Πανελλαδικές 2018: Τι λένε οι καθηγητές για τα θέματα σε Φυσική, Ιστορία και Ανάπτυξη Εφαρμογών

Πανελλαδικές 2018: Τι λένε οι καθηγητές για τα θέματα σε Φυσική, Ιστορία και Ανάπτυξη Εφαρμογών Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Τα θέματα σε Φυσική, Ιστορία και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, σχολιάζουν εκπαιδευτικοί. 

Φυσική

Τα θέματα Φυσικής, Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, σύμφωνα με την Νάνσυ Σαμαρά, η οποία είναι φυσικός στο κοινωνικό φροντιστήριο. 

«Απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές και απαιτούσαν την κατανόηση των εκφωνήσεων και ζητούμενων», σημειώνει.

Ειδικότερα για τα θέματα, αναφέρει πως το Α' ήταν για προσεκτικούς μαθητές, το Β' για καλά διαβασμένους, το Γ' ένα συνδυαστικό πρόβλημα που εξέταζε δύο κεφάλαια της ύλης (1ο και 5ο), χωρίς ασάφειες στην διατύπωση και το Δ' για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές πάνω στο κεφάλαιο της μηχανικής του στερεού σώματος.

«Η δυσκολία των υποερωτημάτων αυξανόταν και απαιτούσε συγκέντρωση και αρκετό χρόνο για την επίλυση των μεθοδολογιών», καταλήγει.

Ιστορία

Θέματα βατά που καλύπτουν βασικά κομμάτια της εξεταστέας ύλης κρίνονται εκείνα της Ιστορίας, όπως αναφέρει η Αγγελική Νικητοπούλου, φιλόλογος στο κοινωνικό φροντιστήριο.

«Συνολικά τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα χωρίς περιθώρια για ασάφειες. Ωστόσο, οι υποψήφιοι έπρεπε να είναι αρκετά προσεκτικοί για να αποδώσουν σωστά και εμπεριστατωμένα όλες τους τις απαντήσεις» προσθέτει.

«Οι ορισμοί που ζητήθηκαν στο Θέμα Α' καθώς και η κλειστού τύπου ερώτηση Σωστού-Λάθους δεν παρουσίαζαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στο Θέμα Β', οι ερωτήσεις απαιτούσαν γνώσεις από το κεφάλαιο των κομμάτων και του Κρητικού ζητήματος.

»»Το θέμα Γ' μπορεί να χαρακτηριστεί πιο απαιτητικό, καθώς ανάμεσα στα παραθέματα που έπρεπε να επεξεργαστούν οι υποψήφιοι, υπήρχε ένα απόσπασμα σε καθαρεύουσα και ένας πίνακας στοιχείων, προσαρμοσμένος για τις ανάγκες της εξέτασης. Το θέμα Δ' δεν περιείχε κάτι που θα μπορούσε να τους δυσκολέψει», σημειώνει.

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

Βατά και μειωμένης δυσκολίας σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, αλλά και με κάποιες παγίδες, χαρακτηρίζει ο Παναγιώτης Βασιλάς τα θέματα στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

«Υπήρχαν "παγίδες", κυρίως στο κομμάτι της θεωρίας (Α'-Β' θέματα) αλλά σίγουρα όχι παραπάνω από το συνηθισμένο. Στα θέματα ανάπτυξης προγραμμάτων (Γ' και Δ') τα ερωτήματα ήταν αυξανόμενης δυσκολίας - κάτι που δίνει τη δυνατότητα σε όλους να πάρουν μονάδες και μόνο τα τελευταία ερωτήματα ήταν κάπως απαιτητικά.

»»Συνολικά και με βάση τι έχουμε συνηθίσει την τελευταία 7ετία (όπου το μάθημα έχει "δυσκολέψει" αισθητά σε σχέση με τη δεκαετία του 2000-2010) τα θέματα κρίνονται βατά» προσθέτει.

Το πρόγραμμα

Οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων συνεχίζονται την Παρασκευή 15 Ιουνίου με τα μαθήματα των Λατινικών (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), της Χημείας (ΟΠ Θετικών Σπουδών) και των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής),ενώ θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου με το μάθημα της Βιολογίας (Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού).

Στο μεταξύ, στα εξεταστικά τους κέντρα επιστρέφουν αύριο, Πέμπτη, οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων με μαθήματα ειδικότητας, ενώ οι εξετάσεις τους ολοκληρώνονται την επόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