Ποιές είναι οι κόκκινες γραμμές της Μέρκελ

Ποιές είναι οι κόκκινες γραμμές της Μέρκελ Facebook Twitter
0

Εν αναμονή των τελικών προτάσεων της ελληνικής κυβέρνησης ως αντάλλαγμα για το νέο τριετές πρόγραμμα στήριξης τελεί το Βερολίνο. Η Deutsche Welle αναδεικνύει τη στάση των γερμανών βουλευτών και τις κόκκινες γραμμές της γερμανικής πλευράς.

Σε περίπτωση που δοθεί το Σαββατοκύριακο από τους ευρωπαίους ηγέτες το πράσινο φως για την έναρξη των διαπραγματεύσεων, τότε θα πρέπει να συγκληθεί εκτάκτως η γερμανική βουλή προκειμένου να δώσει στην κυβέρνηση της Α. Μέρκελ την εντολή να διαπραγματευτεί.

Εκτιμάται ότι περίπτωση έκτακτης συνεδρίασης της γερμανικής βουλής, η πλειοψηφία θα ακολουθήσει τη γραμμή Μέρκελ.

Πώς θα εξελιχθεί αυτή η ψηφοφορία είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς. Πολλοί γερμανοί βουλευτές υπενθυμίζουν εμφατικά ότι υπάρχουν δυο βασικές προϋποθέσεις για να δοθεί βοήθεια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας ESM: αφενός πρέπει να απορρέει από την Ελλάδα κίνδυνος για τη σταθερότητα του συνόλου της ευρωζώνης και αφετέρου η ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους πρέπει να συμπεραίνει ότι η χώρα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει το χρέος.

Προφανώς, όπως λένε στο Βερολίνο, αμφότερες οι προϋποθέσεις δεν πληρούνται και συνεπώς δεν θα πρέπει να εγκριθεί η έναρξη των διαπραγματεύσεων. Παρόλα αυτά όμως οι περισσότεροι βουλευτές, σύμφωνα με την Süddeutsche Zeitung, εκτιμούν ότι σε περίπτωση έκτακτης συνεδρίασης της γερμανικής βουλής, η πλειοψηφία θα ακολουθήσει τη γραμμή Μέρκελ. Και αυτό διότι θεωρείται βέβαιο ότι η καγκελάριος -η οποία γνωρίζει πόσο βαρύ είναι το κλίμα στην κοινοβουλευτική της ομάδα- θα φροντίσει ώστε να μην περάσει μια συμφωνία στις Βρυξέλλες που δεν θα λαμβάνει υπόψη τις επιφυλάξεις και ενστάσεις των βουλευτών της.

Εφόσον λοιπόν εγκριθεί το ελληνικό αίτημα περί υπαγωγής στον ESM -είτε σε επίπεδο Eurogroup είτε στη Σύνοδο Κορυφής της Κυριακής- και δώσει το πράσινο φως και η Bundestag, η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να κατέβει στο «στίβο» της νέας διαπραγμάτευσης με μια σειρά κόκκινων γραμμών που θεωρούνται αδιαπραγμάτευτες.

Όπως σημειώνει η Welt, καμία συμβιβαστική διάθεση δεν επιδεικνύει η καγκελάριος Μέρκελ και ο υπ. Οικονομικών Σόιμπλε στο θέμα της συμμετοχής του ΔΝΤ στο νέο πακέτο βοήθειας. Για το Βερολίνο η «συμμετοχή» αυτή δεν έχει μόνον συμβουλευτικό χαρακτήρα, αλλά αφορά και το οικονομικό σκέλος.

Κατηγορηματική είναι η γερμανική πλευρά και όσον αφορά το ενδεχόμενο ενός νέου κουρέματος, το οποίο απορρίπτεται αναφανδόν. Πρόκειται για μια κόκκινη γραμμή την οποία δεν μπορεί να παραβιάσει η καγκελάριος, δεδομένου ότι έχει διαβεβαιώσει πολλάκις τους Γερμανούς ότι δεν πρόκειται να χάσουν ούτε σεντ από τη βοήθεια που δίνεται στην Ελλάδα. Τυχόν συναίνεση σε αυτό το αίτημα θα έπληττε σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία της καγκελαρίου. Εντούτοις, στο πλαίσιο ενός τρίτου προγράμματος στήριξης που θα περιλαμβάνει ένα νέο, ουσιαστικό, κοστολογημένο και κυρίως ρεαλιστικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, η Α. Μέρκελ θα ήταν προφανώς σε θέση να «πουλήσει» μια αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους. Αυτή θα μπορούσε να έχει τη μορφή νέας παράτασης του χρόνου αποπληρωμής των υφιστάμενων δανείων ή και περαιτέρω μείωσης των επιτοκίων.

Όσον αφορά το νέο πακέτο μεταρρυθμίσεων η γερμανική πλευρά τονίζει εμφατικά ότι θα πρέπει να είναι μια -σε ρεαλιστική βάση- ουσιαστική και κοστολογημένη δέσμη μέτρων. Σε αυτό όμως, όπως εκτιμάται, η Α. Μέρκελ έχει ευχέρεια κινήσεων και ως εκ τούτου αναμένεται να επιδείξει ευελιξία και συμβιβαστική διάθεση. Το ίδιο ισχύει και για τις λεγόμενες προαπαιτούμενες δράσεις όπου εκτιμάται ότι υπάρχουν ορισμένα περιθώρια ερμηνείας για το τι θεωρείται επαρκή «προαπαιτούμενη δράση» και τι όχι. Και εδώ λοιπόν οι κόκκινες γραμμές είναι αρκετά πιο ευέλικτες.

Συμπερασματικά, οι κόκκινες γραμμές της Μέρκελ είναι εξής:

1η κόκκινη γραμμή: Ένα τρίτο πρόγραμμα διάσωσης -έχει ξεπεραστεί την Τρίτη το βράδυ.

2η κόκκινη γραμμή: Καμία χρηματοδότηση-γέφυρα. Ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί.

3η Κόκκινη γραμμή: Προαπαιτούμενα από την ελληνική κυβέρνηση - Ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί.

4η Κόκκινη γραμμή: Όχι άλλο κούρεμα χρέους - Ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί

5η κόκκινη γραμμή. Το ΔΝΤ πρέπει να παραμείνει στο οικονομικό σχέδιο διάσωσης. Ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί.

Πηγή: Deutsche Welle

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Πολιτική / Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα, υπογραμμίζοντας πως: «Ο ελληνικός λαός υπέμεινε σοβαρές δυσκολίες και έκανε θυσίες, όμως επέδειξε θάρρος, αγκάλιασε την αλλαγή και απέδειξε την ανθεκτικότητά του»
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Το δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Πολιτική / Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Το δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Τι αναφερει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του - Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και την Αντιμετώπιση της Παραβατικότητας Ανηλίκων
LIFO NEWSROOM
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

LiFO politics / Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλά στη Βασιλική Σιούτη και αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με την ιταλική διοίκηση της Hellenic Train και την ιταλική κυβέρνηση, με στόχο σοβαρές επενδύσεις. Επίσης, απαντά στα θέματα που απασχόλησαν την επικαιρότητα, όπως η αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα Τέμπη και οι ανώνυμες επιθέσεις στους συγγενείς των θυμάτων, τις οποίες δηλώνει ότι καταδικάζει.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