Οι μέρες της φιλανθρωπίας σας είναι μετρημένες

Facebook Twitter
35

 Μια αξέχαστη στιγμή "φιλανθρωπίας"

Έρχονται οι μέρες που η φιλανθρωπία σχεδόν επιβάλλεται. Πρώτα τα κανάλια. Με αυτούς τους τηλεμαραθώνιους που στο τέλος μοιάζουν με φθηνό ριάλιτι. Τα εγχώρια σελέμπριτις καλούνται να σηκώσουν τα τηλέφωνα με την προσφορά σου. Βέβαια, πάντα θα υπάρξει χρόνος για να αναφερθούν στην παράσταση που παίζουν ή στο κέντρο που τραγουδούν. Πιο μαύρη διαφήμιση δεν γίνεται. Αυτά ακόμα και εποχές που δεν είχαμε την οικονομική κρίση. Δεν θέλω να σκεφτώ τι θα γίνει φέτος.

Αναρωτιέμαι αν τα κανάλια θα μπορούσαν απλά να δώσουν το νούμερο στην οθόνη για προσφορές, χωρίς αυτό το σώου με τα τηλέφωνα που τους δίνει μονάδες στον πίνακα της AGB.

Μετά είναι όλες αυτές  οι πλούσιες. Θα μας κάνουν ένεση την προσφορά της κάθε Μαριάνας για ακόμα μια χρονιά. Φταίει η πλούσια ή φταίει το κανάλι που είναι εκεί; Ας το σταματήσουν όμως γιατί δεν αντέχουμε οι περισσότεροι να βλέπουμε τις ίδιες κυρίες να αγκαλιάζουν τα ίδια παιδικά κεφαλάκια, και να ζητάνε από το υστέρημα μας. Μπορεί να γίνει και χωρίς κάμερα.

Ακολουθούν οι πολιτικοί. Ευχές, κάλαντα και επίσκεψη στα ορφανοτροφεία. Γιατί πρέπει να είναι η κάμερα εκεί; Οι περισσότεροι πια μοιάζουν σαν να ζουν για αυτό. Τους έχουμε το Πάσχα να τσουγκρίζουν τα αυγά στα στρατόπεδα και τα Χριστούγεννα να πάνε σε νοσοκομεία. Αν βρίσκουν χρόνο τις γιορτές να βοηθήσουν ας το κάνουν χωρίς κάμερες. Εκτός και αν θέλουν να το συμπεριλάβουν και αυτό στο προεκλογικό τους φυλλάδιο.

Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν από την λίστα οι παπάδες. Κοντεύει ο άλλος να πάθει αυχενικό από το βάρος αυτού που φοράει στο κεφάλι του, θέλει και επίσκεψη στους άστεγους. Και αυτό με συνοδεία κάμερας. Ας κλείσουν επιτέλους αυτές οι κάμερες. Η φιλανθρωπία για να είναι πιστευτή πρέπει να την κάνεις ιδιωτικά, στα κρυφά, σαν κυνηγημένος. Σχεδόν να ντρέπεσαι που θα σε ανακαλύψουν.

Μετά είμαστε όλοι εμείς που καλούμαστε να αγοράσουμε κάρτες, δώρα, να ενισχύσουμε. Δεν διαφωνώ με όλα αυτά. Όμως οι

άνθρωποι θα πεινάνε και μετά τα Χριστούγεννα. Έχει γίνει κάτι σαν μόδα που σου επιβάλλεται να βοηθήσεις τους άλλους τις μέρες που έρχονται, όπως ακριβώς το να στολίσεις το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ας βοηθήσουμε όπου μπορούμε. Ακόμα και δίνοντας ένα ευρώ στο δρόμο, δεν χρειάζεται να περιμένουμε τις γιορτές.

Είχα διαβάσει πριν χρόνια για την περίπτωση ενός πλούσιου γνωστού προσώπου στην Αμερική που έκανε δωρεά σε ένα ίδρυμα. Απείλησε ότι αν ποτέ γίνει γνωστό το όνομα του θα έπαιρνε πίσω ότι είχε δώσει. Η πραγματική φιλανθρωπία πηγαίνει μαζί με την ανωνυμία. Κάτι που δεν θέλουν να καταλάβουν οι περισσότεροι...

