Γιατί το νομοσχέδιο για τα ζώα έχει εξοργίσει τους φιλόζωους - Είναι σοκαριστικό λέει η ΠΦΠΟ

Γιατί το νομοσχέδιο για τα ζώα έχει εξοργίσει τους φιλόζωους - Είναι σοκαριστικό λέει η ΠΦΠΟ Facebook Twitter
28

Σε δημόσια διαβούλευση αναμένεται να τεθεί για τους επόμενους 2 μήνες το νομοσχέδιο που αφορά τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα, αλλά οι αντιδράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει και η Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία το χαρακτηρίζει «σοκαριστικό»

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου παρουσίασαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου και ο αναπληρωτής υπουργός, Γιάννης Τσιρώνης.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη συνέντευξη Τύπου, θα καταστεί υποχρεωτικό, εντός έξι μηνών, από την ψήφιση του νομοσχεδίου, ο ιδιοκτήτης του ζώου να το στειρώνει.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των κινήσεών του (βόλτες κλπ) θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά μαζί του το διαβατήριο, το οποίο θα αντικαταστήσει το βιβλιάριο υγείας του ζώου, χωρίς ουσιαστική επιβάρυνση.

Όποιος επιλέξει να μη στειρώσει το ζώο του, θα κληθεί να πληρώσει ετήσιο τέλος, το ύψους του οποίου ανέρχεται στα 100 ευρώ ετησίως.

Αστείρωτα ζώα μπορεί να έχει ο ιδιοκτήτης αρκεί αυτά να είναι ζευγάρι (αρσενικό και θηλυκό), με την καταβολή του ειδικού τέλους αστείρωτου ζώου. Έτσι δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης των φυλών (σκύλων και γατών) και η αντικατάσταση των ζώων με απόκτηση απογόνων. Παράλληλα, αναγκαστικά το κατοικίδιο θα πρέπει να είναι τσιπαρισμένο και εγγεγραμμένο στη βάση δεδομένων του υπουργείου, με το κόστος του τσιπαρίσματος (σε όσους δεν το έχουν ήδη κάνει) να ανέρχεται στα 6 ευρώ.

Ακόμη, γίνεται πιο αυστηρό το πλαίσιο της μεταβίβασης του ζώου. Αναλυτικότερα, όλη η διαδικασία θα πρέπει να γίνει πλήρως καταγεγραμμένη, προκειμένου οι αρχές να γνωρίζουν ποιος είναι ο ιδιοκτήτης και το πλήρες «ιστορικό» του ζώου συντροφιάς. Επίσης, θα απαγορευτούν τα ζώα βιτρίνας, ενώ στα pet shops θα υπάρχουν μόνο σε ειδικό, διαμορφωμένο χώρο καθώς και σε εκτροφεία που καλύπτουν τις προδιαγραφές ευζωίας.

Mε το νέο θεσμικό πλαίσιο προβλέπεται η σύσταση ταμείου ζωοφιλίας σε κάθε δήμο. Τα εν λόγω ταμεία θα ενισχύονται με πόρους που θα προέρχονται από τα τέλη μη στείρωσης, τα πρόστιμα καθώς και το τέλος από τα 6 ευρώ για το τσιπ. Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η δυνατότητα δημιουργίας ενός ειδικού τέλους ζωοφιλίας στα είδη που πωλούνται στα καταστήματα ζώων συντροφιάς (pet-shops), με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης των δήμων για τον εκσυγχρονισμό και τη δημιουργία υποδομών διαχείρισης των ζώων συντροφιάς.

Κατήφορος

 

Η Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία καταγγέλλει:

Σήμερα κλήθηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ Ε. Αποστόλου η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νατάσα Μπομπολάκη και της παραδόθηκε το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.

Ο Υπουργός δήλωσε ότι κατά την μακρά περίοδο της διαβούλευσης , η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενά του μπορεί να κρατήσει έως και 3 μήνες , είναι πρόθυμος να συζητήσει εξ αρχής με τις φιλοζωικές οργανώσεις της χώρας τις προτάσεις τους, οι οποίες λόγω των πρωτοφανών και απαράδεκτων χειρισμών του αναπληρωτή Υπουργού κ. Τσιρώνη κατά τη διάρκεια της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου, δεν κατατέθηκαν ποτέ.Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας επεσήμανε στον κ. Αποστόλου την δική του μεγάλη ευθύνη γιατί όλο αυτό το διάστημα της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου και παρά το τεράστιο κύμα διαμαρτυρίας αλλά και την μη συμμετοχή στον υποτιθέμενο διάλογο τόσο της Κ.Ε.Δ.Ε. όσο και της συντριπτικής πλειοψηφίας των φιλοζωικών οργανώσεων της χώρας , ουδόλως παρενέβη.

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα αποκαλύψουμε , αποδομώντας το νομοσχέδιο σημείο προς σημείο , τι σημαίνει αυτό στην πράξη τόσο για τα ίδια τα ζώα όσο και για την κοινωνία αλλά και για την τοπική αυτοδιοίκηση που θα κληθεί να το υλοποιήσει αν , ό μη γένοιτο, γίνει νόμος.

