Το αθηναϊκό γκράφιτι με τον Τζίμη Πανούση που έγινε viral

Το αθηναϊκό γκράφιτι με τον Τζίμη Πανούση που έγινε viral Facebook Twitter
ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
13

Ένα γκράφιτι αφιερωμένο στον καλλιτέχνη Τζίμη Πανούση, που έφυγε πριν λίγες μέρες από τη ζωή, φιλοτέχνησε ένας street artist σε τοίχο σε γειτονιά της Αθήνας.

Το γκράφιτι βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πλαταιών και Λεωνίδου.

Ο καλλιτέχνης «Pol», φέρεται να εμπνεύστηκε από το τραγούδι «Αχ, Ευρώπη» και από τον στίχο «δε μπορώ να τη βρω με κομπιούτερ και με κουμπάκια» ενώ απεικονίζει τη μορφή του Πανούση πάνω στο χάρτη της Ελλάδας.

«Ποτέ δεν θα τη βρούμε με την Ευρώπη Τζίμη», σχολιάζει κάτω από το γκράφιτι ο ίδιος ο δημιουργός.

Το αθηναϊκό γκράφιτι με τον Τζίμη Πανούση που έγινε viral Facebook Twitter
ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ/ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το αθηναϊκό γκράφιτι με τον Τζίμη Πανούση που έγινε viral Facebook Twitter
ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
13

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
Γι αυτους που ισως δε προσεξαν ( οπως εγω ) στα δεξια του γκραφιτι στην τριτη φωτογραφια ( γιατι στις αλλες τρεις ειτε δε φαινεται, ειτε καλυπτεται απο τη γιαγια ) υπαρχει και μηνυμα για τη Χρυση Αυγη. Αυτο ενισχυει ακομη περισσοτερο αυτο που επιχειρηματολογω πιο πανω. Ενας ελληνας, ποσο μαλλον ενας πραγματικος αριστερος-αναρχικος δε θα εκφραζοταν ΠΟΤΕ με μια τετοια αμερικανια !Ειναι ξεκαθαρο, οτι ο Πανουσης γινεται reified εδω απο τον δημιουργο του γκραφιτι, για να τροφοδοτηται και να διαιωνιζεται η κατασκευασμενη σε μεγαλο βαθμο στο εξωτερικο κοντρα μεταξυ ακρας αριστερας και ακρας δεξιας στην Ελλαδα, παρομοιως οπως συμβαινει στα αραβικα κρατη με την πολωση σουνιτικων και σι'ι'τικων σεχτων.
Το γκραφιτι αυτο ειναι προβοκατσια. Δεν εχει σχεδιαστει απο ελληνα. Ενας ελληνας δε θα ελεγε, ουτε θα εγραφε το μικρο του Πανουση ως Τζιμ. Επισης το Υ στο Ευρωπη ειναι για ξεκαρφωμα.Στην ουσια του ζητηματος τωρα : Το συνθημα της Αριστερας "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ιδιο Συνδικατο", το εχει απαντησει ο ιδιος ο Πανουσης με τους προσφατους αρνητικους εως κορο'ι'δευτικους σχολιασμους του και για την αριστερα της μεταπολιτευσης και για τον Τσιπρα και την κυβερνηση του. Αλλωστε, για οσους παρακολουθουν και διαβαζουν αμερικανικα μηντια, ο Τσιπρας ειναι το αγαπημενο παιδι των αμερικανων...Η Ελλαδα δε χρειαζεται να την "βρει" με την Ευρωπη. Η Ευρωπη δημιουργηθηκε στην Ελλαδα. Εαν δε μας αρεσει η σημερινη Ευρωπη, ας την αλλαξουμε, αλλα να βγουμε, να διαφοροποιηθουμε, κλπ ειναι το λιγοετρο αφελες και ιστορικα ανευθυνο. Η Ελλαδα δεν καταστραφηκε απο την Ευρωπη. Καταστραφηκε απο την μεταπολιτευτικη αριστερα των τελευταιων σαραντα χρονων και πιο συγκεκριμενα απο δυο επαγγελματα : τους δημοσιογραφους και πανεπιστημιακους, που ειχαν τη δυναμη πολιτικης αμφισβητησης εναντια στο σαπιο πολιτικο συσντημα αλλα λογω ελλειμματος πολιτικης και κοινωνικης παιδειας δεν την εξασκησαν ποτε. Τα αποτελεσματα αυτης της παθητικοτητας πληρωνουμε τωρα. +++ Στο συνηθες ευκολακι του νεοελληνα να ταυτιζει κουβεντες του παρελθοντος με το τωρα, για να δημιουργει προφητειες εξω απο ιστορικα πλαισια, θα πρεπει να υπενθυμισουμε οτι το τραγουδι του Πανουση ειχε γραφτει την εποχη των "πακετων Ντελορ" και του Μααστριχτ και ειχε μια πολιτισμικη χροια.