35

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

18 σχόλια
Χειρότερα καθάρματα από τους «φιλάνθρωπους» δεν υπάρχουν. Ναι στην αλληλεγγύη που δίνετε αμοιβαία ανάμεσα σε «ίσους» ανθρώπους, όχι στη φιλανθρωπία που δίνετε ως ελεημοσύνη από τους ισχυρούς στους αδύναμους σαν δήθεν σωτηρία.Μια παροιμία λέει: «Στον πεινασμένο μη δίνεις ψάρια. Βοήθα τον να απαλλοτριώσει το καλάμι και να μάθει να ψαρεύει».
Συμφωνώ με τον Exist και συμπληρώνω ... Καλύτερα η φιλανθρωπία να γίνεται ανώνυμα, αλλά είναι καλύτερα από το να μην γίνεται καθόλου;Δεν είναι έστω οριακά αποδεκτό τα κίνητρα της βοήθειας να είναι μια ανθρώπινη αδυναμία επίδειξης, παρά το εμπόδιο που προκαλεί την αδράνεια να είναι αποτέλεσμα παραφιλολογίας και κουτσομπολιού;Μην αναζητούμε τελικά μόνο το γιατί οι άλλοι βοηθούν αυτούς που έχουν ανάγκη, αλλά να σκεφτούμε τι εμείς οι ίδιοι έχουμε κάνει τελευταία για τον συνάνθρωπό μας. Το βήμα ανθρωπιάς από τα λόγια στα έργα είναι πολύ μικρό, αλλά το θετικό αποτέλεσμα που φέρνει σε πολλούς είναι τεράστιο.
"Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή" - Dom Hélder Pessoa Câmara, Καθολικός Αρχιεπίσκοπος στην Βραζιλία
Σχετικά με το αν ο κόσμος θυμάται τους συνανθρώπους του που υποφέρουν μόνο στις γιορτές, πιστεύω πως πια έχει αλλάξει αρκετά. Πολλοί νέοι συμμετέχουν σε ΜΚΟ, σε δράσεις για τους αστέγους και τις ευπαθείς ομάδες, σε μπαζάρ και διάφορες φιλανθρωπικές εκδηλώσεις που γίνονται όλο το χρόνο. Ο κόσμος σε αυτη τη φάση που βρίσκεται η χώρα, είναι περισσότερο αλληλέγγυος με το διπλανό του πια.. Πάντα θα υπάρχουν εκείνοι που θυμούνται τις αγαθοεργίες τις γιορτές και μόνο, αλλά υπάρχει πια και η άλλη πλευρά! Αυτή των ευαισθητοποιημένων και κοινωνικά ενεργών πολιτών.
Υπάρχουν δύο αναγνώσεις: 1. η γνώση, 2. η χειραφέτηση. Όπως και να το δει κανείς, το να μην εξαρτάται κάποιος από τα ψαροκόκαλα της "καλής κοινωνίας" αλλά να έχει την ευκαιρία να σταθεί αξιοπρεπώς στα πόδια του, νομίζω ότι είναι κάτι θετικό. Το πλαίσιο (και πόσο είναι ή όχι καταστροφικό για το περιβάλλον) στο οποίο θα το κάνει αυτό είναι συζητήσιμο αλλά διαφορετικής φύσης ζήτημα.
Δεν αναφέρομαι στην καταστροφή του περιβάλλοντος, ήταν αλληγορικό. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι με το που δούμε κάτι 'εκμεταλλεύσιμο' δεν σταματάμε μέχρι να στραγγίξουμε και την τελευταία σταγόνα.
Πριν καμια βδομαδα εβλεπα ενα ντοκιματερ με μια οικογενεια που σε ενα μερος που εμοιαζε με παραδεισο καπου σε ενα μακρινο νησι. Ηταν ψαραδες , δεν ηταν πλουσιοι αλλα βγαζαν το ψωμι τους. ευτυχισμενοι. Η κυβερνηση απαγορευεσαι το ψαρεμα για λογους που παντα ειναι ευκολο να βρει η εκαστοτε κυβερνηση οταν θελει. Η οικογενεια καταντησε να ζει κατω απο μια γεφυρα σε μια μεγαλουπολη διπλα σε ενα βρωμικο με αποβλητα ποταμο σε αθλιες συνθηκες προσπαθωντας να βγαλει απο κει μεσα οτι μπορει. Τελικα το νησι εγινε τουριστικο θερετρο γι αυτο απομακρυνθηκαν ολοι οι νομικοι κατοικοι που δεν ενοχλουσαν κανεναν . Απλα ψαρευαν.Απλα ζουσαν. Δεν αρκει κατα τη γνωμη μου να ξερεις να ψαρευεις ειτε μεταφορικα ειτε κυριολεκτικα. Πρεπει να ζεις και σε ενα συστημα μια κοινωνια που ΝΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ και να ''ψαρευεις.''