Σε γενικές γραμμές όμως θα επισημάνουμε:

1. ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για μαζικές ευθανασίες αφού η ασφαλιστική δικλείδα των φιλοζωικών σωματείων στις 5μελείς επιτροπές για το θέμα αυτό παύει να υπάρχει

2. ότι μέσα από αντιφατικές και αλληλοαναιρούμενες διατάξεις καταργείται η εθελοντική προσφορά των φιλοζωικών σωματείων, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίσει αδέσποτα η χώρα ενώ αξίζει να επισημάνουμε εδώ ότι καταργείται η υιοθεσία νεαρών ζώων μέχρι και 6 μηνών.

3. ότι καταργείται στην ουσία η υιοθεσία αδέσποτων ζώων από χιλιάδες φιλόζωους πολίτες χωρών μελών της ευρωπαϊκής ένωσης , στην οποία σημειωτέον και ανήκουμε

4. ότι χιλιάδες έλληνες πολίτες θα κληθούν μέσα από τους περιορισμούς του αριθμού των ζώων στις κατοικίες και τα διαμερίσματα να πετάξουν τα ζώα τους διαφορετικά θα υποστούν τα εξοντωτικά πρόστιμα, που προβλέπονται στο νομοσχέδιο έκτρωμα

5. ότι εισάγεται και πάλι ο εφιάλτης της επονείδιστης τροπολογίας για την εξορία των αδέσποτων στα όρη και τα βουνά

6. ότι οι κτηνίατροι καλούνται να μην εξετάζουν ζώα άρρωστα, τραυματισμένα, δηλητηριασμένα κλπ, αν δεν έχουν σήμανση

7. ότι ο πνιγμός, η σύνθλιψη, η δηλητηρίαση, το κρέμασμα κλπ των ζώων δεν υπάγονται στην πρωτοεισαγόμενη έννοια της μη σύννομης θανάτωσης και έχουν μικρότερες ποινές φυλάκισης κοκ .

Πρόκειται για ένα σοκαριστικό σχέδιο νόμου, που οι ελάχιστες θετικές διατάξεις  δεν μπορούν να αποτελέσουν πρόσχημα και εφαλτήριο για να γίνει αυτό νόμος .

Και δεν θα γίνει.

Σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός κ. Τσιρώνης, αποσιωπώντας τα όσα τραγικά για τα ζώα και την κοινωνία αποπειράται να θεσπίσει  προσπάθησε να εντυπωσιάσει αλληλοαναιρούμενος πολλές φορές  τους δημοσιογράφους

Οι επόμενες μέρες και μήνες θα καταδείξουν την κενότητα και την κυνικότητα του νομοσχεδίου του.

Καλούμε την φιλοζωική κοινότητα της χώρας, τους φορείς της κοινωνίας, τις δομές της πολιτείας και τους χιλιάδες πολίτες που ασχολούνται με την προστασία των ζώων να αντισταθούν με κάθε τρόπο και να βάλουν ένα τέρμα στον κατήφορο του κ. Τσιρώνη αλλά και της Κυβέρνησης  που μέχρι τώρα καλύπτει την επικινδυνότητα του Υπουργού του.

