Γιάννης Μπέζος: Η εκπομπή μου στην ΕΡΤ είναι ακριβή αλλά μου αξίζει

Γιάννης Μπέζος: Η εκπομπή μου στην ΕΡΤ είναι ακριβή αλλά μου αξίζει Facebook Twitter
29

Aντιδράσεις προκαλεί η απάντηση που έδωσε ο Γιάννης Μπέζος σχετικά με το κόστος της εκπομπής του στην ΕΡΤ, καθώς θα αγγίξει τα 50 χιλιάδες ευρώ. Η εκπομπή θα ασχολείται με το θέατρο και τον πολιτισμό. 

Όταν ρωτήθηκε στην εκπομπή "Αποκαλυπτικά" για το μεγάλο κόστος ο γνωστός ηθοποιός απάντησε:  "Είναι ακριβό. Μου αξίζει. Αυτή είναι η απάντηση μου".

 Όσον αφορά για τη σχέση του με το χρήμα, είπε: Στο παρελθόν υπήρξα πολύ σπάταλος. Και τώρα είμαι σπάταλος. Με την έννοια ότι δεν με ενδιαφέρει το χρήμα τόσο πολύ ώστε να το κρατήσω, να το επενδύσω. Με ενδιαφέρει φυσικά να περνάω αξιοπρεπώς, να περνάω καλά. Αλλά δεν είμαι ο άνθρωπος που θα μαζέψει χρήματα. Έχω κερδίσει πολλά λεφτά τα οποία τα ξόδεψα στο θέατρο και την παραγωγή, τα έχασα, εν γνώση μου. Εγώ ξέρετε δεν έπαιρνα ούτε επιχορηγίες ούτε αυτές τις ανοησίες που τόσα χρόνια μας ταλαιπώρησαν. Για αυτό είναι τα χρήματα, δεν είναι για να τα συσσωρεύουμε.Τώρα κάνω μια εκπομπή στην ΕΡΤ δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος για το θέατρο μόνο, αλλά σε σειρά δεν ετοιμάζω κάτι".

Ο κ. Μπέζος αναφέρθηκε και στα ελαττώματα του Έλληνας, λέγοντας: "Είναι πάρα πολύ εύπιστοι, επιρρεπείς στην δημαγωγία, επιρρεπείς στην προχειρότητα. Ένα άλλο πολύ μεγάλο ελάττωμα που το είχαν και οι αρχαίοι Έλληνες, είναι ότι φταίνε μονίμως οι άλλοι. Δεν είναι μόνο τα υλικά αγαθά. Υπάρχουν και άλλα που τα έχουμε ξεχάσει. Υπάρχει η παράδοση μας, ο τρόπος που ζούμε, η ποίηση μας, η παιδεία μας. Αυτά όλα που ονομάζουμε ήθη και έθιμα δεν είναι καθόλου τυχαία. Αυτά λίγο τα έχουμε ξεχάσει διότι το χρήμα τα σκέπασε όλα αυτά. Κι επειδή το χρήμα που τα σκέπασε ήταν δανεικό κι εμείς νομίζαμε ότι θα είναι και αγύριστο, τώρα που δεν είναι, μας δυσκολεύει. Ακριβώς επειδή δεν έχουμε ασκηθεί στο να ζούμε και με λιγότερα. Για μένα το λέω πάλι. Στο παρελθόν υπήρξα πολύ σπάταλος. Και τώρα είμαι σπάταλος. Με την έννοια ότι δεν με ενδιαφέρει το χρήμα τόσο πολύ ώστε να το κρατήσω, να το επενδύσω. Με ενδιαφέρει φυσικά να περνάω αξιοπρεπώς, να περνάω καλά. Αλλά δεν είμαι ο άνθρωπος που θα μαζέψει χρήματα. Έχω κερδίσει πολλά λεφτά τα οποία τα ξόδεψα στο θέατρο και την παραγωγή, τα έχασα, εν γνώση μου. Εγώ ξέρετε δεν έπαιρνα ούτε επιχορηγήσεις ούτε αυτές τις ανοησίες που τόσα χρόνια μας ταλαιπώρησαν. Για αυτό είναι τα χρήματα, δεν είναι για να τα συσσωρεύουμε".

