Έως το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης

Έως το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
SOOC
3

Έπειτα από την προ ημερών δήλωση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπιρτζή περί πιθανής νέας συμφωνίας για την επανεκκίνηση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η έναρξη των εργασιών μοιάζει πια θέμα χρόνου και η ολοκλήρωση τους αναμένεται έως το 2020.

Το προσεχές διάστημα εκτιμάται ότι θα βρεθεί λύση για την οριστικοποίηση της συμφωνίας για την κύρια γραμμή, η οποία εκτείνεται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, οι εργασίες της οποίας είχαν «παγώσει» τον τελευταίο χρόνο, εξαιτίας προβλημάτων στην εξεύρεση χρηματοδότησης.

Το έργο της επέκτασης είναι μία υπόγεια γραμμή μήκους περίπου 4,77 χλμ και περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, οι οποίες θα διέρχονται από τους πέντε σταθμούς και θα συνδέονται με την κύρια γραμμή και άλλους 13 σταθμούς σε μήκος 9,6χλμ. Σύμφωνα με τον διευθυντή κατασκευής Παναγιώτη Κορακίτη, η γραμμή της επέκτασης αναμένεται να εξυπηρετεί 65.000 άτομα σε ημερήσια βάση. Η αρχιτεκτονική όψη της επέκτασης αυτή θα μοιάζει με τους σταθμούς της Αθήνας, στο επίπεδο των οδών θα γίνει μία σχετική διαρρύθμιση, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις της ευρύτερης περιοχής.

Παράλληλα, όπως τόνισε στο ΑΠΕ η διευθύντρια του έργου Σπυριδούλα Πετροπούλου, η επέκταση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018 βάσει των χρονοδιαγραμμάτων της σύμβασης, η οποία έχει συναφθεί με την 'Ακτωρ Α.Ε., και στα οποία, προς το παρόν δεν παρουσιάζεται καμία καθυστέρηση.

Αυτή τη στιγμή το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό μόλις 10%, ενώ το μέχρι στιγμής εργασίες φτάνουν στα 30 εκατομμύρια ευρώ (το συνολικό κόστος κατασκευής έχει ορισθεί στα 312 εκατομμύρια ευρώ). Τέλος, όπως επισημαίνουν οι επικεφαλείς του έργου, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα κατά την πρόοδο των εργασιών της επέκτασης, κάτι που μπορεί να διασφαλίσει την ομαλή πρόοδο των εργασιών.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καθηγητής του «Αττικόν» για την υπόθεση Καλλιάνου: Εισαγωγή στη ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση

Ελλάδα / Καθηγητής του «Αττικόν» για την υπόθεση Καλλιάνου: Εισαγωγή στη ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση

Οι ιατροί προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τα πολλαπλά προβλήματα της υγείας του ασθενούς, δηλώνει ο καθηγητής Αγγειοχειρουργικής από το Αττικόν
NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Ας μπούμε στην χρονομηχανή (σορρυ για το μεγάλο post αλλά αξίζει):- 2008: "Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η βασική γραμμή του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Νέα Ελβετία), μήκους 9,6 χλμ., θα έχει ολοκληρωθεί ώς τον Oκτώβριο του 2012. Μέχρι το 2014 θα ολοκληρωθεί και η ανατολική επέκταση στην Καλαμαριά, μήκους πέντε χιλιομέτρων, ενώ τα πέντε χιλιόμετρα προς τη Σταυρούπολη θα καθυστερήσουν περισσότερο." (Αγγελιοφόρος)- 2008: "Καθυστερήσεις στο μετρό λόγω της απόπειρας Ζαχόπουλου" (Ελευθεροτυπία)- 2009: Εκλογές- 2010: "Μετρό Θεσσαλονίκης, Βρίσκουν περισσότερα αρχαία και από την Αθήνα". Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης συμμετείχε σήμερα σε ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης, από την οποία προέκυψε ότι παρά τα προβλήματα το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί ο κορμός της βασικής γραμμής." (Το Βήμα)- 2011: "Το 2015 θα ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης και μέχρι το τέλος του ίδιου χρόνου και η επέκταση της Καλαμαριάς, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, απαντώντας σε σχετική επερώτηση βουλευτών της ΝΔ."- 2012: "Το Νοέμβριο του 2016 η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης" "...υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η ανάδοχος εταιρεία ΑΕΓΕΚ θα τηρήσει της δεσμεύσεις της..." ... "ο υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σίμος Σιμόπουλος ... Σημείωσε ότι η επιβράδυνση των εργασιών στο έργο το τελευταίο διάστημα, είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας του αναδόχου ΑΕΓΕΚ, λόγω του ότι έκλεισαν οι κρουνοί των τραπεζών" (Πρώτο Θέμα)- 2012-2013: «Υπάρχει πιθανότητα το μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο στα τέλη του 2016 με αρχές του 2017. Για να παρουσιαστεί όμως ακριβές χρονοδιάγραμμα, θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Να ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα, να παραδοθούν όλα τα εργοτάξια στην ανάδοχο εταιρεία και να λυθούν όλα τα ζητήματα μεταξύ Αττικό Μετρό και αναδόχου μέσω ενός φιλικού διακανονισμού». Τα παραπάνω ανέφερε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Eργων του υπουργείου Ανάπτυξης, Στράτος Σιμόπουλος (Το Βήμα)- 2014: "Μ. Χρυσοχοΐδης: Έως τα τέλη του 2017 θα ολοκληρωθεί το μετρό Θεσσαλονίκης"- 2015 (Παρών): Έπειτα από την προ ημερών δήλωση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπιρτζή περί πιθανής νέας συμφωνίας για την επανεκκίνηση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η έναρξη των εργασιών μοιάζει πια θέμα χρόνου και η ολοκλήρωση τους αναμένεται έως το 2020.2008 -> έτοιμο τέλη 20132009 -> έτοιμο το 20142010 -> εντός του 20152011 -> τέλος του 20152012 -> τέλος του 20162013 -> αρχές του 20172014 -> τέλη του 20172015 -> τέλη του 2019, αρχές 2020Αν βάλεις τα παραπάνω σε μια γραφική παράσταση προκύπτει ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί σίγουρα μετά το έτος 2525 προς το "συν άπειρο"!