Αυτο δεν εχει να κανει και πολλα με τη σχεση Ελλαδας-Ευρωπης ΜΕΤΑ το 2002. Ζητηματα οπως α ) πραγματικη οικονομικη ενοποιηση, β ) ευθυγραμμιση εισαγωγων-εξαγωγων Βορρα - Νοτου, γ ) κακοδιαχειριση δισεκατομμυριων απο πλευρας Ελλαδας, δ ) ευθυνη ευρωπαιων ( μεταξυ αυτων και ελληνων ) οικονομολογων, για τον σχεδιασμο της δηθεν ευρωπαικης ενοποιησης του 2002 κοκ. Ο κυριος Πανουσης δε θα μπορουσε ποτε να απαντησει στα πιο πανω ζητηματα με το παλιο επιχειρημα της ανικανοτητας μας να "συνευρεθουμε πολιτισμικα" με τους λοιπους ευρωπαιους, τους "κουτοφραγκους", τους "κρυοκωλους", τους διψασμενους για "σπερμα" κοκ. Αρα, μια τετοια προπαγανδα ποιον εξυπηρετει ; Ποιον εξυπηρετει να υπαρχει ενα διπολο εσωτερικης πολιτικο-κοινωνικης ανωμαλιας μεταξυ ακρας αριστερας και ακρας δεξιας σε μια χωρα οπως η Ελλαδα ; Ειναι δυνατον τετοιες πολιτικες και ως επι το πλειστον εξωκοινοβουλευτικες οντοτητες, να εχουν αποκτησει λογω υπαρξης, να "τροφοδοτουνται" με νεες αφηγησεις - καθως σιγονταρεται η διατηρηση αν οχι η εκβαθυνση της "πολωσης" για να οδηγηθουν σε μια "χρησιμη" για καποιους εμφυλιακη συγκρουση - να εχουν δημιουργηθει με τη βοηθεια ισχυρων ξενων κρατων, καλη ωρα οπως σε αραβικες χωρες δημιουργουνται πολωσεις μεταξυ θρησκευτικων σεχτων μετα απο προβοκατορικες ενεργειες ωμης βιας σε αντιπαλα θρησκευτικα ιδρυματα ;Θα πεσουμε και μεις στην ιδια φακα ; Θα μαθουμε τι θα πει η λεξη reification ;;Προσοχη στα γκραφιτι ! Στην κατασκευασμενη πολωση. Την προπαγανδα πισω απο την προβοκατσια της δηθεν αθωας παρεμβασης...
"Το γκραφιτι αυτο ειναι προβοκατσια. Δεν εχει σχεδιαστει απο ελληνα. Ενας ελληνας δε θα ελεγε, ουτε θα εγραφε το μικρο του Πανουση ως Τζιμ."Tα υπόλοιπα stencils/graffiti, που υπάρχουν στην κάτωθι σελίδα, με κείμενα στην ελληνική που φέρουν την ίδια υπογραφή ...έχουν δλδ σχεδιαστεί από κάποιους μυστήριους εξωγενής δακτύλους; https://www.facebook.com/pg/Pol.Stencils/photos/?ref=page_internal
Δε γνωριζω βλαχακι μου. Ειμαι απιστευτα επιφυλακτικος με τα γκραφιτι, τον κινηματογραφο και την κουκουλα των αντι-εξουσιαστων. Υπαρχει αφθονος χωρος για προπαγανδες και προβοκατσιες. Εχω κανει αναρτηση ( που μου το κανανε αρθρο εδω ) στο παρελθον. Εχω δει καποια πραγματα ο ιδιος. Ειναι πανευκολο να περασεις μια meme-based προπαγανδα σε εναν λαο που δε διαβαζει παρα ειναι επιρεπης σε τετοια trends.Θα μιλησω συμβολικα. "Εαν καποιος πληρωνε 10.000 ευρω το μηνα, σε καποιον να παρατηρει μια αλφα κοινωνια ( πχ την Αμερικη - αν ηταν στο μεγεθος της Ελλαδας ) και να κανει δυο στρατηγικα τοποθετημενες αισθητικου - με πολιτικες διαστασεις - περιεχομενου, παρεμβασεις ( η χρηματοδοτηση μιας θεατρικης παραστασης οπου οι ηθοποιοι - πεινασμενοι για ενα ρολο - θα πουνε ναι, η παροτρυνση για να επηρεαστει μια ομαδα ανθρωπων να κανουν 'η να σκεφτονται και να ακολουθουν κατι, 'η ακομη ακομη και ενας οχλος, ενας γκραφιτι αρτιστ, μια ταινια, ενα καλλιτεχνικο γεγονος, η εκδοση ενος βιβλιου κοκ ), πιστευεις οτι αυτο βρισκεται στη σφαιρα της φαντασιας τη σημερον εποχη ;;;Πιστεψε με στη μορφη που το εννοω δεν ειναι, εδω και εβδομηντα τουλαχιστον χρονια...Προσοχη στα γκραφιτι, τις ταινιες και παν απ ολα τις κουκουλες τον αντι-εξουσιαστων με το αλλοδαπο 1/3 του. Ισως να συμφερει καποιους να μας δουνε πολωμενους και διαιρεμενους με πιονια τους αντιεξουσιαστες και τους ακροδεξιους πιθηκους. Δεν ειναι αυτο η Ελλαδα.
