Oργισμένη επιστολή της οικογένειας του Λ. Κηλαηδόνη προς Πρώτο Θέμα: Προσβάλλετε ακραία τη μνήμη του

Oργισμένη επιστολή της οικογένειας του Λ. Κηλαηδόνη προς Πρώτο Θέμα: Προσβάλλετε ακραία τη μνήμη του Facebook Twitter
Φωτογραφία: Στάθης Μαμαλάκης/ LIFO
8

Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης είχε δηλώσει παλιότερα: «..To Πρώτο Θέμα δεν το διαβάζω, δεν ανήκω στον πολιτικό χώρο που εκφράζει και το απεχθάνομαι. Δεν θέλω να συνδεθεί η μουσική μου με τη συγκεκριμένη εφημερίδα διότι μου είναι αντιπαθής με όσα έχει κάνει μέχρι τώρα..». Αυτή η δήλωση του τραγουδοποιού που πέθανε την περασμένη εβδομάδα αναφέρεται σήμερα σε ανοιχτή επιστολή που δημοσιοποιείται από την οικογένειά του με αφορμή την κυκλοφορία CD με το Κυριακάτικο φύλο της εφημερίδας. Η εφημερίδα Πρώτο Θέμα θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα με δώρο στους αναγνώστες της ένα cd με τις «18 μεγάλες επιτυχίες» του Λουκιανού Κηλαηδόνη.

Ωστόσο η οικογένεια έχει οργιστεί και σήμερα η Άννα Βαγενά δημοσίευσε την επιστολή με την οποία προειδοποιεί πως πρόκειται να υπάρξει νομική κινητοποίηση:

"Όπως πληροφορηθήκαμε, η εφημερίδα σας πρόκειται αύριο να κυκλοφορήσει με συνοδευτική «προσφορά» για τους αναγνώστες της, ένα cd με 18 αξέχαστα τραγούδια του Λουκιανού.

Σας εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας, καθώς και την έντονη αγανάκτηση και διαμαρτυρία μας για την ενέργειά σας αυτή, για την οποία, όπως γνωρίζετε, δεν λάβατε (και ούτε θα μπορούσατε ποτέ να έχετε λάβει), καμία άδεια, ούτε από τον αείμνηστο Λουκιανό, ούτε βέβαια, ύστερα από την απώλειά του, από εμάς.

Σας υπενθυμίζουμε εξάλλου κάτι που γνωρίζετε άριστα: ο ίδιος ο Λουκιανός, όσο ήταν κοντά μας, δεν θα έδινε ποτέ άδεια να κυκλοφορήσουν τραγούδια του με την εφημερίδα σας, για την οποία είχε συγκεκριμένη άποψη. Την άποψή του αυτή, με την οποία συντασσόμαστε , καθώς και την αντίθεσή του στην καθ' οιονδήποτε τρόπο, έστω και έμμεση, σύνδεση τραγουδιών του με την εφημερίδα σας, την είχε εκφράσει τόσο δημόσια όσο και απευθείας σε εσάς. Συγκεκριμένα τον Οκτώβρη του 2013 είχε δηλώσει: «..To Πρώτο Θέμα δεν το διαβάζω, δεν ανήκω στον πολιτικό χώρο που εκφράζει και το απεχθάνομαι. Δεν θέλω να συνδεθεί η μουσική μου με τη συγκεκριμένη εφημερίδα διότι μου είναι αντιπαθής με όσα έχει κάνει μέχρι τώρα..».

Το ότι, έπειτα από όλα αυτά, εσείς σήμερα επιδιώκετε να εκμεταλλευτείτε εμπορικά τη συγκίνηση που προκαλεί στο κοινό η, νωπή ακόμη, απώλεια του Λουκιανού, αποτελεί ακραία προσβολή της μνήμης ενός καλλιτέχνη που αντιπάλεψε με το παράδειγμα και το έργο του, τέτοιες ακριβώς συμπεριφορές, όπως είναι οι δικές σας. Αποτελεί δε και κατάφωρη προσβολή των πνευματικών του δικαιωμάτων, καθώς και του ηθικού του δικαιώματος επί του έργου του, το οποίο είχε ρητά ασκηθεί από τον ίδιο όσο ήταν εν ζωή απαγορεύοντάς σας οποιαδήποτε χρήση των έργων του.