Αν τη λεξη "ψαρι" την αντικαταστησουμε με τη λεξη "δουλεια" η εννοια της παροιμιας ειναι να τον μαθεις να δουλευει ή να του δωσεις δουλεια, αντι να τον αφησεις να ζητιανευει. Ελα ομως που για να δουλεψει, προύποθεση ειναι να υπαρχουν και δουλειες!
Ο γνωστός σεφ Λευτέρης Λαζάρου μαγείρευε και μοίραζε φαγητό σε ανθρώπους που είχαν ανάγκη. Πήγε και η "κάμερα" αλλά μόλις την είδε δεν ήθελε να πει τπτ,είπε πως αν ξαναδεί κάμερα θα σταματήσει.Για τη "φιλανθρωπία και τις business" υπάρχει και ένα καλό ντοκιμαντέρ του ΕΞΑΝΤΑ/Αυγερόπουλου!
Το θέμα φιλανθρωπία θα μπορούσαμε να το φιλοσοφήσουμε περισσότερο και από την ίδια τη ζωή. Τι είναι πραγματική φιλανθρωπία, τι είναι σημαντικότερο, το να είσαι φιλάνθρωπος "κρυφά" ή το να εμπνέεις και τους γύρω σου να ακολουθούν το παράδειγμά σου, πότε η φιλανθρωπία είναι πραγματικά ανιδιοτελής κτλ.Η δική μου άποψη όμως είναι πολύ απλή πάνω στο θέμα που θίγεις:Στο συγκεκριμένο θέμα, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.Δε με νοιάζει αν η Βαρδινογιάννη το κάνει για τις φοροαπαλλαγές και όχι από την καλή της την καρδιά, δε με νοιάζει αν οι πολιτικοί το κάνουν για τις ψήφους, αν οι ηθοποιοί και οι τραγουδιστές το κάνουν για να διαφημίσουν έμμεσα τη νέα τους δουλειά. Και γενικά, δε με νοιάζει αν όλοι τους μαζί υποκρίνονται ότι ενδιαφέρονται για το συνάνθρωπό τους. Με ενδιαφέρει τα λεφτά, τα τρόφιμα και ό,τι άλλο συγκεντρώνεται, να φτάνει εκεί που προορίζεται να φτάσει.Αυτό. Και μόνο αυτό.Αν γίνεται αυτό, δε μου καίγεται κυριολεκτικά καρφί σχετικά με το αν είναι πραγματικά αγαθές οι προθέσεις των διασήμων. Έτσι κι αλλιώς τους περισσότερους από αυτούς τους τρώμε στη μάπα ολόκληρη τη χρονιά. Αν μπορούν να παρακινήσουν κάπως τους θαυμαστές τους να βοηθήσουν, τι μας νοιάζει το γιατί το κάνουν;Θα συμφωνήσω, ωστόσο, ότι αυτό που θυμόμαστε τη φιλανθρωπία μόνο τις γιορτές είναι υποκριτικό και λάθος. Όπως και η διαφήμιση των καλλιτεχνών που λαμβάνουν μέρος σε τέτοιες πράξεις και η δημοσιοποίηση του τι ακριβώς έκαναν και για ποιόν.Το γεγονός όμως ότι πρέπει να μας πει π.χ. "η κάθε Μαριάνα" ότι πρέπει να βοηθήσουμε τον πλησίον μας, είναι το βαθύτερο και πιο σημαντικό μέρος του προβλήματος.Αντί λοιπόν να λέμε "μα γιατί οι διάσημοι θέλουν να αυτοδιαφημίζονται μέσα από τη φιλανθρωπία;" μάλλον θα έπρεπε να αναρωτιόμαστε "γιατί θυμόμαστε τη φιλανθρωπία μόνο όταν μας την υπενθυμίσει ο Ρουβάς και η Βαρδινογιάννη;"
Στο τελος το βαζεις στη σωστη του διασταση, κατα τα αλλα εισαι λαθος.Η φιλανθρωπια ΔΕΝ ειναι φυσιολογικο φαινομενο, δεν ειναι σωστο ουτε καν σαν ορος (εκτος αν αναφαιρεται σε εξωγηινους, πραγμα οχι πολυ αστοχο καθως ολοι αυτοι οι πλουσιοι δεν -θελουν να- εχουν καμια σχεση με τους κοινους).Η φιλανθρωπια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΔεν βοηθαει το τσιροτο εκει που χρειαζονται ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΑΙΜΑΑν ολες αυτες οι κυρατσες στα γκαλα υποχρεοναν τους αντρες τους να πληρωνουν φορους, η να μη κλεβουν, τοτε και ιατρεια θα ειχαμε και κοινωνικο κρατος.Ευχαριστω κ. Μακρη για το αρθρο ειχα αναγκη να διαβασω καπου γραμμενα αυτα που σκεφτομαι χρονια τωρα.