Ποια ανάρτηση;Ok, but maybe you are reading way too much into this particular thing (που, για να είμαι ειλικρινής, δεν μου φαίνεται και τόσο ιδιάζον); Ειδικά στην εγχρήματη εκδοχή του πράγματος; Η χώρα, με έμφαση στα αστικά κέντρα σαφώς, είναι γεμάτη από εκατοντάδες χιλιάδες μηνύματα-συνθήματα, graffitis, stencils, tagging, αυτοκόλλητα, αφίσες, όλα πολλαπλού περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένου και του πολιτικού. Οτιδήποτε έχει ο άλλος στην κούτρα του το πετάει και τις περισσότερες φορές αυτά παθαίνουν κορεσμό απ' το οπτικό clatter.
Βλαχακι - Don't be naive. I am not reading too much. Its a fact ! Σε καποια μεγαλη χωρα αυτο το τμημα λεγεται "πρακτορειο πληροφοριων" ...υπαρχει απ τα τελη του 40. Ανεβαζει εκθεσεις, παραστασεις, προμοταρει καλλιτεχνες διχως να το ξερουνε, μαλιστα ειχανε κατηγορησει και την "Παρτιζανικη Επιθεωρηση" σε κεινη τη χωρα οτι τα τσεπωνε - αλλα ο ενας απο τους δυο βασικους εντιτορ το αρνηθηκε σε βιβλιο κοκ. Γκραφιτι, ταινιες, εκθεσεις ειναι walk in the park for them. Its an epistemic objective fact. Προτεινω λοιπον οτι μεσα στην εσωτερικη πολιτικη εντροπια, που διανυει η Ελλαδα, υπαρχουν ξενα συμφεροντα να διατηρηθει η χωρα διαιρεμενη. Προτεινω οτι ΣΙΓΟΥΡΑ υπαρχει ξενος δαχτυλος που ριχνει με στρατηγικο τροπο λαδι στη φωτια της πολωσης με προβοκατορικες παρεμβασεις. Κι οτι ειναι πιο ευκολο να το κανει αυτο απο την πλευρα των αντιεξουσιαστων γιατι μεγαλο ποσοστο τους ειναι αλλοδαποι. Η αναρτηση αφορουσε την ταινια που βοηθησε τον Τσιπρα να κερδισει τις πρωτες εκλογες και μιλουσε και για τον Banksy στο Calais με τον Στιβ Τζομπ ως συριο προσφυγα και τον Ασανζ.
