«Μπήκαμε πιο μέσα στο τούνελ για να προστατευτούμε»: Ο Έλληνας που έσωσε 10 ανθρώπους στον σεισμό της Ταϊβάν μιλά στη LiFO

«Μπήκαμε πιο μέσα στο τούνελ για να προστατευτούμε»: Ο Έλληνας που έσωσε 10 ανθρώπους στον σεισμό των 7,4R της Ταϊβάν μιλά στη LiFO Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Μπέλμπας στο καταστραμμένο μονοπάτι μετά τον σεισμό

Τις συγκλονιστικές στιγμές που έζησε κατά την διάρκεια του μεγάλου σεισμού των 7,4 Ρίχτερ στην Ταϊβάν και πώς βοήθησε στην διάσωση 10 ανθρώπων περιγράφει στην LiFO o Δημήτρης Μπέλμπας, ο οποίος βρέθηκε στην περιοχή που χτύπησε ο εγκέλαδος.

Ο Έλληνας που εργάζεται ως διοικητικό στέλεχος ζει από το 2008 με την οικογένειά του στην Σιγκαπούρη βρέθηκε με την οικογένεια του στην Ταιβάν που ζουν οι γονείς της συζύγου του στο πλαίσιο των διακοπών για το καθολικό Πάσχα. Την ημέρα του σεισμού επισκέφθηκε μαζί με την σύζυγο και την πεθερά του το φαράγγι Ταρόκο, ένα τουριστικό αξιοθέατο. Η υπόλοιπη οικογένεια, τα παιδιά, ο πεθερός του -πρώην πρέσβης της Ταϊβάν- και η αδελφή της συζύγου του παρέμειναν στο ξενοδοχείο.

Ένα από τα τούνελ
Αποπνικτική ατμόσφαιρα μετά τον σεισμό
Οι κατολισθήσεις έκρυψαν το μονοπάτι

Μιλώντας στην LiFO, ο Δημήτρης Μπέλμπας περιγράφει λεπτό προς λεπτό τις συγκλονιστικές στιγμές που έζησε:

«Το φαράγγι είναι κοντά στην πόλη Χουάλιεν, στα ανατολικά της Ταϊβάν. Ο σεισμός χτύπησε το πρωί της Τετάρτης κοντά στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Γι' αυτό φοβήθηκαν άλλωστε όλοι για την πιθανότητα τσουνάμι. Εμείς οικογενειακώς είχαμε πάει στο Ταρόκο. Την ημέρα του σεισμού, στις 7 το πρωί μαζί με με τη γυναίκα μου και την πεθερά μου φύγαμε να περπατήσουμε σε ένα μονοπάτι μέσα στο φαράγγι περίπου 2 χιλιόμετρα. Όταν ξεκινήσαμε την πεζοπορία μας συναντήσαμε  μια παρέα τριών γυναικών, μια πενταμελή οικογένεια και ένα ζευγάρι.

Όλοι έκαναν βόλτα. Εμείς ήμαστε σε ένα τούνελ και ετοιμαζόμασταν να βγούμε όταν έγινε ο σεισμός. Είναι μια τρομερή στιγμή που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Να κουνιέσαι από τον σεισμό και να είσαι μέσα σε τούνελ. Φοβηθήκαμε πάρα πολύ. Ξεκινάει αυτό το βουητό και μετά ο θόρυβος από τις κατολισθήσεις. Να είμαστε κοντά στην έξοδο -περίπου στα 5 μέτρα- και να βλέπουμε τις πέτρες να πέφτουν. Στο συγκεκριμένο τούνελ ήμαστε μόνοι μας. Αν είχαμε βγει θα είχαν πέσει οι πέτρες πάνω μας. Εμείς μπήκαμε πιο μέσα στο τούνελ για να προστατευτούμε».

