδιναβικές χώρες και την Πορτογαλία. Η Ισπανία έχει ένα περισσότερο εντατικοποιημένο μοντέλο σπουδών όπως η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο και η Ελβετία. Αυτές οι τελευταίες χώρες ακλουθούν ένα τρίτο μοντέλο, το γαλλικό, που έχει διάφορα χαρακτηριστικά αλλά οι φωστήρες που πλαισίωναν την κυρία Γιαννάκου ή την κυρία Διαμαντοπούλου απαξίωσαν να ασχοληθούν με το γαλλικό στυλ και θέλησαν να κάνουν την Ελλάδα νέα Καλιφόρνια!Η ουσία του πράγματος είναι ότι τα ελληνικά ΑΕΙ διαθέτουν πακέτο μαθημάτων τρείς φορές μεγαλύτερο ποσοτικά σε σχέση με το αγγλοσαξωνικό μοντέλο και είναι χαρακτηριστικό ότι οι έλληνες φοιτητές αντιμετωπίζουν εξετάσεις πολύ σκληρότερες απ’ ο,τι οι αμερικανοί συνάδελφοί τους. Αυτά τα στοιχεία τα αποσιωπούν οι συκοφάντες των ελληνικών σχολών, γιατί δε συμφέρουν το καθεστώς. Αφετέρου είναι γνωστό ότι στις χώρες όπου ακολουθείται το ίδιο μοντέλο με το δικό μας μετά το έκτο έτος εισπράττονται κάποια δίδακτρα και εξέταστρα (συμβολικά και προσιτά δίδακτρα), οπότε πιέζεται ο σπουδαστής να δείξει μεγαλύτερη σοβαρότητα στη μελέτη του. Το ίδιο θα έπρεπε να συμβεί και στην Ελλάδα, ώστε να δουν μερικά πλουσιόπαιδα πώς βγαίνει το ημερομίσθιο. Δεν υπάρχει αντισυνταγματικότητα αυτού του μέτρου, διότι με την ίδια λογική τα ελληνικά μεταπτυχιακά προγράμματα θα ήσαν αντισυνταγματικά ενόψει του άρθρου 16 Σ. Η συζήτηση περί αιωνίων φοιτητών δείχνει την προσπάθεια του κατεστημένου να εισαγάγει πρόσθετους ταξικούς φραγμούς στο δικαίωμα της μόρφωσης και να οδηγήσει οριστικά πλέον μια ολόκληρη κοινωνική τάξη στο περιθώριο (εργαζομένους φοιτητές, αρρώστους σπουδαστές, ορφανούς και αναπήρους, παιδιά διαλυμένων οικογενειών, επαρχιώτες σπουδαστές που δεν έχουν κατάλυμα, κοπέλες που αντιμετώπισαν μια αναπάντεχη εγκυμοσύνη και δεν διάλεξαν την εύκολη λύση της έκτρωσης κλπ). Οι αργοπορημένοι φοιτητές δεν κοστίζουν απολύτως τίποτε στο κράτος ή το φορολογούμενο, διότι μετά το έκτο έτος διακόπτονται όλα τα δικαιώματα της ούτως ή άλλως αποψιλωμένης μέριμνας (βιβλία, φάρμακα, σίτιση, στέγαση στις υποβαθμισμένες εστίες, εισιτήρια κλπ). Μάλιστα με το νέο νόμο 4009/2011 οι παλαιοί φοιτητές δεν υπολογίζονται καν στον πληθυσμό του ιδρύματος διότι θεωρούνται μη ενεργοί φοιτητές, δεν ψηφίζουν κανένα, δεν εκλέγουν κανένα όργανο, επομένως με τις νέες διατάξεις μειώνεται κι άλλο το ποσοστό χρηματοδότησης, γιατί καταγράφονται μόνον οι ενεργοί φοιτητές (δηλαδή οι νεοσσοί). Επίσης δεν καταλαμβάνουν τη θέση κανενός γιατί εισήχθησαν κατόπιν σκληρών εξετάσεων και έχουν κατοχυρωμένο δικαίωμα να είναι εκεί όπου βρίσκονται. Η προπέτεια της κυβερνήσεως για το θέμα αυτό οφείλεται περισσότερο στην προσπάθεια να ξεκαθαρίσει τους λογαριασμούς με τους συνδικαλιστές φοιτητές που ενίοτε παραφέρονται και δημιουργούν έκτροπα. Ωστόσο ο αριθμός αυτών των φοιτητών είναι περιθωριακός. Κατά δεύτερο λόγο επιδιώκεται η έξωση των παιδιών της εργατικής τάξης από τις σχολές, ώστε τα πλουσιόπαιδα να μην έχουν πια ανταγωνισμό. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των κυβερνώντων όταν αρχίσουν και οι μαζικές αυτοκτονίες των διαγραφόμενων φοιτητών, που θα προστεθούν στους 4000 αυτόχειρες της κρίσης του συστήματος.