I just don't want to see conspiracies where there are none … ελπίζοντας να μην είμαι overwealmingly naive, dear friend.Επίσης δεν μίλησα για την τέχνη, γενικώς, για τις ταινίες, γενικώς, τα περιφερειακά, γενικώς, και τους χειρισμούς όπισθεν και έμπροσθεν, γενικώς. Eννοείται ότι δεν είναι όλα αθώα καμωμένα. (Tυχαίο παράδειγμα με flamboyant τίτλο: βλ. και http://www.independent.co.uk/news/world/modern-art-was-cia-weapon-1578808.html)…όμως αναρωτήθηκα για την συγκεκριμένη περίπτωση (η οποία δεν φέρει και το «brand name» bansky, εδώ που τα λέμε): Δεν βλέπω κάποιο cold fact, μόνο περιθώριο για εικασίες και διαφορετικές αναγνώσεις. Τι πάει να πει "ένας Έλληνας δεν θα έγραφε τον Τζιμη-άκο, Jim?", από πού εκπορεύεται αυτή η βεβαιότητα; Αγγλικά είναι κι όχι makassar γραμμένα με lontara script ...σιγά τα ωά δλδ. Όσο για το ότι μεγάλο ποσοστό αντιεξουσιαστών εν Ελλάδι είναι αλλοδαποί, έχω κάποιες επιφυλάξεις, αλλά φυσικά η λέξη "μεγάλος" μπορεί να σχετικοποιηθεί, αναλόγως.Δεν έχω υπόψη την ανάρτηση και θα βοήθαγε κάποιο link, ευχαριστώ σας
1 ) Την αναρτηση δε μπορω να την βρω γιατι δεν ειναι κατω απο το ονομα μου. Ειναι αρθρο που ειχε δημοσιευτει αν το επιχειρημα μου οτι με κινηματογραφο και γκραφιτι την εχουμε βαψει εινα σωστο. Ηταν προεκλογικη περιοδος στην πρωτη φορα αριστερα και ειχε βγαλει ενας αγγλοφωνος δημοσιογραφος ταινια υπερ του συριζα. Ειχα μαλιστα τηλεφωνησει στον παραγωγο 'η καποιον αλλον συσχετιζομενο και ειχα καταλαβει οτι υπηρχε γραμμη. Δε ξεραν πολλα αλλα ηταν ανενδοτοι. Να σου υπενθυμισω οτι οι Ταιμς και οι αλλες μαιινστριμ εφημεριδες και περιοδικα εδω στην Αμερικη παντα στηριζαν Συριζα. Η Αμερικη στηριζε Τσιπρα απ την αρχη.2 ) Οταν λεω οτι δεν ξερω για το γκραφιτι, εννοω οτι κανεις δε ξερει κατω απο ποια ατμοσφαιρα εχει δημιουργηθει αυτο το πραγμα. Ο λογος που αναφερω για το Τζιμ, ειναι γιατι ενας αναρχο-αριστερος τον ξερει ως Τζιμη. Τζιμ ειναι τελειως συντηρητικο για το μυαλο καποιου που ξερει για Πανουση. Απεναντιας ενας ελληνοαμερικανος, 'η καποιος που δε ξερει πολλα, θα τον ξερει ως Τζιμ γιατι αυτο ειναι το ονομα του σε αγγλοφωνους. Για εναν αναρχικο ομως, Τζιμ στην ελληνικη μπορει να εκλειφθει και ως ειρωνια, παρομοιως με το Νικος σε Νικ κοκ. Το γκραφιτι ειναι πολυ "ζαχαρενιο¨ για αυτο που λεει.3 ) Το αλλοδαπο ποσοστο το παιρνω οποτε γινονται μαζικες συλληψεις. Ειναι γυρω στο 1/3. Εχω κρατησει ενα δυο αρθρα γι αυτο το ζητημα απο το 2012. Αν θες μπορω να το βρω. Ειναι σιγουρα μεγαλο ποσοστο και πανευκολο να διεισδυσει κανεις, αν το θελει.Υπαρχει τεραστιος κινδυνος για προβοκατσιες στην Ελλαδα του σημερα. Ειναι πανευκολο.
