Απαγορεύεται το ουρείν

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
0

Κανένα από τα μεγάλα μέσα, νομίζω, δεν μιλά για τα καμώματα της Κόσκο στην Ελλάδα. Μόνο ο αμερικανικός δημόσιος, μη-κερδοσκοπικός ραδιοφωνικός οργανισμός NPR.  Ο τίτλος του ρεπορτάζ: «Καταιγίδα στο ελληνικό λιμάνι για τις κινεζικού τύπου συνθήκες εργασίας». (Το άρθρο αναδημοσιεύτηκε και από το Athenswire).

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
Μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 2 ατυχήματα στην προβλήτα του Πειραιά. Έλλειψη εξειδίκευσης καταγγέλλουν οι λιμενεργάτες. Η Κόσκο απαγορεύει τα σωματεία και  τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στους 500 Έλληνες εργάτες.

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
Η Κίνα εκμεταλλεύτηκε την οικονομική κρίση για να ενισχύσει την επιρροή της στην Ευρώπη, υποσχόμενη να αγοράσει ελληνικά, ισπανικά και πορτογαλικά ομόλογα. Αλλά η πιο φιλόδοξη επένδυση στην Ευρώπη είναι η αγορά του λιμανιού του Πειραιά. Η επιρροή της Κινάς ξεπερνάει τα στενά οικονομικά πλαίσια και αγγίζει και άλλους τομείς.

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
Οι Έλληνες λιμενεργάτες θεωρούν ότι το κομμάτι του λιμανιού που διαχειρίζεται η Cosco «είναι άλλος κόσμος, άλλη χώρα».

Η China Ocean Shipping Co., η γνωστή σε μας ως Cosco, συμφώνησε με την ελληνική κυβέρνηση να πάρει υπό τον έλεγχο της για τα επόμενα 35 χρόνια τους εμπορευματικούς σταθμούς του λιμανιού, με αντίτιμο 5 δις δολάρια. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση της Κίνας στην Ευρώπη.

Τα σωματεία καταγγέλλουν ότι οι εργάτες είναι ανειδίκευτοι και δουλεύουν σε προσωρινή βάση και χωρίς παροχές ή προνόμια. Παρά τις επίμονες φήμες για τις συνθήκες εργασίας, μέχρι τώρα κανένας εργαζόμενος στην Cosco δεν έχει μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης. Όμως, ένας πρόσφατα απολυμένος από την εταιρία, μίλησε στο NPR για τις συνθήκες εργασίας στην προβλήτα που διαχειρίζονται οι Κινέζοι, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνει ανώνυμος. Υποστηρίζει ότι δούλευε κανονικό οχτάωρο αλλά χωρίς διαλλείματα για γεύμα ή τουαλέτα. «Οι ενέργειες της Κόσκο παραβαίνουν το νόμο. Είναι δικαίωμα του κάθε εργάτη να τρώει κάτι γύρω στις 12 το μεσημέρι και να κάνει ένα διάλλειμα, αλλά όχι να δουλεύει σαν το σκυλί από το πρωί ως το απόγευμα.»

Υποστηρίζει πως οι υπεύθυνοι της εταιρίας είπαν στους εργάτες ή να κάνουν την ανάγκη τους σε πλαστικά κυπελάκια ή στη θάλασσα, προκειμένου να μην να κάνουν διάλλειμα. Ο λιμενεργάτης λέει ακόμα ότι ο μισθός του ήταν 600 ευρώ το μήνα - το μισό από ότι παίρνουν οι συνάδελφοι του στο κομμάτι του λιμανιού που διαχειρίζονται ακόμα οι Έλληνες. Και δεν έπαιρνε τα εξτρά όταν δούλευε νυχτερινή βάρδια ή σαββατοκύριακα. Δεν υπήρχε συγκεκριμένο, προσυμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, για 9 μήνες ήταν σε επιφυλακή επί 24ώρου βάσης. Η γυναίκα του υποστηρίζει ότι η εμπειρία αυτή του άλλαξε τη ζωή, τον έκανε ράκος, τον έφερε στα όρια νευρικού κλονισμού. «Κάθε μέρα περίμενε κολλημένος στο τηλέφωνο να δει αν θα τον πάρουν για δουλειά, δεν ήξερε αν είχε χρόνο να κοιμηθεί ή να φάει. Μερικές φορές τον παίρνανε μέσα στη νύχτα να πάει για δουλειά. Ήταν ένα μαρτύριο», συμπληρώνει η σύζυγος του απολυμένου.