Ελλάδα
28

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

9 σχόλια
Τάμα το'χω να προκύψει κάποιο θέμα και να μη δω/ακούσω σχόλια:"Στο εξωτερικό..."Σκασίλα μας, μεσιέ, μαντάμ, για το "εξωτερικό", δε με ενδιαφέρει η word-of-mouth "μαρτυρία" σου, αν δεν δω κάτι από έγκυρη πηγή, μαζί με δεδομένα για τα αποτελέσματά του, δε θα το ασπαστώ 200% επειδή το κάνουν "στο εξωτερικό".Αυτός ο μιμητισμός και η ξενομανία πια...Στο θέμα μας, είναι το πιο κραυγαλέα χρηματοθηρικό, αναίσθητο αλλά και απαίδευτο μαζί μέτρο που έχουμε δει.Είναι δυνατόν να τσουβαλιάζεις όλα τα ζώα μαζί - νεαρά με μεγαλύτερα, αρσενικά με θηλυκά; Είναι δυνατόν να πάρεις ζώο ενήλικο πια, ή γηραιότερο και να το τρέχεις για στείρωση; Εκτός του ότι η φυσική κατάσταση κάθε ζώου - ράτσας ή ημίαιμου - δεν είναι η ίδια, δεν το επιτρέπει, ούτε το επιβάλλει κάθε ηλικία ζώου.Και ποια η λογική του να "κυνηγάς" ξαφνικά τα δεσποζόμενα ζώα, αντί να πάρεις μέτρα για τα αδέσποτα;Θα μου πεις, τα αδέσποτα, κάποιος τα κάνει αδέσποτα παρατώντας τα, αλλά είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεις τους πάντες συλλήβδην εγκληματίες εξ'αρχής;Τόσα Σωματεία και Φιλοζωικές υπάρχουν, συνεργάσου με αυτά, ενίσχυσέ τα να μαζεύουν και να στειρώνουν τα αδέσποτα, ψήφισε και το μέτρο για τα ζωά βιτρίνας, πολύ σωστά, και δώσε κίνητρα με την έτοιμη στείρωση και το τσιπάρισμα να παίρνει ο κόσμος ζώα από τα καταφύγια - αυτά βέβαια αν θες να λύσεις το πρόβλημα και να είσαι άνθρωπος, όχι αν θες να τα τσεπώσεις...Άσε που παρεμβαίνοντας σε απόλυτο βαθμό στους νόμους της φύσης, θα αρχίσουν να εξαφανίζονται καθημερινά είδη ζώων, ή, ακόμα χειρότερα, θα δημιουργηθούν puppy mills και για ημίαιμα και κάθε είδους ζώου συντροφιάς.
@GameofDrones 25.3.2018 | 12:40«Τάμα το'χω να προκύψει κάποιο θέμα και να μη δω/ακούσω σχόλια: "Στο εξωτερικό..." Σκασίλα μας, μεσιέ, μαντάμ, για το "εξωτερικό", δε με ενδιαφέρει η word-of-mouth "μαρτυρία" σου, αν δεν δω κάτι από έγκυρη πηγή, μαζί με δεδομένα για τα αποτελέσματά του, δε θα το ασπαστώ 200% επειδή το κάνουν "στο εξωτερικό". Αυτός ο μιμητισμός και η ξενομανία πια..»Δεν έχεις ταξιδέψει ποτέ στο εξωτερικό ή δεν έχεις κάποιους φίλους, συγγενείς που να μένουν ή να έχουν μεταναστεύσει σε κάποια πολιτισμένη χώρα, κυρίως της βόρειας Ευρώπης, για να σου περιγράψουν τις κραυγαλέες διαφορές μας μαζί τους;Δεν τίθεται θέμα μιμητισμού αλλά θέμα αυτονόητου πολιτισμού τον οποίο και στα πιο απλά πράγματα, δεν πρόκειται να αποκτήσουμε ποτέ. (Ειδικά μετά την κρίση έχουμε γίνει πολύ χειρότεροι...).Τα παραδείγματα μας πάρα πολλά. Από τις διαβάσεις των πεζών, τα παλλόμενα-κίτρινα φανάρια-προτεραιότητας προς εκείνους, που δεν σέβεται κανένας οδηγός, το σκουπιδάκι που πετάμε με ιδιαίτερη ευκολία στον δρόμο ή στο πεζοδρόμιο, την ελλιπέστατη έως και ανύπαρκτη κοινωνική ευγένεια μεταξύ μας, στον δρόμο, στην εργασία μας, στο σπίτι μας. Η ανορίωτη συμπεριφορά μας προς όλους και όλα. Που για τα πάντα φταίνε οι άλλοι...Ναι, εντάξει, κανένας δεν είναι τέλειος. Και εκείνοι έχουν τις δικές τους ελλείψεις, αλλά βρε αδερφέ, εδώ πέρα η ελλειπτικότητα έχει γίνει η πραγματικότητά μας, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο!...Και ναι, όποτε επιστρέφω από το εξωτερικό, (καλό)μαθημένος στην στοιχειώδη ευγένεια και τον σεβασμό, έστω στερεότυπο αν όχι απολύτως αυθόρμητο, παθαίνω μία μικρή κατάθλιψη προσπαθώντας να προσαρμοστώ στην... αυθόρμητη, σχεδόν εκ γενετής, αγένεια μας...! (Μην κρίνεις από τον εαυτό σου, αλλά από το σύνολο).Υ.Γ.: Τι χρειάζεσαι περισσότερο από την εγκυρότατη, βιωματική πηγή αγένειας και αστοιχειωσύνη (μας) σε πολλούς τομείς, για να κατανοήσεις ότι κάτι δεν πάει καλά με την πάρτη μας;....