1α) Ναι, το είχα αντιληφθεί ότι δεν είναι στο δικό σου αρχείο σχολίων, αλλά θεωρούσα ότι θα είχες ή θα μπορούσες να βρεις τον σύνδεσμο. Αυτή η -όχι ηθελημένη, προφανώς- ελαφρά μυστικοπάθεια -όμως- δεν με βοηθά ιδιαίτερα. Δεν ξέρω, καν, σε ποια ταινία αναφέρεσαι ...οι μόνες που μου έρχονται στο μυαλό είναι η Χρεοκρατία (2011) και το Catastroika (2012), τα οποία και δεν έχω δει, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο που να έκανε "ντόρο" ή να είχε τελοσπάντων μία κάπως σχετικά ευρεία διάχυση, όσων αφορά την θέαση τουλάχιστον, στους πολίτες. 1β)Σε ό,τι και να αναφέρεσαι, όμως, όπως σε μία ενδονοσοκομειακή λοίμωξη που ενδέχεται να επηρεάσει ευκολότερα και δριμύτερα τους ήδη πάσχοντες νοσηλευόμενους κι όχι τους "υγιείς" επισκέπτες έτσι -ίσως- θα ήταν θεμιτό να εστιάζουμε και στις αιτίες κι, μόνο, τις αφορμές …χωρίς να αγνοούμε τις τελευταίες εννοείται. (Και να έχουμε στο κεφάλι μας ότι η κατάσταση δεν ήταν υγιής, καμία ταινία, κανένα γκραφίτι, κανένα τίποτα δεν θα σου γυρίσει τα μυαλά τόσο εύκολα αν τα πράγματα είναι «καλά»).2) "Το γκραφιτι ειναι πολυ ‘ζαχαρενιο’ για αυτο που λεει.". Υπάρχουν κι άλλες εκδοχές, όμως: i. Έλλην που δεν έχει και τρομερή άνεση με τα αγγλικά και την αργκό, παρ' ολ' αυτά επιλέγει να το επικοινωνήσει στην αγγλική, ii. Έλλην που επίτηδες αφήνει έναν διφορούμενο αέρα between the lines, άλλωστε η μετάφραση "we will never find her with europe", θυμίζει τις tongue in cheek απ΄ευθείας μεταφράσει ελληνικών γνωμικών στην αγγλική, που είναι και τσι μοδός, τελευταίως (βλ. http://www.kefalonizw.com/nea-eideseis-events/asteia-paraxena/ellenikes-atakes-sta-agglika.html) – επίσης η χρήση του περιγράμματος της χώρας και το γαλάζιο, μπορεί να μην παραπέμπει σε άτομο εθνομηδενιστικών πεποιθήσεων, είναι κι αυτό πιθανό iii. (αρκετά far fetched εκδοχή) Έλλην που ειρωνεύεται, ελαφρώς, τον Τζήμη, διότι ο Τζήμης, εντάξει σόου έκανε, βιοποριζόταν από αυτά, δεν ήταν και το "συγκρότημα" Ωχρά Σπειροχαίτη.3) Βεβαίως και με ενδιαφέρει. Εντούτοις we should keep in mind ότι η παρουσία αλλοδαπών στα τεκταινόμενα του 2012 ενδέχεται να είναι κάτι το περιστασιακό, κατ' αντιστοιχία (αλλά καθ' υπερβολίν, ίσως) στην Γένοβα οι συλληφθέντες δεν είναι όλοι Γενοβέζοι, right? Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Έλληνες αντιεξουσιαστές διαμένουν εκεί μονίμως, κάνοντας "ύποπτα" γκραφίτι, σε άσχετες φάσεις, χρηματοδοτούμενα από δεν ξέρω κι εγώ που. Και όταν λέμε «αλλοδαπούς» εννοούμε ποιους ακριβώς; (Ιταλούς αναρχικούς; Κατοίκους Αλβανικής/ Γεωργιανής προελεύσεως; Πακιστανούς μετανάστες; Αμερικανάκια; Τι;)
1 ) Οι ταινιες εχουν τεραστια δυναμη. Δε βρηκα το λινκ, βρηκα ομως μια αναρτηση μου που αναφερω καποιες σκεψεις. Το δεύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ για το ΣΥΡΙΖΑ από τον Πολ Μέισον και τη Θεόπη Σκαρλάτου, εδω :http://www.lifo.gr/now/politics/840412 ) Και εμενα μου εκανε τρομερη εντυπωση το γαλαζιο. Γαλαζιο εναντια στη Χρυση Αυγη ;;; Πολυ περιεργος συνδυασμος...Παρα πολυ περιεργος. Πως θα νιωθε ενας αναρχικος απ τα εξαρχεια γι αυτο ;;;3 ) Βρηκα αυτο εδω απο μεγαλα επεισοδια, με εναν στους τρεις συλληφθεντες μεταναστη. http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4694425Υπαρχουν κι αλλα. Το θεμα αυτο προβληματιζει πολυ κοσμο που ειναι εναντια στο θεσμο της κουκουλας. Οπως καταλαβαινεις ειναι πανευκολο για καποιον πρακτορα ( ντοπιο 'η ξενο ) να παρεισφρυσει μεσα απο μια τετοια ατμοσφαιρα και να παιξει εναν προβοκατορικο ρολο.Δε χρειαζεται να επαναλαβω για το σινεμα. Ομως κουκουλα και γκραφιτι δεν ειναι παντα αθωα. Οπως λεει και το ρητο " ακομη και παρανο'ι'κοι ορισμενες φορες εχουν δικιο."