Είναι αυτονόητο ότι, ως προς όλα τα παραπάνω, επιφυλασσόμαστε για την άσκηση κάθε δικαιώματος που μας δίνει ο Νόμος, προκειμένου να προστατέψουμε τη μνήμη του Λουκιανού και τιμήσουμε το ήθος, το ύφος και τις επιλογές της ζωής του."

TV & Media
8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Δέν συνηθίζω να σχολιάζω, αλλα θα το κάνω έτσι για το γαμώτο του ακροατή. Η κυρία Βαγενά καλώς πράττει και διαμαρτύρεται, αλλα με λάθος θεριό τα βάζει. Δέν την είδα τόσα χρόνια να διαμαρτύρεται για το αίσχος της ΑΕΠΙ που τους ταϊζε με οποια ψίχουλα απο τις παχυλές συνδρομές που πληρώνουν ακόμα και τα ασανσέρ. Ούτε για την υποβάθμιση της ΝεοΕλληνικής μουσικής στην οποία και ο αύμνηστος σύζηγός της συνέβαλλε κατα τις δεκαετίες 80-90. Οπώς επίσης ούτε την είδα να διαμαρτύρεται και για το συρφετό τον καλλιτεχνών που ξέρασαν οι δισκογραφικές εταιρίες απο τις οποίες εισέπρτατταν δικαιωματα όλα αυτα τα χρόνια, και θα συνεχίσουν να εισπράττουν εσαεί. Προσωπικά τον Κηλαηδόνη τον θυμάμαι απο το "θα κατσω σπιτι, θ'αραξω σπιτι", αυτο το γελοίο κουπλεδακι που ακόμα ξερνάω οταν το ακουω, σαφώς και η επιθυμία του εκλειπώντος είναι σεβαστή, σαφώς και το Πρώτο Αιμα ειναι κωλοφυλλάδα, αλλα δέν πιστεύω πως θα πάει κάποιος να αγοράσει την εφημερίδα αποκλειστικά για το cd. Εξ'αλλου, ειμαι σίγουρος πως το 90% των τυπωμένων cd θα καταλήξουν είτε στα αζήτητα των συλλογών μας σε κανένα χαρτόκουτο, είτε στο Μοναστηράκι για 20 λεπτά το κομμάτι.Όσο για την κομματική χροιά της επιστολής, ουδέν σχόλιο, άν όντως υπήρχε τόσο μεγάλο πρόβλημα με την όλη φάση, θα μιλούσαν αποκλειστικά οι δικηγόροι και θα έλλειπαν οι φανταχτερές δηλώσεις.
"Προσωπικά τον Κηλαηδόνη τον θυμάμαι απο το "θα κατσω σπιτι, θ'αραξω σπιτι", αυτο το γελοίο κουπλεδακι που ακόμα ξερνάω οταν το ακουω"Θα σας πρότεινα, αγαπητέ Elusive_Cure να μιλάτε για πράγματα για τα οποία ξέρετε...και όχι για άλλα...Εάν δεν σας αγγίζει, εάν δεν σας άγγιξε ποτέ ο κ. Κηλαηδόνης, τον οποίον εκτίμησα περισσότερο από όλα για την προσωπικότητα του, δεν νομίζω να έχει νόημα να σχολιάζετε για τον ίδιον... δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ένας άνθρωπος θα μιλούσε αρνητικά για έναν άνθρωπο, χωρίς να τον ξέρει και έπειτα από τον θάνατο του...το νόημα δεν το κατάλαβα..."Ούτε για την υποβάθμιση της ΝεοΕλληνικής μουσικής στην οποία και ο αύμνηστος σύζηγός της συνέβαλλε κατα τις δεκαετίες 80-90."Μα, γιατί να διαμαρτυρηθεί για κάτι τόσο υποκειμενικό; Για κάτι που μάλλον δεν το νόμιζε, ούτε το νόμιζαν και πολλοί άλλοι.-TheRunaway