Σε σχόλιο για το ότι δεν είναι εύκολος άνθρωπος, είπε: "Είμαι πολύ δύσκολος άνθρωπος. Δεν είμαι εύκολος άνθρωπος. Το ομολογώ. Φυσικά είμαι εύκολος με ανθρώπους που έχουν ενδιαφέρον και τους επιλέγω εγώ. Δεν θέλω να με επιλέγουν οι άλλοι. Ναι, είμαι δύσκολος. Έχω λίγους φίλους, δεν με απασχολεί όμως αυτό, δεν μου λείπουν. Πάντως δεν είμαι ανέντιμος και δεν είμαι και λαϊκιστής να λέω «μα εγώ τους αγαπώ όλους. Δεν τους αγαπώ όλους. Αν με θεωρούν δύσκολο, το αποδέχομαι, επιβεβαιώνω τη φήμη και επαυξάνω".

"Δεν θέλω να έχω εγώ επαφή με το κοινό. Το κοινό θέλει να έχει με εμένα. Δεν θα έχει επαφή. Θα έχει όπως την ορίσω εγώ. Θα την έχει από τη σκηνή και στο παρασκήνιο στο βαθμό που θα επιλέξω εγώ. Αυτό δεν είναι σνομπισμός. Είναι μια στάση κανονική. Πάντως δεν είναι ψευτοχαϊδεμα. Δεν είμαι ο τύπος του ψευτοχαμόγελου", ανέφερε επίσης για τη σχέση του με τον κόσμο.

29

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«What Jennifer Did»: Πού βρίσκεται σήμερα η Τζένιφερ Παν- Το ντοκιμεντέρ στο Netflix και η νέα ζωή του πατέρα της

TV & Media / «What Jennifer Did»: Πού βρίσκεται σήμερα η Τζένιφερ Παν- Το ντοκιμαντέρ στο Netflix και η νέα ζωή του πατέρα της

Τον Νοέμβριο του 2010, μια παρέα  ανδρών μπήκε στο σπίτι των Παν στο Μάρκχαμ του Οντάριο. Σκότωσαν τη μητέρα της Τζένιφερ και πυροβόλησαν τον πατέρα της στο κεφάλι και στον ώμο
NEWSROOM
Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM

σχόλια

15 σχόλια
προς konstas:γιατι λες πως οι θεατες δεν συμμετέχουν/προσφέρουν στο δρωμενο;προσφέρουν,αρχικά,τα χρήματά τους.κατόπιν,η σημαντικότερη προσφορά τους:το γέλιο τους,το δάκρυ τους,συμπάσχουν.ειναι η περίφημη μέθεξις του Αριστοτέλη.Πως,λοιπόν,λες πως δεν μετέχει το κοινό;κοινό πιστεύω πως καλείται,διότι δεν σκέφτηκε αυτό το συγκεκριμένο έργο τεχνης που παρουσιάζεται μπροστά τους,οπότε,απ' αυτην την άποψη,ναι,ο ντε νιρο ειναι κοινός,ασε που συνηθως αυτους τους βλεπουμε στα μπροστινα καθισματα...
Βέβαια, εκτός από τρελά υπερόπτη, τον λέω κ λίγο γραφικό. Σε πόσες συνεντεύξεις χρειάζεται να πει για το πόσο πια δύσκολος άνθρωπος είναι κ για τη σχέση με το κοινό κλπ κλπ. Το εμπεδώσαμε, δε θα πάθουμε κ δέος μπροστά στην επαναλαμβανόμενη είδηση
Αυτή την παρατηρηση να την κάνεις σε αυτούς που τον πέρνουν συνέντευξη αγαπητή μου.Γραφικοί είναι οι "δημοσιογράφοι"της δεκάρας που δεν εχουν να ρωτήσουν τίποτα αλλο παρά για το πόσο "δυσκολος"ειναι..
Όπως πολλοί, έχω πάψει να συγκινούμαι με την υποκριτική ικανότητα του Μπέζου, ο οποίος αναπαράγει συνεχώς το ίδιο προϊόν και τηλεοπτικά αλλά και θεατρικά. Αν ποιούσε κάποιο ήθος κατά τα άλλα, θα τον συμπαθούσα κάτι λίγο... Αυτά που βλέπω και ακούω όμως είναι αρνητικά πράγματα.(Το σημερινό που διάβασα μου θύμισε τη δήλωση του Κριστιάνο Ρονάλντο όταν πήρε το Euro με την Πορτογαλία φέτος, ενώ δεν είχε καταφέρει να παίξει σε όλο τον τελικό... Υπεροπτική, αλλά τουλάχιστον ο τύπος ξέρει καλή μπάλα...)