Μην σπέρνετε πανικό.Ουσιαστικά είναι εφαρμογή του νόμου και οι φοιτητές ήταν ενήμεροι αρκετό καιρό πριν ωστε να κανονίσουν τις εκρεμμότητες τους.δεν βγήκε η κυβέρνηση με το έτσι θέλω και είπε οτι θα διαγράψει όλους τους αιώνιους απο το επόμενο εξάμηνο χωρίς προειδοποίηση.το εάν είναι δίκιο ή άδικό το μέτρο εγώ θεωρώ οτι δεν είναι τόσο δίκιο αλλά τουλάχιστον υπήρχε αρκετός καιρός προεδοποίηση πριν.και είναι διαφορετικό να μπαίνεις με αυτό το καθεστώς και διαφορετικό να ισχύει αναδρομικά.
merci για τις επιλογές αλλά το πτυχίο το παίρνω οσονούπο 2 μαθήματα μου έχουν μείνει..αν πάντως επέλεγα το ανοιχτό παν/μιο που λες θα έπρεπε να βρω κ 2η δουλεια για να το πληρωνω χοχο και έτσι κ εκει δεν θα προλάβαινα να διαβάζω κ θα με εδιωχναν..:)χοχο ξανά και είμαι manager σε εταιρεία και εμπειρία έχω πλέον πράγμα χρήσιμο κτλ κτλ.αλλά και εγώ πιστεύω ότι δεν έχεις δικαίωμα μωρέ να απογορεύεις την πολυετή φοίτηση εφόσον δεν θίγει τα δικαιώματα κάποιου άλλου..και εμένα δεν μου αρέσει το χύμα αλλά είναι πολύ γενικό να μιλάμε μόνο για τους φοιτητές που ''ξύνονται'' και να το χρησιμοποιούμε σαν επιχείρημα που στην τελική κι αυτός που ρεμπελιάζει θα έχει επιπτώσεις στη ζωή του θα μείνει πίσω όταν το πάρει απόφαση να στρωθεί θα φάει πακέτο μέχρι να προσαρμοστεί ξανά στη σχολή κτλ δεν είναι ότι με το να μην τον διαγράφουμε τον κάνουμε πρότυπο και του στρώνουμε λέλουδα και υπάρχουν και φοιτητές που έχουν φτύσει αίμα σε σχολές δύσκολες με προγράμματα σπουδών τεράστια κτλ κτλ το να μην ασχολείται κανείς να λύσει βασικά προβλήματα των πανεπιστήμιων και να ξεκινά από το θέμα της διαγραφής..είναι κάπως ..σκέπτομαι μπορεί να κάνω κ λάθος :p ξ.
@MrQuestions Χαζή δικαιολογία το ότι λόγω συνθηκών κάποιοι φοιτητές δεν προλαβαίνουν να τελειώσουν την σχολή τους ..;;Εύκολο να το λετε Mr question..ε;Προσωπικά δουλεύω από τα 19 οχτάωρο σε απαιτητική δουλειά για να στηρίζω οικονομικά κ εμένα κ την οικογενεία μου ως ένα βαθμό..που αντιμετωπίζεικάποια οικονομικά προβλήματα .. να δουλεύεις 10-7 να μην έχεις δυνατότητα να παρακολουθείς να διαβάζεις όλη νύχτα (φυσικό αθηνών παρεμπιπτόντως) να πηγαίνεις άυπνη στην δουλειά και σερί μετά να γράψεις εξετάσεις χωρίς να παίρνεις σπουδαστική άδεια για να μην δώσεις διαιώματα στο αφεντικό που στην λέει για το πτυχίο παρόλο που είσαι άψοχη στην δουλειά σου..κ άλλα πολλά..τώρα μη γίνομαι μελό δεν είναι του τύπου μου..αλλά φίλε μου ναι έχεις δικιο αν μετά από τοσο ζόρι που έχω τραβήξει..μου πουν σε διαγράφουμε μωρε .. θα πω ναι μωρε καλά κάνετε ξυνόμουν καταβάθος ...κι αφού είχα θέματα τι πηγα κι εγώ να σπουδάσω; ας καθόμουν στα αυγα μου δεν είναι όλοι για να μορφώνονται...συγνώμη για το ύφος μου αλλά επειδή το βιώνω όλο αυτό είμαι κ πιο ευαίσθητη σε απόψεις σαν κι αυτές που εκφράζεις.bonjour.ξ.
η ζωη δεν ειναι δικαιη..πως να το κανουμε?μπραβο σου να υποστηριζεις την οικογενεια σου απο τα 19, αλλα απο κει και επειτα τι να γινει?υποθετω για να εισαι στη κουβεντα, εισαι 25+ ? οποτε δουλευεις ηδη 6 χρονια? θα μπορουσες να εισαι ανετα manager στο καταστημα που δουλευεις, ή να εχεις ανεβει θεση..6 τουλαχιστον χρονια ειναι παρα πολυ καλη εμπειρια..επισης, αποσο γνωριζω, ειχα ακουσει για ανοιχτου τυπου πανεπιστημια για 25+ πολιτες..το να βαζουν καποια ορια φοιτησεις, μαζι με οποιες αλλες αλλαγες θα επρεπε να γινουν στα πανεπιστημια ειναι τοοοοοοοσο παραλογο? γτ ειναι ρε γμτ τοσο δυσκολο στην ελλαδα να πρεπει να βαζουμε καποια ορια σε πραγματα και να μην ειμαστε τοσο χυμα?