εσύ που το έχεις κάνει και... τάμα να μη δεις/ακούσεις σχόλια: "Στο εξωτερικό..."...!..δεν χρειάζεται... ..αρκεί και με το παραπάνω να περιοριστείς, να δεις/ακούσεις/βιώσεις στα του εσωτερικού μας (χάλια)...!Υ.Γ.2: Το να έχει εντυπωσιαστεί κάποιος από θετικά παραδείγματα (του εξωτερικού, του εσωτερικού, του διπλανού του, μίας κατάστασης - δεν έχει σημασία τι), είναι υγειές, εμπνεόμενος από αυτά, να προσπαθεί να τα υιοθετήσει. Ακόμη καλύτερα αν υιοθετώντας τα, τα εξελίξει. Δεν είναι ντροπή. Αντιθέτως!...Υ.Γ.3: Αν αισθάνεσαι θιγμένος που τα θετικά παραδείγματα γύρω σου καθρεφτίζουν την όποια ελλειπτικότητα σου, άσε τα... τάματα, παραδέξου το όποιο λάθος σου και διορθώσου. Εννοείται πως αυτό αφορά κι εμένα, όλους μας! Όσο αφορά το εξωτερικό. Πίστεψέ με, είναι πάρα πολλές οι φορές που έχοντας βιώσει θετικά παραδείγματα, όχι απαραιτήτως μεγάλα, αναρωτήθηκα (ρητορικά): «Μα είναι τόσο απλά, εμείς γιατί δυσκολευόμαστε τόσο πολύ να τα πράξουμε;;». (Υπάρχουν οι εξηγήσεις των γιατί, αλλά δεν μας δικαιολογούν καθόλου...)......
Αγαπητέ, μάλλον δεν το κατάλαβες, αλλά εξέφρασα γνώμη για την έννοια της "καραμέλας" του εξωτερικού.Εσύ μπορεί να έχεις ζήσει και γύρισες από τη Χ, Ψ χώρα, όπου όντως γνώρισες αποτελεσματικά μέτρα και θετικές συμπεριφορές, οι περισσότεροι όμως απλώς πιπιλάνε μια καραμέλα όταν λένε "στο εξωτερικό/οι ξένοι όμως...".Ρεαλιστικά μιλώντας πάντως, οποιαδήποτε νομοθεσία πρέπει να συμβαδίζει με τα κοινωνικά και πρακτικά δεδομένα της καθημερινότητας ενός λαού, καθώς και με την ιδιοσυγκρασία του. Και φυσικά, να είναι εγκεκριμένη από αυτό το λαό (όσο άξεστο κι αν τον βρίσκουμε) αλλιώς δε μιλάμε για δημοκρατία πλέον.Δε διαφωνώ μαζί σου σχετικά με το πού έχει καταντήσει η πλειοψηφία. Τα βλέπουμε καθημερινά. Σίγουρα φταίνε και οι δύσκολες συνθήκες, όμως και πριν, όσοι βρίσκονταν σε καλύτερη μοίρα ήταν κατα κύριο λόγο "παρτάκηδες" και θεωρούσαν ότι οι νόμοι δεν ισχύουν για εκείνους. Και φυσικά, παρά τα όποια πολυ-πολιτισμικά παραληρήματα των ΜΜΕ, σίγουρα φταίνε και τα είδη των εισαχθέντων πληθυσμών, μέσα σε όλα και υπεράριθμα και δίχως κανένα προγραμματισμό ή περιθώριο πραγματικής ενσωμάτωσης. Και φταίνε και όσοι εξακολουθούν να φέρονται ως νεοελληνάρες. Και όσοι από εμάς ανεχόμαστε πολλά, για να μη χαλάσουμε διπλωματικές, να μην κάνουμε φασαρία κλπ.Εγώ όμως εδώ, εκφράζω τι δική μου άποψη. Κι εσύ το ίδιο. Και όλοι. Δε θα φιμώσω τη δική μου άποψη επειδή υπάρχουν ένα κα΄ρο νεοελληνάρες, ούτε θα παρατήσω την προσπάθεια να γίνω καλύτερη και να βελτιώσω ό,τι άλλο μπορώ, ή έστω, να εκφράζω την αντίθεσή μου.(All) that said, εξακολουθώ να πιστεύω ότι έχουμε ως λαός βεβαρημένο ιστορικό ξενομανίας και επιφανειακού μιμητισμού, αντί σκεπτόμενου παραδειγματισμού.
Οπωσδήποτε πρέπει να υπάρξει και να εφαρμοστεί ένα δίκαιο και σωστό νομοσχέδιο για τα οικόσιτα ζώα και όχι μόνο - και σε ό,τι αφορά τους ιδιοκτήτες τους. Με τίποτα όμως αυτή η γελοιότητα που ετοιμάζεται, με κύριο σκοπό την φορολογία. Τίποτα περισσότερο και ουσιαστικό περί της φιλοζωίας.