ο οποίος αναπαράγει συνεχώς το ίδιο προϊόν και τηλεοπτικά αλλά και θεατρικά. Πηγή: www.lifo.grΓιατί ο γουντι αλλεν,ο αλμοδοβαρ το ίδιο δεν κανουν;ο ιδιος ο αγγελοπουλος ελεγε πως ο καλλιτεχνης δεν κσνει διαφορετικες ταινιες,κανει την ΙΔΙΑ ταινια καθε φορα!
Αναφέρομαι στη λεγόμενη "μανιέρα" που όπως λες χρησιμοποιούν πολλοί. Η αξία της είναι αμφιλεγόμενη. Στα χρόνια της commedia del arte συνηθιζόταν ένας ηθοποιός να έχει τον ίδιο ρόλο ή την ίδια γκάμα για όλη του τη ζωή.Προσωπικά ούτε τον Γούντι θαυμάζω ιδιαίτερα, αλλά όπως είπαμε γούστα είναι αυτά. Θαυμάζω Έλεν Μίρεν, Μέριλ Στριπ, Τζούντι Ντεντς (ερμηνείες διαφορετικών χαρακτήρων και μεγάλο, ποικιλόμορφο ρεπερτόριο).
""Είναι ακριβό. Μου αξίζει. Αυτή είναι η απάντηση μου"."Γιατί νομίζει ότι είναι ο Λόρενς Ολιβιε και αλλα το αξίζει γιατί είναι του κόμματος μάλλον. Δύσκολος ήταν ο Αγγελόπουλος αυτός είναι αγενής.
Αυτήν την νοοτροπία που κουβαλάν ορισμένοι καλλιτέχνες (ή "καλλιτέχνες") και ορισμένοι αθλητές απέναντι στο κοινό τους δεν μπορώ ακόμα να την χωνέψω. Η αγάπη του κοινού, το χειροκρότημά του ή ακόμα και η αποθέωσή του είναι καλά. Όταν όμως έλθει η ώρα της ανταπόδοσης του καλλιτέχνη ή αθλητή προς το κοινό, αλλάζουν τα πράγματα. "Εγώ κάνω απλώς την δουλειά μου/την τέχνη μου, δεν θέλω πολλά πολλά !" Όχι φίλε, δεν πάει έτσι. Όταν είσαι πάνω στο σανίδι, τελειώνει το έργο και βγαίνεις καμια 10αρια φορές και υποκλίνεσαι απολαμβάνοντας το χειροκρότημα ή όταν είσαι μέσα στο γήπεδο και σηκώνεις τα χέρια για να ξεσηκωθούν οι θεατές, δεν κάνεις απλά την δουλειά σου, γιατί δεν είναι αυτή η δουλειά σου. Εκείνη την στιγμή ΕΠΙΔΙΩΚΕΙΣ το χειροκρότημα, επιδιώκεις την αγάπη του κοινού. Αν έκανες απλά την δουλειά σου, με το τέλος του έργου θα έπεφτε μια και καλή η αυλαία και θα πήγαινες σπιτάκι σου.Εκείνη τη στιγμή λοιπόν επιδιώκεις την σύνδεση με το κοινό, δημιουργείς μια σχέση με αυτό, επωφελούμενος από αυτήν, (ποιος το χαίρεται, αυτός που αποθεώνει ή αυτός που τον αποθεώνουν;) Έχεις δει κανέναν υδραυλικό όταν φτιάχνει μια βρύση να τον χειροκροτούν; Έχεις δει κανέναν γιατρό όταν βγαίνει από μια επιτυχημένη εγχείρηση, να μαζεύεται κόσμος και να τον αποθεώνει; Έχεις δει κανένα δικηγόρο που κέρδισε μια δύσκολη δίκη να υπογράφει αυτόγραφα μετά; Η αγάπη του κοινού είναι που σας τρέφει. Οφείλετε λοιπόν (και χρησιμοποιώ σκόπιμα το "οφείλετε" και όχι λ.χ. "καλό θα είναι") αν όχι να ανταποδίδετε την αγάπη που εισπράττετε, τουλάχιστον να σέβεστε το κοινό που σας τρέφει, τόσο υλικά, αλλά κυρίως ηθικά. Και όταν δεν σας ζητάει κάτι τρελό ή υπερβολικό να θυμόσαστε ότι πρώτοι εσείς τους ζητήσατε το χειροκρότημα, επομένως το λιγότερο που μπορεί να κάνετε είναι να βάλετε την τζίφρα σας σε ένα κωλόχαρτο και να χαμογελάσετε για να τον κάνετε να αισθανθεί ωραία, όπως σας έκανε αυτός προηγουμένως.Σε τελική ανάλυση βέβαια, δεν φταίτε εσείς, φταίει το κοινό που εξακολουθεί να σας ακολουθεί. Τουλάχιστον όμως κάποιους σας έχουν πάρει χαμπάρι.Υ.Γ. Συμφωνώ με τον Mayers ότι είναι ορισμένοι καλλιτέχνες που δικαιούνται να έχουν όποια ιδιοτροπία θέλουν και να κάνουν ότι γουστάρουν, γιατί απλώς είναι πολύ πολύ ψηλά. Μόνο που αυτοί είναι μετρημένοι στα δάχτυλα των χεριών. Οι υπόλοιποι.... ξε-καβαλήστε.