Το ξαναγράφω.Αυτά που λες, Mr Questions, στέκουν μόνο αν δεχθούμε: 1. Μια υποχρέωση του ανθρώπου προς την κοινωνία για παραγωγή έργου (πνευματικού ή χειρωνακτικού) που θα πρέπει να δικαιολογήσεις. 2. Την παραδοχή ότι κάτι μπορεί να απαγορεύεται (η πολυετής φοίτηση) ενώ δε φαίνεται να θίγει τα δικαιώματα κάποιου άλλου. Και αυτή θα πρέπει να τη δικαιολογήσεις. Και για σένα και για μένα η πολυετής φοίτηση είναι κάτι γενικά το αντιαισθητικό. Το γεγονός όμως ότι δε μας αρέσει (γιατί μας φαίνεται "χύμα") δε σημαίνει ότι πρέπει να απαγορεύεται.
αν παρεις πτυχίο μέχρι τα 25 είσαι αξιος για ενα μισθό γύρω στα 600 ή για το δελτίο ανεργίας, γιατί ήσουν συνεπής φοιτητής. Αν πας να σπουδάσεις στα 60 65 είσαι αιώνιος έφηβος και παράδειγμα προς μίμηση για τους φοιτητές που πίνουν όλοι μέρα καφέ.Αν πάρεις πτυχίο μεταξύ των δυο αυτών ορίων είσαι ρεμπελος και ρεμάλι και βάρος στην κοινωνία. Εϊμαι 12 έτος δούλευα απο τα 18, βιβλια, πάσο αλλα και συμμετοχη σε νέα μαθήματα δεν μπορώ να έχω απο το 6 έτος, στα ν+2 δλδ, και απο το 2009 που μπήκε η Διαμαντοπούλου στο υπουργείο παιδείας δεν έχουμε συνεχή προσβαση στα περιοδικά έρευνας γιατι το υπουργειο παιδείας δεν πληρώνει τις συνδρομές.επίσης ύπαρχουν εργαστήρια που κάνουν έρευνα με ληγμένα αντιδραστήρια και ως εκ τουτου ερευνα που δεν αξίζει τπτ. Για ολ αυτά δεν φταινε οι φοιτητές αλλα συγκεκριμένες πολιτικές. Παρολαυτα οι φοιτητές που βγαίνουν έξω για μεταπτυχιακά έουν παντα πολυ καλύτερο υπόβαθρο (τουλάχιστον στο δικό μου αντικείμενο)απο τους υπολοιπους.Ας μην ειμαστε τόσο προκατειλημένοι με τα πανεπιστήμια μας. Τουλάχιστον ας κρατάμε μια πισινή για την αλήθεια των οσων λέγονται γιατι λέγονται απο ανθρώπους και μεσα που έχουν κακολογήσει σχεδον όλες τις κοινωνικές κατηγορίες εκτός απο τους εαυτούς τους προσπαθώντας να στρέψουν τον εναν εναντια στον άλλον
Υπόθεση εργασίας: είμαι 50 χρονών..πέρασα με πανελλήνιες στο πολυτεχνείο στα 17 όπου και παρακολούθησα το 1ο έτος (ας πούμε με σχετική επιτυχία).. από τότε μέχρι σήμερα βγάζω τα προς το ζειν μέσω μιας καλλιτεχνικής δραστηριότητας (ας πούμε ζωγραφική) και τώρα στα 50 είμαι σχετικά οικονομικά άνετος και με πολύ ελεύθερο χρόνο..Μπορεί να μου πει κάποιος γιατί να μη μπορώ να παρακολουθήσω τη 1η ώρα του 2ου έτους της σχολής μου, έστω και μετά από τόσα χρόνια? Δικαίωμα που μόνος μου απέκτησα με την επιτυχία μου στις πανελλήνιες.. Γιατί να μη μπορώ να διευρύνω τους ορίζοντές μου δηλαδή?Δέχομαι εκ των προτέρων το κόστος ¨αποθήκευσης¨ του ονόματός μου στο σκληρό δίσκο της γραμματείας (θα περάσω ν’ αφήσω ένα 5ευρω και θα με βάλουν και στους ευεργέτες γιατί άφησα πολύ περισσότερα απ’ ότι έπρεπε)..τόσο χαμηλό είναι αυτό το κόστος..Η παραπάνω υπόθεση εργασίας, η οποία όσο τραβηγμένη απ΄τα μαλλιά κι αν είναι, δεν είναι και τόσο απίθανη, δείχνει τη προχειρότητα που είναι φτιαγμένος ο νόμος γιατί στερεί από το κοινωνικό σύνολο έναν ακόμα σφαιρικά μορφωμένο άνθρωπο..απλά..Προσωπική μου άποψη είναι πως αυτός ο νόμος έγινε για να δώσει κίνητρο (τιμωρία=κίνητρο ??) στους ¨κανακάρηδες¨ (ο νόμος τους θέλει έτσι), να τελειώσουν τη σχολή στα χρόνια που πρέπει, για να ανέβουν τα ελληνικά πανεπιστήμια στη παγκόσμια κατάταξη (αρκετά ψηλά σ’ αυτή τη κατάταξη είναι και το Γέηλ απ’ το οποίο πήρε πτυχίο ο George Bush junior, αλλά ας μην επεκταθώ περισσότερο :) )..Οι αιώνιοι φοιτητές δεν στοιχίζουν σε κανέναν τίποτα, κι αν κάποτε πάρουν την απόφαση να ξαναγυρίσουν, μόνο για καλό μπορεί να είναι..σημειωτέον ότι μετά από τόσα χρόνια θα παρακολουθούν και το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών..Το πρόγραμμα σπουδών είναι η βασική παράμετρος για να βγαίνουν από τα πανεπιστήμια οι πτυχιούχοι, άνθρωποι επιστήμονες δάσκαλοι και διδάσκαλοι όλων των ειδών..