Σέβομαι απόλυτα τη γνώμη σου, αλλά επιμένω στη δική μου.Ναι, εννοείται πως αν αυτές οι κυράτσες όπως λες και εσύ υποχρέωναν τους άντρες τους να πληρώσουν τους φόρους τους, πολλά πράγματα θα ήταν καλύτερα και όχι μόνο για αυτούς που έχουν ανάγκη βοήθειας, για όλους μας.Αυτά όμως θα ίσχυαν σε μια ουτοπική κοινωνία, όπου ο φοροφυγάς ενδιαφέρεται και συνειδητοποιεί το κακό που κάνει και στον ίδιο (έμμεσα και μακροπρόθεσμα) και στους γύρω του και κυρίως, ενδιαφέρεται για το καλό του συνόλου και όχι για τον εφήμερο πλούτο.Δυστυχώς, δεν υπάρχουν τέτοιες κοινωνίες.Αν η αυτοπροβολή των διασήμων αυτών είναι το τίμημα για να ξυπνήσει ο κόσμος και να βοηθήσει όπως μπορεί τον πλησίον του, εγώ νομίζω ότι τη γλιτώνουμε φτηνά.Τώρα αν θέλεις, μπορείς να περιμένεις για τις μπουκάλες αίμα να έρθουν - και δε θα έρθουν ποτέ, πίστεψέ με - ή μπορείς να χρησιμοποιήσεις το τσιρότο που έχεις ΤΩΡΑ στα χέρια σου ενώ ταυτόχρονα θα παλεύεις για να έρθουν οι μπουκάλες με το αίμα.
Exist δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου.Δεν με νοιάζει πόσο προβλήθηκε η εφοπλιστική οικογένεια, με νοιάζει όμως που σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έχτισε εκ νέου τη Μάκιστο ,που είχε καεί ολοσχερώς στις μεγάλες πυργκαγιές του 2007.
AlexK Αν οι εφοπλιστες πληρωναν φορους στην Ελλαδα τοτε θα ειχαμε περισσοτερους πυροσβεστες και πυροσβεστικα και τα χωρια δεν θα καιγοντουσαν.Αντε επιτελους. "Φιλοπατρις" απο το Λονδινο μπορω και εγω να ειμαι...
Βασικά,ο κύριος λόγος που όλοι μιλάνε για φιλανθρωπίες και εράνους τα Χριστούγεννα είναι επειδή (μέχρι πρότινος τουλάχιστον) παίρναμε μαζί με τον μισθό και το δώρο των Χριστουγέννων.Οπότε τι πιο λογικό από το να προσπαθείς να πείσεις να δωρίσουν για κάποιο σκοπό ένα μέρος από αυτά τα "επιπλέον" χρήματα;Φυσικά συμφωνώ ότι πρέπει να γίνεται ανώνυμα,όσο γίνεται,αλλιώς πρόκειται απλά περί διαφήμισης.
Αγαπητε το "δωρο των Χριστουγεννων" δεν ειναι δωρο του εργοδοτη, ετσι επειδη θελει να το παιξει... Αη Βασιλης, αλλα κατι που ανηκει στον εργαζομενο γιατι το πληρωνει με τη δουλεια του!Και δεν ειναι πια επιπλεον χρηματα που μπορεις να τα κανεις οτι θελεις, αλλα ειναι ισα-ισα μια ανασα για να καλυψεις τις ολο κια αυξανομενες υποχρεωσεις!Αυτο που λες δεν εχει καμια σχεση με τη φιλανθρωπια. Για την ανωνυμια συμφωνω.
Αν οι εφοπλιστές αυτής της χώρας βοηθούσαν τους φτωχούς έστω με το 1/4 από όσα βγάζουν, θα είχε μειωθεί κατακόρυφα το ποσοστό φτώχειας... Αλλά φυσικά δεν είναι chic η ανωνυμία! Αν δε γίνει η απαραίτητη αυτοπροβολή ώστε να μάθουμε όλοι με τι φιλάνθρωπους πλούσιους έχουμε να κάνουμε, δεν αξίζει η προσφορά. Αν δεν γίνει ένα γκαλά, ώστε να δείξουν οι κυρίες τα μαλλιά και τα επώνυμα βρακιά τους, πώς θα χορτάσει η άδεια κοιλιά του πεινασμένου;; Υποκρισία στο μέγιστο βαθμό! Οι φιλανθρωπίες για αυτούς ισούνται με φοροαπαλλαγές (ασχολίαστο βέβαια το αν πληρώνουν φόρους ή όχι..) και τίποτα άλλο.
παντως εγω οταν βλεπω την μαριαννα βαρδινογιαννη σκεφτομαι να δωσω κανα φραγκο να βρει καλυτερο πλαστικο χειρουργο...αστεια αστεια το αρθρο ειναι πολυ σοβαρο και σωστο. πλην ομως ο καπιταλισμος αυτος ειναι...αντεχουμε?