Εχεις μεγάλη τρικυμία στο μυαλό σου αγαπητέ.Δουλεια του είναι να παρουσιάζει θεταρικα εργα,τηλεοπτικές σειρές κλπ και εσύ αν θες να τις παρακολουθήσεις.Δεν είναι δουλεια του να δαπανά τον χρόνο του σε άσκοπες κατα τον ίδιο ενέργειες.Την άποψη του λεει και την επιθυμία του.Δεν του το επιτρέπεις?
Όπως το είπες ακριβώς "άσκοπες ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ενέργειες"Το πρόβλημά του (και μάλλον σκέφτεσαι με τον ίδιο τρόπο) είναι ότι η ανταπόδοση προς το κοινό που τον αναδεικνύει είναι "άσκοπη ενέργεια". Δεν προσφέρει κάτι στον ίδιο, επομένως είναι άσκοπο. Ο ορισμός του εγωισμού.Φυσικά και του επιτρέπω να λέει την άποψή του και την επιθυμία του. Από την άλλη είναι δικαίωμά μου να κρίνω τον χαρακτήρα του, με βάση την άποψή του και την επιθυμία του. Δεν μου το επιτρέπεις;Και φυσικά όποιος θέλει τον παρακολουθεί και όποιος θέλει όχι. Προσωπικά ανθρώπους για τον χαρακτήρα των οποίων έχω κακή άποψη δεν τους παρακολουθώ. Εκτός αν είναι τόσο καλλιτεχνάρες, που δεν με νοιάζει, αλλά ο Μπέζος δεν υπάγεται στην κατηγορία αυτή.
"Όταν όμως έλθει η ώρα της ανταπόδοσης του καλλιτέχνη ή αθλητή προς το κοινό"...Μα,η ώρα δεν έχει έλθει,έχει παρέλθει!Η ανταπόδοση του καλλιτέχνη προηγήθηκε του χειροκροτήματος,δεν έπεται αυτού!Ήλθε ο κόσμος στην αίθουσα και ο καλλιτέχνης του το ανταποδίδει με την δια ζώσης-κι όχι μόνο-performance!Είναι η εκτέλεση του έργου ενώπιον του κοινού,κι όχι μία "τζίφρα" κατ' ιδίαν στα παρασκήνια και μόνο για λίγους εκλεκτούς!Κι εξάλλου,δεν κατάλαβα,τι μανία είναι αυτή να έχουν κάποιοι την υπογραφή ενός "ειδώλου" στο σπίτι τους;Είναι ναρκισσιστικό εκ μέρους του κοινού αυτό!Έχουν τον δίσκο του,το DVD με την ταινία του,το βιβλίο του,αυτή είναι η μόνη υπογραφή που θέλουν και χρειάζονται! Μήπως θέλουν να πλαστογραφήσουν έγγραφα;Είναι παράλογη απαίτηση το αυτόγραφο!Αναφέρεσαι,konstas,στο χειροκρότημα και λες πως μόνο ο καλλιτέχνης το ζητά/θέλει/απαιτεί.Είσαι σίγουρος;Μα,το χειροκρότημα είναι έκφραση ευγνωμοσύνης μέσω χειρονομίας,αντί για την τυπική λεξη "ευχαριστώ" που λέμε σ' όλες τις άλλες περιπτώσεις.Στον υδραυλικό δεν λέμε "ευχαριστώ",του δίνουμε μόνο τα χρήματα;Στον γιατρό δεν του λέμε "ευχαριστώ";Δεν κλαίμε στην αγκαλιά του,αν μας σώσει;Του λέμε "εντάξει,μας γιάτρεψες/έσωσες,αρκέσου στον μισθουλάκο σου,δεν θα σου φιλάμε και τα χέρια,πως την είδες έτσι";Ένα αντίστοιχο χειροκρότημα δεν είναι αυτό;Απλώς,στο θέατρο δεν λέμε όλοι ταυτόχρονα "ευχαριστώ",θα ήταν κακόηχο και,αντ' αυτού,χειροκροτάμε!Αντί επιλόγου,ας σκεφτούμε και την αιτία επιλογής της λέξης "κοινό" που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους μη καλλιτέχνες.Δεν είναι προσβλητική προς εμάς;Μας χαρακτηρίζει ηλίθιους,κοινότυπους,μη ξεχωριστούς,μη σπουδαίους,αδιάφορους,βαρετούς,ανάξιους,κοινούς θνητούς!