Αγαπητέ μου, έχετε τήν οξυδέρκεια να κατανοείτε πράγματα και να κρίνετε ζητήματα τά οποία η πλειονότητα τών λοιπών σχολιαστών αποδεικνύεται ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΩΣ ΑΝΩΡΙΜΗ να διαχειρισθή. Έχετε συλλάβει τήν ουσία η οποία διαφεύγει από τούς υπολοίπους: τούτο συνιστά εύγλωττον απόδειξη τής ...υψηλής διανοητικής στάθμης τών ΜΗ-ΑΙΩΝΙΩΝ φοιτητών και αποφοίτων!!!Σκεφθήτε, επίσης, τό γελοίον τού πράγματος: τό αρμόδιον Υπουργείον Εθν. Παιδείας έχει -όπως, ίσως, θα γνωρίζετε- ανα...βαπτισθή και μετονομασθή σε "Υπουργείο Παιδείας και ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ(!!!!)". Καταλαβαίνετε τήν ειρωνεία;;; Αναζητήσ'τε, εάν μπορείτε, τήν αιτία για όλα αυτά: εκεί βρίσκεται η άκρη τού μίτου, φίλτατε!...
τα 4,5,6 +2 χρονια δινονται για να σπουδασεις! να περασεις μαθηματα και να παρεις πτυχιο. τωρα αν σε αυτην την περιοδο σου τη βαρεσει και θελεις να καθεσαι ολη μερα με τη φραπεδια η να ασχολεισαι με χιλια δυο αλλα, δικαιωμα σου.Αν δεν μπορεις να οργανωσεις τις δραστηριοτητες σου (στιβος, αραλικι, συνδικαλισμο, μπαλετο) και να εισαι ενταξει στις υποχρεωσεις σου ως φοιτητης δικο σου προβλημα.Φυσικα αν για τον α η β λογο δεν μπορεις να συνεχισεις τις σπουδες σου, απλα κανεις προσωρινα διακοπη φοιτησης και συνεχιζεις σε αλλη χρονικη στιγμη (ασφαλως οχι μετα απο 10 χρονια!)
σοβαρα? βγαζεις εσυ σε 4+2 χρονια σχολη 70 μαθηματων με πτυχιακη εργασια και πρακτικη μαζι? δηλαδη δεν εχες γενικως περιθωριο ουτε να μην περασεις καποιο μαθημα ουτε να σε κοψει καποιος καθηγητης. ε μην πας καν να σπουδασεις τοτε.δε γινεται οταν εχεις 10 μαθηματα σε καθε 6μηνο να περασεις και τα 10.οχι παντα τουλαχιστον.συν οτι πολλες σχολες τει με χαμηλη βαση ζητανε περαιτερω γνωσεις για καποια μαθηματα χωρις βεβαια να υπολογιζουν πως για να εβγαλες λιγα μορια στις πανελλαδικες προφανως δεν ειχες-εχεις δυνατοτητες να παρακολουθησεις μαθηματα υψηλοτερης δυσκολιας απο αυτα που σου αναλογουν και αρα θα κοπεις σε μια-δυο εξεταστικες μεχρι να τα εμπεδωσεις.δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα.
Τελείωσα νομική στη Γερμανία!Οι βασικές σπουδές ειναι 4-5 χρόνια και μετά αλλο 1 για τις τελικές εξετάσεις εφ όλης της ύλης!(κυριολεκτικά) Υλη,όπως εννοείται στην Ελλάδα δεν υπάρχει..είναι τα πάντα!Θέματα, αντιγραφές και σημειώσεις δεν υφίστανται!(άντε κάνα σκονάκι)Το δεύτερο έτος αποχώρησε το 45% είτε γιατί κόπηκε είτε γιατί δυσκολευόντουσαν!Τα περισσότερα παιδία δεν χρημοτοδοτούνταν από τους γονείς τους, έμεναν μόνα τους και δούλευαν(όχι μόνο οι Γερμανοί)Φυσικά δεν έκαναν τόσους μήνες διακοπές όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα και τον Ιούνιο, Ιούλιο η βιβλιοθήκες ήταν γεμάτες!Να λοιπόν πως γίνεται!'Οποιος δεν μπορεί, να βρει να κάνει κάτι άλλο!