Η εικόνα μέσα από το τούνελ

Σεισμός στην Ταϊβάν: «Έψαξα να βρω τις τρεις γυναίκες»

Αφού πέρασαν τα πρώτα δραματικά λεπτά, ο Δημήτρης Μπέλμπας περιγράφει πώς κατάφερε να βρει την παρέα των τριών γυναικών και την αγωνία του για να καταφέρει να επικοινωνήσει με την οικογένεια του.

«Μόλις ηρεμήσαμε λίγο πηγαίνουμε από την άλλη μεριά του τούνελ, που είναι ένα παρατηρητήριο για τους καταρράκτες. Εκεί θυμάμαι ότι είχαμε δει την παρέα των τριών γυναικών. Βγαίνω έξω. Να μην μπορείς να αναπνεύσεις και να δεις από την σκόνη. Μια αποπνικτική κατάσταση. Βρήκα τις τρεις γυναίκες και τους είπα να έρθουν στο τούνελ μαζί μας. Μείναμε οι έξι μας στο τούνελ. Υπήρχαν οι μετασεισμοί. Είχαμε και αγωνία για την οικογένεια που είχαμε συναντήσει προηγουμένως πριν μπούμε στο τούνελ, όπως και για το ζευγάρι.

Εικόνες καταστροφής στο μονοπάτι

Έπειτα από δυο ώρες βγήκαμε από το τούνελ. Προσπαθούσα να βρω σήμα για να ειδοποιήσω την οικογένεια που ήταν στο ξενοδοχείο ότι είμαστε καλά, αλλά και να ενημερωθώ για την κατάσταση τους. Τελικά μέσω συνεργατών καταφέραμε να επικοινωνήσουμε. Έτσι έμαθα ότι στο ξενοδοχείο είναι όλοι ασφαλής και εμείς με την σειρά μας ενημερώσαμε. ότι είμαστε καλά.  Ευτυχώς, γιατί ύστερα από λίγα λεπτά έπεσε όλο το δίκτυο. Ψάχνοντας να βρούμε τρόπο να φύγουμε παρατηρώ ότι λόγω των κατολισθήσεων έχει καταρρεύσει τελείως το μονοπάτι. Έπεφταν συνέχεια πέτρες. Γυρνάμε πίσω ψάχνοντας να βρω σήμα στο κινητό μου έφθασα σε ένα άλλο τούνελ, το επόμενο από αυτό που ήμαστε εμείς και βρίσκω την πενταμελή οικογένεια. Είχαν μπει στο τούνελ για να προστατευτούν από τον σεισμό και περίμεναν βοήθεια. Ένιωσαν μεγάλη ανακούφιση. Τους είπα να έρθουν μαζί μας. Έτσι μαζευτήκαμε 11 άνθρωποι, τρεις εμείς, τρεις οι γυναίκες και πέντε η οικογένεια. Προλάβαμε να ενημερώσουμε για το σημείο που ήμαστε με την λογική να έρθουν οι διασώστες να μας βγάλουν».

Η ψυχραιμία του, αλλά και η εκπαίδευση στους προσκόπους τον βοήθησαν σε αυτή την δύσκολη κατάσταση, όπως εξομολογείται:  «Ήμουν στους Έλληνες προσκόπους για 20 χρόνια και σαν παιδί και αργότερα σαν αρχηγός. Όλο αυτό με βοήθησε πολύ. Η εκπαίδευση που είχα. Να βρω υλικά που θα με βοηθήσουν να βρω λύσεις για την κατάσταση. Έτσι λοιπόν έψαχνα τρόπο να περάσουμε το κομμάτι που είχε καταρρεύσει. Ξεκινάω να ψάχνω μέσα στα τούνελ οτιδήποτε μπορεί να φανεί χρήσιμο. βρήκα μια σκάλα, κάτι πλαστικούς σωλήνες... Ξήλωσα ακόμα και μια πινακίδα για να την χρησιμοποιήσω για ασπίδα. Μια προσκοπική αντιμετώπιση της κατάστασης. Η ώρα πλέον έχει φθάσει στις 12 το μεσημέρι. Τα πράγματα άρχισαν να ηρεμούν. Βγαίνουμε έξω από το τούνελ γιατί μέσα κάνει πολύ κρύο».