Κι όμως αυτή η λέξη χρησιμοποιείται από αρχαιοτάτων χρόνων για να μας περιγράψει κι εμείς το δεχόμαστε και καλά κάνουμε,διότι περιγράφει την σκληρή αλήθεια:ότι μπροστά στο πνευματικό μεγαλείο του καλλιτέχνη είμαστε μηδαμινοί!ΌΛΟΙ αυτοί οι καλλιτέχνες που υποτίθεται πως μας σέβονται γιατί χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη;Δεν είναι υποκριτές;Δεν μας κοροϊδεύουν;Ας μη μας φταίει λοιπόν ο Μπέζος,διότι ο Μπέζος ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ!!!
Το είπα ανάμεσα σε άλλα, ας το συνοψίσω επαναλαμβάνοντας μόνο ένα σημείο.Όταν έρχεται και σου υποκλίνεται και μάλιστα ΣΥΝΕΧΩΣ και ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ (σε σημείο αστείο μερικές φορές) μετά την παράσταση ΖΗΤΑΕΙ το χειροκρότημά σου (εκτός αν είναι τόσο ψωνάρα ώστε να πιστεύει ότι έχεις ανάγκη να τον χειροκροτήσεις παραπάνω και δεν χόρτασες εσύ να χειροκροτάς τις πρώτες 3 φορές που βγήκε).Αν ήταν μια απλή συνδιαλλαγή ενός οποιουδήποτε επαγγελματία, θα έκανε αυτός την δουλειά του, θα τον πλήρωνες, θα έλεγες και ένα ευχαριστώ από ευγένεια (όπως θα σου έλεγε όμως και ο ίδιος ευχαριστώ). Δεν είναι το ίδιο λοιπόν με αυτό το "ευχαριστώ" (εκτός αν έχεις δει υδραυλικό να υποκλίνεται). Να δεχθώ ότι το "ευχαριστώ" -της ευγένειας- του κοινού είναι το τυπικό χειροκρότημα όταν τελειώνει κάθε παράσταση (ακόμα και αν είναι χάλια). Από εκεί και έπειτα είναι το "αποθεώστε με".Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας... οι περισσότεροι καλλιτέχνες ζουν για την αγάπη του κοινού (να τους αγαπάει το κοινό, να εκτιμάει την τέχνη τους). Όσοι δεν είναι παρτάκηδες την ανταποδίδουν κιόλας.Υ.Γ. Ο όρος "κοινό" δεν είναι υποτιμητικό. "Κοινό" είναι και οι θεατές του πιο άθλιου/μη καλλιτέχνη performer, "κοινό" είναι και οι ύψιστοι καλλιτέχνες όταν παρακολοθούν την παράσταση ενός άλλου καλλιτέχνη χωρίς να συμμετέχουν. Στο "κοινό" ανήκει αυτός που δεν έχει συμμετοχή, δεν προσφέρει κάτι στην παράσταση. Είναι "κοινός" όπως και όλοι οι υπόλοιποι θεατές. Αυτό δεν χαρακτηρίζει την αξία του ιδίου ΓΕΝΙΚΑ.(δηλαδή αν παρακολουθεί μια παράσταση ο Ρομπερτ Ντε Νιρο θα πούμε ότι "το κοινό, αλλά και ο Ρόμπερτ ντε Νίρο" ενθουσιάστηκαν από την παράσταση"; Προφανώς όχι, αφού ο Ρομπερτ Ντε Νίρο ήταν μέρος του "κοινού")
@KonstasΘα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.@kinkygreeceΔιαφωνώ γιατί το θέατρο, η παράσταση, η τέχνη δεν είναι παροχή υπηρεσίας.Δουλειά είναι όπως προείπε ο konstas η εργασία του υδραυλικού, του μπογιατζή.Ήρθε, έβαψε, τελείωσε, πληρώθηκε, έφυγε.Στη Live παράσταση υπάρχει κι αυτό το άτιμο το ψυχικό δέσιμο με τον καλλιτέχνη.Αν υπάρξει καλώς. Ξεχνάς και τα λεφτά που πλήρωσες.Αν για κάποιο λόγο χαλάσει, άστο καλύτερα.