Σε πληροφορω οτι φοιτητες ιατρικης που δουλευουν και ταυτοχρονα παρακολουθουν υποχρεωτικες κλινικες ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, ΠΕΡΝΟΥΝ μαθηματα, χωρις να αφηνουν χρωστουμενα να συσσωρευονται. Σιγουρα, θα ηταν ακομη καλυτερα τα πραγματα αν οι αλλαγες ξεκινουσαν απο τον επανασχεδιασμο προγραμματων σπουδων και αξιολογηση των καθηγηταραδων. Αλλα αν νομιζεις οτι πτυχιο σε ν+2 ετη εναι απιαστο ονειρο, κανεις λαθος.Το οτι η τριτοβαθμια εκπαιδευση ειναι δωρεαν για ολους δεν σημαινει οτι ολοι ειναι ικανοι για να μπουν σε αυτη, μην τα μπερδευουμε τα πραγματα. (Ας ακουγεται ρατσιστικο, ετσι ειναι η πραγματικοτητα)Επισης ποιος ειπε οτι η βαση καθοριζει το βαθμο δυσκολιας ενος τμηματος;Αν στο λυκειο με το ζορι επιασες τη βαση, πως ειναι δυνατον να καταφερεις να βγαλεις μια σχολη που συνηθως τυχαια τη δηλωσες μονο και μονο για να βρεις προφαση να ζησεις πιο ανεξαρτητος (δικο σου σπιτι, δικη σου δουλεια ταυτοχρονα με τις σπουδες). Ο λογος υπαρξης των ΕΠΑΛ (και των ΕΠΑΣ) ειναι να εισαγεται ο νεος στον επαγγελματικο χωρο μετα τη βθμια, οχι για να μπαινει στην τριτοβαθμια με μικροτερη βαση.Απλα θεωρουμε δεδομενο οτι ενας 18χρονος μαθητης θα παει πανεπιστημιο για να γινει ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ. κι ας μην εχει τα προσοντα για τη σχολη που διαλεξε.Για να μην παρεξηγηθω, σαφως και υπαρχουν εξαιρεσεις, που ατομα πραγματικα αξια, δεν εχουν στηριγμα να σπουδασουν. Οποτε το μεγαλυτερο προβλημα με τη διαγραφη των φοιτητων ειναι αυτο: πως θα γινει "ξεσκαρταρισμα" αυτων που σπουδαζουν απο χομπι απο αυτους που πραγματικα μπορουν και το αξιζουν (ωστε να μπορεσει να υπαρξει βοηθημα των οικονομικα ασθενεστερων)
@MGer ασε φιλε, εννοιες σαν αυτες δεν υπαρχουν στην ελλαδα..ολοι ειναι πονεμενοι φοιτητητες μεροκαματιαριδες που δε προλαβαινουν σχολη..οι μοναδικοι στο κοσμο, γιαυτο πρεπει ναχουμε αιωνιους φοιτητες..εμεις στη σχολη μου που ειχαμε να περναμε ωρεσ στις βιβλιοθηκες, κανουμε εθελοντισμο, συν καποιους που δουλευαν στα μπαρ, και παρολαυτα τελειωσαμε ολοι μαζι, ειμαστε ακυροι, εχουμε μπει στο καλουπι της μαμας και του μπαμπα..α και φανταζομαι τωρα τα πανεπιστημια του εξωτερικου και πχ της γερμανιας ειναι πανεπιστημια της κοκα κολας και λουφτανσα..γιαυτο εβλεπα ελληνες να ξυνονται καιεδω..καλη η επανασταση και γουσταρω, αλλα στην ελλαδα εχουμε καταντησει γραφικοι..
Ένα πτυχίο δεν μπορεί να είναι έγκυρο εαν κάνεις 20 χρόνια να το παρεις. Καλως ή κακως, στα πτυχιακά προγραμματα "θεωρητικά" θα πρεπει να υπαρχει μια συνοχη στα μαθήματα οπου αυτη θα ειναι ακυρη εαν κανει κανείς πχ ενα μάθημα την χρονιά. Πιστεύω όμως πως αυτο το μέτρο ειναι καλο μόνο εαν συνδυαστεί με αλλα μέτρα οπου θα μπορει καποιος να επιλεξει το ιδιο πρόγραμμα σε μια πιο part time εκδοχη του, οπως υπαρχει και στο εξωτερικο και οχι να επιλέγει ο καθε φοιτητής ποτε θα δωσει καποιο μαθημα και ποτε θα αποφοιτήσει. Επίσης, θα πρεπει να υπάρχουν εξαιρέσεις σε περιπτωση ασθένειας ή οικονομικης δυσκολίας και να υπάρχει και η επιλογή της προσωρινής διακοπής ( διακοπής και οχι καβατζαρίσματος της θέσης ) εαν συντρέχουν σοβαροί λόγοι.Ελπίζω πως αυτο το μέτρο ειναι μόνο η αρχή και να μην μεινουν εκει. Πρεπει άμεσα να απαγορέψουν την πολιτικοποιηση των ιδρυμάτων ( και σε πολιτικό και σε πρυτανικο επιπεδο ), να επιβληθούν αντικειμενικα κριτήρια για τους καθηγητές που θα ανανεώνονται καθε δυο χρονια ( συγγράμματα, επιστημονικο εργο, διαθεσιμότητα στους μαθητες ), πρυτανεις που θα πρεπει να εκλπηρωνουν ετησιους στοχους κλπ . Επισης, σε περιπτωση που διαπιστωθουν αδικηματα εντος του πανεπιστημιου ( καταστροφή περιουσιας, ξυλοδαρμοί μεταξυ μαθητων και καθηγητών ) να υπαρχουν πειθαρχικές επιπτώσεις και αποβολές.