Απέχουμε πολύ ως κοινωνία από αυτό που λέγεται φιλοζωία. Μην κρίνουμε από εμάς, όσους αγαπάμε, ανεξαρτήτως και ειλικρινά όλα τα ζώα. Οι καταστάσεις κακών συνθηκών κατοχής ζώων και περιστατικών κακοποίησης τους, έμμεσης και άμεσης, στην χώρα μας είναι πολλά, πάρα πολλά. Επίσης πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος των φιλοζωικών σωματείων γιατί μέχρι στιγμής δεν μπορούν να προσφέρουν κάτι το ουσιαστικό. Όσες φορές βρήκα κάποιο πληγωμένο, αδέσποτο ζώο (γάτα ή σκύλο), και επειδή δεν μπορώ να το κρατήσω (ήδη έχω τέσσερεις γάτες), και απευθύνθηκα σε φιλοζωικά σωματεία, όλα μου είπαν ότι με δικά μου έξοδα έπρεπε να τα πάω σε ιδιώτη κτηνίατρο, όπως και έκανα, γιατί οι ίδιοι δεν έχουν την δυνατότητα να τα περιθάλψουν, ούτε συβεργλαζονται με κάποιους κτηνίατρους, ούτε καν να τα κρατήσουν σε περίπτωση ανάρωσης. Σχεδόν όλα τα φιλοζωικά σωματεία -για να μην γράψω ΟΛΑ- λειτουργούν υπό καθεστώς εθελοντισμού, καλής θελήσεως και των εκάστοτε δυνατοτήτων των μελλών τους. Και με όλο τον σεβασμό (το αναφέρω καλοπροαίρετα αλλά είναι αλήθεια), αρκετές φορές αγγίζουν την γραφικότητα.Υ.Γ.: Με την είδηση για το εν λόγω νομοσχέδιο, θυμήθηκα την πρόσφατη, βραβευμένη κινηματογραφική ταινία, "White God" (Fehér Isten). Για όσους δεν την έχουν παρακολουθήσει, αξίζει και με το παραπάνω να την παρακολουθήσουν.http://www.imdb.com/title/tt2844798/
Για τα πλούτη των κτηνιάτρων και των εκτροφείων. Τίποτα άλλο.Δηλαδή πρέπει να πληρώσω για διαβατήρια, τσιπ, και να στειρωσω το ζωντανό παίζοντας το θεός αντί απλά να προσέχω.(Περιμένω να δεχτώ πυρά τύπου "να το στειρώσεις για την υγεία του κλπ")
@Lumidy σε πολλά συμφωνούμε, στις στειρώσεις διαφωνούμε. Σωστός φυσικά όταν γράφεις "για τα πλούτη κτηνιάτρων και εκτροφείων".Για την στείρωση, δεν θα σου ρίξω πυρά, όπως περιμένεις, αλλά θα σου δώσω 2 σημεία σαν τροφή για σκέψη.1) Έστω ότι "απλά προσέχεις" όπως λες. Ναι αλλά για ολόκληρη την ζωή του το ζώο θα θέλει κάτι που δεν πρόκειται να αποκτήσει ποτέ. Είναι καλύτερο αυτό;Εκτός αν μερικές φορές μένεις επιλεκτικά "απρόσεκτος", οπότε οφείλεις να βρεις μια λύση για τους απογόνους.2) Γράφεις ότι με την στείρωση "το παίζω θεός". Δεν ισχύει. Με την στείρωση φέρεσαι _υπεύθυνα_ απέναντι σε ένα πλάσμα για το οποίο έτσι κι αλλιώς ανέλαβες την ευθύνη.Έστω ότι έχεις μια μικρή κορούλα. Λογικά, είσαι υπεύθυνος γονιός όσο είναι ανήλικη. Βιολογικά, η μικρή σου κορούλα θα πρέπει να γκαστρωθεί στα 12-14 της. Και μέχρι τα 16-18 της να έχει κάνει 2-3 παιδιά. Τι θα κάνεις λοιπόν; Θα το "παιξεις θεός" αποτρέποντας την κόρη σου από το να γκαστρωθεί, όπως της το επιβάλλει η Φύση; Θα την στειρώσεις δηλαδή; (έστω προσωρινά). Η μήπως θα φερθείς σαν υπεύθυνος γονιός, εμποδίζοντας την να κάνει παιδί; (με την πειθώ, με επιχειρήματα, με θρησκευτικούς κανόνες, με κοινωνικοποίσηση, με φωνές, με απειλές - το μέσον δεν παίζει ρόλο).Πιστεύω ότι θα κάνεις το δεύτερο. Δηλαδή θα την στειρώσεις (τουλάχιστον μέχρι την ενηλικίωση). Αλλιώς θα βλέπαμε πολλές 15χρονες μανάδες γύρω μας. Όπως βλέπεις λοιπόν, η ευθύνη που αναλαμβάνεις απέναντι σε ένα πλασμα που εξαρτάται απόλυτα από εσένα είναι ΠΟΛΥ μεγαλύτερη από τα όποια προστάγματα της Φύσης.Δεν εξισώνω παιδί = ζώο. Λέω όμως ότι ΚΑΙ το παιδί ΚΑΙ το ζώο εξαρτώνται απόλυτα από εσένα. Εσύ έχεις την ευθύνη για να ζήσουν καλά. Και εσύ αποφασίζεις στην περίπτωση του παιδιού σου, να στειρώσεις. Ε, αφού στειρώνεις το παιδί σου, γιατί δεν στειρώνεις το κατοικίδιο σου;Όσο για την προσωρινότητα του πράγματος: Δεν έχω καμμία αντίρρηση να στειρώσεις _προσωρινά_ την γάτα σου. Μέχρι να βρει ένα καλό παιδί, να πάρει ένα πτυχίο, να φτιάξει μια δουλειά στην ζωή της. Τα ίδια πράγματα δηλαδή που λές και στην κόρη σου ;-)
...Δεν έχω λόγια... Πήγα να σου γράψω αρχικά για τις ηλικίες που γράφεις ότι δεν είμαστε πλέον Homo Erectus, ούτε από μέγεθος εγκεφάλου και κυριαρχία ενστίκτου, ούτε από ηλικίες και προσδόκιμο.Μετά αντιλήφθηκα ότι μάλλον έχεις κολλήσει πιο μπροστά ιστορικά, κατά Μεσαίωνα μεριά, με ζώνες αγνότητας και θρησκευτικές κατάρες.Newsflash: κανένας σύγχρονος σκεπτόμενος άνθρωπος δεν "στειρώνει προσωρινά" τα παιδιά του με υβρεολόγια, ζόρι και αγιασμούς, απλώς ενεργοποιεί τη σκέψη τους με διάλογο, μόρφωση και επικοινωνία.Σιγά μην κλειδώσει την κόρη του στον πιο ψηλό πυργίσκο του παλατιού...Τελικά συνειδητοποιώ πως κακώς γράφω, εσύ απλώς το τερμάτισες με τέτοιες αδιανόητες συγκρίσεις.Περαστικά σε σένα και σε όλους μας που διαβάσαμε αυτό το πράγμα.