Το NPR απέκτησε πρόσβαση σε επίσημα ελληνικά έγγραφα που επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα του απολυμένου. Τον περασμένο Αύγουστο το τοπικό παράρτημα της επιθεώρησης εργασίας στον Πειραιά μίλησε για την περίπτωση λιμενεργάτη της Κόσκο που του είχαν αλλάξει το ωράριο 14 φορές μέσα σε ένα μήνα. Μέσα σε δυο επισκέψεις τον περασμένο χρόνο οι υπεύθυνοι της επιθεώρησης σημείωσαν τέσσερις παραβάσεις του εργατικού νόμου από πλευράς Κόσκο. Τον Αύγουστο έριξαν πρόστιμο 3,000 ευρώ στην Κόσκο όταν ανακάλυψαν ότι λιμενεργάτες της δούλευαν στα ρεπό τους. Και τον Οκτώβριο βρήκαν την ίδια παράβαση ξανά, αλλά ξεσκέπασαν και περίπτωση ανειδίκευτου εργάτη που χειριζόταν ειδικά μηχανήματα και εργάτη που δούλευε χωρίς χαρτιά.

«Δεν υπάρχει καμία οργάνωση. Επικρατεί χάος. Δεν γίνεται καμία εκπαίδευση για συγκεκριμένες εξειδικευμένες εργασίες. Αυτά συμβαίνουν σε χώρες του τρίτου κόσμου», λέει ο απολυμένος λιμενεργάτης.

Η Κόσκο αρνήθηκε να δώσει συνέντευξη και να τοποθετηθεί για τα όσα λέχθηκαν και για άλλες ακόμα καταγγελίες. Ούτε στην Αθήνα, ούτε στο Πεκίνο. Συνεντεύξεις αρνήθηκαν και το Κινεζικό υπουργείο εξωτερικών και το εμπορίου.

Ο κόσμος του Πειραιά πίστεψε αρχικά ότι η Κόσκο θα φέρει νέες θέσεις εργασίας. Τώρα ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο λιμάνι λέει «πιστεύουμε ότι η Κόσκο εισάγει το Κινεζικό μοντέλο εργασίας στην Ελλάδα. Με αποτέλεσμα, τα όσα κάνει η Κοσκο με τις μειώσεις μισθών και την πίεση στα εργατικά δικαιώματα, να επηρεάζουν και τις εταιρίες που δεν ελέγχονται από τους Κινέζους».

Ο υπουργός Χάρης Παμπούκης δηλώνει «Μόνο η ελληνική νομοθεσία ισχύει στο λιμάνι, δε πρόκειται να υιοθετήσουμε πρακτικές της Κίνας, ή του πλανήτη Άρη, ή οποιουδήποτε άλλου, αν αυτές δεν συνάδουν με τη νομοθεσία μας. Ο Πειραιάς δεν είναι αποικία κανενός».

Παρόλα αυτά, οι πρακτικές της Κίνας έχουν ήδη βρει λιμάνι στην Ελλάδα και απειλούν το ευρωπαϊκό πλέον κράτος δικαίου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Κασσελάκης ρωτά τον Μητσοτάκη: Θα διαγραφεί ο ομοφοβικός βουλευτής Κυριαζίδης;

Πολιτική / Ο Κασσελάκης ρωτά τον Μητσοτάκη: Θα διαγραφεί ο ομοφοβικός βουλευτής Κυριαζίδης;

«Πρόεδρο; ο; η;» είπε ο βουλευτής Δράμας της ΝΔ για τον Στέφανο Κασσελάκη - Το βίντεο που ανάρτησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον πρωθυπουργό ότι κατέβασε ένα «ανατριχιαστικό ακροδεξιό ψηφοδέλτιο» για τις ευρωεκλογές
NEWSROOM
Ευρωεκλογές 2024: Με απέπεμψαν επειδή το ζήτησε η Μπεκατώρου, καλή συνέχεια στον Κασσελάκη, λέει ο Παπανώτας μετά τη διαγραφή του

Πολιτική / Ευρωεκλογές 2024: «Με απέπεμψαν επειδή το ζήτησε η Μπεκατώρου», δηλώνει ο Παπανώτας μετά τη διαγραφή του

Μήπως η δημοφιλία μου ήταν «το κίνητρο για να με διώξουν;» διερωτήθηκε ο αποπεμφθείς από τη λίστα των υποψηφίων ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, έπειτα από απαίτηση της συνυποψήφιάς του Σοφίας Μπεκατώρου
NEWSROOM