Τί θα πή «καβατζάρισμα τής θέσης»; Ποιάς θέσης;;;Εκτός κι αν εννοείς τίς θέσεις τών ...Μουσουλμάνων, τών ...Ομογενών, τών ...αναπήρων, και όλων εκείνων που ΟΝΤΩΣ καταλαμβάνουν ΑΝΑΞΙΩΣ (με εντελώς γελοίες επιδόσεις!)σχεδόν τίς μισές από τίς οργανικώς προληρυχθείσες θέσεις υποψηφίων (νεο-εισακτέων) φοιτητών.Τελεία και παύλα: οι "αιώνιοι" φοιτητές ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΟΥΝ κανέναν απολύτως. Απεναντίας, οι "αιώνιοι" ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ διδάσκοντες ΕΧΟΥΝ -κυριολεκτικώς!- ΡΗΜΑΞΕΙ τό ελληνικό Παν/μιο._
εισαι βαθια ρατσιστρια..λυπαμαι.επιμενεις να κραζεις με μενος για τις θεσεις που καταλαμβανουν οι μουσουλμανοι οι ομογενεις και οι αναπηροι..λες και ειναι τοσο δυσκολο να καταλαβεις οτι σε μια κοινωνια πολιτικα και ηθικα δικαιη οι μειονοτητες επιβαλλεται να στηριχθουν.τι ετος εισαι?και στη σχολη σου ασχοληθηκες καθολου με τα μαθηματα σου η κυκλοφορουσες ξαμολυμενη και μαζευες υπογραφες για να πεταχτουν τα αδυναμα μελη της κοινωνιας στον καιαδα.?αλλα αυτο εχει σημασια..οι αιωνιοι φοιτητες-και ολα οσα δημιουργουν παθογενειες στα πανεπιστημια-να παραμεινουν και να τρωνε σιγα σιγα απο μεσα τα σωθικα του πανεπιστημιου.Μπραβο!Δεν μιλαω μονο για τους αιωνιους προφανως δεν ειναι μονο αυτοι το προβλημα του ελληνικου πανεπιτημιου,απλα αναφερομαισ αυτους μονο,λογω του αρθρου.
Για ένα πράγμα έχω μετανιώσει σχετικά με τη σχολή κι αυτό είναι που πήρα πτυχίο όσο γρήγορα μπορούσα αντί να κάνω networking και να αποκτήσω σοβαρή προϋπηρεσία.Δεν αστειεύομαι καθόλου, το βρήκα μπροστά μου πολλές φορές.Πάντως ευθύνεται και το πανεπιστήμιο για τους αιώνιους. Πχ δεν περνάς μάθημα επειδή αρνήθηκες να αγοράσεις εκτός ύλης βιβλίο του καθηγητή. Δεν περνάς γιατί στην προφορική είδε ότι δίνεις μάθημα για τρίτη φορά και σου είπε απλά να περάσεις έξω. Ή επειδή είχε απεργία και δεν κατάφερες να πας να δώσεις. Επειδή ο καθηγητής που έγραψε το σύγγραμμα ήταν σε ένα κόμμα και αυτός που το δίδασκε σε άλλο και δεν ήξερες τι να γράψεις γιατί διόρθωναν και οι δυο. Η επειδή ο καθηγητής δεν άλλαζε μέθοδο παρά τις παρατηρήσεις του Πρύτανη ότι είναι περίεργο να κόβονται 4/5 του έτους σε κάθε εξεταστική επί χρόνια. Η επειδή ο φοιτητής είχε πολύ σοβαρές αντιρρήσεις σε κάτι που είπε ο καθηγητής και αρνιόταν να το βάλει σε εργασία με το όνομά του.Η επειδή ο φοιτητής αρνιόταν να παραχωρήσει εργασία για το καθηγητικό σύγγραμμα χωρίς μνεία του ονόματός του.Ξέρω και για τα τραπεζάκια και για τα κόμματα και για όλα τα σχετικά, αλλά δε δέχομαι ότι δε φταίει το Πανεπιστήμιο σε ένα βαθμό για τους αιώνιους.Υπάρχουν πολλοί δικαιολογήσιμοι λόγοι να μην παίρνει κανείς πτυχίο ενώ δε φταίει, αλλά τα τραπεζάκια και τα κόμματα ακούγονται πιο πιασάρικα στα πρωινάδικα.