εάν η τεχνη δεν είναι παροχή υπηρεσίας,τότε γιατί πληρώνουμε για να την δούμε;στην τεχνη δεν υπαρχει κανενα ουσιαστικο ψυχικο δεσιμμο με τον καλιτεχνη,ειναι δυο ανθρωποι σε δυο απεναντι πλευρες,οι οποιοι για ορισμενο(λιγο) χρονικο διαστημα ενωνονται μεσω ενος κοινου βιωματος,π.χ ο χωρισμος,το οποιο ερχεται και παρερχεται,σημερα ειναι,αυριο δεν ειναι.οι θεατες είμαστε σαν τους αρρωστους στο νοσοκομειο,που επειδη βλεπουν παντου γυρω τους ανθρωπους σαν κι αυτους,δηλαδη ασθενεις,και συζητανε συνεχεια για κατι,δηλαδη,το προβλημα τους,νομιζουν πως βρηκαν τον ανθρωπο της ζωης τους,τον σουπερ συντροφο,τον ανθρωπο με τον οποιο θα συζητανε συνεχεια τα παντα,ενω απλως βρηκαν εναν ανθρωπο που θα ενωθει μαζι τους απο συμφερον κι οχι απο ελευθερη επιλογη και ΓΙΑ ΛΙΓΟ!!!ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΚΑΛΑ!!εαν η τεχνη ενωνει,τοτε γιατι αποχωρουμε απο τα θεατρα/συναυλιες χωριστα οι παρεες κι οχι όλοι μαζι οι χιλιοι που παρακολουθουσαμε;
@Βασίλης ΒασιλειάδηςΕφόσον είναι έτσι όπως τα λες, την τέχνη ξέρεις μπορείς να την απολαύσεις και από το σπίτι σου, ακούγωντας ραδιοφωνό, ένα δίσκο ή βλέποντας ένα dvd.Θα έχεις απέναντί σου ένα ηχείο ή ένα monitor.Δεν σου είπε κανείς να την ακριβοπληρώσεις πηγαίνοντας θέατρο ή συναυλία.
Πέρα από την αρχική του δήλωση για την εκπομπή του στην ΕΡΤ που είναι προκλητική,εγώ συμφωνώ με τα υπόλοιπα που αναφέρει.Μιλάει για την έλλειψη αυτοκριτικής του νεοέλληνα,ότι πάντα μας φταίνε οι άλλοι,ότι είμαστε έτοιμοι να πιστέψουμε αμέσως τον επόμενο δημαγωγό.Πάντως δεν χαϊδεύει τα αυτιά του κόσμου με εμετικές και λαϊκίστικες κορώνες όπως κάνουν άλλοι του χώρου του.
Το είχα υπερτιμήσει τον κύριο έπεσε πολλα σκαλοπατια κάτω όταν,βρισκόμενη Αθηνα (ειμαι από Κρήτη), πήγα σε παρασταση που πρωταγωνιστούσε στο Παλλας.Η μικρή μου κόρη μου είχε ζητήσει αυτόγραφο..στήθηκα λοιπόν στην τεραστια ουρά μετα την παρασταση,η οποία σημειωτεον κοστιζε 45 ευρω.Όταν εφθασε η σειρά μου του ζήτησα ευγενικα ένα αυτόγραφο, αυτός χωρίς καν να με κοιτάξει μου ζήτησε το πρόγραμμα για να γράψει πανω το οποίο δεν είχα αγοράσει..του είπα αν είναι δυνατον σ ενα απλο χαρτι που θα του δινα..Βλοσυρα μου απαντησε όχι,πάλι χωρίς να με κοιταξει καν, εγώ επέμενα οτι θ απογοητευτεί η μικρή...με αγνόησε. Έμεινα άναυδη! Αυτόν τον άνθρωπο συμπαθούσα;
Τους ρόλους που παίζει συμπαθουσατε. Τι σχέση έχει τι κάνει στο καμαρίνι με την κούραση του; Την παράσταση πληρώσατε να δείτε, όχι να πάτε μαζί του ραντεβού.