Σεισμός στην Ταϊβάν: Η διάσωση των εγκλωβισμένων

Συνεχίζοντας την αφήγησή του ο Δημήτρης Μπέλμπας εξιστορεί πώς έγινε η διάσωση των 10 ανθρώπων: «Αφού λοιπόν ξεκουραζόμαστε παρατηρώ την φύση που έχει ηρεμήσει αρκετά. Αποφασίζω να πάω προς το κομμάτι της κατολίσθησης. Βήμα βήμα προσπάθησα να φθάσω όσο πιο ψηλά γίνεται. Μπόρεσα να περάσω μόνος μου χωρίς σχοινιά. Δεν ήξερα, όμως τι εμπόδια θα αντιμετωπίσω. Περπάτησα περίπου 700 μέτρα από τα συνολικά 2 χιλιόμετρα. Παρατηρώ ότι  από ένα σημείο και μετά το μονοπάτι είναι βατό. Γύρισα πίσω και ενημέρωσα ότι είχαμε δύο επιλογές. Ή θα φύγουμε όλοι μαζί ή θα πάω μόνος μου να φέρω βοήθεια. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν είχαμε τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ο πατέρας της οικογένειας μου είπε ότι δεν μπορούσε να το περάσει. Η γυναίκα μου με ενημέρωσε ότι θα έρθει γιατί χρειαζόμουν κάποιον να με βοηθήσει, αλλά και επειδή δεν μιλάω Κινέζικα να μπορέσει να συνεννοηθεί με τους διασώστες.

Εκείνη την στιγμή η πεθερά μου με ενημέρωσε ότι θα έρθει μαζί μας. Οι τρεις κυρίες βλέποντας την πεθερά μου αποφάσισαν να έρθουν μαζί μας. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε οι έξι και έμεινε πίσω η οικογένεια. Πήραμε όλα τα αντικείμενα που είχα μαζέψει. Με την βοήθεια μου, μία μία γυναίκα κατάφερε να περάσει το κομμάτι του μονοπατιού που είχε καταρρεύσει. Περάσαμε και τα εμπόδια με τα βράχια και έπειτα από μισή ώρα φθάσαμε στο βατό κομμάτι. Περίπου μία ώρα καταφέραμε να βγούμε όλοι εμφανώς ανακουφισμένοι.

Η γυναίκα μου προσπαθούσε να μιλήσει στην αστυνομία για την διάσωση της οικογένειας που είχε μείνει πίσω. Η αστυνομία είχε πάρει εντολές να μην μπει στο φαράγγι. Τελικά τους πείσαμε να μπούμε μέσα στο φαράγγι γιατί πίεζε ο χρόνος. Εγώ ήξερα τα εμπόδια που υπήρχαν και πήρα όσα αντικείμενα θεώρησα χρήσιμα. Στην διαδρομή χρησιμοποίησα ένα σχοινί που είχαμε πια μαζί για να δημιουργήσω τις συνθήκες ασφαλείας που ήταν απαραίτητες για να περάσουμε την κατολίσθησηΌταν προσεγγίσαμε όσο πιο κοντά μπορούσαμε, άρχισα να φωνάζω για να μας δει η οικογένεια. Όταν με είδαν συγκινήθηκαν πολύ. Αφού λοιπόν φθάσαμε κοντά τους τους βοηθήσαμε να περάσουν ένας ένας την κατολίσθηση και τα εμπόδια. Είχαμε πάρει ο καθένας από ένα παιδί. Μόλις περάσαμε άρχισαν να μας αγκαλιάζουν και να κλαίνε. Τρομερή πίεση. Η οικογένεια ήταν αποκλεισμένη για περίπου 10 ώρες. Είχε φθάσει περίπου 6 το απόγευμα. Το βράδυ θα ήταν δύσκολο. Επρεπε να βγεις πριν βραδιασει και ευτυχώς τα καταφέραμε».