Στο εξωτερικο ολοι πληρωνουν και αν θελεις να μην πληρωνεις τοτε παιρνεις ενα σκυλο-γατα απο κυνοκομειο τα παιρνεις ετοιμα στειρωμένα και έτσι εχεις εσυ την παρεα σουΕχει το σκυλι την οικογενια τουΑδειαζουν και τα κυνοκομεια.Μην βλεπετε οτι θα πληρωνεται και το θεωρείτε κακοΜε αυτο το μετρο θα σε αναγκασουν να τα στειρωσεις για να μην πληρωνεις αδικα λεφτα.
Κοίτα ένα πράμα βρε παιδάκι μου... ..πως γίνεται και εναρμονιζόμαστε με την υπόλοιπη Ευρώπη (με τις... πολιτισμένες χώρες της δηλαδή...), μόνο σε ό,τι αφορά να πληρώσουμε και όχι όταν είναι να λάβουμε;;... ..αυτός ο γμωστός εναρμονισμός του τύπου: Μισθοί και συντάξεις Βουλγαρίας με φορολογία Σκανδιναβικής Ευρώπης... ..κυριολεκτικά!...σ.σ.: Εδώ και αρκετά χρόνια έχω γατούλες τις οποίες βρήκα στον δρόμο και τις υιοθέτησα.(Όλες έχουν στειρωθεί). Η μία μάλιστα είναι τυφλή (αλλά τετραπέρατη σε ομορφιά και εξυπνάδα!).Υ.Γ.: Επειδή έχω σπουδάσει, μείνει και εργαστεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα στο εξωτερικό (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία) και έχω ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη, να σημειωθεί ότι στους χώρους (κρατικούς και ιδιωτικούς), φιλοξενίας αδέσποτων ή εγκαταλελειμμένων ζώων, σκύλων και γατιών, όταν δεν βρεθεί κάποιος να τα υιοθετήσει, τότε θανατώνονται!... ..και σχεδόν πάντα όταν βρεθεί ένα τραυματισμένο, αδέσποτο ζώο, αυτό θανατώνεται. Δεν μπαίνουν καν στην διαδικασία περίθαλψής του!...
@Nοών...νοείτω, είτε έχει περάσει πολύς καιρός και τα ξέχασες, είτε δεν έζησες στις χώρες που αναφέρεις. Σε δυό από τις χώρες που αναφέρεις (για την τρίτη δεν ξέρω) ΠΟΤΈ ! δεν γίνονταν θανατώσεις ζώων σε άσυλα "αν δεν βρεθεί κάποιος να τα υιοθετήσει". Γενικά, είναι προβληματικό να μιλάμε για το "εξωτερικό". Κάθε χώρα του εξωτερικού είναι διαφορετική. Θα έπρεπε να παραθέσουμε την πλήρη νομοθεσία σε κάθε χώρα για να καταλάβουμε κάτι.Αλλά δεν έχει και νόημα να συγκρίνουμε με το "εξωτερικό". Ότι και αν κάνουν οι άλλοι λαοί - είτε σωστό είτε λάθος - δεν μπορούμε πάντα να το αντιγράψουμε 1:1Π.χ. στην Ελλάδα έχουμε την ιδιαιτερότητα του μεγάλου αριθμού των αδέσποτων. Επίσης την ιδιαιτερότητα της ασυνειδησίας των περισσότερων συμπολιτών μας. Δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι ένα μέτρο που λειτούργησε θετικά στο "εξωτερικό" θα λειτουργήσει και στην Ελλάδα.
Αν κατάλαβα καλά, αν γίνει αυτό θα πρέπει να στειρωσω τον 14χρονο πλεον μεγαλόσωμο σκύλο μου που ζει μια ζωή στο σπίτι και πάντα ελεγχόμενος εκτός σπιτιού;;
Άμα δεν θέλεις να το στειρώσεις, η λύση που σου προτείνεται είναι να πλήρωνες το τέλος.Δυστυχώς είναι αρκετοί οι ασυνείδητοι που όταν γερνάει ένα ζώο το παρατάνε κάπου γιατί δεν θέλουν να το φροντίζουν.
Δηλαδή εσύ και η κυβέρνηση κοτσάρετε σε όλους τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς εξ'αρχής την ταμπέλα του ασυνείδητου που θα το παρατήσει;Και κρίνονται όλοι ένοχοι που πρέπει να πληρώσουν, όχι απλώς πριν την απόδειξη του εναντίου, αλλά πριν καν την όποια υποψία εγκατάλειψης, η οποία μπορεί να μη συμβεί ποτε;
Αυτοι που φτιαχνουν τους νομους ειναι φιλοζωοι? Λαμβανουν υποψη την οικονομικη κατασταση των ανθρωπων που εχουν ζωο συντροφιας? Ο υπουργος που το υπεγραψε εχει καποιο ζωακι? Φυσικα ειμαι υπερ του τσιπ αναγνωρισης αλλα το να κυκλοφορεις με το διαβατηριο στη κωλοτσεπη οταν βγαζεις τον σκυλο σου βολτα το θεωρω αδιανοητο