επειδη απο το 2013 μεχρι 2017 εχει μεσολαβησει το 2015 μεχρι 2017, θα μπορουσε να θεωρησει κανεις οτι ο Λουκιανος ως σοβαρος και με κριση ανθρωπος, χαρακτηριστικος πολεμιος του σανου, ειχε αλλαξει γνωμη και με χαρα θα εβλεπε τα εργα του στην αλοτε μισητη παλιοφυλαδα.Επισης στον απλο αναγνωστη μενει η εντυπωση οτι ο ελεγχος στο εργο του καλιτεχνη εχει περασει στους κληρονομους του και οτι μονο αυτοι εχουν δικαιωμα "να εκμεταλλευτουν εμπορικά τη συγκίνηση που προκαλεί στο κοινό η, νωπή ακόμη, απώλεια του" αλλα δεν ειναι ετσι. Αυτο εξαρταται απο την συμφωνια που ειχε υπογραψει ο εκλιπων με την εταιρια παραγωγης και διαθεσης η οποια ειναι αυτη που παραγει το εν λογο CD και μεσω της εφημεριδας διατιθεται.Και κατι ακομα, δεν ειναι "τιμή στο ήθος, το ύφος και τις επιλογές της ζωής του" το οτι η μισητη σας παλιοφυλαδα διαθετει το εργο του? Ακομα και αυτοι που τους "απεριψε" τον δικαιωνουν.ΚΑι ενα τελευταιο. Ειναι αντιληπτο οτι η μισητη παλιοφυλαδα αποσκοπει στο κερδος. Και για να το αποκομισει, πληρωσε κατι στην εταιρια παραγωγης για να το κανει. Και η εταιρια παραγωγης θα πληρωσει το μεριδιο που δικαιουται ο καλιτεχνης. Ετσι δεν ειναι?
Πέρα από το ηθικό κομμάτι, χρειάζεται άδεια από τον καλλιτέχνη/κληρονόμους του ή από τη δισκογραφική εταιρεία στην οποία ανήκουν τα δικαιώματα κυκλοφορίας/διαχείρησης των τραγουδιών;
Η πν. ιδιοκτησία περιλαμβάνει το περιουσιακό δικαίωμα (που μπορούν να το εκμεταλλεύονται τρίτοι) και το ηθικό δικαίωμα (που ανήκει αποκλειστικά στον καλλιτεχνη και περνάει στους κληρονόμους του μετά τον θάνατο του).Τμήμα του ηθικού δικαιώματος είναι και η αποφαση/αδεια για δημοσίευση. Με απλά λόγια, αν ένας καλλιτεχνης ΔΕΝ θέλει -για οποιονδήποτε λογο- κάποιος να δημοσιεύσει το έργο του, αυτός δεν μπορεί να το δημοσιεύσει, ακόμα και αν είναι διατεθειμένος να πληρώσει.Μετά τον θάνατο του, το ηθικό δικαίωμα επί των έργων του περιήλθε στους κληρονόμους του. Αυτοί, σύμφωνα με τον νομο, πρέπει να το ασκούν σύμφωνα με την βούληση του καλλιτεχνη. Εφόσον είχε εκφραστεί απαξιωτικα για οτ Πρώτο Θέμα, οι κληρονόμοι του ασκούν το ηθικό δικαίωμα σύμφωνα με την εκπεφρασμένη θέληση του, χωρίς καμια αμφιβολία και επομένως ΚΑΛΩΣ καλούν το Πρώτο Θέμα στο να αποσχει από την δημοσίευση αυτή.Αν το κάνει παρόλα αυτά, έχει θιξει το ηθικό τους δικαίωμα και έχει νομικές ευθύνες.