1) Μα, για στάσου μισό λεπτό, προηγουμένως είπες: "Η αναρτηση αφορουσε την ταινια που βοηθησε τον Τσιπρα να κερδισει τις πρωτες εκλογες" και "Ηταν προεκλογικη περιοδος στην πρωτη φορα αριστερα και ειχε βγαλει ενας αγγλοφωνος δημοσιογραφος ταινια υπερ του συριζα." Και μετά λες ότι αναφέρεσαι στο "this is a cup", αλλά οι εκλογές ήταν Ιανουάριο του 2015 κι το documentary έκανε πρεμιέρα ένα χρόνο μετα (15/12/2015) και αφορούσε την "επτάμηνη διαπραγμάτευση της πρώτης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ", συνεπώς ή κάτι έχω παρανοήσει εγώ ή κάτι έχεις παρανοήσει εσύ.2) "Πως θα νιωθε ενας αναρχικος απ τα εξαρχεια γι αυτο ;;;" Δεν είναι κάπως πατροναριστικό αυτό; Πόθεν/πώς ορίζεται πως i. ο στενσιλάς είναι "αναρχικός" in the first place ii. ...και αν είναι (ή δεν είναι) γιατί οφείλει να λογοδοτεί οπουδήποτε, ιδεολογικώς. Δεν αντιλαμβάνομαι την προσκόληση σε μια μανιέρα/δόγμα και όχι μόνο δεν την αντιλαμβάνομαι, θεωρώ ότι δεν ισχύει και σε πολλές περιπτώσεις.3) Το ότι δύνανται να συμμετέχουν αλλοδαπής εθνοτικής καταγωγής άτομα (μετανάστες) στα κοινώς επονομαζόμενα "μπάχαλα" είναι μάλλον γνωστό (και αν το καλοσκεφτείς όχι ιδιαίτερα ανεξήγητο) ...αλλά το πώς οδηγηθήκαμε από τον υπονοούμενο αμερικανικό(;) στρατευμένο δάκτυλο και τα ξενόφερτα γκραφίτι (που έχουν στρατηγικώς τοποθετημένα νοήματα πολώσεως του πόπολου) στους εκ Αλβανίας εκπορευόμενους και στους Αλγερινούς μετανάστες, δεν το πολυκατάλαβα. Ίσως υπονοείται ότι όλα αυτά τα άτομα αποτελούν πιο επιρρεπές "υλικό" στο να κάνουν "προβοκάτσια" απ' ότι οι Έλληνες, το γένος ...που την Ελλάδα αγαπούν πολύ άλλωστε.
1 ) Ναι δεν νομιζω οτι ειναι αυτη η ταινια που εγιεν αρθρο, ομως στην αναρτηση αναφερομαι σε παρομοιες σκεψεις για τη δυναμη του κινηματογραφου και το γκραφιτι να παραπλανησουν.2 ) Δεν αναφερομαι στην ιδεολογια, αλλα στην επιλογη του χρωματος μπλε. Το βρισκω ιδιαιτερα προβληματικο.3 ) Οχι. Προτεινω οτι ειναι φοβερα ευκολο να παρυσφρεισει ενας ξενος πρακτορας ο οποιος μπορει να κανει μια εμμεση παρεμβαση σε καποιο σημειο για καποιο πραγμα που ενας ελληνας ισως να μην εκανε. Εχω συλληφθει σε παρομοιες καταστασεις οταν ο Μπους 1 επισκεφτηκε την Ελλαδα, 18 Ιουλιου 1991, και ξερω ποσο ευκολο ειναι να επηρεασεις την κατευθυνση της επιθετικοτητας ενος οχλου. Ημουν μελος ενος ατελιε στα εξαρχεια πριν καποια χρονια και ξερω οτι υπηρχαν προβοκατορες, οχι ομως τοσοι αλλοδαποι. Τωρα ειναι πανευκολο να επηρεαστει ενας οχλος, εν ωρα δρασης, στο να πει κατι, να κανει κατι, να πειτεθει σε κατι κοκ. Αυτο εννοουσα. Η Ελλαδα εχει εχθρους βλαχακι μου. Δε χρειαζεται κανενα ιχνος εθνικισμου για να το διαπιστωσει κανεις αυτο. Και δεν εχουμε παντα αδικο σα λαος. Σε καμια περιπτωση δε μας αξιζει να πολωθουμε ακομη περισσοτερο.