Δεν ειναι αδιανοητο, ειναι ανοητο. Με δεδομενο οτι ενα ζωο εχει τσιπ μπορει καποιος να ελεγξει τα παντα, εμβολια , προσφατες εξετασεις, στοιχεια ιδιοκτητη. Το διαβατηριο ειναι ταξιδιωτικο εγγραφο. Για ανθρωπους και λοιπα ζωα.
Το μικροτσιπ περιέχει μόνο έναν αριθμό. Με αυτόν τον αριθμό μπορεί να ταυτοποιείται το ζώο και ο ιδιοκτήτης. Το τσιπ ειναι φτηνό, επειδή αυτόν τον αριθμό τον βάζει το εργοστάσιο και εσυ απλά χρειάζεσαι ένα μηχάνημα ανάγνωσης (επίσης φτηνό).Τεχνολογικά είναι δυνατόν να φορτώσεις το τσίπ με περισσότερες πληροφορίες (εμβολιασμούς, στοιχεία ιδιοκτήτη κλπ). Αλλά αυτό προυποθέτει ότι κάθε φορά που αλλάζει κάτι (πχ σε κάθε εμβολιασμό) πρεπει να υπαρχει και ένα μηχάνημα εγγραφής των δεδομένων. Και αυτά είναι ακριβά. Και θέλουν και εξειδίκευση του γιατρού στον χειρισμό τους. Και θέλουν και κάποιους μηχανισμούς ασφάλειας (αλλιώς μπορεί ο καθένας να γράφει ότι θέλει).Γι' αυτό και δεν είναι ρεαλιστικό το να βάζουμε πολλές πληροφορίες πάνω στο μικροτσιπ. Φυσικά τα περί διαβατηρίου είναι χαζομάρα - και μάλλον δεν θα εφαρμοστούν.Εκείνο που μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα είναι να εφοδιαστεί η Δημοτική Αστυνομία με μηχανάκια ανάγνωσης, να σε σταματάνε στον δρόμο, να διαβάζουν το νουμεράκι του τσιπ (αν δεν έχεις τσιπ, πέφτει πρόστιμο) και να εξετάζουν σε έναν κεντρικό σέρβερ για τις υπόλοιπες πληροφορίες.Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε εμβολιασμό πρέπει να ενημερώνεις τον κεντρικό σέρβερ του υπουργείου, οπότε έχεις άλλα προβλήματα (ποτέ κανένα υπουργείο δεν μπόρεσε να λειτουργήσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, γιατί δίνουν αυτές τις δουλειές σε ημέτερους). Πάντως είναι τεχνολογικά πιο ρεαλιστικό από το να βάζεις όλα τα δεδομένα στο τσιπ.ΥΓ Το μεγάλο πρόβλημα του νομοσχέδιου δεν είναι ούτε τα τσιπ ούτε τα διαβατήρια. Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι μαζικές θανατώσεις των ζώων που προβλέπει, ο εγκλεισμός τους σε "άσυλα" και η έλλειψη κάθε πρόνοιας για να μην πετάει ο κάθε ασυνείδητος ζώα στον δρόμο.
Όπως και κάθε πολίτης (σε κάθε χώρα) είναι υποχρεωμένος να έχει μαζί του ταυτότητα ή άλλο έγγραφο που να μπορεί να ταυτοποιηθεί, έτσι και ο σκύλος, δεν το βρίσκω κουφό.Παρόλα αυτά κρατάω μια επιφύλαξη γιατί δεν ξέρω αν μπορούν όλα τα στοιχεία του διαβατηρίου να μπουν στο τσιπ. Αν μπορούν, τότε όντως δεν χρειάζεται.
Δεν ξέρω για σας, αλλά εγώ όταν βγαίνω για βόλτα με τον σκύλο μου πολλές φορές παίρνω μόνο τα κλειδιά του σπιτιού μαζί. Άμα θέλουν τα βασικά στοιχεία τα βρίσκουν απ το τσιπακι. Επίσης όταν του κάνω εμβόλια, η κτηνίατρος μου δίνει ειδικό ταμπελακι που αναγράφει ότι ο σκύλος μου είναι εμβολιασμενος για το τρέχον έτος.Οπότε αυτό με το διαβατήριο στις βόλτες το θεωρώ ηλίθιο, απ'τη στιγμή που καλά καλά δεν κουβαλάω καν τσάντα για το 1χλμ περιμετρικά απ'το σπίτι μου.
"Επίσης, θα απαγορευτούν τα ζώα βιτρίνας, ενώ στα pet shops θα υπάρχουν μόνο σε ειδικό, διαμορφωμένο χώρο καθώς και σε εκτροφεία που καλύπτουν τις προδιαγραφές ευζωίας. " Αρκεί να εξασφαλιστεί ότι τα ζώα που θα φύγουν απ τη βιτρίνα δεν θα θανατωθούν.. Αλλα ποιος μπορεί να το ελέγξει αυτό; (Εννοείται πως είμαι κατά της βιτρίνας)
Οι ιδιοι φιλοζωοι που στη γειτονια μου δε θελανε να γινει ευθανασια στα σκυλια με λεϊσμανιαση και τα αφησανε να κυκλοφορουν ελευθερα με αποτελεσμα να κολλησουν και αλλα σκυλια???