Κυρία μου έχετε δίκιο.Αυτό είναι μία δυσάρεστη εμπειρία αλλά ο άνθρωπος σε όλους τους τόνους το λεει οτι ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ.Δεν παρουσιάζει αλλο πρόσωπο πουθενά.Είναι δικαίωμα σας αν θα τον συμπαθήσετε ή οχι.Και εκείνος εχει το δικαίωμα να είναι αυτός που είναι.
Για την εκπομπή στην ΕΡΤ δεν δικαιούμαι να έχω άποψη,για την σχέση,όμως,καλλιτέχνη + κοινού έχει δίκιο! Ουδείς δικαιούται να έχει σχέσεις-επαφές με κάποιον,εάν αυτός ο κάποιος δεν το επιθυμεί! Το αυτό ισχύει για όλες τις κοινωνικές σχέσεις κι όχι μόνο για τα ινδάλματά μας! Απλώς επειδή έχουμε συνηθίσει σε φαινόμενα θεατριών(κυρίως) να ορμάνε και να χουφτώνουνε ποπ τραγουδιστές επί σκηνής,νομίζουμε πως όλοι έτσι κάνουν.Ε,λοιπόν,αυτή είναι η εξαίρεση και το πράττουν οι "σταρ" για να πουλάνε περισσότερο στα αφελή πλην ξαναμμένα κοριτσόπουλα! Η τέχνη,όμως,δεν είναι αγκαλιές και φιλιά,είναι άυλη μέθεξη,πνευματική συμμετοχική εμπειρία με μέσο κι όχι (αυτό)σκοπό τον καλλιτέχνη,αυτός λίγη σημασία έχει.Το να ειδωλοποιούμε τον καλλιτέχνη είναι δείγμα χαμηλής πολιτιστικής παιδείας ενός λαού,ανωριμότητα και νηπιακή θεώρηση των πραγμάτων,δεν βοηθά στην αποστολή που έχει η τέχνη στην κοινωνία.Ούτε κι εμένα μου άρεσε που ήθελα να μιλήσω με την Ράντου στο ενδιάμεσο δύο παραστάσεων και η ταξιθέτρια με βλέμμα μίσους και απαξίωσης μου το 'ριξε το άκυρο(αφού πρώτα το άρπαξε το 2ευρω,επειδή με οδήγησε στην θέση μου)!Είπα "εντάξει,θέλει να ετοιμαστεί,μπορεί να μην το ξέρει καν πως οι ταξιθέτριες αρνούνται στο όνομά της" και το προσπέρασα.Για να μην αναφερθώ στην συμπεριφορά έτερου πολύ σπουδαίου ηθοποιού,τον οποίο έχουμε ΟΛΟΙ σε πολύ εκτίμηση,για τον οποίο μου είπε γνωστός μου πως όταν πήγε με τον αδελφό του στα καμαρίνια τους φώναξε θυμωμένος να φύγουνε και μόνο με την παρέμβαση της παρούσας συζύγου του ηρέμησε και κάπως τα μπάλωσανε.Τέλος,δεν μπορώ να μην αναφέρω πως τόσοι πολοί περιμένουνε τη κατάλληλη ευκαιρία να χύσουν δηλητήριο.Πού κρυβόσασταν όταν ήταν ακόμη πετυχημένος,ε;Κοινώς,ο Μπέζος λέει αλήθειες που πονάνε,δεν μας κάνει την χάρη να μας γλύφει και αυτό δεν μας αρέσει!!!ΩΡΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΤΕ ΤΟΝ!!!