O Δημήτρης Μπέλμπας με την σύζυγό του
Εικόνες καταστροφής στο μονοπάτι
Η σκόνη καλύπτει το φαράγγι Ταρόκο
Ο Δημήτρης Μπέλμπας με τον συγκινημένο πατέρας της πενταμελούς οικογένειας που βοήθησε να διασωθεί

Σεισμός στην Ταϊβάν: Πώς γλίτωσε το ζευγάρι από την κατολίσθηση

Το πρωί ο Δημήτρης Μπέλμπας πριν από τον σεισμό είχε συναντήσει ακόμα ένα ζευγάρι που έκανε την βόλτα του, αλλά έκτοτε δεν ήξερε τι είχε απογίνει: «Όπως έμαθα την ώρα του σεισμού το ζευγάρι κόλλησε τα σώμα του στα βράχια για να προστατευτεί και αμέσως μετά έτρεξαν μακριά. Γλίτωσαν την μεγάλη κατολίσθηση την τελευταία στιγμή και κατάφεραν να βγουν από το μονοπάτι».

Η συνέχεια ήταν δύσκολη, αλλά τα επικίνδυνα είχαν περάσει. Όχι όμως χωρίς να αφήσουν κάποια σημάδια: «Το ξενοδοχείο που μέναμε άνοιξε τις πόρτες τους για να κοιμηθούν στους χώρους του οι τουρίστες. Είχαν κλείσει οι δρόμοι και δεν μπορούσε  να βγει και να μπει κανείς στο φαράγγι. Απο την Πέμπτη αρχίζουν να έρχονται διασώστες στην περιοχή. Οι Ταϊβανέζοι ήταν πολύ ψύχραιμοι και συνεργάσιμοι. Έχουν μεγαλώσει με σεισμούς. Όλοι εμείς που ζήσαμε τον σεισμό, είτε στο φαράγγι είτε ακόμα και στο ξενοδοχείο δεν έχουμε ακόμη συνέλθει. Όλες αυτές τις ημέρες, τα παιδιά μου κοιμούνται και ξυπνάνε με μετασεισμούς. Μέχρι να καταφέρουμε να φύγουμε από το σημείο την Κυριακή. Ακόμα και σήμερα οι δρόμοι δεν έχουν ανοίξει. ταλαιπωρηθήκαμε για να μπορέσουμε χθες να φύγουμε».

Σεισμός στην Ταϊβάν: «Δεν είμαι ήρωας, πρόσκοπος είμαι»

Η ιστορία του Δημήτρη μόλις έγινε γνωστή προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον στα τοπικά ΜΜΕ της Ταϊβάν. Ο πατέρας της οικογένειας που βοήθησε να σωθεί, όπως και πολλά δημοσιεύματα τον χαρακτήρισαν ήρωα. Ο ίδιος όμως δεν βλέπει τον εαυτό του σαν ήρωα «Μην με λέτε ήρωα, πρόσκοπος είμαι. Αυτό που έκανα, ήταν μόνο να βοηθήσω» καταλήγει.

Ελλάδα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελλάδα / Σταθμάρχης δέχτηκε επίθεση στο σταθμό «Αγ. Ελευθέριος» - Επιβάτιδα προσπάθησε να την πετάξει στις γραμμές

Το σωματείο εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ τονίζει πως η ανοχή έχει και τα όριά της και πως αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, θα προχωρήσουν ακόμη και σε κλείσιμο των σταθμών
NEWSROOM
Γυναικοκτονία στο Μενίδι:

Ελλάδα / Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Είχε απειλήσει τη 40χρονη Ενκελέιντα ότι θα την σκοτώσει, αλλά δεν είχε προφυλακιστεί

Ερωτήματα για τους χειρισμούς των αρχών - Το θύμα είχε καταγγείλει τον σύντροφό της που απειλούσε ότι θα την σκοτώσει - Η 40χρονη είχε προμηθευτεί panic button - Οι αρχές γνώριζαν ότι ο βασικός ύποπτος για τη γυναικοκτονία ήταν εξαρτημένος από το αλκοόλ