Ωραία! Να μιλήσουμε όμως και λίγο για το πόσο βοηθάνε τα ίδια τα πανεπιστήμια να μην υπάρχουν αιώνιοι φοιτητές! Απεργίες (πολλές φορές και εν μέσω εξεταστικής), ανακοίνωση προγράμματος ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ πριν την εξεταστική (για ύλη δεν το συζητώ..3 μέρες και αν) και αναβολές μαθημάτων...Να μη συζητήσω το πόσο βοηθητικές είναι οι γραμματείες και οι κυρίες που απλώνουν το πετσί τους εκεί μέσα...Αν όντως ισχύει ότι οι αιώνιοι φοιτητές, εμποδίζουν το Πανεπιστήμιο να αναπτυχθεί, θα θελα πάρα πολύ να δω πώς θα είναι το δικό μου μετά από αυτή την απόφαση!Και για να ξεκαθαρίσω...συμφωνώ με την απόφαση αυτή 101%. Αλλά δε μπορώ να ακούω ανοησίες ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι το μεγάλύτερο πρόβλημα στη χώρα...Αλήθεια τώρα;
και λεω εγω τωρα οκ οι πιο παλιοι που ειναι στο 10το ετος ναι συμφωνω να διαγραφουν, οι υπολοιποι που εχουμε μπει σε σχολες το 09-10-11 και οι μικροτεροι που μας πιανουν τα μονα ζυγα και οι μη επαναληπτικες εξεταστικες πως σκατα θα τελειωσουμε?? και δε μιλαω για σχολες που εχουν συνολο για πτυχιο 40-45 μαθηματα, μιλαω για τις σχολες με 76-78. αντε καιρος να γυρναμε σπιτια μας απο τωρα μου φαινεται.
πάντως έχουν ονομα αυτοι που δημιούργησαν το πελατειακό σύστημα παντού και δεν είναι γενικά οι παρατάξεις αλλα οι παραταξεις του πρώην δικομματισμού, που τώρα βλέπουν παντού συντεχνίες, ΔΑΠ και ΠΑΣΠ λέγονται ΝΔ και ΠΑΣΟΚ επίσης. Αν μας φτάει η διαπλοκή να πατήσουμε κάτω αυτους που την ανέθρεψαν μην πατήσουμε το δικαίωμα μας να διεκδικούμε συλλογικά τα συμφέροντα μας γιατι αυτο είναι ο συνδικαλισμός.
φιλε, και η ΠΚΣ εχει κανει χοντρες μλκιες...οσα χρονια ημουν φοιτητης η ΠΚΣ δεν εκανε βημα αν δεν επαιρνε εντολη απο το κομμα..ποτε, μα ποτε δεν εκαναν κατι συλλογικο οι παραταξεις..να καθησουν δαπιτες, πκσιτες και πασπιτες μαζι για να βοηθησουν το πανεπιστημιο?? γελανε και τα σκυλια φιλε..ασε που οταν ακουω ατομα της ΠΚΣ να μιλανε, ακουω Παπαρηγακια...19 χρονο παιδι και εχει τοσο ολοκληρωμενη αποψη για τη κοινωνια..δε μας χεζετε ολοι εκειπερα..αυριανοι συνδικαλιστες - βουλευτες - ξυστες..
Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που οι συνθήκες δεν τους επιτρέπουν να τελειώσουν τις σπουδές τους και είναι άδικο αύτο. Και στο κάτω κάτω ακόμα και αν κάποιος απλά γουστάρει να είναι 750 χρόνια σε μια σχολή δεν επιβαρύνει κανέναν, δικό του πρόβλημα.
το πανεπιστημιο με αιωνιους φοιτητες ειναι ενα σωμα με νεκρα μελη.φυσικα και ενα νεκρο μελος επιβαρυνει το σωμα.δεν αφηνει το υπολοιπο υγιες να δουλεψει σωστα.ειναι απαραιτητη η διαγραφη,...ακους εκει δεν ενοχλει κανεναν...
Δεν είπα "δεν ενοχλεί κανέναν" γιατί ξέρω πως υπάρχουν κάποιοι που ενοχλούνται με οτιδήποτε κάνει ο διπλανός τους, λες και τους κάθησε στο σβέρκο ο άλλος με τις αποφάσεις που πήρε για την ζωή του. Είπα "δεν επιβαρύνει κανέναν" και αν έχεις κανά επιχείρημα της προκοπής να δώσεις θα το εκτιμούσα.
@melenechristoδε θεωρω οτι το κυριως προβλημα του πανεπιστημιου ειναι οι αιωνιοι φοιτητες..μιλωντας ομως για ιδεες οπως αναφερες πριν, η ιδεα οτι εχεις τη δυνατοτητα να παρεις πτυχιο στα 80 σου επηρεαζει μια μεριδα φοιτητων οι οποιοι αραζουν 1-2 χρονια (αν οχι παραπανω), και ξυνονται χωρις φοβο και με μπολικο παθος..αν απο την αλλη γνωριζεις οτι υπαρχει ενα περιθωριο φοιτησης, το παιρνεις πιο σοβαρα..
Εσύ, ακόμα και να μπήκες στό Παν/μιο (τόοοοοσοι και τόοοοσοι μπαίνουν σήμερα: Μουσουλμάνοι, ομογενείς, στραβοί-κουτσοί, ...) τά μάτια σου ΔΕΝ τά 'νοιξες. Είσαι η ζωντανή απόδειξη τής ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ (συγχρόνως: μορφωτικής & κριτικής) τού "Πανεπιστημίου" τού οποίου επιχειρείς να φανείς ...ζηλωτής! Κρίμα!!!...
@MissNoobistanθα φαω πολλα αρνητικα αλλα το οτι υπαρχουν αρκετοι φοιτητες που λογω συνθηκων δε μπορουν να τελειωσουν το πανεπιστημιο ειναι προσωπικα χαζη δικαιολογια..αν δε μπορουν να το παρουν, ας κανουν κατι αλλο..δεν ειναι ντροπη να μην εχεις πτυχιο..στη τελικη τοσοι και τοσοι καταληγουν να κανουν δουλεια ακυρη απο αυτο που σπουδασαν..