Όταν ο σαμαράς είχε "ρίξει μαύρο" στην ΕΡΤ ουρλιάζαν όλοι σαν βαλκάνιοι πίθηκοι για να φασισμό νεοφιλελευθερισμό και λοιπές αστειότητες. Φάτε στην μούρη τον κάθε μπέζο τώρα να σας την λέει και απο πάνω. Ετσι είναι, γιατί θιχτήκατε;
Παρότι οι δηλώσεις του Γιάννη Μπέζου ακούγονται προκλητικές θα επιχειρήσω μια νηφάλια προσέγγιση στο θέμα.Γενικά οι σχέσεις μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού είναι αμφίδρομες. Ο καλλιτέχνης δίνει αλλά και παίρνει. Το κοινό είναι αυτό που τον αποθεώνει και τον αποδομεί.Κάποιες φορές, εμφανίζονται ορισμένοι καλλιτέχνες, όμως, τέτοιου βεληνεκούς και τόσο αδιαμφισβήτητου ταλέντου που ο κόσμος ο ίδιος πέραν από το θαυμασμό και τη λατρεία, τους σέβεται και τους συγχωρεί σνομπισμούς και ιδιοτροπίες, π.χ. Μάρλον Μπράντο, ή Ντάνιελ Ντέι Λιούις.Μπορεί να φανταστεί κανείς τον Τζάκ Νίκολσον να είναι φιλικός ή ευγενικός με τους θαυμαστές του;. Νομίζω ότι θα μας ξενέρωνε όλους.Ο Γιάννης Μπέζος από τις δηλώσεις του, φαίνεται ότι δεν έχει εξασφαλίσει το υπόλοιπο του βίου του, που σημαίνει ότι έχει ανάγκη το κοινό και πολύ περισσότερο τα χρήματά του.Είναι όμως άδικο γαι τον Μπέζο, να κρίνουμε το χαρακτήρα του, ενώ αυτό που αυτός επιδιώκει, είναι να κρίνουμε το ταλέντο του και μόνο.Είναι ευφυής και ενδεχομένως το κάνει για να προκαλέσει ντόρο, αλλά από την άλλη και ο κόσμος και ειδικά οι φάν του δεν φταίνε σε κάτι.Το αν κάποιος θεατής έχει το δικαιώμα να πλησιάσει το ίνδαλμά του, να το φιλήσει ή αν του ζητήσει αυτόγραφο είναι ένα θέμα που σηκώνει πολύ συζήτηση.Ειδικά όμως τώρα στις εποχές της κρίσης που διανύουμε, και που το χρήμα έχει μεγαλύτερη αξία και βγαίνει πιο δύσκολα, θα έπρεπε οι καλλιτέχνες να γνωρίζουνε, ότι και οι απαιτήσεις ενός "απαίδευτου" κοινού δεν είναι τόσο παράλογες. Δεν μιλάμε για απαιτήσεις του στυλ "εγώ πληρώνω και εσύ χορεύεις ή κάνεις τον καραγκιόζη" αλλά έστω να πάρουν και κάτι πίσω από την αγάπη και το χειροκρότημα που δίνουν.Πολλοί καλλιτέχνες θεωρούν ότι με το να παίξουν το ρόλο τους ή να τραγουδήσουν το τραγούδι τους έχουν βγάλει την υποχρέωση. Δεν είναι έτσι, γιατί πληρώνονται για αυτό που κάνουν. Δεν το κάνουν αφιλοκερδώς.Για το χειροκρότημα και την αγαπή που δίνει από την καρδιά του το κοινό, είναι το ζήτημα τι κάνουν.Σε πρόσφατη συναυλία του Γ. Χαρούλη, και ενώ συμπλήρωσε 3 ώρες τραγουδιού, έδιωξε την μπάντα του, την οποία είχε εξουθενώσει για να τραγουδήσει μόνος του για το κοινό άλλη μισή ώρα. Και το λέω εγώ ένας μη φαν του.
Προφανώς αυτές δεν είναι δηλώσεις που κάνεις στο κενό. Είναι δηλώσεις κόντρα σε κάτι. Ο Μπέζος σκοπίμως γίνεται λιγάκι αντιπαθητικός, ώστε να ξεσκαρτάρει έτσι γρήγορα όσους δεν τον ενδιαφέρουν.
"όσους δεν τον ενδιαφέρουν" Τι σημαίνει αυτό, οτι έχει την άδει να επιλέγει το κοινό του; Αν θέλει κάτι τέτοιο ας κάνει θέατρο και στην είσοδο να ζητά τεστ ιδεολογικών φρονημάτων. Απο την στιγμή που πληρώνεται για να κάνει την κάβλα του στην ΕΡΤ λογοδοτεί σε όλους μας που τον χρηματοδοτούμε.
Θρασύτατος, υπερόπτης, ομοφοβικός αντιπροσωπευτικό παράδειγμα Αίλυνα. Τέτοια άτομα έχουν φράγκα είναι αποδεκτά κ επιβιώνουν στο Ελλάντα. Αλλα νταξ εκανε τον καρικατούρα γκέι στους "Απαράδεκτους" και οι βινταζ ελληνουληδες το χουν κάνει καλτ!