Η λεισμανίαση μεταδίδεται με το τσίμπημα της σκνίπας, άρα ένα εντομοαπωθητικό κολάρο ή σπρέι λύνει το πρόβλημα. Ακόμη και σε προχωρημένο στάδιο με αγωγή το πρόβλημα ελέγχεται. Στην συνέχεια χάπια αλοπουρινολης, χαμηλότατου κόστους. Εξασφαλίζεται έτσι πολύ χαμηλή παρουσία του ιού στο σώμα. Το ζώο φέρει τον ιο αλλά είναι δύσκολο να τον μεταδώσει. Επαναλαμβάνω πρέπει να μεσολαβήσει το τσίμπημα της σκνίπας.
Αδικα σκίζεσαι και χάνεις τον χρόνο σου για να μεταδώσεις τις πληροφορίες σου. Ο/η Nurse Elkins ποτέ του δεν ενδιαφέρθηκε ούτε για την λεισμανιαση ούτε για κάποια άλλη αρρώστια. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να κάνει ad hominem επιθέσεις σε φιλόζωους. Με το σκεπτικό ότι "αφού οι φιλόζωοι είναι $%@$%@#@ τότε μπορούμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι να κάνουμε με τα αδέσποτα ότι γουστάρουμε".
Αγαπητε Harlan ειχα παντα σκυλια σπιτι μου και αυτη τη στιγμη που μιλαμε εχω δυο. Επισης μπορει να ξερω παραπανω για τη λεισμανιαση απο σας καθως την εχω δει και σε ανθρωπους και σε σκυλους. Οποτε ακυρο δεν περιμενα κανενα να μου μεταδωσει τις γνωσεις του. Δεν βρισκω κακο να στειρωνονται τα ζωα απο το να γεννοβολανε και τα μωρα να καταληγουν στους δρομους η σε καδους απορριματων. Επισης προτιμω την ευθανασια σε ενα σκυλι που εμφανως υποφερει και ειναι κινδυνος και για τα υπολοιπα. Αν εσεις ο αληθινος φιλοζωος βρειτε τροπο να ταισετε, φροντισετε, θεραπευσετε ολα τα αδεσποτα που κυκλοφορουν σ αυτη τη χωρα μαζι σας. Αλλα το βρισκω απιθανο. Και μη διαστρεβλωνετε αυτα που εγραψα.
@Nurse Elkins, αφου κάνατε τον κόπο να μου απαντήσετε με καλή πρόθεση (αυτό κατάλαβα τουλάχιστον), ας απαντήσω κι εγώ όσο πιο δημιουργικά μπορώ.Πρώτον συγνώμη για την διαστρέβλωση.Δεύτερον _όλα_ τα αδέσποτα δεν μπορεί κανένας ιδιώτης να τα φροντίσει. Δυστυχώς, έχουν γίνει τόσο πολλά που μόνο το κράτος μπορεί και μόνο αν διαθέσει χρήματα και υποδομές σε βάθος χρόνου.Τρίτον, εκεί που διαφωνούμε είναι στο πότε πρέπει να γίνεται ευθανασία σε ένα άρρωστο ζώο. Εγώ λέω ότι η ευθανασία γίνεται μόνο αν το ζώο υποφέρει τόσο πολύ, που ο θάνατος είναι προτιμότερος. Και προσθέτω ότι πριν την ευθανασία οφείλουμε (εμείς οι άνθρωποι) να εξαντλήσουμε κάθε μέσο για να του προσφέρουμε μια καλή ζωή - έστω και άρρωστο.Εσείς - αν σας κατάλαβα σωστά ετούτη την φορά - προτιμάτε να θανατώνεται κάθε ζώο που μπορεί να μεταδώσει την ασθένεια σε άλλα.Ειδικά στην περίπτωση της λεισμανίωσης, αυτό θα ήταν άδικο και υπερβολικό για τα καημένα τα ζώα.Τόσο η θεραπεία του ασθενούντος ζώου (με ένα φτηνό φάρμακο) όσο και η προστασία των υγιών ζώων (με ένα απλό κολλάρο) είναι τόσο εύκολα και απλά, ώστε θα ήταν εντελώς λάθος να σκοτώνουμε μόνο και μόνο επειδή υπάρχει η θεωρητική πιθανότητα της μετάδοσης του ιου.Αν βέβαια η ασθένεια έχει προχωρήσει τόσο πολύ, οι πόνοι για το ζώο είναι ανυπόφοροι και δεν υπάρχει καμμία ελπίδα / δυνατότητα βελτίωσης, τότε εγώ πρώτος θα είμαι υπέρ της ευθανασίας.Αλλά το 99% των αδέσποτων απέχουν πάρα πολύ από αυτό το στάδιο.
Δεν είμαι ούτε φιλόζωος, ούτε φιλάνθρωπος. Ευθανασία κάνεις σε ένα ζώο σε τελικό στάδιο, επειδή η λεισμανιαση έχει προλάβει να του καταστρέψει τα εσωτερικά όργανα. Πχ στην Τζεση. Αλλά πρώτα βρεθήκανε κάποιοι να μοιραστούν το κόστος του ακριβού φαρμάκου και μετά έπαιρνε την αλλοπουρινολη της. Τα ζώα μου έπαιζαν κάθε μέρα μαζί της και είναι τετραγεροι. Κέρδισε έτσι μερικά χρόνια ζωής πολύ καλής. Στο τελευταίο στάδιο η κοπέλα που την φρόντιζε την πήγε στο ιατρείο και ήταν δίπλα της. Φρόντισε και το μετά.Μαζικές εκτελέσεις κατα βούληση δεν έχουν ευ, όποτε να μην μιλαμε για ευθανασία. Να λέμε θανάτωση, να έχουμε συναίσθηση του τι λέμε.