@MrquestionsΑντιλαμβάνεσαι πως τα επιχειρήματα που παραθέτεις είναι απλές δικαιολογίες της διαγραφής και όχι αντικειμενικές αιτίες.Αδυνατώ να καταλάβω τι σημαίνει το "ας κάνουν κάτι άλλο, δεν είναι ντροπή να μην έχεις πτυχίο".Μα κανείς δεν είπε πως είναι ντροπή. Απλά μερικοί είτε λόγω συνθηκών, είτε λόγω επιλογής θέλουνε να το πάρουνε όχι στα 4 αλλά στα 10 ή στα 20 χρόνια. Γιατί να το στερηθούνε;Και μετά, η πραγματική τους αξία θα φανεί στον χώρο εργασίας τους.(τα παραπάνω τα έγραψα χωρίς να διαβάσω αυτά που έγραψες σαν απάντηση για μένα. Τα παρακάτω αφού τα διάβασα)Και λοιπόν; Τι σημασία έχει που υπάρχει αυτή η επιλογή; Μόνο αποτρεπτικά θα λειτουργήσει αυτός ο νόμος για όσους θέλουνε να σπουδάσουνε χωρίς να έχουνε κάποιο λόγο βιασύνης.Για μένα ένα βασικό επιχείρημα της διαγραφής θα ήτανε η επιβάρυνση του προϋπολογισμού των ιδρυμάτων. Δεν μπορώ να καταλάβω όμως με ποιον ακριβώς τρόπο γίνεται αυτό.'στω.
@melenechristoρε φιλε..τι παει να πει λογο επιλογης θελω να παρω το πτυχιο στα 10 ή 20 χρονια? σορυ αλλα καποια πραγματα εχουν ορια. αν θες να ξυνεσαι για τοσα χρονια, πανε κανε κατι αλλο..πανε στα χωραφια που γκρινιαζουν ολοι οτι εχει πεσει η παραγωγη.το πανεπιστημιο δεν ειναι να μαθεις πραγματα και να παρεις βαθμο, αλλα να καλλιεργησεις και να εξελιξεις τις ικανοτητες σου. πραγματικα τωρα, εαν πας σε καποιο πανεπιστημιο με τη λογικη να το τελειωσεις οταν θα σου καυλωσει, σηκω φυγε, απλα!οι απαντησεις σου, ειναι καργα αποφθεγμα των αρνητικων της ελληνικης κουλτουρας..και μη ξεχνας, οτι οσοι μπαινουν σε πανεπιστημιο με λογικη ξυσιματος, μπορει να παιρνουν τη θεση αλλων που θελουν να το δουλεψουν το πραμα περισσοτερο..
Για μισό λεπτό.Αυτά που λες, Mr Questions, στέκουν μόνο αν δεχθούμε:1. Μια υποχρέωση του ανθρώπου προς την κοινωνία για παραγωγή έργου (πνευματικού ή χειρωνακτικού) που θα πρέπει να δικαιολογήσεις.2. Την παραδοχή ότι κάτι μπορεί να απαγορεύεται (η πολυετής φοίτηση) ενώ δε φαίνεται να θίγει τα δικαιώματα κάποιου άλλου. Και αυτή θα πρέπει να τη δικαιολογήσεις.
@inky1.θεωρητικα παντα, θεωρω οτι καθε ανθρωπος, ως ενεργος πολιτης, εχει υποχρεωση στη κοινωνια να παραγει ενα εργο, το οποιο φυσικα θα δινει ευχαριστηση στον ιδιο..για απαντησε μου inky, ποσο δυνατος ειναι ο εθελοντισμος στην Ελλαδα? πως αντιμετωπιζεται αυτη η εννοια?2. δε θιγει ρε φιλε δικαιωματα κανενος η αιωνια φοιτηση..αλλα απο τη στιγμι που υφισταται ως λυση, ως επιλογη, ειναι απολυτα λογικο να μη παρεις σοβαρα το πανεπιστημιο στην αρχη..και γω πηγα σε ΑΕΙ, και ειχα φιλους κλπ..και τα πρωτα 2 χρονια ξυνομασταν ανειλεως! δεν ειναι ντροπη ή τοοσο κακο να εχεις μια πιεση απο πισω να τελειωσεις το πτυχιο..προφανως και δεν ειναι το μοναδικο που πρεπει να αλλαξει στα πανεπιστημια στην ελλαδα, αλλα ειναι κατι που πρεπει να γινει..γτ δηλαδη θεωρουμε τοσο δικαιωμα να ειμαστε ξυστες σαυτη τη χωρα?και για να μη πει κανεις οτι δε εχω αλλες λυσεις..Αλλαγες που πρεπει να γινουν στα ΑΕΙ/ ΤΕΙ1.διαλυση παραταξεων/ καθαρισμος σχολων απο πανο, αφισες κλπ.2. Αντικειμενικη αξιολογηση καθηγητων3. Τελος η αιωνια φοιτηση4. Επαναξεταση της υλης/ αριθμο μαθηματων/ υλικου που διδασκεται κλπ.